Piotr P.

Piotr P. Szukam pracy.

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Witam.
Panie, Panowie może idę na łatwiznę ale jak promować i reklamować serwis samochodowy? Gdzie najlepiej uderzać. Kontakt bezpośredni-PH, a może reklama?
Jak wyróżnić i zareklamować usługi serwisowe? Jak wydać przy tym najmniej kiedy branża jest w dołku?
Nie mam takiej wiedzy jak tu obecni ale liczę na pomoc i zdaję sobie sprawę, że wiedza kosztuje. Dlatego liczę prywatnie na pomoc. Ze swej strony zawszę mogę podzielić się swoją wiedzą.
Miłego tygodnia życzę.

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

najlepiej dobra obsluga :D:D:D

Obrazek


a tak serio .. jakosc jakosc i dobre podejscie do klienta. marketing szeptany zawsze jest najelpsza forma promocjiPiotr F. edytował(a) ten post dnia 09.11.10 o godzinie 00:55

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Menadżer ds. marketingu i nie wie?!
Jak możesz pytać?! :D

A na serio.. Wspomniany marketing szeptany, rzeczywiście jest najlepszy. Zasada jest taka, że jeden zadowolony klient powie pięciu swoim znajomym o Waszym serwisie, a niezadowolony dwudziestu. Dobra renoma jest jak reklama sama w sobie. Nie znam Waszej lokalizacji i możliwości finansowych, ale polecam: baner na płocie, reklamę na samoobsługowych myjniach, reklamę w powiązanych sklepach czy hurtowniach (na pewno gdzieś się zaopatrujecie).
Jedna ważna rzecz, mam nadzieję że będziecie specjalizować się w jakimś "rodzaju" napraw - z doświadczenia wiem, że tam gdzie robi się wszystkie marki - serwisy stoją puste. Dobrym i tanim sposobem na reklamę będą też fora motoryzacyjne, imprezy tego typu w Twoim mieście, kontakty z pomocą drogową, oraz konkurencyjnymi serwisami - które Twoimi markami się nie zajmują.
Gdybyś miał pytania, chętnie podzielę się swoją wiedzą.

Powodzenia!

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Kinga Matusiak:
>baner na płocie

Koszt: 250 zł. IMHO ma sens tylko i wyłącznie wtedy, gdy jest umieszczony np. 500m od miejsca warsztatu, przy głównej drodze, ze strzałką wskazującą kierunek udania się.

, reklamę na samoobsługowych myjniach, reklamę w
powiązanych sklepach czy hurtowniach (na pewno gdzieś się zaopatrujecie).

Internet, internet i opinie w internecie o firmie. O reklamach za które trzeba dużo płacić można pomyśleć później. Najpierw skupicie się na pozycjonowaniu strony, zaistnieniu w serwisach branżowych, katalogach firm - to wszystko małym kosztem. Może jakiś Gruper czy inny Citydeal z promocją na usługi.

Wypisz sobie grupę docelową, cechy wyróżniające firmę, analizę konkurencji i zastanów się co sam robisz, gdy szukasz serwisu. Tam znajdziesz odpowiedź na wszystkie swoje pytania :)
Piotr P.

Piotr P. Szukam pracy.

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Dziękuję z apodpowiedzi. Widzę, że mam dobry kierunek działań. Ja myślałem jeszcze o kontakcie bezpośrednim. Coś jak PH, który jeździ z ofertą-reklamą usług. Natomiast internet to duże pole.
Wiążą mnie ograniczenia finansowe. Reklama w prasie branżowej w jakiejkolwiek postaci byłaby wskazana ale musze działać lokalnie.
Piotr P.

Piotr P. Szukam pracy.

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

No i moi drodzy idzie posucha i czas na ciekawe rozwiązania. Jesteśmy serwisem samochodów ciężarowych. Szukam ciekawego pomysłu na akcje reklamowo-marketingowa;-) Wiem, nie podpowiada się. Zazwyczaj robi się coś extra do zwykłej czynności obsługowej, dodaje gratis. Jak myślicie sprawdza się to z waszego doświadczenia? Szukam ciekawej alternatywy. Jakiegoś środka zaczepienia do innych działań. Zastanawiam się na ile akcja zniżkowa lub dodanie bonusu skłoni klientów do częstrzego zawitania w serwisie? No i kwestia dotarcia do klientów i potencjalnych. Zmora każdego serwisu, zwłaszcza ciężarowego. Akcja mailing oraz fax przynosi znikomy efekt, a telefon różnie bywa. Jest ktoś na salie co robił akcje dla serwisów?

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Wiem, że niektóre serwisy samochodowe robią akcje SMS-owe do swojej bazy klientów. To mniej kosztowne niż telefonowanie i mniej zajmujące czas drugiej stronie. Mam tu jednak na myśli wysyłanie SMS-ów promocyjnych do swojej bazy, bo klient zadowolony z usługi nie powinien mieć nic przeciw otrzymaniu SMS-a promocyjnego. A chodzi nam przecież także o utrzymanie raz zdobytego klienta.

Jeśli byłby Pan zainteresowany tego typu forma komunikacji i promocji zapraszam na priv lub na stronę http://smsAPI.pl.
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Piotrze, spójrz jeszcze raz na obrazek wrzucony przez Piotra Fajfera. Klientem Twojego serwisu zapewne są w większości mężczyźni, więc wiadomo, co najlepiej oddziałuje na ich emocje. Nie mówię tu o jakiejś nachalnej erotyce, ale zauważ, że w prasie branżowej najczęściej z samochodem pojawia się piękna kobieta.

Możesz o tym pomyśleć projektując banner, czy kampanię w prasie branżowej (w każdym większym mieście funkcjonują takie foldery z ogłoszeniami tylko i wyłącznie motoryzacyjnymi, budowlanymi itp.)

Jeśli chodzi o gratisy - wg mnie jak najbardziej to w porządku pomysł. Kiedyś widziałem akcję zakładu wulkanizacyjnego - wsadzali ludziom za wycieraczki kartkę z pomiarem bieżnika. Jeśli był zjechany zapraszali do zakładu krótkim hasłem reklamowym, a jeśli wszystko było ok życzyli miłego dnia, ale również pojawiał się adres firmy i jakaś aktualna promocja.

Może pomyśl o tym, żeby swoim klientom dawać wizytówkę, na jej odwrocie byłby zapisany mały rabat, albo zaproszenie do odbioru jakiegoś gratisu np. przy wymianie oleju/rozrządu/klocków - każdy kierowca robi to regularnie.

To takie szybkie pomysły i sugestie ode mnie.

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Bartłomiej Pronin:
Piotrze, spójrz jeszcze raz na obrazek wrzucony przez Piotra Fajfera. Klientem Twojego serwisu zapewne są w większości mężczyźni, więc wiadomo, co najlepiej oddziałuje na ich emocje. Nie mówię tu o jakiejś nachalnej erotyce, ale zauważ, że w prasie branżowej najczęściej z samochodem pojawia się piękna kobieta.

Możesz o tym pomyśleć projektując banner, czy kampanię w prasie branżowej (w każdym większym mieście funkcjonują takie foldery z ogłoszeniami tylko i wyłącznie motoryzacyjnymi, budowlanymi itp.)

A ja myślałam, że to zdjęcie to lekka kpina z tego typu ogloszeń...;)Anna P. edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 10:30
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Anna P.:

A ja myślałam, że to zdjęcie to lekka kpina z tego typu ogloszeń...;)Anna P. edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 10:30


W żadnym wypadku, to najprostsza metoda, żeby zainteresować i wzbudzić emocje u mężczyzn :)

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Bartłomiej Pronin:
Anna P.:

A ja myślałam, że to zdjęcie to lekka kpina z tego typu ogloszeń...;)Anna P. edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 10:30


W żadnym wypadku, to najprostsza metoda, żeby zainteresować i wzbudzić emocje u mężczyzn :)

Tak, ale jakie musi być rozczarowanie, kiedy przyjeżdzasz do serwisu i zamiast atrakcyjnych dziewczyn widzisz starego grubego mechanika. ;)
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Anna P.:
Bartłomiej Pronin:
Anna P.:

A ja myślałam, że to zdjęcie to lekka kpina z tego typu ogloszeń...;)Anna P. edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 10:30


W żadnym wypadku, to najprostsza metoda, żeby zainteresować i wzbudzić emocje u mężczyzn :)

Tak, ale jakie musi być rozczarowanie, kiedy przyjeżdzasz do serwisu i zamiast atrakcyjnych dziewczyn widzisz starego grubego mechanika. ;)


Dlatego jestem zdania, że przyszłością są myjnie bikini obok warsztatów :)

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Bartłomiej Pronin:
Anna P.:
Bartłomiej Pronin:
Anna P.:

A ja myślałam, że to zdjęcie to lekka kpina z tego typu ogloszeń...;)Anna P. edytował(a) ten post dnia 24.01.11 o godzinie 10:30


W żadnym wypadku, to najprostsza metoda, żeby zainteresować i wzbudzić emocje u mężczyzn :)

Tak, ale jakie musi być rozczarowanie, kiedy przyjeżdzasz do serwisu i zamiast atrakcyjnych dziewczyn widzisz starego grubego mechanika. ;)


Dlatego jestem zdania, że przyszłością są myjnie bikini obok warsztatów :)

a ja jestem zdania, że jednak kompetencje starych, grubych mechaników są przyszłością. Rozebrane panienki dobre są dla siedzących przed kompem nastolatków i w klubach.
Piotr P.

Piotr P. Szukam pracy.

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

U nas z SMS może być kłopot.
Zazwyczaj na Serwisie zjawiają się kierowcy i do nich jest tel. zazwyczaj. Co do właścicieli firm to ciężej. Jest to serwis samochodów ciężarowych więc nie ukrywam, że marka raczej robi reklamę niż co innego. Podstawa to zaoferowanie czegoś co przyciągnie kierowców do serwisu. Obiad to już norma:-). Szukam innego natchnienia.

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Może dobrze opracowany program partnerski wsparty programami lojalnościowymi dla stałych klientów? Niekoniecznie trzeba docierać do prezesów - kierowcy też zapewne znają innych kierowców ciężarówek. Magia polecenia polega własnie na tym, że nigdy nie spodziewasz się, kto ma jakie kontakty.

Gratisem nie musi być obiad - może to być drobna dodatkowa usługa za polecenie komuś serwisu.;)
Edyta Starzyk

Edyta Starzyk “Wybierz pracę,
którą kochasz, a nie
będziesz musiał
prac...

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Zgadzam się z niektórymi poprzednikami, że forma reklamy/promocji powinna być dostosowana do preferencji i cech osobowych targetu docelowego. Trzeba to każdorazowo analizować i uwzględniać podczas planowania strategii marketingowej danego produktu czy usługi. Reklama może być interesująca bądź prowokująca, ale nie skuteczna. A przecież nie o to chodzi. Podobnych warunków wymaga zresztą prawidłowa i efektywna komunikacja interpersonalna - aby móc się z kimś skutecznie porozumieć, musimy posługiwać się językiem zrozumiałym dla naszego odbiorcy. Wprawdzie truizm, jednak często zapominamy o nim podczas komunikowania się z otaczającymi nas ludźmi :)

Mimo tego, iż kobieta staje się powoli "przeżytkowym" elementem wielu reklam, w tym przypadku taki chwyt powinien zadziałać. Chodzi tutaj o czystą psychologię emocji. Mężczyźni są wzrokowcami - ich uwagę zawsze i wszędzie przyciągają atrakcyjne i zadbane kobiety. Tym bardziej, że faktycznie kobieta i auto od lat idą ze sobą nierozłącznie w parze i są obiektem męskiej ekscytacji i pożądania.

Nawiązując jeszcze do kwestii gratisów wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach doskonale sprawdzają się on w każdej dziedzinie usług i biznesu. Bo co bardziej przyciąga Klienta niż możliwość uzyskania dodatkowego rabatu czy jakiejś miłej niespodzianki? Banalnym przykładem może być dowolny serwis zakupów grupowych, gdzie za samo polecenie użytkownik zyskuje drobną kwotę, którą może wykorzystać w przyszłości podczas kolejnych zakupów. Edyta Ciekała edytował(a) ten post dnia 01.03.11 o godzinie 13:45

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Edyta Ciekała:

Mimo tego, iż kobieta staje się powoli "przeżytkowym" elementem wielu reklam, w tym przypadku taki chwyt powinien zadziałać. Chodzi tutaj o czystą psychologię emocji. Mężczyźni są wzrokowcami - ich uwagę zawsze i wszędzie przyciągają atrakcyjne i zadbane kobiety. Tym bardziej, że faktycznie kobieta i auto od lat idą ze sobą nierozłącznie w parze i są obiektem męskiej ekscytacji i pożądania.

Piotr pisał o niskich kosztach... więc na reklamę z Nicole Kidman bym nie liczyła. A bez dużego budżetu to potem mamy takie reklamy zakładów wulkanizacyjnych z panienkami w bieliźnie przy drogach Wólce Małej czy Pcimiu Dolnym. Dla mnie to obciach... dla marki.
Edyta Starzyk

Edyta Starzyk “Wybierz pracę,
którą kochasz, a nie
będziesz musiał
prac...

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Tyle, że niskie koszty to również pojęcie względne :) Dopiero po dokładnym zapoznaniu się z budżetem przeznaczonym na kampanię marketingową można proponować konkretne rozwiązania, idąc na kompromis między budżetem a potrzebami i znajdując najbardziej optymalne rozwiązania.

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Anna P.:
Edyta Ciekała:

Mimo tego, iż kobieta staje się powoli "przeżytkowym" elementem wielu reklam, w tym przypadku taki chwyt powinien zadziałać. Chodzi tutaj o czystą psychologię emocji. Mężczyźni są wzrokowcami - ich uwagę zawsze i wszędzie przyciągają atrakcyjne i zadbane kobiety. Tym bardziej, że faktycznie kobieta i auto od lat idą ze sobą nierozłącznie w parze i są obiektem męskiej ekscytacji i pożądania.

Piotr pisał o niskich kosztach... więc na reklamę z Nicole Kidman bym nie liczyła. A bez dużego budżetu to potem mamy takie reklamy zakładów wulkanizacyjnych z panienkami w bieliźnie przy drogach Wólce Małej czy Pcimiu Dolnym. Dla mnie to obciach... dla marki.

Można zrobić elegancki seksizm w reklamie, nie tylko Nicole Kidman się fotografuje. Tylko trzeba dobrze przemyśleć strategię wizerunkową - jeśli seksizm to konsekwentnie lub bardzo dyskretnie, jako dodatek.

konto usunięte

Temat: Jak reklamować serwis samochodowy.

Michał Pijet:
Anna P.:
Edyta Ciekała:

Mimo tego, iż kobieta staje się powoli "przeżytkowym" elementem wielu reklam, w tym przypadku taki chwyt powinien zadziałać. Chodzi tutaj o czystą psychologię emocji. Mężczyźni są wzrokowcami - ich uwagę zawsze i wszędzie przyciągają atrakcyjne i zadbane kobiety. Tym bardziej, że faktycznie kobieta i auto od lat idą ze sobą nierozłącznie w parze i są obiektem męskiej ekscytacji i pożądania.

Piotr pisał o niskich kosztach... więc na reklamę z Nicole Kidman bym nie liczyła. A bez dużego budżetu to potem mamy takie reklamy zakładów wulkanizacyjnych z panienkami w bieliźnie przy drogach Wólce Małej czy Pcimiu Dolnym. Dla mnie to obciach... dla marki.

Można zrobić elegancki seksizm w reklamie, nie tylko Nicole Kidman się fotografuje. Tylko trzeba dobrze przemyśleć strategię wizerunkową - jeśli seksizm to konsekwentnie lub bardzo dyskretnie, jako dodatek.

Tu się zgadzam, ale dobra strategia jednak kosztuje.



Wyślij zaproszenie do