konto usunięte

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

hejka.

Chciałabym się z Wami podzielić takim pytaniem.
Najbardziej komfortowa jest sytuacja, gdy mamy wnikliwy, cudny brief, wyniki badań, analizy rynkowe itd.

Wtedy kreacja aż sama się wymyśla:)

Pytanie: co w sytuacjach, gdy przychodzi do nas klient i mówi: dzień dobry, chciałbym sprzedawać więcej moich szczotek do WC:)


Co w tej sytuacji w praktyce robi agencja reklamowa (zakładając, że klient za Chiny Ludowe nie zgodzi się na wydanie kasy na "jakieś pierdołowate badania")?

:)

Co robić?
Dorian P.

Dorian P. PR & marketing
sportowy

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

1) czasami po omacku, zdając się na intuicję też się da radę coś wykombinować ;-)

2) nie pozostaje nic innego jak wyperswadować, że badania są konieczne i niezbędne?

3) zatrudniam hipnotyzera aby ten zajął się klientem... :-D

4) mówię klientowi: "podziękował. bez badań nie mamy o czym rozmawiać..."

konto usunięte

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Co robić - dobrą mocną kawę i przy niej zastanowić się co z krnąbrnym klientem zrobić. Wskazówką może być budżet, jaki nasz potencjalny kontrahent pragnie zaoferować.

konto usunięte

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

miec wybitnego copywritera i kreatywnego co wszystko sprzedadza ? :P
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

MALINA W.:
hejka.

Chciałabym się z Wami podzielić takim pytaniem.
Najbardziej komfortowa jest sytuacja, gdy mamy wnikliwy, cudny brief, wyniki badań, analizy rynkowe itd.

Wtedy kreacja aż sama się wymyśla:)

Pytanie: co w sytuacjach, gdy przychodzi do nas klient i mówi: dzień dobry, chciałbym sprzedawać więcej moich szczotek do WC:)

Co w tej sytuacji w praktyce robi agencja reklamowa (zakładając, że klient za Chiny Ludowe nie zgodzi się na wydanie kasy na "jakieś pierdołowate badania")?

:)

Co robić?

Bezbudżetowe badania można by wykonać zadając pytania samemu właścicielowi ... a może wykonać na znajomych albo na grupowiczach GL lub jeszcze kimś, kto podda się badaniu za darmo ("babcia klozetowa" ? :-) ).
W końcu każdy był (lub będzie kiedyś :) ) użytkownikiem szczotki do WC :-)

konto usunięte

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Innym pomysłem może być samodzielna wycieczka po sklepach ze szczotkami do WC i pogadanie ze sprzedawcami, klientami.
Dorian P.

Dorian P. PR & marketing
sportowy

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Arkadiusz S.:
Innym pomysłem może być samodzielna wycieczka po sklepach ze szczotkami do WC i pogadanie ze sprzedawcami, klientami.

i wtedy policzyć sobie więcej za swoją usługę.... hmmmm.... ciekawa opcja ;-)
Dominika Kapica

Dominika Kapica Senior Account
Manager

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Na "research" i dodatkowe konsultacje może sobie pozwolić jedynie agencja, która ma bardzo indywidualne podejście do Klienta.

Muszę jednak przyznać, że brak ściśle sprecyzowanych briefów i konkretnie przeprowadzonych badań to bardzo częsta przypadłość...moją metodą jest praca zbiorowa zespołu, burza mózgów,index pomysłów i co najmniej parę propozycji jako odpowiedź na brief.
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Jednak badanie - ograniczone, przykrojone na miarę środków, z wykorzystaniem bazy znajomych + inne pomysły na małe koszty. Tych danych nie zastąpi nawet najtęższa burza mózgów obfitująca choćby i tuzinami propozycji bo wyboru. Bo przecież i tak trzeba dokonać w nich wyboru w oparciu o znajomość rynku. Intuicja też jest dobra wtedy gdy oparta o rzetelne obserwacje...Leszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 18.09.08 o godzinie 12:03
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Siedząc za biurkiem - w oderwaniu od świata + z własnymi doświadczeniami nie mamy szansy nawet napisać dobrego kwestionariusza - nie oszukujmy się , że burza mózgów coś załatwi. Chyba, że burza mózgów razem z konsumnetem, Klientem, grafikiem. To bardzo ciekawe podejście. Brakuje tylko moderatora, ktory umie taką burzę poprowadzić, aby była skuteczna.
Ostatnio na zachodzie robi się takie rzeczy. Jakie są bariery ? hmmmm... no jak wyobrazicie sobie taką sytuację to sprawa będzie prosta :)
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

dostaję czasem briefy gdzie nie ma okreslonej ani TG (sory, za TG nie uznaję opisu typu "mężczyźni i kobiety 25-55, wykształcenie średnie + dochody średnie +") , co klient uważa za fajne za wyrózniajace w tych szczoteczkach ani tym bardziej badań (co w takim przypadku oczywiste)
co się robi?
- TGI, Promo i inne deskrisercze
- popartywanie w konkurentów - komunikację + produkty - czesto w sklepie, organoleptycznie, zeby się samemu przekonać)
- jak już to okreslę robię badania. w przeszlym miejscu pracy mojej miałam komfortową salę fokusową, wiec nie bylo problemu ze zorganizowaniem i przeprowadzeniem badania jakościowego (jedyne ograniczenie - czas)

potem rozkminka, wymyslenie "cudu" przełożenie tego na brief i oddanie w ręce kreacji

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Ania R.:
dostaję czasem briefy gdzie nie ma okreslonej ani TG (sory, za TG nie uznaję opisu typu "mężczyźni i kobiety 25-55, wykształcenie średnie + dochody średnie +") , co klient uważa za fajne za wyrózniajace w tych szczoteczkach ani tym bardziej badań (co w takim przypadku oczywiste)
co się robi?
- TGI, Promo i inne deskrisercze
- popartywanie w konkurentów - komunikację + produkty - czesto w sklepie, organoleptycznie, zeby się samemu przekonać)
- jak już to okreslę robię badania. w przeszlym miejscu pracy mojej miałam komfortową salę fokusową, wiec nie bylo problemu ze zorganizowaniem i przeprowadzeniem badania jakościowego (jedyne ograniczenie - czas)

potem rozkminka, wymyslenie "cudu" przełożenie tego na brief i oddanie w ręce kreacji

to chyba trzeba już zawierzyć intuicji.

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

tu zalezy od rodzaju produktu... nt. szczotek do wc każdy coś wie, ale to pewni tylko abstrakcyjny przykład... gorzej z semiprodukatami dla jakiegos przemyslu ciężkiego...
wtedy trzeba zrobić poważne badanie rynku....
pozdr. mfsMichał Filip Sobański edytował(a) ten post dnia 18.09.08 o godzinie 13:49
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Agnieszka W.:
to chyba trzeba już zawierzyć intuicji.
ale w jakim sensie?

tego kto to będzie kupował? co będzie dla neigo wazne
można, ale nie zawsze się da.

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

wczuć się w jego rolę

dlatego strateg powinien dużo rozmawiać z ludźmi z różnych warstw społecznych, być ich ciekawym
to się potem przydaje, żeby zrozumieć, a nawet wymyślić insight
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Agnieszka W.:
wczuć się w jego rolę

dlatego strateg powinien dużo rozmawiać z ludźmi z różnych warstw społecznych, być ich ciekawym
to się potem przydaje, żeby zrozumieć, a nawet wymyślić insight

troche to takie bardzo oczywiste to, co piszesz.
trochę mnie zaniepokoiło sformuowanie "a nawet wymyślić insight" bo mnie się wydawalo, ze to jeden z częstych "obowiązków" w tej pracy
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

ja jednak, szczególnie w przypadku takich kwiatków jak przemysł cementowy potrzebuję badań i danych
widac nie mam takiej intuicji

konto usunięte

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

najtaniej jest wziąć tyłek w troki i przejść się do paru punktów sprzedażowych, by pogadać z ludźmi znającymi rynek

skakanie na główkę do pustego basenu nie ma sensu
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Czyli zrobić badanie.
Insightów się nie wymyśla :):):)

konto usunięte

Temat: Jak agencje radzą sobie z brakiem badań?

Agnieszka W.:
a nawet wymyślić insights

tego się nie wymyślą ale zbiera i opracowuje ;)

Następna dyskusja:

HoReCa - jak organizujecie ...




Wyślij zaproszenie do