Sylwia Koniuszewska

Sylwia Koniuszewska Project Managament,
Coaching , Srum,
Agile

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

witajcie,
pytanie jak w temacie, jakich nalepiej używać nośników, technik, sposobów promocji świeżej żywności (mięso, wędliny) w miescie 60 000 tys mieskznaów, konkurencja spora.
Sklep istnieje od 25 lat ale od 10 stoi w miejscu z uwagi na spory wiek właściciela. Marketing to jedna z wielu zmian, ale od czegoś trzeba zacząć. Zeby sklep zaczął przynosi zyski (na chwile obecną jest bliski bankructwa) należy zmienić też cały system zarządzania- jest tyle luk ze nie wiadomo jak się do teog zabrać.. Może ktoś doświadczony w tych sprawach chciałby podzielić się wiedzą..
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

Sama napisałaś, że zmiana musi być fundamentalna... Myślę, że dzielenie się wiedzą online to dużo za mało. Potrzebna jest „świeża krew” w samym sklepie.
Marketing to jeden z wielu elementów, nad którymi trzeba popracować. Myślę, że taki sklep „jedzie” na opinii i jeśli – jak napisałaś – ta opinia doprowadziła go do bankructwa, to znajduje się w tzw. „brand limbo” – wszyscy w okolicy znają brand, ale nie chcą z niego korzystać, mają wyrobioną opinię. Można z tego wyjść z obecną marką, ale trzeba ją zmienić od podstaw – Fiat zrobił taką rewolucję kilka lat temu. Dużo jednak łatwiej jest zrobić nową markę – nawet przez tych samych ludzi w tym samym miejscu. Sony zrobił taką „rewolucję” w telefonach komórkowych, powołując markę Sony Ericsson zamiast nędznych telefonów Sony.
Zatem: nowa marka, nowe wartości, próbujące przyciągnąć starych Klientów.
Co do reklamy: tak jak powiedziałem wyżej, wieść o osiedlowym sklepie rozchodzi się pocztą pantoflową. Znajdź w społeczności kilkanaście osób, które są w stanie być „liderami opinii”, zaproś ich na „zakupy z przewodnikiem”, pokaż nową jakość i świeżość... Od tego bym zaczął.

konto usunięte

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

W czasach afery z Biedronką- kiedy to poszło w Polskę, że kasjerki siedzą w pampersach, mięso płuka się w Ludwiku a owoce polewa nie powiem czym, żeby wyglądały świeżo przez dłuższy czas, mój kolega pełniący wówczas obowiązki kierownika takiego przybytku zwrócił się z podobnym pytaniem- o zmianie brandu nie ma mowy Biedronka jest Biedronką. Klientów brak a jeszcze dowcipy typu- słyszałem, że wykładasz chemię- w biedronce na półki. Pełna kompromitacja sklepu, asortymentu i kadry. Trudna sprawa- mały sklep można pokusić się z pracą od podstaw - a tu? a jednak metoda ta sama co u przedmówcy. Stawiamy na ludzi- tych w sklepie (pracowników)i tych lokalnych liderów którzy pociągną za sobą resztę. Dokładnie to.
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

Wróg to Twój najlepszy przyjaciel. Jeśli konkurencja drepcze po piętach,trzea być od niej szybszym,mądrzejszym,kreatywniejszym,ciekawszym,praktyczniejszym i... po prostu efektowniejszym. Nie jest to wielka mieścina,łatwo więc podpatrzeć konkurencję, zapewne miejsca te nabyły już odpowiedniej opinii u stałych konsumentów, jednak to tez może być minus- w przeciwieństwie do nowej idei sklepiku ze zdrową żywnością,oni już nie wiele zrobią więcej by zaskoczyć klienta.
Jeśli sprawę postawi się na zasadzie kompletnej zmiany imagu (remont,obsługa,nowe produkty,nowe szyldy, nowe nastawienie), firma jest w stanie stworzyć nowe i atrakcyjne miejsce w mieście. Podpatrując u konkurencji można nauczyć się,czego w mieście brakuje, o czym nie pomyślała konkurencja,w czym można być lepszym-w niewielkich miastach bardzo łatwo o monopol. Jeśli wszystkie sklepy mają stare,już nie estetyczne szyldy-zrobić nowy,błyszczący zamówiony w profesjonalnym studiu. Jeśli nie ma jakiegoś produktu,którego warto by było mieć na sklepie,natychmiast trzeba zrobić z niego swoją tajną broń. Sam lokal można unowocześnić względem konkurencyjnych sklepów,pamiętając przy tym,by przy wszelkich inwestycjach nie wyżywać się na cenach produktów (które bądź co bądź,nie powinny być odstraszające).
To są zresztą szczegóły, przy takich fundamentalnych kwestiach jak ZAPEWNIENIE WSPÓŁPRACY Z RZETELNYM I UCZCIWYM DOSTAWCĄ! Jak wiadomo -nie ma mowy o NIEświeżym jedzeniu. Produkty muszą być dostarczane na czas i na półkach znajdować się w odpowiednich ilościach. Nie ma tez mowy o podnoszeniu bułki,czy plasterka szynki z podłogi- może to i oczywizm,ale trzeba restrykcyjnie przyuczyć personel i mieć też takie rzeczy pod kontrolą.
Personel powinien schludnie wyglądać, być przyjemny ( Może to i proste zasady,ale naprawdę nie zawsze tak jest, a wtedy bardzo mocno to się odbija na chęci odwiedzania lokalu). Kasa powinna być sprawnie i szybko obsługiwana- problem kolejek powinien być jak najbardziej zminimalizowany.
Jeśli chce się zbudować markę na nowo,trzeba po prostu o wszystko zadbać. klient musi lubić miejsce w którym kupuje artykuły codziennego spożycia. Dobrze jest od razu zadbać tez o jego komfort fizyczno-psychiczny -klimatyzacja, czystość w pomieszczeniu, artykuły w logiczny sposób poukładane na półkach,czy za ladą, przyrządy powinny świecić nowością, sklep powinien generalnie dawać wrażenie przyjemnego,a nawet magnetyzującego.
Reklamie pomagają też promocje, degustacje, nienachalne ulotki, nowoczesne wizytówki ( głównie przy formie wspólpracy).

To są podstawy...

dalej już można kombinować-może niekonwencjonalny (jak na takie warunki i nawet branżę) pomysł niewielkiej strony internetowej z cenami artykułów byłby innowacją,która zwróciła by uwagę.
Może warto by było pomyśleć starszej społeczności miasta i możliwości telefonicznego zamówienia zakupów,za nie wielką dopłatą. Może atrakcyjniejsze godziny otwarcia,niż u konkurencji, może lepsze stroje,czy nowocześniejszy sprzęt. Może by wzbogacić asortyment o produkty nawet i spoza branży sklepu ( jak i mięso,czy inne świeże produkty to i przyprawy,jakieś napoje czy sosy ).

Generalnie mało wieloletnich marek nie przechodziło generalnego "remontu". BMW kiedyś było znane z produkowania wylącznie silników lotniczych,Coca-Cola to był napój na ból głowy,Britney Spears to był "produkt" sprzedawany pod hasłem "Dziewica", a mazda od niecałych 20lat trzy razy zmieniała swoje logo.
Wszystko da się przebudować i zbudować nowy image- nie ukrywam,że trzeba tylko chcieć,być zapartym, sprytnym i mieć jakieś zaplecze finansowe.

ps: Nie można zapomnieć o IDENTYFIKACJI firmy/marki-może warto odświeżyć stare logo,lub zadbać o takie, jeśli jeszcze takowego nie ma...
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Biznes komputerowy

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

A ja zaproponuję Ci wyjście do ludzi.

Trzeba wyjść przed sklep i zaprosić do bezpłatnej konsumpcji małych próbek wędlin, serów itp.
Jeżeli żywność faktycznie jest smaczna i świeża, obsługa miła i schludnie ubrana, a w sklepie czysto i przyjemnie, niebawem będzie kolejka i lista społeczna, a towar sprzedany przed dostawą :-)Arkadiusz B. edytował(a) ten post dnia 07.07.09 o godzinie 16:29

konto usunięte

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

Sylwia Wiszowata:
stoi w miejscu z uwagi na spory wiek właściciela.
właśnie to może być przyczyna
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

Czy sklep ma swoje USP ?

Jeśli nie, to warto jak najszybciej je stworzyć.

konto usunięte

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

Paweł Tkaczyk:
Sama napisałaś, że zmiana musi być fundamentalna... Myślę, że dzielenie się wiedzą online to dużo za mało. Potrzebna jest „świeża krew” w samym sklepie.
Marketing to jeden z wielu elementów, nad którymi trzeba popracować. Myślę, że taki sklep „jedzie” na opinii i jeśli – jak napisałaś – ta opinia doprowadziła go do bankructwa, to znajduje się w tzw. „brand limbo” – wszyscy w okolicy znają brand, ale nie chcą z niego korzystać, mają wyrobioną opinię. Można z tego wyjść z obecną marką, ale trzeba ją zmienić od podstaw – Fiat zrobił taką rewolucję kilka lat temu. Dużo jednak łatwiej jest zrobić nową markę – nawet przez tych samych ludzi w tym samym miejscu. Sony zrobił taką „rewolucję” w telefonach komórkowych, powołując markę Sony Ericsson zamiast nędznych telefonów Sony.
Zatem: nowa marka, nowe wartości, próbujące przyciągnąć starych Klientów.
Co do reklamy: tak jak powiedziałem wyżej, wieść o osiedlowym sklepie rozchodzi się pocztą pantoflową. Znajdź w społeczności kilkanaście osób, które są w stanie być „liderami opinii”, zaproś ich na „zakupy z przewodnikiem”, pokaż nową jakość i świeżość... Od tego bym zaczął.
Zgadzam się z Pawłem, repozycjonowanie jest nieprawdą, niemożliwe, absurdalne. Trzeba zabić markę o złym pozycjonowaniu i stworzyć nową o dobrym.
Janusz Oktawik

Janusz Oktawik Tester
Oprogramowania

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

W małym mieście rozreklamowanie małego sklepiku powinno wyglądać zdecydowanie inaczej niż te w wielkich miastach. Wydaje mi się że nie trzeba tutaj jakiegoś pozycjonowania czy wielkiej kampanii internetowej. Warto za to zapoznać się z tym blogiem. Ja od siebie polecam klasyczną reklamę typu banery.

konto usunięte

Temat: jak promować świeżą żywność, mały sklepik, małe miasto

Sylwia W.:
witajcie,
pytanie jak w temacie, jakich nalepiej używać nośników, technik, sposobów promocji świeżej żywności (mięso, wędliny) w miescie 60 000 tys mieskznaów, konkurencja spora.
Sklep istnieje od 25 lat ale od 10 stoi w miejscu z uwagi na spory wiek właściciela. Marketing to jedna z wielu zmian, ale od czegoś trzeba zacząć. Zeby sklep zaczął przynosi zyski (na chwile obecną jest bliski bankructwa) należy zmienić też cały system zarządzania- jest tyle luk ze nie wiadomo jak się do teog zabrać.. Może ktoś doświadczony w tych sprawach chciałby podzielić się wiedzą..

Szanowni Państwo,
polecamy usługi w zakresie projektowania i druku materiałów wspierających sprzedaż, tj: ulotka, plakat, katalog, wizytówka etc.
Specjalnie dla Państwa wygody stworzyliśmy kreator online do tworzenia wyżej wspomnianych materiałów. 
Dzięki temu nie musicie już Państwo korzystać z zewnętrznych firm graficznych i przepłacać za projekt.

Po więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu +48 531 182 115 lub na adres e-mail: biuro@easytomake.it.

Następna dyskusja:

Jak promować nowy BANK :) ?




Wyślij zaproszenie do