Temat: Jak agencja powinna traktować Klienta?
Michał Spiczak - Brzeziński:
To może w ten sposób:
1. Klient zatrudnia agencję, bo ze wszystkim sobie nie poradzi (a zatrudnia ją po to by przedstawiła mu wizję, tego co chce przekazać konsumentowi)
2. Absolutnie nie zawsze ma rację choć
3. Agencja także absolutnie nie zawsze ma rację
4. Agencja powinna potrafić argumentować swoje stanowisko (choć wolałbym by go nie zmieniała o 180 stopni z dnia na dzień).
Podsumowując. Cała sprawa rozbija się o to czy po obustronach siedzą osoby myślące, otwarte na dyskusję i dążące do zrozumienia. Zawsze stroną silniejszą będzie klient, natomiast opór agencji sam w sobie nie jest miarą profesjonalizmy. Miarą jej profesjonalizmu jest raczej umiejętność merytorycznej argumentacji swojego stanowiska.
Amen, amen, amen, ale
...pieniądze są po jednej stronie, więc i power jest pojednej stronie :)
Ilu znasz ludzi gotowych położyć swój honor i nazwisko , by bronić z pełnym przekonaniem bastionu wiedzy ?
Ilu ma szefów, którzy powiedzą : "masz rację, czniać te pieniądze - ważne, że bubli nie wypuszczamy"
Jeśli ktoś ma mentalnośc "Klient nasz pan" to może zrobić KLientowi większą krzywdę niż pomóc.Myślę,że Leszek nie piszał o "bezmózgim" oporze pt. "a właśnie , że my mamy rację a Klient to zawsze dyletant". Ale o odwadze powiedzenie : "nie puścimy bubla, bez względu na ilośc kasy, bo..........."i tu wyliczenieni.
Nie chodzi o "stawianie się dla samej sztuki stawiania się" ale o dobro obiu stron :
- KLienta - bo można zrobić, lepiej , mądrzej, pełniej, więcej,skuteczniej
- agencji - bo się nie kompromituje.