Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Grzegorz B.:

Ale, jak sam zauważyłeś, na tym własnie polega chytrość strategiokreacji: mam i wypasionego merca, i sumienie też uspokojone.

W startegii podoba mi się sposób na odświeżenie marki. A przede wszystkim odświeżenie targetu. A jeśli ktoś ma spokoje sumienie, gdy jego samochód pali 8 litrów (uśredniając) to dość łatwo jego sumienie uspokoić. Czyż nie?

Cóż - wysokie masz wymagania. Właściwie, jeśli ktos traktuje bardzo serio ekologię, nie powinien w ogóle jeździć samochodem, tylko przesiąść się na rower.
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: Hipis - Nowa klasa E

No niekoniecznie. Overpromise to po prostu obietnica na wyrost. I jako taką ją tutaj odbieram. I zupełnie nie czaję, dlaczego akurat taki kierunek komunikacji wybrał Mercedes. Z łatwością znaleźliby z tysiąc lepszych.
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Jarosław Koć:
Cóż - wysokie masz wymagania. Właściwie, jeśli ktos traktuje bardzo serio ekologię, nie powinien w ogóle jeździć samochodem, tylko przesiąść się na rower.

Eee nie. Mój obecny samochód pali 13 na sto. Następny będzie palił 11 przy bardzo spokojnej jeździe a ponad 15 przy mniej.

Ale ja go nikomu nie sprzedam twierdząc, że jest ekologiczny. Wiesz, to tak jak z napojami "bez cukru". Nie mają cukru ale mają aspartany i o tym się już w reklamie nie mówi. I człowiek myśli, że to takie zdrowe. A to tylko taki komunikat.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Grzegorz B.:
No niekoniecznie. Overpromise to po prostu obietnica na wyrost. I jako taką ją tutaj odbieram. I zupełnie nie czaję, dlaczego akurat taki kierunek komunikacji wybrał Mercedes. Z łatwością znaleźliby z tysiąc lepszych.

Myslę, że jest tak, jak napisał Stan: mam auto o takich samych parametrach, ale trochę bardziej przyjazne środowisku. Nie uważam się za wielkiego speca od marketingu, ale ten kierunek wydaje się bardzo fajny.

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Rafal Bu:
Teraz panowie zauwazylem jeszcze cos. Obejrzalem reklame z pierwszej strony tego tematu. Na koncu reklamy w lewym gornym rogu jest napisane nowa eklasa najbierdziej ekologiczna eklasa kiedykolwiek. No czyli mamy cos w stylu wizira jak to zauwazyl autor tematu. Niestety w polskiej wersji tej reklamy mamy tylko napisane, ze jest to mercedes z silnikami bluefficiency. I co wy na to? Myslicie nadal, ze ta reklama w takim scenariuszu nie powinna miec takiego napisu wyjasniajacego? Moze ktos popelnil blad nie wyjasniajac tego w polskiej wersji? Mylse, ze reklama miala byc latwa fajna i przyjemna dla wszystkich. Bezwzgledu na to czy jest on hipisem, czy dziadkiem negatywnie nastwionym do kazdego nastepnego chlopaka corki, czy kims kto ma kase na ten samochod. Ciekawe jak to jest w Niemczech. Czy tam jest wyjasnione w reklamie, ze e klasa jest ekologiczna? Czy tylko, ze ma blueeficiency? NIe jestem w stanie tego sprawdzic ale moze ktos znajdzie reklame w wersji niemieckiej? (Bo chyba oryginalnie jest to niemiecka reklama?)

Moze sie ktos ustosunkuje do mojej wypowiedzi? Moze pan od wizira? Co myslal, ze reklame jakis Lynch wyrezyserowal? A moze ktorys z panow ktorzy sobie jakies ideologie dorabiali do niej? Reklama jest prosta jak drut i mialaiala byc smieszna. Tak samo mialo byc w Polsce tylko, ze ktos przekombinowal albo popelnil BLAD i nie dopisal ze nowa eklasa jest ekologiczna. Jeszcze raz pozdrawiam.
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Ja kiedyś w EURO pracowałem nad reklamą Citroena Jumpera.

Film wyglądał tak: Wielki CJ, zatrzymał się gdzieś w polu, w środku nocy. Kierowca wyciągnął wieleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelką drabinę, postawił ją na sztorc. Wlazł po niej bardzo wysoko i wykręcił "przepaloną" gwiazdę - jak żarówkę. Na jej miejsce wkręcił nową.

Massage oryginału: "Jakiego byś nie miał biznesu, choćby najbardziej fantastycznego/dziwniego, CJ to auto, które spełni Twoje oczekiwania."

Mesaage polskiej adaptacji: "Twoje zyski pójdą w górę".

Eny komentarze?Grzegorz B. edytował(a) ten post dnia 02.10.09 o godzinie 13:06

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Prosze nie odbiegajmy za bardzo od konkretnego przykladu reklamy mercedesa i wypowiedzi roznych osob na forum. W przypadku citroena reklama z polskim tlumaczeniem jest jescze znosna: " Masz Citroena - bedziesz wrkecal gwiazdy na niebie - twoje zyski pojda w gore" To jest jeszcze zrozumiale. W ogole nie o Citroena teraz chodzi. Zastopienie zdan : "Mercedes-Benz prezentuje nowa e-klase. Najbardziej przyjazna srodowisku E-klase kiedykowiek" zdaneiem w polskiej wersji "Klasa E z nowymi silnikami BlueEFFICIENCY" to jest wedlug mnie duzy blad. Dlatego ta reklama jest nie czytelna. Ludzie zrozumcie to. Nie ja jeden sie tego czepiam.

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

To jak myslicie? Blad czy celowe niedomowienie?

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

No specjalisci od reklamy. Co jest z wami? Nikt sie nie wypowie? Wiziry i inni ideologisci, gdzie jestescie? Jest blad czy nie ma bledu? Znalazl ktos oryginalna reklame i ja przetlumaczyl? Czy jest wam lyso, ze broniliscie merca? A jak wyszlo, ze reklama jest nie pelna to sie chowacie i nic nie powiecie?
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Hipis - Nowa klasa E

To co można było Tobie wytłumaczyć już zrobiono, jeżeli nadal nie rozumiesz to trudno.

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

o co chodzi z hipisem w odniesieniu do blue efficieccy dowiedzialem sie dopiero tutaj na forum wiec najwyrazniej jestem za glupi, zeby jezdzic mercedesem :-)

Dla mnie reklama zupelnie nieczytelna i niezrozumiala, nie zwraca tez mojej uwagi.
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego niektórzy uważają, że reklama ma trafiać do wszystkich bez wyjątku????

BTW: Nikt Merca nie bronił. Ja na przykład nie cierpię tej marki.

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Grzegorz Wszelaczyński:
To co można było Tobie wytłumaczyć już zrobiono, jeżeli nadal nie rozumiesz to trudno.

Ja juz wszystko rozumiem. Dziekuje wam. Chcialem temat pociagnac dalej. Gdybym najpeirw zobaczyl reklame z angielskimi napisami to bym wiedzial o co chodzi. W polskiej reklamie brak wyjasnienia. Wiec pytam was tutaj czy uwazacie to za blad czy za celowe nie domowienie? Ktos widzial reklame po niemiecku? Wedlug mnie polska reklama jest nie dorobiona i dlatego wielu ludzi nie wiedzilao o co chodzi. Blueficiency nie wielu ludziom tlumaczy o co chodzi. W wersji angielskiej z pierwszej strony postu jest praktycznie wszystko jasne.

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Marcin Plewka:
Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego niektórzy uważają, że reklama ma trafiać do wszystkich bez wyjątku????

BTW: Nikt Merca nie bronił. Ja na przykład nie cierpię tej marki.

Wydaje mi sie, ze akurat ta reklama miala trafic do wszystkich i wszystkich rozsmieszyc. W polskiej wersji tego brak. Nawet jesli reklama miala na celu odsmiezenie marki i sklonienie do innego patrzenia na merca to w poslskiej wersji jest brak ewidentnego wytlumaczenia o co chodzi. Bylo to w wersji angielskeij.

BTW: :) Jezdzilem starszymi mercami i one mi nie leza. Sa to limuzyny dla starszych panow i pewnie zadna reklama tego nie zmieni. Dla mlodzszych ludzi jest to jedynie samoch dla szpanu. Chyba, ze cos z gornej polki z mocnymi silnikami gdzie sie mozna pobawic. Ale nie wiem czy hipisom o to chodzi zeby spalac na 100 co najmniej 20 litrow paliwa. Sam jezdze BMW i nie obchodzi mnie zbytnio ochrona srodowiska.

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Błażej J.:
o co chodzi z hipisem w odniesieniu do blue efficieccy dowiedzialem sie dopiero tutaj na forum wiec najwyrazniej jestem za glupi, zeby jezdzic mercedesem :-)

Dla mnie reklama zupelnie nieczytelna i niezrozumiala, nie zwraca tez mojej uwagi.

Mie przejmuj sie kolego. Nie daj sobie wmowic, ze jestes glupszy tak jak o to nie ktorym osobom chodzi na tym forum. Polska reklama jest nie dorobiona i wszystko jasne.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Rafal Bu:
Grzegorz Wszelaczyński:
To co można było Tobie wytłumaczyć już zrobiono, jeżeli nadal nie rozumiesz to trudno.

Ja juz wszystko rozumiem. Dziekuje wam. Chcialem temat pociagnac dalej. Gdybym najpeirw zobaczyl reklame z angielskimi napisami to bym wiedzial o co chodzi. W polskiej reklamie brak wyjasnienia. Wiec pytam was tutaj czy uwazacie to za blad czy za celowe nie domowienie? Ktos widzial reklame po niemiecku? Wedlug mnie polska reklama jest nie dorobiona i dlatego wielu ludzi nie wiedzilao o co chodzi. Blueficiency nie wielu ludziom tlumaczy o co chodzi. W wersji angielskiej z pierwszej strony postu jest praktycznie wszystko jasne.

Primo:
http://www.sciaga.pl/tekst/85194-86-pisownia_nie_z_roz...

Secundo: Nic nie uwazam, bo nie wiem jak Mercedesowi reklama zadzialala. Nawet nie wiem jakie postawili dokladnie cele i jak je zamierzaja mierzyc. Mozemy sobie pogdybac oczywiscie, ale przyznam ze jestem juz troche znudzony takimi dyskusjami :)

Milego!
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Rafal Bu:

Mie przejmuj sie kolego. Nie daj sobie wmowic, ze jestes glupszy tak jak o to nie ktorym osobom chodzi na tym forum. Polska reklama jest nie dorobiona i wszystko jasne.

grrr... a może po prostu nie jest zaprojektowana dla Ciebie?

p.s. "Menager" piszemy albo po angielsku - "manager" albo po polsku - "menedżer".

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Stanisław Grabowski:
Rafal Bu:
Grzegorz Wszelaczyński:
To co można było Tobie wytłumaczyć już zrobiono, jeżeli nadal nie rozumiesz to trudno.

Ja juz wszystko rozumiem. Dziekuje wam. Chcialem temat pociagnac dalej. Gdybym najpeirw zobaczyl reklame z angielskimi napisami to bym wiedzial o co chodzi. W polskiej reklamie brak wyjasnienia. Wiec pytam was tutaj czy uwazacie to za blad czy za celowe nie domowienie? Ktos widzial reklame po niemiecku? Wedlug mnie polska reklama jest nie dorobiona i dlatego wielu ludzi nie wiedzilao o co chodzi. Blueficiency nie wielu ludziom tlumaczy o co chodzi. W wersji angielskiej z pierwszej strony postu jest praktycznie wszystko jasne.

Primo:
http://www.sciaga.pl/tekst/85194-86-pisownia_nie_z_roz...

Secundo: Nic nie uwazam, bo nie wiem jak Mercedesowi reklama zadzialala. Nawet nie wiem jakie postawili dokladnie cele i jak je zamierzaja mierzyc. Mozemy sobie pogdybac oczywiscie, ale przyznam ze jestem juz troche znudzony takimi dyskusjami :)

Milego!

Dzeikuje, za sciage. Nigdy nie bylem dobry z polskiego. Jesli kogos urazilem moja pisownia to przepraszam. Mysle, ze nie tylko tobie nie chce sie juz pisac na ten temat.

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Grzegorz Wszelaczyński:
Rafal Bu:

Mie przejmuj sie kolego. Nie daj sobie wmowic, ze jestes glupszy tak jak o to nie ktorym osobom chodzi na tym forum. Polska reklama jest nie dorobiona i wszystko jasne.

grrr... a może po prostu nie jest zaprojektowana dla Ciebie?

p.s. "Menager" piszemy albo po angielsku - "manager" albo po polsku - "menedżer".

Moze nie jest. Moze miala byc tylko dla ludzi ktorzy wiedza co to jest blueficiency. Jezeli tak to mysle, ze bardzo sobie mercedes zacisnal krag osob ktore ta reklame zrozumialo. Przynajmniej w Polsce.
A moze reklama jest nie pelna w Polsce przez to, ze nie wyjasnili co to jest blueficiency?
Dlaczego w wersji angielskiej jest napisane, ze blueficiency to znaczy, ze samochod jest ekologiczny?
Dlaczego nikt na to nie zwraca uwagi?
Chcialem zebysmy sobie na ten temat "pogdybali". Ale jak nie chcecie to juz nikogo do niczego nie zmuszam.

ps

Postscriptum (łac.) - dopisek do listu, artykułu itp., umieszczony na końcu, po podpisie autora.

Oznaczany jest skrótowcem PS, przy którym w języku polskim (w przeciwieństwie do języka łacińskiego) nie stawia się kropek. Zwyczajowo po dopisku umieszcza się (inicjał) imienia lub nazwiska.

Rozumiem, ze piszesz po lacinie? Nie zastanawialem sie nad tym jak sie pisze menedzer. Po prostu popelnilem blad. Przepraszam za to. Oczywiscie nie jestem zadnym menedzerem. Tak sobie napisalem.

Bardziej bym sie cieszyl gdybys zauwazyl, ze Polska reklama jest bez wyjanienia a w angielskiej wyjasnienie jest. I gdybys o tym tu napisal a nie o tym, ze robie bledy. Roznica miedzy polska a angielska reklama sprawia, ze dla wielu ludzi w polsce reklama jest nie czytelna. No ale moze reklama nie jest przeznaczona dla nich wiec nikt sie tym nie przejmuje.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Proponuję korzystać ze źródeł innych niż wikipedia - http://www.slownik-online.pl/kopalinski/73DC55A0B0F369...

Co zaś do reklamy - nie znam wersji polskiej, natomiast w wersji anglojęzycznej zamieszczonej w pierwszym poście tego wątku (a o tej zadaje się dyaskutujemy?) nie ma ani słowa wyjaśnienia czym jest blue efficiency. Na koniec jest jedynie napisane że nowa e-klasa jest najbardziej ekologiczną w dziejach (the most eco-friendly e-class ever).

Jak widać po tym wątku są ludzie, którzy nie mieli najmniejszego problemu z odkodowaniem dowcipu reklamy, są też tacy co go nie złapali. Jedyne co można - posiadając wiedzę z zewnątrz - powiedzieć to to, że najprawdopodobniej grupa docelowa tej reklamy składa się z ludzi dla których jej kod jest czytelny. Tyle.

Można jeszcze pospekulować, że blue efficiency jest marką osobno promowaną w grupie docelowej - np. że nazwa tej technologii jest wsparta silnymi działaniami PR w prasie motoryzacyjnej itd. itp.

Ty zaś domagasz się - jak kilku innych przed Tobą - żeby Ciebie do tej reklamy przekonać i ją wytłumaczyć. Wyciągasz do tego celu nie wiadomo skąd i nie wiadomo po co jakąs wersję polską i fałszywie opisujesz wersję anglojęzyczną. Na coś takiego mówi się krótko - trollowanie.Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 22:30

Następna dyskusja:

MARKETING ZAPACHOWY/nowa fo...




Wyślij zaproszenie do