Michał Spiczak - Brzeziński

Michał Spiczak -
Brzeziński
Dyrektor ds. rozwoju
SENSE consulting sp.
z o.o.

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Ja dalej nie rozumiem - przecież dyletant może być obdarzony doskonałą umiejętnością merytorycznej argumentacji swej pokracznej wiedzy wobec klienta który wie jeszcze mniej (i to są zupełnie realne i częste sytuacje). To zdanie jest po prostu fałszywe. Nie tu tkwi profesjonalizm i nie znaczy to że gloryfikuję sytuację zupełnie przeciwną - brak argumentacjiLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 08.01.08 o godzinie 11:11

No to dla precyzji - argumentacja nie musi być jedynie spójna (bo w ten sposób mogę teoretycznie udowodnić, że nie nie jest Pan w stanie wyjść z pomieszczenia, w którym się znajduje), ale także racjonalna i merytoryczna (wiemy jak oddziaływują kolory, kształty, określone połączenia różnych form, słowa, frazy, obrazy - a jeśli nie wiemy, to można to zbadać). Deletant nie może argumentować merytorycznie (obiektywnie) chyba, że jest obdarzony czymś co niektórzy nazywają intuicją, wyczuciem itp. a jeśli to już posiada i trafia w sedno, wówczas efekt powinien być pozytywny.

PS. Mam wrażenie, że nieco odchodzimy od tematu ;)
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Michał Spiczak - Brzeziński:
Ja dalej nie rozumiem - przecież dyletant może być obdarzony doskonałą umiejętnością merytorycznej argumentacji swej pokracznej wiedzy wobec klienta który wie jeszcze mniej (i to są zupełnie realne i częste sytuacje). To zdanie jest po prostu fałszywe. Nie tu tkwi profesjonalizm i nie znaczy to że gloryfikuję sytuację zupełnie przeciwną - brak argumentacjiLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 08.01.08 o godzinie 11:11

No to dla precyzji - argumentacja nie musi być jedynie spójna (bo w ten sposób mogę teoretycznie udowodnić, że nie nie jest Pan w stanie wyjść z pomieszczenia, w którym się znajduje), ale także racjonalna i merytoryczna (wiemy jak oddziaływują kolory, kształty, określone połączenia różnych form, słowa, frazy, obrazy - a jeśli nie wiemy, to można to zbadać). Deletant nie może argumentować merytorycznie (obiektywnie) chyba, że jest obdarzony czymś co niektórzy nazywają intuicją, wyczuciem itp. a jeśli to już posiada i trafia w sedno, wówczas efekt powinien być pozytywny.

PS. Mam wrażenie, że nieco odchodzimy od tematu ;)
Owszem odchodzimy
To można by od biedy przyjąć ale tylko przy założeniu że dyletanta od profesjonalisty dzieli jakaś widoczna i wyraźna granica. Tak nie jest i nie ma końca zarówna dyletanctwa jak i profesjonalizmu. Dalej będę twierdził - niemożność czy nieumiejętność argumentacji w niektórych przypadkach (czyli np odprawienie klienta) nic nie ujmuje profesjonalizmu odprawiającemu. Tu nie ma wyraźnego związku, natomiast dla takiego np negocjatora związek jest i to zasadniczy
Michał Spiczak - Brzeziński

Michał Spiczak -
Brzeziński
Dyrektor ds. rozwoju
SENSE consulting sp.
z o.o.

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

To można by od biedy przyjąć ale tylko przy założeniu że dyletanta od profesjonalisty dzieli jakaś widoczna i wyraźna granica. Tak nie jest i nie ma końca zarówna dyletanctwa jak i profesjonalizmu. Dalej będę twierdził - niemożność czy nieumiejętność argumentacji w niektórych przypadkach (czyli np odprawienie klienta) nic nie ujmuje profesjonalizmu odprawiającemu. Tu nie ma wyraźnego związku, natomiast dla takiego np negocjatora związek jest i to zasadniczy

I tu się zgadzam - samo odprawienie nie ujmuje profesjonalizmu, zaznaczam jedynie, że nie jest jego wyznacznikiem. Weszliśmy już w zbyt abstrakcyjną dyskusję i nie posuwałby się do definiowania dyletanta czy profesjonalizmu. Sprowadzę swoje zdanie do stwierdzenia, że nie lubię kiedy ktoś mi coś proponuje (z czym się częściowo, lub zupełnie nie zgadzam) i argumentuje to "bo tak". Za to bardzo cenię sobie osoby, które potrafią mi to uzasadnić.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Michał Spiczak - Brzeziński:
Za to bardzo cenię sobie osoby, które potrafią mi to uzasadnić.
A ja takie, które są zainteresowane argumentami :)
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Leszek Dariusz Salomon:
Dla mnie tzw "opór" agencji jest miarą jej profesjonalizmu. Agencja posiada (powinna) zasób wiedzy dotyczący metodyki działania a jej elementem jest również wiedza którą musi uzyskać od klienta. (...)

Absolutnie sie zgadzam.
Leszek Dariusz Salomon:
(Klient) do agencji winien przychodzić jedynie z jasno określonym celem tego działania.

Oooo - to, to, to!
Prosze to wydrukowac, pieknie oprawic i w nakladzie wielotysiecznym rozeslac do wszystkich Klientow wszelakiej masci Agencyj.
Niechaj kazdemu taka tabliczke nad glowka wisi, to wszystkim bedzie sie dzialo lepiej. A przynajmniej... sensowniej.
Michał Spiczak - Brzeziński

Michał Spiczak -
Brzeziński
Dyrektor ds. rozwoju
SENSE consulting sp.
z o.o.

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Oooo - to, to, to!
Prosze to wydrukowac, pieknie oprawic i w nakladzie wielotysiecznym rozeslac do wszystkich Klientow wszelakiej masci Agencyj.
Niechaj kazdemu taka tabliczke nad glowka wisi, to wszystkim bedzie sie dzialo lepiej. A przynajmniej... sensowniej.

Taaa... klient to generalnie, ktoś kto przychodzi i zawraca głowę.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Michał, przesadzasz. Nie o to idzie. Chodzi o prostą sprawę, o której pisze Leszek, Klient powinien wiedzieć przedewszystkim JAKI CEL chce osiągnąć, a nie tylko że chce plakat/baner/kampanię. Czasami rzeczywiście człowiek zastanawia się po kiego grzyba on to zamawia wogóle, skoro nie wie co chce tym osiągnąć. Klienta znającego cel da się wesprzeć, doradzić, opracować najlepszą strategię. Klientowi nie mającemu tego celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Michał, przesadzasz. Nie o to idzie. Chodzi o prostą sprawę, o której pisze Leszek, Klient powinien wiedzieć przedewszystkim JAKI CEL chce osiągnąć, a nie tylko że chce plakat/baner/kampanię.

Dokładnie tak.
http://paweltkaczyk.midea.pl/2006/12/13/folder-czy-10-... -- w temacie.
Michał Spiczak - Brzeziński

Michał Spiczak -
Brzeziński
Dyrektor ds. rozwoju
SENSE consulting sp.
z o.o.

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Celowo przesadziłem, bo poprzedni post szedł w drugą stronę.
100% zgody - klient musi mieć sprecyzowane cele podstawowe (choć czasami agencja może także zauważyć i wykreować inne obszary dające wartość dodaną), natomiast agencja nie jest tylko od tego by narysować, nakręcić czy poskładać (w takim układzie po co agencja - wystarczy rysownik, fotograf czy ekipa produkcyjna), ale także od tego by przedstawić najlepszy sposób ich osiągnięcia, doradzić, uświadomić skutki określonych ruchów.

Poza tym więcej wyrozumiałości w stosunku do klienta proszę - czasami może faktycznie trafić się człowiek z ciekawym produktem, ale znający np. wymiary, funkcje itp. ale nie do końca potrafiący go sprzedać. Jak dla mnie agencja powinna w tym momencie wykazać choć minimum chęci by produkt poznać, abadać i wyciągnąć to co najlepsze do komunikacja.

Przypadek szczególny to klient "wiem wszystko najlepiej" - przy takich - wyrazy współczucia, albo do widzenia.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Robert Kwiatkowski:
Na stoliku przy którym zasiądzie klient powinien być talerzyk z Mieszkanką Krakowską, Delicjami oraz herbatka.
Pani obsługująca powinna zaśpiewać żywiołowym altem przez wszystkie dźwięki oktawy "W czym mogę pomóc Prosiaczku?" a następnie przytargać z zaplecza wina balon w stroju króliczka Charliego :D
to miał być dowcip na rozluźnienie ?
Katarzyna Kruczkowska

Katarzyna Kruczkowska kierownik ds
marketingu i pr,
Muskat &Wicher
Nieruchomości

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Michał Spiczak - Brzeziński:
Celowo przesadziłem, bo poprzedni post szedł w drugą stronę.
100% zgody - klient musi mieć sprecyzowane cele podstawowe (choć czasami agencja może także zauważyć i wykreować inne obszary dające wartość dodaną), natomiast agencja nie jest tylko od tego by narysować, nakręcić czy poskładać (w takim układzie po co agencja - wystarczy rysownik, fotograf czy ekipa produkcyjna), ale także od tego by przedstawić najlepszy sposób ich osiągnięcia, doradzić, uświadomić skutki określonych ruchów.

Poza tym więcej wyrozumiałości w stosunku do klienta proszę - czasami może faktycznie trafić się człowiek z ciekawym produktem, ale znający np. wymiary, funkcje itp. ale nie do końca potrafiący go sprzedać. Jak dla mnie agencja powinna w tym momencie wykazać choć minimum chęci by produkt poznać, abadać i wyciągnąć to co najlepsze do komunikacja.

Przypadek szczególny to klient "wiem wszystko najlepiej" - przy takich - wyrazy współczucia, albo do widzenia.


Brawo!!!!!!!!!!!!!
Połowa sukcesu współpracy pomiędzy agencją a klientem to ŚWIETNA KOMUNIKACJA .Dla agencji idealny klient to klient, który zna cel, wie czego chce, wyśle agnencji cmyka , pantony itd ,napisze scenariusz to reklamy ,agnecja to wykona i ok, cisza do kolejnego zlecenia.
Po to współpracuję z agencją ,żeby to właśnie agnecja pomogła mi przedstawić mój pomysł na osiągnięcie mojego celu ,a nie, wykonywać moje polecenia.
Bardzo długo szukałam agencji , która będzie nie tylko realizowała moje pomysły ale która pozna i zbada moją firmę, weźmie pod uwagę cele , ale przede wszystkim ,,zawsze będzie przede mną " tzn: zadzwoni; Pani Kasiu może zróbmy tak i tak, bo Pani pomysł nie jest dobry- ponieważ bleblbeblble. Takiej agencji potrzebujemy MY KLIENCI .
Katarzyna Kruczkowska

Katarzyna Kruczkowska kierownik ds
marketingu i pr,
Muskat &Wicher
Nieruchomości

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Michał, przesadzasz. Nie o to idzie. Chodzi o prostą sprawę, o której pisze Leszek, Klient powinien wiedzieć przedewszystkim JAKI CEL chce osiągnąć, a nie tylko że chce plakat/baner/kampanię. Czasami rzeczywiście człowiek zastanawia się po kiego grzyba on to zamawia wogóle, skoro nie wie co chce tym osiągnąć. Klienta znającego cel da się wesprzeć, doradzić, opracować najlepszą strategię. Klientowi nie mającemu tego celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć.
Hmmmmm Klientowi nie mającemu celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć????żartujesz, prawda??
To może wystarczy umówić się z klientem i przedstawić sprawę jasno: nie potrafi Pan określić swojego celu ,jesteśmy Państwa agencją spróbujmy razem określić cel.Wyjaśniam Panu ,iż te materiały o które Pan prosi pomogą Panu w poprawie wizerunku ale nie będą miały dużego wpływu na sprzedaż ,czy taki cel chce Pan osiągnąć?
Proste prawda???Katarzyna Kruczkowska edytował(a) ten post dnia 12.01.08 o godzinie 16:13
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Klientowi nie mającemu tego celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć.
I właśnie chyba tak nie potrafię, bo nie podpiszę się pod jakimś bełkotem...ale może to specyfika branży...
Katarzyna Kruczkowska

Katarzyna Kruczkowska kierownik ds
marketingu i pr,
Muskat &Wicher
Nieruchomości

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Dagmara D.:
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Klientowi nie mającemu tego celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć.
I właśnie chyba tak nie potrafię, bo nie podpiszę się pod jakimś bełkotem...ale może to specyfika branży...
A co masz na myśli używając słowa bełkot???:)bo może coś źle zrozumiałam :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Katarzyna Kruczkowska:
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Michał, przesadzasz. Nie o to idzie. Chodzi o prostą sprawę, o której pisze Leszek, Klient powinien wiedzieć przedewszystkim JAKI CEL chce osiągnąć, a nie tylko że chce plakat/baner/kampanię. Czasami rzeczywiście człowiek zastanawia się po kiego grzyba on to zamawia wogóle, skoro nie wie co chce tym osiągnąć. Klienta znającego cel da się wesprzeć, doradzić, opracować najlepszą strategię. Klientowi nie mającemu tego celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć.
Hmmmmm Klientowi nie mającemu celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć????żartujesz, prawda??
To może wystarczy umówić się z klientem i przedstawić sprawę jasno: nie potrafi Pan określić swojego celu ,jesteśmy Państwa agencją spróbujmy razem określić cel.Wyjaśniam Panu ,iż te materiały o które Pan prosi pomogą Panu w poprawie wizerunku ale nie będą miały dużego wpływu na sprzedaż ,czy taki cel chce Pan osiągnąć?
Proste prawda???Katarzyna Kruczkowska edytował(a) ten post dnia 12.01.08 o godzinie 16:13
No cóż pisanie postów ma to do siebe że czasem używa się srótu myślowego.

A co do określania celu droga Katarzyno, to grafik na ogół nie jest ani guru marketingu ani tym bardziej guru planowania biznesowego, a już najmniej nadaje się do budowania firmie strategii rozwoju. Wiele firm w naszym kraju powstało na zasadzie jakiegoś pomysłu na biznes i ... samo dalej poleciało. Ni wizji, ni ideii, ni planów na rozwój.

Dagmaro droga, to był sarkazm :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Dagmaro droga, to był sarkazm :)
Czasem tępota nie załapuje :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Katarzyna Kruczkowska:
Dagmara D.:
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Klientowi nie mającemu tego celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć.
I właśnie chyba tak nie potrafię, bo nie podpiszę się pod jakimś bełkotem...ale może to specyfika branży...
A co masz na myśli używając słowa bełkot???:)bo może coś źle zrozumiałam :)
Bełkot ?
To na przykład badanie, które w góry narzucone przez KLienta jest niezgodne z zasadami sztuki.
Czyli np. "reprezentatywne dla Polski" 4 grupy fokusowe i wynikające z tego wnioski.
Katarzyna Kruczkowska

Katarzyna Kruczkowska kierownik ds
marketingu i pr,
Muskat &Wicher
Nieruchomości

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Katarzyna Kruczkowska:
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Michał, przesadzasz. Nie o to idzie. Chodzi o prostą sprawę, o której pisze Leszek, Klient powinien wiedzieć przedewszystkim JAKI CEL chce osiągnąć, a nie tylko że chce plakat/baner/kampanię. Czasami rzeczywiście człowiek zastanawia się po kiego grzyba on to zamawia wogóle, skoro nie wie co chce tym osiągnąć. Klienta znającego cel da się wesprzeć, doradzić, opracować najlepszą strategię. Klientowi nie mającemu tego celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć.
Hmmmmm Klientowi nie mającemu celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć????żartujesz, prawda??
To może wystarczy umówić się z klientem i przedstawić sprawę jasno: nie potrafi Pan określić swojego celu ,jesteśmy Państwa agencją spróbujmy razem określić cel.Wyjaśniam Panu ,iż te materiały o które Pan prosi pomogą Panu w poprawie wizerunku ale nie będą miały dużego wpływu na sprzedaż ,czy taki cel chce Pan osiągnąć?
Proste prawda???
No cóż pisanie postów ma to do siebe że czasem używa się srótu myślowego.

A co do określania celu droga Katarzyno, to grafik na ogół nie jest ani guru marketingu ani tym bardziej guru planowania biznesowego, a już najmniej nadaje się do budowania firmie strategii rozwoju. Wiele firm w naszym kraju powstało na zasadzie jakiegoś pomysłu na biznes i ... samo dalej poleciało. Ni wizji, ni ideii, ni planów na rozwój.

Dagmaro droga, to był sarkazm :)
To ja się cieszę,że to był skrót myślowy, bo poważnie się przeraziłam .Jakby kilent szukał guru zwróciłby się do Kotlera .Wystarczą dobre chęci .
Drogi Andrzeju, a zatem widzisz łatwo atakować klienta:)

Uwierz mi ,że podałabym Ci tysiące przykładów ,nieprofesjonalnych zagrywek grafików z agnecji .A zatem oprócz ,,niedobrych i złych klientów" uwierz: "są też niedobre i złe agencje ", które pomimo przedstawienia im jasnego celu , nie wykonają dobrze pracy .Katarzyna Kruczkowska edytował(a) ten post dnia 12.01.08 o godzinie 16:51
Katarzyna Kruczkowska

Katarzyna Kruczkowska kierownik ds
marketingu i pr,
Muskat &Wicher
Nieruchomości

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Dagmara D.:
Katarzyna Kruczkowska:
Dagmara D.:
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Klientowi nie mającemu tego celu można tylko zrobić co chce i zapomnieć.
I właśnie chyba tak nie potrafię, bo nie podpiszę się pod jakimś bełkotem...ale może to specyfika branży...
A co masz na myśli używając słowa bełkot???:)bo może coś źle zrozumiałam :)
Bełkot ?
To na przykład badanie, które w góry narzucone przez KLienta jest niezgodne z zasadami sztuki.
Czyli np. "reprezentatywne dla Polski" 4 grupy fokusowe i wynikające z tego wnioski.
to faktycznie bełkot :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?

Katarzyna Kruczkowska:
to faktycznie bełkot :)
I się kurde zdarza :) I trzeba po prostu powiedzieć : nie. Ale ktoś to zrobi i tak :):)NIe mam wątpliwości :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 12.01.08 o godzinie 17:03

Następna dyskusja:

Jak pozyskac dobrego klient...




Wyślij zaproszenie do