konto usunięte
Temat: Haagen-Dazs w Polsce
Jarosław Koć:A wiesz ile sprzedano tych prawdziwych garbusów :) ? Gra ceną to sterowanie dostępnością, a nie walka o lojalność.Maciej Jędrzejowski edytował(a) ten post dnia 16.08.10 o godzinie 10:41
No właśnie...
W lojalność trzeba jednak zainwestować rzeczywiste pieniadze. Więc jest to dla marketera decyzja inwestorska - jesli inwestuje w niski próg cenowy, to nie ma wiekszego sensu wykładać kasę na budowanie lojalności.
A z punktu widzenia księgowego naprawdę wszystko jedno, czy konsument kupuje ze wzgledów emocjonalnych czy racjonalnych.
Edit: Tak nawiasem, a kto powiedział, że "tanie marki" są kupowane wyłącznie z powodów racjonalnych? W wielu przypadkach ważny jest np. taki insight: jestem sprytny, jestem dobrym strażnikiem budźetu domowego, złapałem okazję - itp. a to już czyste emocje.