Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Rafal Bu:
Gdyby na poczatku filmiku dali napis: "BLUEEFFICIENY = EKOLOGIA" to moze sobie bym skojarzyl

Super! I wszystkie spoty, będą pokroju Vizira.
Dzikuje. Ciekawe czy kazdy z tych panow i pan cos wielkiego
osiagneli i czy kazdy z nich jezdi samochodem wartym ponad
150tysiecy ktorego to nie wzieli sobie na kredyt. :) Pozdrawiam
wszystkich.

Hee? Jak to się ma do tematu??
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Wiele osob obruszda sie ze reklama niezrozumiala - ergo - do dupy.
A malo ktora reklama kierowana jest do wszystkich. Natura TV jest taka, ze zobacza to "wszyscy", ale wiadomo ze marketera interesuja konkretni ludzie.
Mysle ze mozna zalozyc ze w tym przypadku interesuja ich ludzie ktorzy zalapali o co chodzi.
Nie dlatego ze sa inteligentniejsi, lepsi, bardziej kumaci czy cos z tych rzeczy. Po prostu dlatego, ze maja okreslony sposob myslenia i nastawienie oraz pewna wiedze ktore:
a) powoduje ze wiedza mniej wiecej co oznacza blueefficiency
b) powoduje ze sa w stanie wyobrazic sobie siebie w mercedesie - teraz lub za jakis czas
c) powoduje ze ekologia jest im bliska
d) powoduje ze chcieliby byc takim niby yuppie, niby hippisem (takie "miec ciasteczko i zjesc ciasteczko")

Jesli ktos reklamy nie rozumie, albo BE nic mu nie mowi, albo uwaza ze mercedesy to chlam, albo ma sto innych powodow dla ktorych ta reklama i marka mu nie pasuje - SUPER! Tylko niech nie przekonuje innych ze powinni czuc to samo.

Oczywiscie dziala to w obie strony - osoby ktore "lapia" te reklame nie powinny przekonywac ze wszyscy powinni.

Zachowujmy sie prosze jak na uczestnikow grupy "reklama marketing i marka" przystalo a nie jak dzieciaki na forum onetu.

Pokoj, milosc i ekologiczne biopaliwa dla wszystkich ;)Stanisław Grabowski edytował(a) ten post dnia 29.09.09 o godzinie 11:32
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Stanisław Grabowski:

Masz prawie 100% rację...prawie, bo z jednym pogodzić się nie mogę:
ekologiczne biopaliwa dla wszystkich

:D
Anna J.

Anna J. ipsa sua melior fama

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Stanisław Grabowski:
Pokoj, milosc i ekologiczne biopaliwa dla wszystkich
A GDZIE SEX?! :PPP
Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Anna J.:
Stanisław Grabowski:
Pokoj, milosc i ekologiczne biopaliwa dla wszystkich
A GDZIE SEX?! :PPP

W reklamie zamiast Hippi pojawił by się PIMP:D

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

witam

ja mysle że w reklamę można interpretować w inny sposób
- może naciągany ale ....

ojciec córy myśli że znowu przyprowadzi do domu hipisa (jak to zdarzyło się pewnie wcześniej) ale jak typ widzi że mercedes lekko zmienia zdanie - chłopak wychodzi z auta - garniak - to na 100% nie jest hipis.

.. ale jednak ojciec jest nieufny - auto mu sie spodobało przygląd sie mu bliżej - widzi napis "niebieska efektywność" czyli
wie co znaczy niebieska efektywność w postaci tabletki cudów dla starszych panów - a słyszał kiedyś opinię, że duża ilość palonego zielska niezbyt pozytywnie wpływa na męskość - wiec chłopaczek musi się tym wspomagać.

ojciec córy z dumą stwierdza że od początku miał racje - widziałem hipis :)

- może o taki joke chodzi ;)Marek Bartosiński edytował(a) ten post dnia 30.09.09 o godzinie 10:41

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Marek Bartosiński:
niebieska tabletka
może o taki joke chodzi ;)

- babciu widziałaś taką tabletkę z napisem lsd ?
- co tam tabletka - widziałaś smoka w łazience ?
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Rafał Śmiłowski:
Marek Bartosiński:
niebieska tabletka
może o taki joke chodzi ;)

- babciu widziałaś taką tabletkę z napisem lsd ?
- co tam tabletka - widziałaś smoka w łazience ?

Bezcenne! Swietne!
Robert Ciesielski

Robert Ciesielski Marketing Manager,
Cogit sp. z o.o.

Temat: Hipis - Nowa klasa E

No cóż, chyba nie powienienem zabierać głosu w dyskusji, ale...

Otóż oglądam tę reklamę i jak dla mnie "wszystko" w niej jest ok, ale... ten hipis to mi po głowie chodzi od tygodnia chyba (ale o co chodzi? jaki k.. hipis). Wręcz bez powodu przypomniało mi się to w tej chwili i w googlach wpisałem "blueefficiency co to jest" i znalazłem tę dyskusję.

No i do rzeczy. Biorąc pod uwagę, że zapamiętałem doskonale tę reklamę, że chodziła mi po głowie przez tyle dni i że jeszcze zacząłem szukać o co chodzi z tym hipisem - to chyba można uznać, że reklama jest dobra. Jakby mnie ktoś poprosił o wymienienie raklamy samochodu którą pamiętam to wskazałbym tę i reklamę toyoty.

A, żeby trochę usprawiedliwić mój brak skojarzenia blueefficiency=hipis dodam że po pierwszych wypowiedziach załapałem o co chodzi tzn ekologia=hipis, choć dla mnie osobiście akurat skojarzenie jest inne:-).

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Wszystko dobrze. Poprostu zeby skojarzyc o co chodzi w tej reklamie trzeba wiedizec co znaczy "blueefficiency". Ja tego nie wiedzialem i z tej reklamy sie tego nie dowiedzialem. Dlatego byla ona dla mnie nie czytelna. Dlatego szukalem odpowiedzi. I jest na pewno pelno ludzi ktorzy i czuja sie hipisami, i chcieli by jezdzic mercedesem ale prosze nie wmawiajcie mi,ze kazdy z nich wioe co to jest bluefficiency bo z reklamy sie tego nie dowie i wtedy ta reklama nie jest dla niego.

Reasumujac: zeby zrozumiec ta reklame wystarczy wiedziec co znaczy blueeficiency w pojeciu ludzi z mercedesa. Nie kazdy to wie. Dziekuje, pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Stanisław Grabowski:
Wiele osob obruszda sie ze reklama niezrozumiala - ergo - do dupy.
A malo ktora reklama kierowana jest do wszystkich. Natura TV jest taka, ze zobacza to "wszyscy", ale wiadomo ze marketera interesuja konkretni ludzie.
Mysle ze mozna zalozyc ze w tym przypadku interesuja ich ludzie ktorzy zalapali o co chodzi.
Nie dlatego ze sa inteligentniejsi, lepsi, bardziej kumaci czy cos z tych rzeczy. Po prostu dlatego, ze maja okreslony sposob myslenia i nastawienie oraz pewna wiedze ktore:
a) powoduje ze wiedza mniej wiecej co oznacza blueefficiency
b) powoduje ze sa w stanie wyobrazic sobie siebie w mercedesie - teraz lub za jakis czas
c) powoduje ze ekologia jest im bliska
d) powoduje ze chcieliby byc takim niby yuppie, niby hippisem

A ja mysle drogi panie, ze pan za duzo kombinuje. Zeby zrozumiec ta reklame wystarczy wiedziec co znaczy "bluefficiency". A teraz ze slownika mercedesa : BlueEFFICIENCY = Ekologia. I TYLKO tyle.

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Może im chodzi o zbudowanie wizerunku użytkownika merca jako "wygląda jak nudny mieszczanin, ale lubi chłostać żonę"?
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Rafal Bu:
A ja mysle drogi panie, ze pan za duzo kombinuje. Zeby zrozumiec ta reklame wystarczy wiedziec co znaczy "bluefficiency". A teraz ze slownika mercedesa : BlueEFFICIENCY = Ekologia. I TYLKO tyle.

No jasne ze tak!
Ale fakt, ze ktos rozumie co znaczy blue-efficiency nie znaczy jeszcze ze reklama kierowana jest do niego. Jest zapewne calkiem spore grono zapalonych motoryzacja nastolatkow, ktorzy doskonale wiedza o co chodzi :)

Ja opisalem osoby ktore (moim zdaniem) pasuja wizerunkowo do takich, w jakie chcial trafic mercedes ta kampania. Trafic = przekonac, zrekrutowac / zachecic do zakupu / wprowadzic mercedesa do portfolio rozwazanych samochodow.

A poza tym od kombinowania jeszcze nikt nie umarl :)
Pozdrawiam.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Łukasz Nowakowski:
Może im chodzi o zbudowanie wizerunku użytkownika merca jako "wygląda jak nudny mieszczanin, ale lubi chłostać żonę"?

Hardcore ;) ale mysle ze o to wlasnie chodzi :)

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Stanisław Grabowski:
A poza tym od kombinowania jeszcze nikt nie umarl :)

może nikt nie umarł, ale poprzez kombinowanie uśmiercono parę fajnych produktów - było kilka fajnych projektów internetowych, które dostały za kasę inwestora 100 niepotrzebnych przekombinowanych funkcji, które przeszkadzały userom i sobie poszli

konto usunięte

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Teraz panowie zauwazylem jeszcze cos. Obejrzalem reklame z pierwszej strony tego tematu. Na koncu reklamy w lewym gornym rogu jest napisane nowa eklasa najbierdziej ekologiczna eklasa kiedykolwiek. No czyli mamy cos w stylu wizira jak to zauwazyl autor tematu. Niestety w polskiej wersji tej reklamy mamy tylko napisane, ze jest to mercedes z silnikami bluefficiency. I co wy na to? Myslicie nadal, ze ta reklama w takim scenariuszu nie powinna miec takiego napisu wyjasniajacego? Moze ktos popelnil blad nie wyjasniajac tego w polskiej wersji? Mylse, ze reklama miala byc latwa fajna i przyjemna dla wszystkich. Bezwzgledu na to czy jest on hipisem, czy dziadkiem negatywnie nastwionym do kazdego nastepnego chlopaka corki, czy kims kto ma kase na ten samochod. Ciekawe jak to jest w Niemczech. Czy tam jest wyjasnione w reklamie, ze e klasa jest ekologiczna? Czy tylko, ze ma blueeficiency? NIe jestem w stanie tego sprawdzic ale moze ktos znajdzie reklame w wersji niemieckiej? (Bo chyba oryginalnie jest to niemiecka reklama?)
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Arkadiusz Piotr Z.:
ale co w tym super? dla mnie banał. dzięki za wyjaśnienia.

Mnie się też nie podoba. Acz trzeba przyznać, że stratedzy wykonali dobrą robotę.

Ale to overpromise. Ten samochód nadal truje środowisko. Może trochę mniej, ale nazywanie go "ekologicznym" to spore nadużycie. Auto pali od 7 do 10 litrów benzyny.Grzegorz B. edytował(a) ten post dnia 01.10.09 o godzinie 13:09
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Grzegorz B.:
Arkadiusz Piotr Z.:
ale co w tym super? dla mnie banał. dzięki za wyjaśnienia.

Mnie się też nie podoba. Acz trzeba przyznać, że stratedzy wykonali dobrą robotę.

Ale to overpromise. Ten samochód nadal truje środowisko. Może trochę mniej, ale nazywanie go "ekologicznym" to spore nadużycie. Auto pali od 7 do 10 litrów benzyny.Grzegorz B. edytował(a) ten post dnia 01.10.09 o godzinie 13:09

Ale, jak sam zauważyłeś, na tym własnie polega chytrość strategiokreacji: mam i wypasionego merca, i sumienie też uspokojone.
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Jarosław Koć:
Grzegorz B.:
Arkadiusz Piotr Z.:
ale co w tym super? dla mnie banał. dzięki za wyjaśnienia.

Mnie się też nie podoba. Acz trzeba przyznać, że stratedzy wykonali dobrą robotę.

Ale to overpromise. Ten samochód nadal truje środowisko. Może trochę mniej, ale nazywanie go "ekologicznym" to spore nadużycie. Auto pali od 7 do 10 litrów benzyny.Grzegorz B. edytował(a) ten post dnia 01.10.09 o godzinie 13:09

Ale, jak sam zauważyłeś, na tym własnie polega chytrość strategiokreacji: mam i wypasionego merca, i sumienie też uspokojone.

W startegii podoba mi się sposób na odświeżenie marki. A przede wszystkim odświeżenie targetu. A jeśli ktoś ma spokoje sumienie, gdy jego samochód pali 8 litrów (uśredniając) to dość łatwo jego sumienie uspokoić. Czyż nie? Ale cóż. Overpromise, to overpromise, a my tu o strategii i kreacji. RTB to nie nasza działka.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Hipis - Nowa klasa E

Grzegorz B.:Overpromise, to overpromise (...)

Nie no zaraz.
Moim zdaniem overpromise nieodlacznie wiaze sie z rozczarowaniem.
Ktos Ci obiecuje super-golenie za pierwszym razem, a musisz sie smyrac maszynka 3 razy w jednym miejscu. Overpromise.
Obiecuja Ci super-ekonomiczna hybryde (priusa) a potem okazuje sie ze wplyw calego tego samochodu na srodowisko jest gorszy niz hummera. Overpromise.

Tu tego nie widze.
Mysle nie nikt nie oszukuje sie ze kupujac tego merca bedzie mial auto ekologiczne. Bedzie mial auto bardziej ekologiczne niz inne podobnej klasy. I to uspokaja sumienie.
Nie widze tu miejsca na roczarowanie.

Oczywiscie to moje wlasne zdanie - ktos moze to odbierac inaczej (jak?) i czuc sie potem "oszukany". Nie wiem jednak kto i jak...

Następna dyskusja:

MARKETING ZAPACHOWY/nowa fo...




Wyślij zaproszenie do