konto usunięte

Temat: internetowa reklama Skody

Jakiś czas temu TVP wyemitowała interaktywną reklamę Skody. Gratuluję pomysłu, ponieważ jest banalnie prosty a przy tym bardzo silny w percepcji i zmusza na postawienie sobie pytania jak to zostało zrobione. Przyznaję, że miałem wątpliwości, ale zostały rozwiane pod tym linkiem:

http://interaktywnie.com/kreacja/newsy/wideo/interakty...

Przypomina mi się w tym miejscu szereg filmów S-F, które lansowały podprogową reklamę. A tu nagle, na naszych oczach staje się to rzeczywistością. Celowo nie rozwijam wątku, ponieważ jest to temat rzeka. Ale z punktu widzenia konsumenta, kupuję ten rodzaj promocji produktu, i to mnie przekonuje, po serii sielankowych reklam nowych samochodów, zapewniających o bezpieczeństwie, przyjaznych rodzinie itp....

konto usunięte

Temat: internetowa reklama Skody

Daniel Bogutyn:
Przypomina mi się w tym miejscu szereg filmów S-F, które lansowały podprogową reklamę. A tu nagle, na naszych oczach staje się to rzeczywistością. Celowo nie rozwijam wątku, ponieważ jest to temat rzeka. Ale z punktu widzenia konsumenta, kupuję ten rodzaj promocji produktu, i to mnie przekonuje,


A ja nie kupuje ;) Bo pod nr 1 nie mam wcale ustawionej TVP1, a pod nr 2 nie mam ustawionej TVP2 :D
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: internetowa reklama Skody

Jacek K.:
Daniel Bogutyn:
Przypomina mi się w tym miejscu szereg filmów S-F, które lansowały podprogową reklamę. A tu nagle, na naszych oczach staje się to rzeczywistością. Celowo nie rozwijam wątku, ponieważ jest to temat rzeka. Ale z punktu widzenia konsumenta, kupuję ten rodzaj promocji produktu, i to mnie przekonuje,


A ja nie kupuje ;) Bo pod nr 1 nie mam wcale ustawionej TVP1, a pod nr 2 nie mam ustawionej TVP2 :D

W dobie kablówek i platform cyforwych faktycznie nie jest łatwo trafić z kalwiszami (ja mam tvp1 pod "5" a TVP2 pod "12")...

Co do samego pomysłu to możecie mnie oświecić na czym polega "IDEA" tej reklamy? Bo chyba nie na tym, że mogę sobie "otworzyć kufer" w Skodzie SuperB?

A jeżeli tak to sorry ale jak na reklamę auta z tego segmentu to taki poziom "interaktywności" proponowany potencjalnym klientom jest jak .. hmm ja bym się czuł trochę jak przygłup. Goryl w ZOO też by się załapał do targetu.(i mam nadzieję, że nie uraziłem żadnego goryla tym stwierdzeniem)

Ale może "zmęczenie materiału" mnie dopadło i nie zauważyłem czegoś ważnego w tej reklamie i całej tej "interaktywnej" akcji.

ps: reklama ma mnie zainteresować marką / produktem a nie technicznymi aspektami realizacji, a tu trochę wyszło tak że dużo pary (sprytne rozwiązania, planowanie mediów itp) dało efekt raczej mało "porażający" jeżeli chodzi o markę / produkt.Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 23.03.10 o godzinie 16:56
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: internetowa reklama Skody

Łukasz Mielnik:
Jacek K.:
Daniel Bogutyn:
Przypomina mi się w tym miejscu szereg filmów S-F, które lansowały podprogową reklamę. A tu nagle, na naszych oczach staje się to rzeczywistością. Celowo nie rozwijam wątku, ponieważ jest to temat rzeka. Ale z punktu widzenia konsumenta, kupuję ten rodzaj promocji produktu, i to mnie przekonuje,


A ja nie kupuje ;) Bo pod nr 1 nie mam wcale ustawionej TVP1, a pod nr 2 nie mam ustawionej TVP2 :D

W dobie kablówek i platform cyforwych faktycznie nie jest łatwo trafić z kalwiszami (ja mam tvp1 pod "5" a TVP2 pod "12")...

Co do samego pomysłu to możecie mnie oświecić na czym polega "IDEA" tej reklamy? Bo chyba nie na tym, że mogę sobie "otworzyć kufer" w Skodzie SuperB?

A jeżeli tak to sorry ale jak na reklamę auta z tego segmentu to taki poziom "interaktywności" proponowany potencjalnym klientom jest jak .. hmm ja bym się czuł trochę jak przygłup. Goryl w ZOO też by się załapał do targetu.(i mam nadzieję, że nie uraziłem żadnego goryla tym stwierdzeniem)

Ale może "zmęczenie materiału" mnie dopadło i nie zauważyłem czegoś ważnego w tej reklamie i całej tej "interaktywnej" akcji.

ps: reklama ma mnie zainteresować marką / produktem a nie technicznymi aspektami realizacji, a tu trochę wyszło tak że dużo pary (sprytne rozwiązania, planowanie mediów itp) dało efekt raczej mało "porażający" jeżeli chodzi o markę / produkt.Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 23.03.10 o godzinie 16:56

Istotą tej reklamy jest to, że Change zrobiła pierwszą reklamę interaktywną w polskiej telewizji. I to by było na tyle.
Chodziło, o to żeby ludzie brechnęli: Hehe, ale sprytne. Hehe.
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: internetowa reklama Skody

Istotą tej reklamy jest to, że Change zrobiła pierwszą reklamę interaktywną w polskiej telewizji. I to by było na tyle.
Chodziło, o to żeby ludzie brechnęli: Hehe, ale sprytne. Hehe.

Aha .. czyli jednak nie przeoczyłem niczego. "Brechną" Ci którzy mają zaprogramowane klawisze odpowiednio .. a i tak pewnie nie wszyscy;)

ps: sam pomysł jest OK jednak w tej konkretnej reklamie nie wiem za bardzo po co jest ... chyba po to, żeby wypromować sam siebie?

konto usunięte

Temat: internetowa reklama Skody

Ja też nie wiem po co jest, i też specjalnie tego nie analizowałem. Oczywiste jest to, że motyw równie dobrze mógłby zareklamować pralkę, wersalkę,hamburgera czy okna, i faktycznie nie o to chodzi. Być może, że jak bym miał pod 1 inny program to też by nie wypaliło, ale miałem 1 i zadziałało, zatem myślę że do masowego odbiorcy również trafiło. Najlepsze jest to, że pozostał mentalny ślad związany z marką Skody, poszło to w eter i dlatego mnie to przekonało. Niedawno na targach motoryzacyjnych miałem okazję oglądać niczym hollywodzka produkcja spota Mercedesa (przypominało to pomieszanie Raportu Mniejszości z Łowcą Androidów ) i został mi po tym niesmak. Myślę, że minimalizm zrobił swoje, i nie doszukiwałbym się w tym jakiejś idei czy ideologii, bo tu nie ma. Raczej ważne jest to, że zamknięcie bagażnika stanowi pewien świadomy gest dla odbiorcy, ponieważ wymusza dokonanie wyboru. Godząc się na zamknięcie bagażnika, przejmuje się w jakimś sensie kontrolę nad produktem, doznaje się jej w warstwie symbolicznej podczas kiedy w rzeczywistości to on kontroluje nas.

Temat: internetowa reklama Skody

rozwiązanie jest proste... Škoda Superb Combi posiada opcję otwieranej elektrycznie (przy użyciu pilota) pokrywy bagażnika ;]
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: internetowa reklama Skody

Jacek Pilarski:
rozwiązanie jest proste... Škoda Superb Combi posiada opcję otwieranej elektrycznie (przy użyciu pilota) pokrywy bagażnika ;]

Nie ma to jak informacje z pewnego źródła - patrząc na Twoją stopkę profilową;)

Nie widziałem tej reklamy w TV tylko z załączonego linku. Ale powiem tak:
to co jest najfajniejsze w takich "gadżetach" jak elektrycznie podnoszona klapa to:
1. to, że słyszysz takie fajne "kliknięcie" zamka
2. potem widzisz jak klapa płynnie i nie za szybko się podnosi do góry
3. jeszcze fajniej jest w drugą stronę - przy zamykaniu jak powoli się opuszcza i "klik" zamyka jak np. tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=nkvCYP6i7oA

Tym czasem tutaj:
1. klapa zamknięta
2. czarny ekran
3. klapa otwarta
4. użyłem przycisku w pilocie = dano mi "namacalnie" sprawdzić i przekonać się jak fajnie się otwiera i zamyka taka klapa ....

I która opcja wydaje się fajniejsza???

ps: wiem wiem ... ale interaktywność - suuuuuper;) tyle, że wolałbym klasyczny spot byle z dobrym pomysłem.Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 24.03.10 o godzinie 12:04
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: internetowa reklama Skody

Jacek Pilarski:
rozwiązanie jest proste... Škoda Superb Combi posiada opcję otwieranej elektrycznie (przy użyciu pilota) pokrywy bagażnika ;]

Kurde, trzeba było specjalisty, żeby odkryć sens przekazu:)
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: internetowa reklama Skody

Daniel Bogutyn:
Raczej ważne jest to, że zamknięcie bagażnika stanowi pewien świadomy gest dla odbiorcy, ponieważ wymusza dokonanie wyboru. Godząc się na zamknięcie bagażnika, przejmuje się w jakimś sensie kontrolę nad produktem, doznaje się jej w warstwie symbolicznej podczas kiedy w rzeczywistości to on kontroluje nas.

No trudno, żeby jechał z otwartą. No chyba, że kupił karnisze w makro to wtedy trzeba zaczepić taka czerwoną szmatkę... :)

A poważnie, pomysł o tyle ciekawy, że mieli pretekst to zaanonsowania spotu przed emisją. Bez tego koncept by się tak nie obronił (pomijając kwestie ustawień kanałów). I tu raczej widzę jego słabość.

I ja wolę zamykać klapę ręcznie - jeb, po męsku, na wypasie, uwalić się błotem z ulicy, power to the people... a nie jakimś gejowskim prztyczkiem przy pilocie :)doc Seweryn J. edytował(a) ten post dnia 28.03.10 o godzinie 04:51
Michał Jaraczewski

Michał Jaraczewski Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...

Temat: internetowa reklama Skody

Technika coraz bardziej się wkrada do naszych samochodów i w tym akurat nie ma nic dziwnego więc nie wiem skąd Ci się wzięło to "gejowskie" skojarzenie.

Rozumiem, że odpalenie auta kluczykiem czy przyciskiem to też gejowskie, bo przecież męskie jest tylko na popych lub korbą? ;)
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: internetowa reklama Skody

Michał Jaraczewski:
Technika coraz bardziej się wkrada do naszych samochodów i w tym akurat nie ma nic dziwnego więc nie wiem skąd Ci się wzięło to "gejowskie" skojarzenie.

Rozumiem, że odpalenie auta kluczykiem czy przyciskiem to też gejowskie, bo przecież męskie jest tylko na popych lub korbą? ;)

Dokładnie tak, doskonale odczytałeś mój post.
Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Temat: internetowa reklama Skody

No pomysł bomba:] Nieźle się uśmiałem. Nie jestem jakimś telemaniakiem (właściwie to w ogóle nie oglądam TV), ale wydaje mi się że jest to jakiś przełom w polskiej reklamie tv - no tego jeszcze nie było:) Ja również nie doszukiwałbym się tu jakiegoś przesłania. Są marki, które nie muszą ciągle informować o swojej nowej ofercie...czasem wystarczy coś takiego ciekawego, co przykuje uwagę, pobudzi do dyskusji. Skoda chyba może sobie na to pozwolić. Tyle.Mariusz Korzeniecki edytował(a) ten post dnia 29.03.10 o godzinie 16:37
Paweł Szafranek

Paweł Szafranek art director, grafik
freelancer

Temat: internetowa reklama Skody

Mariusz Korzeniecki:
No pomysł bomba:] Nieźle się uśmiałem. Nie jestem jakimś telemaniakiem (właściwie to w ogóle nie oglądam TV), ale wydaje mi się że jest to jakiś przełom w polskiej reklamie tv - no tego jeszcze nie było:) Ja również nie doszukiwałbym się tu jakiegoś przesłania. Są marki, które nie muszą ciągle informować o swojej nowej ofercie...czasem wystarczy coś takiego ciekawego, co przykuje uwagę, pobudzi do dyskusji. Skoda chyba może sobie na to pozwolić. Tyle.Mariusz Korzeniecki edytował(a) ten post dnia 29.03.10 o godzinie 16:37

...a dla mnie to przykład, jak uświadomić oglądającemu nędzę technologiczną telewizji w porównaniu z internetem.

pozdrawiam
szafran (a teraz chciałbym obrócić, zajrzeć pod przednią klapę, a potem rozejrzeć się po wnętrzu)

konto usunięte

Temat: internetowa reklama Skody

bardzo przyjemny pomysł, ale sęk w tym że nie oglądam telewizji. aha, temu co to "wygłówkował" należy się jakaś skrzynka piwa :)



Wyślij zaproszenie do