Temat: HoReCa - jak organizujecie się pracę w tym kanale...
Łukasz M.:
Generalnie ja wchodzę w ten kanał i chciałbym Was zapytać na co zwracać uwagę w kontaktach z lokalami. Co najczęściej boli właściciela, jak wygląda umawianie się z nimi na spotkania. Takie podstawy. Czeka mnie duża objazdówka i szukam sposobu na efektywne wykorzystanie czasu, którego jak zawsze jest mało. Nie ukrywam, że w tym kanale jestem nowicjuszem, ale mam ambitne plany :) Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami. :)_
W tobacco liczy sie tylko i wyłacznie gotówka na stół w zamian za kontrakt na wyłączność. Dodatkowo będą od Ciebie oczekiwali partycypacji w kosztach organizacji imprez okazjonalnych (np. pokrycia kosztów gaż artystów) oraz subsydiowania w postaci ddarmowego towaru. Dochodzą jeszce spore koszty merchandisingu - popielniczek, zapałek (sprzedawanych "wraz z usługą"), dispenserów i co tam sobie jeszcze wymyślisz.
Niestety zarówno przy wodce, piwie jak i papierosach zasady sa twarde - kto da więcej, ten ma. Nie masz co liczyć na to, że jeśli masz dobre relacje z właścicielem, to nie przejdzie do konkurencji. Niewiele jest lokali, które decyduja sie na niepodpisywanie kontraktu na wyłaczność po to, żeby mieć wybór. Częste są przypadki, że na barze są sprzedawane Kenty, Vogue i Pall Mall, a jak pytasz o marlboro, to barman kieruje do szatniarza, który sprzedaje spod lady.
Jednym słaowem - trudne zadanie, chyba, ze masz dobry budżet