Temat: Ile firmy wydają na reklamę ?
Jacek
Nie ustalałbym poziomu wydatków na reklamę na podstawie zestawień wydatków marketingowych innych firm z branży, przede wszystkim dlatego, że dostępne informacje najczęściej są zbierane przez podmioty, które zliczają aktywność reklamową i wyceniają ją na podstawie ogólnodostępnych cenników nie uwzględniając rabatów, barterów i innych okoliczności zmniejszających wyjściowe ceny.
Z resztą, to ile wydają inni nie ma kluczowego znaczenia, bo mogą to robić nieefektywnie.
Natomiast, o ile do tej pory nie były prowadzone takie działania, na początku skupiłbym się na marketingu w internecie - czyli SEO dla dobrego pozycjonowania strony www, następnie reklama SEM, potem mailingi w serwisach tematycznych (i tu baza Muratora może być jak najbardziej ok). Zaletą działań SEO i SEM jest ich relatywna taniość i niesamowita mierzalność. Już kilka tysięcy złotych miesięcznie (przynajmniej w początkowym okresie) powinno wystarczyć na osiągnięcie konkretnych rezultatów.
Patryk
Mierzymy skuteczność licząc aktywność klientów, a jak kampania rusza to te wskaźniki powinny rosnąć, jeżeli nie rosną coś jest nie tak:
- pytamy naszych klientów skąd się dowiedzieli o naszej ofercie,
- liczymy wejścia do sklepu, na stronę www., odsłony reklam w internecie, kliknięcia w reklamę internetową,
- liczymy telefony od klientów,
- liczymy obroty firmy,
- robione są badania rozpoznawalności marki, czy reklamowanego produktu przed, po i w trakcie kampanii.
A dla bilbordu na mieście można stworzyć oddzielną linię telefoniczną i numer telefonu podawać na plakatach.