Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Nawet najlepsze inicjatywy przy słabym wykonaniu i pomijaniu szczegółów dają słabe efekty.

Na podstawie zaobserwowanych problemów napisałem zbiór kluczowych porad dotyczących, co powinno być sprawdzane przed pokazaniem pomysłów światu. Dla ilustracji dorzuciłem przykłady tego co się dzieje, kiedy się pomija te zasady.

http://www.expertsender.pl/skutki-pewnosci-siebie-slep...

PS: A jakie są Wasze doświadczenia odnośnie testowania? Albo
dlaczego tego nie robicie?

konto usunięte

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

bardzo fajny artykuł!
szkoda, że nie umiem znaleźć takiego samego, ale odnośnie budowania i testowania serwisów www

mam takiego dylemata, kolega zrobił serwis www: genialny pomysł, ale KOSZMARNE wykonanie - jest autorem zapatrzonym w swój projekt i nijak nie umiem go przekonać, że to co zrobił jest beznadziejne:((((

konto usunięte

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Malina W.:
mam takiego dylemata, kolega zrobił serwis www: genialny pomysł, ale KOSZMARNE wykonanie - jest autorem zapatrzonym w swój projekt i nijak nie umiem go przekonać, że to co zrobił jest beznadziejne:((((

Malina - pokaż mu wzorce z netu - i napisz mu "stary zły serwis nie tylko nie ma wartości, ale ale odstraszy od Ciebie klientów" - miłego dnia
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Dziękuję za miłe słowa Malina:)

Myślę, że dobrym przykładem może tutaj być Facebook i MySpace.
Facebook to w porównaniu do MySpace świetnie wykonany serwis
i już są tego efekty na rynku. MySpace z dnia na dzień odchodzi
w zapomnienie.

konto usunięte

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Krzysztof Jarecki:
Na podstawie zaobserwowanych problemów napisałem zbiór kluczowych porad dotyczących, co powinno być sprawdzane przed pokazaniem pomysłów światu. Dla ilustracji dorzuciłem przykłady tego co się dzieje, kiedy się pomija te zasady.

a ja osobiście uważam, że sukces jest zawsze skutkiem łamania zasad ;) podam przykłady: manipulacja Rafała z fotka.pl w 2001 roku, kasa na hosting e-bay, wydyganie QXL z własności spółki wartej dziś miliardy złotych (zresztą później się połączyli i od białasów z RPA wytachali ponad miliard funtów brytyjskich)
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

@Rafał: Unikalny pomysł biznesowy to zawsze jedna z podstaw sukcesu. Jednak nawet bardzo unikalny pomysł przy słabej realizacji dużo traci. Jest pewien zakres tolerancji zawsze, tylko po co badać jak duży? Dobre wykonanie plus łamanie zasad biznesowych to dobra recepta:)

konto usunięte

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Krzysztof Jarecki:
@Rafał: Unikalny pomysł biznesowy to zawsze jedna z podstaw sukcesu. Jednak nawet bardzo unikalny pomysł przy słabej realizacji dużo traci. Jest pewien zakres tolerancji zawsze, tylko po co badać jak duży? Dobre wykonanie plus łamanie zasad biznesowych to dobra recepta:)

Masz dużo racji. Pamiętasz zamieszanie wokół naszej-klasy rok po starcie ? To była po prostu seria artykułów sponsorowanych (a dalej poszła lawina), o których nikt nie wie. Pomysł niekreatywny, wykonanie przeciętne - dobry pomysł na marketing.

Przeczytałem Twój artykuł. Bardzo ciekawy. I nasuwa mi się myśl. Pamiętasz Pana Gąbkę ? Oj był sławny ;)Rafał Śmiłowski edytował(a) ten post dnia 31.07.09 o godzinie 15:05
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Cieszę się, że artykuł się podobał:)

Pan Gąbka to trochę inna sprawa była.

To był wynik potwornie szybkiego wręcz wzrostu
a niekoniecznie słabego wykonania. Co prawda
Facebook rośnie jeszcze szybciej a działa stabilnie.

Można by powiedzieć, iż to kwestia pieniędzy, ale
Nasza-klasa też miała inwestorów...

Te tematy jednak to już dużo bardziej zaawansowane problemy,
niż to co opisałem. Tym sprawom z mojego artykuły
można zaradzić zwykłą chęcią i dbałością:)Krzysztof Jarecki edytował(a) ten post dnia 31.07.09 o godzinie 15:49

konto usunięte

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Krzysztof Jarecki:
Cieszę się, że artykuł się podobał:)

Pan Gąbka to trochę inna sprawa była.

To był wynik potwornie szybkiego wręcz wzrostu
a niekoniecznie słabego wykonania. Co prawda
Facebook rośnie jeszcze szybciej a działa stabilnie.

Można by powiedzieć, iż to kwestia pieniędzy, ale
Nasza-klasa też miała inwestorów...

Te tematy jednak to już dużo bardziej zaawansowane problemy,
niż to co opisałem. Tym sprawom z mojego artykuły
można zaradzić zwykłą chęcią i dbałością:)Krzysztof Jarecki edytował(a) ten post dnia 31.07.09 o godzinie 15:49

nasza-klasa to php i mysql - do tego potrzeba mocy, a oni hostowali się za granicą - grupa programistów, których przerósł sukces
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Krzysztof Jarecki:
Dziękuję za miłe słowa Malina:)

Myślę, że dobrym przykładem może tutaj być Facebook i MySpace.
Facebook to w porównaniu do MySpace świetnie wykonany serwis
i już są tego efekty na rynku. MySpace z dnia na dzień odchodzi
w zapomnienie.

Bez sensu porównywać myspace z facebookiem. Myspace to serwis społecznościowo - muzyczny (dla mnie bardziej muzyczny). Coraz więcej kapel znanych ma swoje profile na myspace, ale co ważniejsze niektóre "te mniejsze" rezygnują z własnych stron na rzecz profilu w myspace.
Dla muzyków i ludzi zaintereoswanych tematem muzycznym myspace nie ma porównania z facebookiem czy innymi, bo to po prostu inny serwis.

Wydaje mi się, że przymiotnik "społecznościowy" nabrał już znaczenia zbyt ogólnego i domaga się doprecyzowania.

konto usunięte

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Jak pan zauważył sam się doprecyzowuje poprzez kroczącą specjalizację.
pzdr
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Na dzisiaj faktycznie MySpace staje się portalem bardziej muzycznym
jednak to dopiero stopniowo krzepnie w tą stronę. MySpace był
protoplastą serwisów społecznościowych dla mas, potem nastąpiła
era Facebooka i stopniowa migracja z MySpace. To że MySpace
jest obecnie bardziej muzyczny to skutek wymuszonej przez
konkurencję specjalizacji. Dokładnie jak napisał Patryk.
W dziedzinie mediów społecznościowych już widoczna jest ta tendencja.
LinkedIn - portal dla profesjonalistów, Facebook - dla mas.
Mimo wszystko MySpace cały czas wpisuje się jednak w masowy segment.
Widać portale dla grafików, marketingowców, itd. Albo ktoś
się czymś wyróżni albo zniknie w tłumie.

konto usunięte

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Krzysztof Jarecki:
Dobre wykonanie plus łamanie zasad
biznesowych to dobra recepta:)

plus łamanie zasad biznesowych?
odważna koncepcja:)
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Dla ścisłości chodzi mi tutaj o innowacyjność, czyli
tworzenie nowych, lepszych reguł biznesowych.
Lepsze systemy rozliczeń, nowa komunikacja (social przykładowo),
innowacyjne produkty. To wszystko powstaje przez łamanie
pewnych utartych kanonów i przedstawianie nowych.

konto usunięte

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Malina W.:
Krzysztof Jarecki:
Dobre wykonanie plus łamanie zasad
biznesowych to dobra recepta:)

plus łamanie zasad biznesowych?
odważna koncepcja:)

osobiście nie lubię łamać zasad biznesowych - zwłaszcza jeśli klient może mnie zdmuchnąć jednym telefonem ;)
Mateusz Kowalski

Mateusz Kowalski Lubię to, co robię.
Robię to, co lubię.
:)

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

Odnośnie Social Media i Web 2.0... Uczestniczyłeś może w ostatnio przeprowadzonym product launchu na ten temat? A dokładniej jak ściągać i spieniężyć ruch z serwisów web2.0? Prowadził Perry Belcher. Jeżeli uczestniczyłeś, to co o tym wszystkim sądzisz i może masz już jakieś doświadczenia z tym związane?
Krzysztof Jarecki

Krzysztof Jarecki ExpertSender,
Founder, CEO

Temat: Inwestujemy w Social media i web 2.0, a praca u podstaw...

@Mateusz: Akurat nie uczestniczyłem w tym evencie, ale z pewnością w wolnej chwili poszperam po Internecie.

Co do doświadczeń z social i web 2.0 to ich efektem jest
ruch na moim blogu. Od dłuższego czasu aktywnie działam
w sferze social z zamiłowania, aczkolwiek zawsze pod kątem
wartościowych informacji biznesowych. To procentuje a wyniki
mówią same za siebie.

Social media przynoszą efekty w postaci:
- SEO
- buzz
- marketingu wirusowego (jeżeli treść jest dobra)

Wymagane jednak jest to, aby dawać to co jest wartościowe
dla czytelnika oraz ogarniać wszystkie pola, na których
się działa prowadząc dialog tam gdzie są ludzie.
To wymaga konsekwencji i zajmuje dużo czasu, ale
sprawia również dużo frajdy.

Jednak social to temat na zupełnie inny wątek a do tego baaaardzo szeroki:)

Następna dyskusja:

Social Media w Chinach




Wyślij zaproszenie do