konto usunięte

Temat: Jak budować markę?

Witam

mam takie pytanie odnośnie kreowania marki i społeczności wokół niej. Jest sobie pewna marka "Tomasz Sudoł", która to ma strone na facebooku http://www.facebook.com/tomaszsudolpl/. Jak budować społeczność wiernych fanów na facebooku wokół siebie? jakie treści wrzucać żeby fanów to interesowało i żeby klikali "lubie to" i w inny sposób się udzielali? Nazbierałem 164 fanów za pomocą http://faceplus.pl, ale to są chyba "martwe dusze".

Czemu takie miernoty jak Cichopek, Mroczki i inni mają duże społeczności wiernych fanów pomimo że mają do powiedzenia tyle co ja, a ja się nie mogę przebić.

pozdrawiamtomek S. edytował(a) ten post dnia 19.09.11 o godzinie 22:30

konto usunięte

Temat: Jak budować markę?

przede wszystkim nie nazywać fanów strony "łebki"...

konto usunięte

Temat: Jak budować markę?

Anna Palewicz:
przede wszystkim nie nazywać fanów strony "łebki"...

taki żart

konto usunięte

Temat: Jak budować markę?

tomek S.:
Anna Palewicz:
przede wszystkim nie nazywać fanów strony "łebki"...

taki żart

takie żarty na publicznym forum idą w "eter" i z budowaniem marki niewiele mają wspólnego... no chyba, że się jest blogerem o pozycji i tematyce wczesnego Kominka, a nie zaczyna pisać bloga o finansach.

konto usunięte

Temat: Jak budować markę?

Tomek wyobraź sobie, że jesteś fanem. Wyobraź sobie, że nie znasz Tomasza Sudoła, ale zostałeś fanem - kliknąłeś i tak zostało.
Pomyśl jaki materiał będzie Cię angażować, co sprawi, że podzielisz się daną treścią - jak bardzo musi być praktyczna bądź unikalna. Kto jest teraz Twoim fanem - popatrz na tych ludzi, zobacz co robią.

1. Nie wiem jaką markę chcesz tworzyć bo Twój FP nie daje żadnej informacji. Nie chcę czytać tablicy, a otrzymać informację tam gdzie powinienem ją znaleźć.

2.Uważaj co lubisz - tutaj porażka! https://www.facebook.com/pages/Pierdol%C4%99-%C5%BCe-um... https://www.facebook.com/pages/Przepraszam-by%C5%82em-n... https://www.facebook.com/pages/Kiedy-odmawiasz-swojemu-... https://www.facebook.com/boobsandmoney https://www.facebook.com/dupeczki.dupy https://www.facebook.com/trudnesprawyserial

Po co Ci to wszystko, ten cały facebook. Czuję, że realizowałbyś się w pisaniu obszernych tekstów.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Jak budować markę?

tomek S.:
Czemu takie miernoty jak Cichopek, Mroczki i inni mają duże społeczności wiernych fanów pomimo że mają do powiedzenia tyle co ja, a ja się nie mogę przebić.

Bo czest ofanem kogoś/czegoś zostaje się tylko dlatego że słucha się jego muzyki, lubi jego aktorstwo albo jeździ tym czymś na codzień lub po prostu popiera jakąś akcję. Nie trafiłem jeszcze na żadnego "bloga" prowadzonego na FB, który przebiłby granicę 1000 fanów :)

konto usunięte

Temat: Jak budować markę?

Piotr L.:
tomek S.:
Czemu takie miernoty jak Cichopek, Mroczki i inni mają duże społeczności wiernych fanów pomimo że mają do powiedzenia tyle co ja, a ja się nie mogę przebić.

Bo czest ofanem kogoś/czegoś zostaje się tylko dlatego że słucha się jego muzyki, lubi jego aktorstwo albo jeździ tym czymś na codzień lub po prostu popiera jakąś akcję. Nie trafiłem jeszcze na żadnego "bloga" prowadzonego na FB, który przebiłby granicę 1000 fanów :)

Tomek prowadzi bloga na blogerze, fanpage ma przysporzyć mu dodatkowej chwały;-) A fanpage blogów radzą sobie całkiem nieźle z fanami - to tylko pierwsze trzy skojarzenia:

http://www.facebook.com/home.php#!/samcik.blox

http://www.facebook.com/home.php#!/gadzinowski.blog

http://www.facebook.com/home.php#!/mediafunpl

;-)

edit: no i oczywiście: http://www.facebook.com/home.php#!/pages/KOMINEK/12938...Anna Palewicz edytował(a) ten post dnia 19.09.11 o godzinie 23:48
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Jak budować markę?

Anna Palewicz:
Tomek prowadzi bloga na blogerze, fanpage ma przysporzyć mu dodatkowej chwały;-) A fanpage blogów radzą sobie całkiem nieźle z fanami - to tylko pierwsze trzy skojarzenia:

Tak, tylko że Tomek pyta o czym pisać żeby ściągnąć fanów... zazwyczaj działa to odwrotnie :)
Ewa F.

Ewa F. Robię to co lubię.

Temat: Jak budować markę?

Tomku,wiele osób chcąc dowartościować siebie,wysyła zaproszenia do ROZPOZNAWALNYCH osób,zeby potem móc sie pochawalic "znajomością" z Mroczkiem,Dodą,Szymonem Majewskim,Giertychem czy redaktorem naczelnym jakiejś gazety....:)
Nie ważne co te osoby piszą i czy maja cos wartościowego do przekazania,dla niektórych ludzi to "zaszczyt",ze tak "wielkie osobistości" zaakceptowały ich zaproszenie.
Pozostała grupa osób,kliknie LUBIE TO,bo naprawdę zainteresuje je dany art,dana wiadomosc,dany link...]
Lepiej miec 10 prawdziwych fanów,niż 10000 pseudo.

Oto cały sekret.
Tomku,popatrzyłam z ciekawosci co masz do zaoferowania na facebook i prócz paru wklejonych jakiś obrazków nie ma tam nic. Co ci to da ze ktos kliknie na Twojej tablicy LUBIE TO bo wkleiłes zabawny obrazek?Ewa Fortuna edytował(a) ten post dnia 20.09.11 o godzinie 10:00
Piotr W.

Piotr W. Sales & Marketing
Director

Temat: Jak budować markę?

Tak na szybko:

- jakie wartości dodane oferujesz swoim fanom?
- co znajdą u Ciebie, czego nie znajdą u innych?
- na ile oceniasz poziom (merytoryczny) swoich artykułów?
- czy jesteś obiektywny, czy skrajnie subiektywny (ale spoko, są również tacy, co lubią skrajności ;)?

a teraz pora na kliknięcie i zerknięcie profilu Tomka.

(po 2 minutach)
- kompletny misz-masz (polityka, humor, muzyka) powoduje szum komunikacyjny; z różnych względów nie będę komunikował gustów politycznych, aczkolwiek warto wziąć pod uwagę, że "jechanie" po ulubionej partii x-procenta potencjalnych fanów niekoniecznie może się podobać,

- jeżeli to ma być blog/profil poważnej osoby, to przynależność do http://www.facebook.com/pages/Pierdol%C4%99-%C5%BCe-um... nie powinna być powodem do chwały (zwłaszcza w kontekście usług finansowych).

Na tym etapie te 164 osoby to i tak spory sukces.

Piotr

p.s. Ja rozumiem, że aktorzy C. i M. niekoniecznie przypadli Ci do gustu, jednak zauważyłem zadziwiającą łatwość w deprecjonowaniu/naigrywaniu się z innych (vide wspomniane wcześniej "łebki"). Pomyśl nad tym.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak budować markę?

Jeśli chodzi o sam Facebook, to markę osobistą możesz już budować bez fanpage – możesz zaprosić ludzi do subskrybowania Twoich treści. To wygodne, nie trzeba wrzucać w kilka miejsc na raz… Całość z obrazkami tu:
http://paweltkaczyk.midea.pl/marketing-branding/social...

Jeśli zaś chodzi o same tematy, to relacje, jakie ludzie mają z Tobą w social media opierają się o dwa koncepty: tzw. „social graph” (czyli ludzie, którzy interesują się Tobą jako osobą, są zainteresowani tym, co się dzieje u Ciebie w życiu) i „interest graph”, czyli ludzie, którzy interesują się Tobą jako źródłem pożytecznych informacji na dany temat. Fani to „interest graph” raczej, przyjaciele to „social graph”. Bądź zatem interesującym źródłem informacji, a ludzie sami będą do Ciebie przychodzić.

Przy okazji: zwróćcie uwagę, że GoldenLine to też serwis oparty o „interest graph”, a nie typowa społecznościówka. Interesują nas odpowiedzi na pytania o określone tematy. Mniej interesuje nas, kto na te pytania odpowiedział (a jeśli już, to tylko po to, żeby sprawdzić, na ile ta odpowiedź może być wiarygodna). Posiadanie ludzi „w znajomych” nie jest w ogóle konieczne do korzystania z sukcesem z tego serwisu.



Wyślij zaproszenie do