Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Grupa docelowa

Aleksandra Szulc:
to chyba zostaje uśrednienie targetu z poszczególnych produktów.
Kobiety i mężczyźni w wieku 16-75 lat :):)
Aleksandra Trzcińska

Aleksandra Trzcińska Marketing Manager,
FMCG

Temat: Grupa docelowa

O, właśnie dlatego uważam, że odpowiedź jest równie bezproduktywna jak pytanie. Chociaż wyciągnięcie produktów cieszących się do tej pory najwyższą statystyczną popularnością u konsumentów nie do końca jest bez sensu. Zależy co chcesz sprzedać i za ile. W praktyce - jak najwięcej za jak najwięcej. Łatwiej byłoby powiedzieć jak poszerzyć target, a nie jak określić istniejący, bo przecież są to marki o wysokiej identyfikowalności (na pewno nie da się tego zrobić przez syntezę wypowiedzi na forum) :))))

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Tomasz Jarzębiński:
Dagmara D.:
Można popatrzeć w sufit i wymyślić. Ale to nie najlepszy pomysł ..

Można też zrobić szybką analizę z konkurencją, popatrzeć jak się pozycjonuje, gdzie promuje i odpowiedź nasuwa się sama.

gdyby odpowiedzi nasuwały się same, firmy nie płaciłyby milionów za doradztwo, analizy, ekspertyzy, badania itp.

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Aleksandra Szulc:
O, właśnie dlatego uważam, że odpowiedź jest równie bezproduktywna jak pytanie. Chociaż wyciągnięcie produktów cieszących się do tej pory najwyższą statystyczną popularnością u konsumentów nie do końca jest bez sensu. Zależy co chcesz sprzedać i za ile. W praktyce - jak najwięcej za jak najwięcej. Łatwiej byłoby powiedzieć jak poszerzyć target, a nie jak określić istniejący, bo przecież są to marki o wysokiej identyfikowalności (na pewno nie da się tego zrobić przez syntezę wypowiedzi na forum) :))))
BARDZO fajna fota:)
Aleksandra Trzcińska

Aleksandra Trzcińska Marketing Manager,
FMCG

Temat: Grupa docelowa

Zmiany, zmiany :) Przyszedł czas rozsyłania CV, więc poczułam potrzebę wizualnego wyróżnienia się w pierwszym etapie weryfikacji STOSÓW aplikacji :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Grupa docelowa

Aleksandra Szulc:
O, właśnie dlatego uważam, że odpowiedź jest równie bezproduktywna jak pytanie. Chociaż wyciągnięcie produktów cieszących się do tej pory najwyższą statystyczną popularnością u konsumentów nie do końca jest bez sensu. Zależy co chcesz sprzedać i za ile. W praktyce - jak najwięcej za jak najwięcej. Łatwiej byłoby powiedzieć jak poszerzyć target, a nie jak określić istniejący, bo przecież są to marki o wysokiej identyfikowalności (na pewno nie da się tego zrobić przez syntezę wypowiedzi na forum) :))))
Żeby go poszerzyć trzeba wiedzieć o nim cokolwiek. "wymyślanie" targetu to jakaś totalna pomyłka. Wyciąganie z niego średniej również (chociażby dlatego, że istnieją segmenty). Średnio człowiek i pies mają po 3 nogi.
A najpierw trzeba zacząć od strategii - komu , gdzie, jak za ile. Ale to już temat rzeka. Nie wyobrażam sobie, że jakikolwiek profesjonalista "wymyśla target" patrząc w ...szklaną kulę ?
To jest po prostu uprawianie fikcji.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 01.07.11 o godzinie 17:23
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Grupa docelowa

Dawno temu pewien Pan - Howard Moskowitz wpadł na pewien pomysł.
W skrócie - wymyślił (a raczej odkrył), że nie ma np jednego, idealnego sosu do spaghetti. Jest bardzo wiele różnych sosów, które RAZEM spełnią potrzebę szerokiej grupy celowej znacznie lepiej, niż jeden - "uśredniony".

Stąd wzięło się pojęcie segmentacji (horyzontalnej).

Warto czasami do takiej podstawowej teorii wrócić, bo jak nic pasuje do tego przypadku.
Ktoś już wcześniej mądrze napisał, ze kluczem nie jest uśredniony wiekowo target, a różne potrzeby jakie spełnia marka np Apart.

Tu trochę skontruję Dagmarę, bo akurat w tym przypadku calkiem nieźle można sobie te segmenty "wymyśleć", ponieważ wiele tych okazji jest bardzo zdroworozsądkowych.

Podsumuję:
Odpowiedzią nie jest jedna, wiekowo ograniczona grupa.
Odpowiedzią jest kilka popularnych okazji i segmentów.

Serdeczności.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Grupa docelowa

Tak, wiem, że na podstawie własnej intuicji można wiele. Dobrze jednak byłoby robić to za własne pieniądze - polecam - bardzo chłodzi zapędy wybujałej fantazji :):)
Łukasz Szymielewicz

Łukasz Szymielewicz Media Director,
MEDIAPOL

Temat: Grupa docelowa

Segmentacja i wyodrębnienie targetu (nadającego się potem do realnego zastosowania w kampanii) to jest zadanie dla marketingu, ale potrzebne jest zazwyczaj know-how domów mediowych lub instytutów badawczych.

I to się robi; na podstawie m.in. dialogu z Klientem, twardych danych z badań konsumenckich i mediowych.

Taki szybki fokusik na GL, nie przyniesie rezultatu bo ci co płacą niemałe kwoty za badania nie będą tego ogłaszać całemu światu free.

A czy warto wyodrębniać więcej subtargetów? - to już jest pytanie związane ze strategią komunikacji i co tu dużo mówić… z budżetem reklamowym (i tu akurat sosy do spaghetti mają istotną przewagę nad biżuterią ;)

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

po pierwsze należałoby się zapytać kto jest aktualnym klientem ww marek i co kupuje (obrączki, zegarki, pierścionki sygnety etc.) więc już masz realnych klientów którzy posiadają pewien POWÓD/POTRZEBĘ kupienia konkretnego elementu biżuterii.
Dalej możesz sobie zgeneralizować ww klientów poprzez analizę ich wyborów. Prosta ekstrapolacja powinna zaprowadzić cię na właściwy trop.
Innym targetem są amatorzy obrączek ślubnch, innym - sygnetów, innym - zegarków. Wiek co najwyżej jest zmienną kontrolną dla takich grup docelowych. W końcu Sylvester Stallone jest rówieśnikiem Woody Allena...
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Grupa docelowa

Dagmara D.:
Tak, wiem, że na podstawie własnej intuicji można wiele. Dobrze jednak byłoby robić to za własne pieniądze - polecam - bardzo chłodzi zapędy wybujałej fantazji :):)

Wszystko jest dla ludzi - o odpowiednim czasie, miejscu i ilości.
Dotyczy także badań.
Czuję się uprawniony do krytyki, bo sam jestem ogromnym entuzjastą i propagatorem badań (bo mam genialnych badaczy w pokoju obok :) ).

Ale nie można popadać w skrajności i badać wszystkiego.
Czy potrzebujemy badania żeby potwierdzić że w Walentynki i Dizeń Matki rośnie sprzedaż kwiatów i bombonierek?
Czasem warto intuicję potwierdzić badaniem, a czasem nie. I tyle.

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Szacowne grono dyskutantów całkowicie pominęło kwestię designu, który dla biżuterii jest chyba kluczowy.... Wspomniane marki różnią się designem i ktoś kto jest w grupie docelowej A (bo mu się podoba) nie musi być w Y.

Zaś preferencje tego typu idą w poprzek wszelkiej demografii (no, prawie). Zza biurka nie wymyślisz, w jaki sposób można dobrze zdefiniować grupę docelową (która faktycznie różni się od okazji).

Dodam jeszcze: rynek biżuterii ma wiele niuansów, dobre badanie w tej kategorii to prawdziwa sztuka.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Grupa docelowa

Stanisław Grabowski:
Czy potrzebujemy badania żeby potwierdzić że w Walentynki i Dizeń Matki rośnie sprzedaż kwiatów i bombonierek?
Czasem warto intuicję potwierdzić badaniem, a czasem nie. I tyle.
Widzę różnicę pomiędzy OCZYWISTYM FAKTEM (występowanie świąt, jedzenie obiadu wigilijnego czy też święceniem jajek) a konstruowaniem grupy docelowej.
Oczywiście - kto bogatemu zabroni ? Jeśli fajniej jest wywalić kasę w błoto i genialnie wymyślać target (jak mawiała moja znajoma) "z głowy czyli znikąd" - to kto mu zabroni ?
Pytanie autorki nie brzmi : " z jakich okazji kupuje się biżuterię" tylko KTO ją kupuje. Serio - to dwa zupełnie różne pytania. Z tego drugiego wynikają następne kroki - jednym z nim jest również "kiedy". Ale wybacz - rady "wymyśl sobie sama" sąco najmniej ... dowcipne (ale tylko do momentu, gdy nie chodzi o Twoje pieniądze :):))Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 09.07.11 o godzinie 20:39

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Olga Tomaszewska:
Czyli głównie kobiety +25, średni lub wyższy status majątkowy, zainteresowane modą, ceniące markę i jakość?

Olgo, parafrazując Dagmarę: "wymyślanie" targetu to jakaś totalna pomyłka; nie dość że "stworzyłaś fikcję", to jeszcze fikcję sprzeczną - kobiety o podanych przez Ciebie właściwościach nie będą kupować w takich sklepach! One już nie aspirują DO, bo one już SĄ, i to gdzie indziej. Jeżeli się nawet zastrzeżesz "różnym rozumieniem ekskluzywności", to powiadam, nie uzyskasz już powołanej przez siebie grupy.

EDIT: Ale swoją drogą, zdanie jest fajne i myślę że należałoby je zachować, żeby dolepić do właściwego targetu.Hubert Tatarkiewicz edytował(a) ten post dnia 12.07.11 o godzinie 12:14
Olga Tomaszewska

Olga Tomaszewska Account Manager, Red
Baron

Temat: Grupa docelowa

Mam małe doświadczenie w branży, ale jak sobie myślę o robieniu reklamy to taki schemat pojawia mi się na myśli:

żeby coś dobrze sprzedać- trzeba to odpowiednio zaadresować. Jak sprzedaje się antyperspirant - ciężko adresować ją do np. młodych matek, tak? Albo reklamując Nim2 nie dociera się do np. singli ...
Moim zdaniem każdy produkt ma określonego odbiorce, określonego poprzez pewne cechy. I żeby coś dobrze zareklamować trzeba wiedzieć w kogo "trafić" ...

Takie jest moje zdanie, jak Wy sądzicie? Nie jest tak?

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Jedno jest pewne: spędź 80% czasu nad określeniem grupy twoich potencjalnych klientów. Reszta czyli 20% - to bułka z masłem. Często z przerażeniem widzę odwrotność tej proporcji w praktyce. Im bardziej będzesz świadoma komu, kiedy, gdzie i w jaki sposób będziesz chciała sprzedać swój produkt - tym mniej czasu spędzisz nad techniczną stroną zagadnienia (kreacja, dobór mediów, częstotliwości etc)

Następna dyskusja:

Grupa docelowa




Wyślij zaproszenie do