Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Grupy docelowe

Jakub G.:Adrian - Respekta!!!

Kuba, pzeczytaj dwa razy - to Ci się nie pokićka target z segmentacją targetu :):)
Paweł Ż.

Paweł Ż. another graphic
designer

Temat: Grupy docelowe

Jakub G.:może z drugiej strony:
Jaka waszym zdaniem powinna byc grupa docelowa polskiego fastfoodu z dobra kawa, ktory wystrojem i kolorystyka bedzie zachecaj do spedenia w nim wolnego czasu w odroznieniu od McDusow ktore krzycza: "zjedz i spadaj!"?


mnie tam McDusy uwiodly nowym wystrojem i kanapkami z omletem / jajkiem sadzonym / plackami / mocno kalorycznymi sniadaniami... mniam... ;)
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: Grupy docelowe

Jakub G.:buahaha - co raz lepiej dzieje sie na tym forum:-)

A teraz do sedmnna sprawy:
Spodziewana grupa klientow - info podane w zadaniu:
-rano studenci wpadna na kawa ( jak ich stac na kawe za 10pln)
-popoludniu "biale kolniezyki"* przyjda na lunch
-wieczorem towarzysttwo jest bardziej zróznicowane:
=bywalcy kin o niezasobnych portfelach
=osoby ktore wpadly na przekaske lub kolacje
=jacys imprezowicze ( bo mozna tam kupic alkohol)
i musz zdecydowac jakie TG. dlatego droga dedukcji wybralem osoby 20 -50 mieszkancy durzych miast (bo tylko tam beda te bary zlokalizowane) i z dochodem ponad przecietna krajowa aby bylo ich stac na bilet i jedzonko w barze XXX.

Zeby miec pewnosc i byc dokladnym ( i dzieki Dagmarze;-) ) zrobie jakas mala ankietke przeanalizuje i za jakis czas pochwale sie na forum.


Ja trochę nie rozumiem całego zadania. Jeżeli ktoś wpadł na taki biznes to chapeau bas! Ale jakoś grupy mi się kłócą i widzę mnóstwo nieścisłości. 10 zł ma kosztować kawa - to i dla studentów MBA niezbyt tanio! Na miłość boską – bardzo dobre studenckie wino kosztuje tyle, a dobre nawet mniej... Jakby student miał chodzić codziennie na tę kawę to 250 zł z głowy. Bywalcy kin o niezasobnych kieszeniach - hmmm - rozumiem, że lokal jest blisko kina? Bo chyba mi gdzieś ta informacja umknęła, a od początku zastanawiałem się dlaczego amatorzy kultury mają chcieć jeść w polskim fast foodzie. A tak BTW. mnie nigdy z Macka nikt nie wyrzucił. Ba, jak na studiach chodziłem tam na ranną kawę to nawet były dolewki gratis! Z reguły ludzie wybierają Macka, bo chcą szybko. A rozumiem, że w tym polskim szybko nie będzie? Czy będzie, bo jak nie to slow food... a wtedy to trzeba iść w kulturę i jakość jedzenia. A jak fastfood to może po prostu w antyamerykanizm... No... bo się rozpisałem. Nie chciałem krytykować tylko powiedzieć, że nie rozumiem biznesu, a jak nie rozumiem, to i marketingowo nie pomogę....

Pozdrawiam,
Bartosz

konto usunięte

Temat: Grupy docelowe

Tak zgadza sie jest troche niscislosci, dlatego poniewaz ja dozuje tylko informacje o tym case. Nie moge napsiac co i jak slowo w slowo przectawic go na forum.

To bedzie restauracja z samoobsluga z dobra kawa. Owa restauracja chce podbierac klientow fastfoodom. Cenowo i produktowo bedzie konkurowac z takimi firmami jak McDonald's KFC i inne. Nie wiadomo jak bedzie cena kawy. Te 10zl to moja interpretacja (wyssana z palca) Targetem firmy nie sa tylko studenci. Wystruj wnetrza i usytuowanie w towarzystwie sieci kin niekomercyjnych raczej zacheca osoby wyksztalcone, aktywne, ...
Pozdro

Ja trochę nie rozumiem całego zadania. Jeżeli ktoś wpadł na taki biznes to chapeau bas! Ale jakoś grupy mi się kłócą i widzę
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Grupy docelowe

Byłem w kinie, wpadłem na kawę - była świetna, potem przyszedł rachunek - 10 zł (bądź podobna kwota zakładając - wyższa od przeciętnej).

Pytanie brzmi - czy następnym razem po kinie wpadnę ponownie, czy też potraktuję to jako epizod, który zakończył się wraz z dotarciem do mnie ceny jaką zapłaciłem? :) Tu wchodzimy w wartość dodaną jaką możesz mi zaproponowac - ergo: czy jesteś w stanie taką samą zaproponowac i studentom i białym kołnierzykom i rozbawionej gawiedzi wychodzacej z kina?
Miłego wieczoru
Łukasz K.

Łukasz K. Generalny Agent
marki GEOX na Polskę

Temat: Grupy docelowe

Oki Kuba mówi że 10 wyssane z palca to już aczynam rozumieć co nieco. Ktoś chce stworzyć sieć fastfoodów ale promować ją jako coś lepszego?? Wszystko dobrze jeżeli będzie promował ale czy klient "zamożny" po kinie tym nie komercyjnym wybierze fastfood czy dobrą kwiarnię z fajnym klimatem.

Nie wiem jak wam ale przeczytałem wszystkie wypowiedzi i fastfood z tym "dobrym" klimatem mi się mocno miesz.

A swoją drogą mam pytanko do Rafała i Dagmary.
Czy można określać TG na podstawie informacji z ankiet stałego klienta (program lojalnościowy)??

Niby to nasz klient i to taki, który chce się związać z marką wszystko ładnie, ale czy mając kilkunastu tyś mogę powiedzieć:
Ja wiem jaki jest TG mojej marki ponieważ to wynika z ankiet stałego klienta.

Czy takie stwierdzenie nie zamyka przede mną jakichś grup, które w zleconym badaniu bądź inną drogą mógłbym wyłuskać z całego społeczeństwa??
Michał Patura

Michał Patura Dział Marketingu,
BINŻ S.A.

Temat: Grupy docelowe

Witam.
Mam pytanko. Jak określilibyście GD firmy budowlanej zajmującej się budową hal magazynowych, hal produkcyjnych (chodzi głównie o konstrukcje stalowe i żelbetowe), budową instalacji wod-kan, oczyszczalni ścieków itp. Ogólnie mówiąc firma zajmująca się dużymi inwestycjami od min. 1 mln/zł. Pytam, bo pracuję w takiej firmie i jakoś tam mam to określone własnym językiem, ale ciekaw jestem jakby to fachowo określić. Mam nadzieję, że po waszych wypowiedziach nic mi się "nie po kićka" :)

Pozdrawiam
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Grupy docelowe

Łukasz K.:Oki Kuba mówi że 10 wyssane z palca to już aczynam rozumieć co nieco. Ktoś chce stworzyć sieć fastfoodów ale promować ją jako coś lepszego?? Wszystko dobrze jeżeli będzie promował ale czy klient "zamożny" po kinie tym nie komercyjnym wybierze fastfood czy dobrą kwiarnię z fajnym klimatem.

Nie wiem jak wam ale przeczytałem wszystkie wypowiedzi i fastfood z tym "dobrym" klimatem mi się mocno miesz.

A swoją drogą mam pytanko do Rafała i Dagmary.
Czy można określać TG na podstawie informacji z ankiet stałego klienta (program lojalnościowy)??

Niby to nasz klient i to taki, który chce się związać z marką wszystko ładnie, ale czy mając kilkunastu tyś mogę powiedzieć:
Ja wiem jaki jest TG mojej marki ponieważ to wynika z ankiet stałego klienta.

Czy takie stwierdzenie nie zamyka przede mną jakichś grup, które w zleconym badaniu bądź inną drogą mógłbym wyłuskać z całego społeczeństwa??


Łukasz - piszesz o data mining. Pamiętaj tylko, że ankiety "stałego Klienta" dotyczą właśnie tego targetu - a gdzie potencjalny ? Tu jest największy power !. Ludzie przechodzą z marki na markę, a określenie TG to właśnie również Ci co się switch ' ują ( jakie ładne słowo !) Ale z takich danych jakie masz na podstawie analizy czynnikowej możesz zrobić piękną segmentację - a to bardzo dużo. Oczywiście kwestia pozostaje dyskusyjna czy w tej ankiecie zbierane były jakieś rozsądne dane ( np. psychografia) które da się zanalizować. temat rzeka - jakby co pisz na priv : d.dluzniewska@inquiry.com.pl.

Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Grupy docelowe

Michał P.:Witam.
Mam pytanko. Jak określilibyście GD firmy budowlanej zajmującej się budową hal magazynowych, hal produkcyjnych (chodzi głównie o konstrukcje stalowe i żelbetowe), budową instalacji wod-kan, oczyszczalni ścieków itp. Ogólnie mówiąc firma zajmująca się dużymi inwestycjami od min. 1 mln/zł. Pytam, bo pracuję w takiej firmie i jakoś tam mam to określone własnym językiem, ale ciekaw jestem jakby to fachowo określić. Mam nadzieję, że po waszych wypowiedziach nic mi się "nie po kićka" :)

Pozdrawiam


można to zbadac na podstawie badania na reprezentatywnej próbie firm w Polsce. Jest kilka "ale"... ale dużo by pisać. Anyway - pamiętaj, że Wasze doświadczenia to bardzo ważna część określania GD w takiej branży. Tu nie mówimy o społeczeństwie - badania b2b to zupełnie inna bajka.
Na podstawie takiego badania można bardziej oszacować potencjał rynku i trendy rozwoju. Myślę, że dla samego targetu nie warto wywalać pieniędzy... ale jestem niebiznesowa, nie ?
Na pewno Ci sie nie pokićka :):)



Wyślij zaproszenie do