Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.
Drodzy!
Internet jako forma reklamy serwisu samochodów CIĘŻAROWYCH jest raczej do bani (pomijam serwisy autoryzowane, typu z gwiazdą na masce...), zwłaszcza przy małym budżecie - lepiej przeznaczyć środki na inne formy promocji.
Odbiorcami są głównie kierowcy i właściciele małych firemek (właściciel + 2-5 kierowców, wszyscy siedzą za fajerą).
Na tym rynku najważniejsze są trzy cechy: jakość, terminowość (!) i cena.
Jeżeli firma potrafi stworzyć chociaż tymczasową promocję łączącą te warianty, to za działaniami pójdzie reklama. "Z polecenia", "od znajomego" - to na tym rynku najlepsza forma promocji. Często też klienci przy polecaniu firmy znajomym posiłkują się wizytówką firmy.
Czyli moja propozycja to:
1. Wydać kasę na doprowadzenie parametrów, o których mówiłem do najlepszej możliwej kondycji
2. Promocję zacząć od fajnej (może być - żartobliwej) reklamy na CB, podkreślającej CENĘ, JAKOŚĆ i TERMINOWOŚĆ.
3. Mieć w zanadrzu przygotowane wizytówki.
4. Mieć w głowie (i w firmie) cennik najbardziej popularnych usług, tak, żeby można było od razu udzielić odpowiedzi o koszty.
5. Jeśli zakład jest w odległości 500 - 1000 m od trasy, to banery/bilboardy na trasie (max 3 kilometry wcześniej z każdej strony + na zjeździe)
6. Dobre oznaczenie samego warsztatu.
Dodatkowe parametry oferty:
1. Jeśli oferta skierowana jest bardziej do kierowców, niż do właścicieli aut (proste i szybkie naprawy i zwykłe czynności serwisowe), to kawa i obiad gratis.
2. W innym przypadku - fartuch i kask dla klienta i zapraszamy na halę - pełen wgląd w pracę i gwarancja, że nikt klientowi nic nie ukradnie/zepsuje.
P.S. Może sam powinienem otworzyć warsztat...? ;)