Olga Tomaszewska

Olga Tomaszewska Account Manager, Red
Baron

Temat: Grupa docelowa

Kochani, jak sądzicie jak można określić grupę celu dla dość ekskluzywnej biżuterii typu W.Kruk, Apart czy Yes?
Jaki będzie waszym zdaniem przedział wiekowy?
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Grupa docelowa

Olga Tomaszewska:
Kochani, jak sądzicie jak można określić grupę celu dla dość ekskluzywnej biżuterii typu W.Kruk, Apart czy Yes?
Jaki będzie waszym zdaniem przedział wiekowy?


Ja myślę, że można tam kupić zarówno:

- łańcuszek czy inną pierdółkę na chrzest/komunię
- pierścionek zaręczynowy
- błyskotki okolicznościowe na urodziny, urodziny, rocznicę, czy po prostu prezent

Także przedział wiekowy szeroki jak bary Pudziana :)

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Olga Tomaszewska:
Kochani, jak sądzicie jak można określić grupę celu dla dość ekskluzywnej biżuterii typu W.Kruk, Apart czy Yes?
Jaki będzie waszym zdaniem przedział wiekowy?

Jeżeli W.Kruk, Apart czy Yes ma grupę cela dla "dość ekskluzywnej biżuterii" to chyba kiepsko to promują... Ponadto: jeżeli "ekskluzywność" wynika z obecności w centrach handlowych typu Carefour czy inne to ja dziękuję za taką "ekskluzywność"...
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Grupa docelowa

jak?
zrobić badania i sprawdzić
- kto kupuje taką biżuterię
- lub sprawdzić kto kupuje tam (wymienione sklepy) biżuterię*
r.
* o ile oczywiście zamiarem nie jest zmiana już istniejącej TG
Olga Tomaszewska

Olga Tomaszewska Account Manager, Red
Baron

Temat: Grupa docelowa

Piotr Lewandowski:

Jeżeli W.Kruk, Apart czy Yes ma grupę cela dla "dość ekskluzywnej biżuterii" to chyba kiepsko to promują... Ponadto: jeżeli "ekskluzywność" wynika z obecności w centrach handlowych typu Carefour czy inne to ja dziękuję za taką "ekskluzywność"...

Ekskluzywność może być oczywiście rozumiana różnie- te akurat trzy marki to liderzy na naszym rynku w tej kategorii - u których można kupić zegarek za np. kilkadziesiąt tys zł- w tym sensie ekskluzywność;)

No tak badania to najlepsza metoda sprawdzenia- myślałam jednak, że może ktoś miał kiedyś w jakimś stopniu do czynienia z tą kategorią i będzie się orientował.Olga Tomaszewska edytował(a) ten post dnia 30.06.11 o godzinie 15:18

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Olga Tomaszewska:
Piotr Lewandowski:

Jeżeli W.Kruk, Apart czy Yes ma grupę cela dla "dość ekskluzywnej biżuterii" to chyba kiepsko to promują... Ponadto: jeżeli "ekskluzywność" wynika z obecności w centrach handlowych typu Carefour czy inne to ja dziękuję za taką "ekskluzywność"...

Ekskluzywność może być oczywiście rozumiana różnie- te akurat trzy marki to liderzy na naszym rynku w tej kategorii - u których można kupić zegarek za np. kilkadziesiąt tys zł- w tym sensie ekskluzywność;)

Ekskluzywność zatem wynika z TOWARU, które te firmy sprzedają, bo one same to mi się tak średnio kojarzą z ekskluzywnością... Temat zegarków trafiłaś idealnie, bo jestem zbieraczem:D

No tak badania to najlepsza metoda sprawdzenia- myślałam jednak, że może ktoś miał kiedyś w jakimś stopniu do czynienia z tą kategorią i będzie się orientował.

Nawet jak ktoś miał do czynienia, a nie był w targecie, to jego opinia chyba nie będzie ważna, right ?
Ewa A.

Ewa A. art director, V&P

Temat: Grupa docelowa

Olga Tomaszewska:
Kochani, jak sądzicie jak można określić grupę celu dla dość ekskluzywnej biżuterii typu W.Kruk, Apart czy Yes?
Jaki będzie waszym zdaniem przedział wiekowy?
to zalezy dla jakiego produktu
serbrne np. charmsy to dziewczyny 18+
zlote charmsy 25+
bizuteria z brylantami, kolorowe szlachetne kamienie, pandora to 30, 40, 50
bizuteria unikatowa, kolekcje autorskie jak wyzej
zlote, brylantowe kolekcje najczesciej kupuja kobiety, czasy zakupow przez pana i wladce sie koncza
bizuteria droga to duze miasta, kobiety czynne zawodowo, w pensja wyzsza krajowa, czesto singielki, na stanowiskach.
yes ma fantastyczne brylantowe kolekcje do kupienia w wybranych salonach za duze sumy, takich kolekcji nie prezentuje sie w carrefurze tylko czesto na indywidualnych spotkaniach z klientem w salonie

zlote lancuszki na komunie i lancuszki to raczej w malych zakladach jubilerskich bo tam taniejEwa Andrychiewicz edytował(a) ten post dnia 30.06.11 o godzinie 22:26
Olga Tomaszewska

Olga Tomaszewska Account Manager, Red
Baron

Temat: Grupa docelowa

Tzn. chodzi mi ogólnie o całą markę, mniej o pojedyncze elementy. Czyli głównie kobiety +25, średni lub wyższy status majątkowy, zainteresowane modą, ceniące markę i jakość? Tak mi się wydaje- aczkolwiek to tylko moje przypuszczenia, nie poparte żadnymi badaniami ani doświadczeniem- jeśli ktoś coś jeszcze wie- piszcie;)))
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Grupa docelowa

Olga Tomaszewska:
Tzn. chodzi mi ogólnie o całą markę, mniej o pojedyncze elementy. Czyli głównie kobiety +25, średni lub wyższy status majątkowy, zainteresowane modą, ceniące markę i jakość? Tak mi się wydaje- aczkolwiek to tylko moje przypuszczenia, nie poparte żadnymi badaniami a przedeni doświadczeniem- jeśli ktoś coś jeszcze wie- piszcie

przede wszystkim zastanów się czy musisz charakteryzować TG przez wiek??? w wielu głowach pokutuje bowiem takie przekonanie, że musi być to krytetrium, a wcale nie musi.
Jeśli nie możesz zrobić badań, możesz popatrzeć po forach, poczytać i wyciągnąć wnioski....:)
Dodatkowe pytanie czy wszystkie te firmy mają te same TG, nie wydaje mi się.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Grupa docelowa

Zgadzam się z Wiolettą, wiek nie jest tu kryterium. Możesz mieć 30 lat i nie mieć wolnego dochodu do dyspozycji, więc nie wydasz nic na biżuterię. Z drugiej strony możesz się dorobić w wieku 20 lat (albo wyciągać pieniądze od taty) i kupować wiele. Ważniejsze od wieku jest „dlaczego” – dlaczego ktoś chce mieć bransoletę Pandory albo szmaragdowe kolczyki? Odpowiedz na to pytanie, a dostaniesz profil grupy docelowej.

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Olga Tomaszewska:
Kochani, jak sądzicie jak można określić grupę celu dla dość ekskluzywnej biżuterii typu W.Kruk, Apart czy Yes?
Jaki będzie waszym zdaniem przedział wiekowy?

Apart Kruk to nie są marki ekskluzywne
to są marki dla grupy tak zwanej aspirującej, czyli takiej której za bardzo nie stać na Aparta, ale jak skorzysta z debetu albo karty kredytowej to da radę:)

Marki ekskluzywne to takie, których nie zna 90% ludzi (wśród nich oczywiście ja:-)))
Marta M.

Marta M. Research & Marketing
Manager

Temat: Grupa docelowa

A ja z kolei podtrzymam opinię, że są to marki ekskluzywne w swojej kategorii. Jest masa salonów jubilerskich, a gdyby ktoś chciał zaoszczędzić np. 1/4 tego co wydaje np. w Kruku, to idzie mniejszej mieściny i wybiera salon "no name":)

co do grupy docelowej, fakt, że do końca nie da się jej idealnie określić po wieku, ale przecież tu chodzi o większą część tej grupy, a nie "końce rozkładu normalnego":)

Moim zdaniem grupa docelowa:

wiek: 25-55 (ewentualnie tutaj wchodzi w grę split np 25-40, 41-55)

dochód na osobę w GD (miesięczny): np min 2500zł (ewentualnie wyższy: to zależne o jakiś zakupach biżuterii mowa; jeśli to tyczy się łańcuszków, wisiorków itp, to niekoniecznie trzeba wydawać tysiące na taki zakup:))

płeć: 25% mężczyźni, 75% kobiety
inne:
- osoby robiące zakupy w salonach typu Apart, Kruk min. raz na pół roku
- osoby znające marki badane
- osoby nie odrzucające marek badanych
- jeśli jest potrzeba na split z użytkowania, to można się spytać o sklep pierwszego wyboru

jeśli coś jeszcze przyjdzie mi do głowy, to dam znać:)
Przemysław Schmelter

Przemysław Schmelter STUDIO-PRZEM /
Schmelter Fitness
Club

Temat: Grupa docelowa

Paweł Tkaczyk:
Zgadzam się z Wiolettą, wiek nie jest tu kryterium. Możesz mieć 30 lat i nie mieć wolnego dochodu do dyspozycji, więc nie wydasz nic na biżuterię. Z drugiej strony możesz się dorobić w wieku 20 lat (albo wyciągać pieniądze od taty)

możesz ale nie musisz... Czy grupa docelowa nie powinna być dobierana wg reguły prawdopodobieństwa, tak by w najbardziej rozsądny sposób maksymalizować zyski ?

Prawdopodobnie 2/10 20latków nie zniechęci wysoka cena zakupu "ekskluzywnego produktu"
Prawdopodobnie 8/10 40latków nie zniechęci wysoka cena zakupu "ekskluzywnego produktu"

W którą grupę uderzysz ze swoim produktem ? Dane oczywiście przykładowe.

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Wyjdźmy od produktów i okazji:

Chrzciny i komunie: łańcuszek - target: Rodzice, Dziadkowie, Chrzestni, Ciotki, Wujki

Zaręczyny: Pierścionek - Panowie najczęściej w wieku 25-35

Ślub: Obrączki - Para Młoda w podobnym wieku jw

To główne, które prawdopodobnie przynoszą chleb na tzw. co dzień i powinny być sezonowo promowane.

Reszta?
Hmm... biżuteria nigdy nie była zakupem pierwszej potrzeby to i trzeba szukać targetu wśród bardziej zamożnych oczywiście po za w/w okazjami.
Aczkolwiek nie spotkałem się z promocją dedykowaną przez te sieci na takie okazje (Nie licząc ślubu)

Choć z drugiej strony lokalizacja punktów sprzedaży w Galeriach Handlowych może spokojnie spozycjonować te produkty na półce średnia/średnia + wśród biżuterii.

Mozna powiedzieć, że to takie Reserved i H&M z błyskotkami.
Jeśli ktoś jest mocno zarobiony to zamawia konkret rzeczy u jubilera, a nie idzie między zakupem dżinsów i bluzki do sklepu z biżuterią.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Grupa docelowa

Można popatrzeć w sufit i wymyślić. Ale to nie najlepszy pomysł ..
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Grupa docelowa

Proponuję podzielicasortyment na grupy i do nich dobrać grupy docelowe... co innego kolczyki za 30zł a co innego pierścionek albo inny pierdolnik za 15 000zł :)

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

Dagmara D.:
Można popatrzeć w sufit i wymyślić. Ale to nie najlepszy pomysł ..

Można też zrobić szybką analizę z konkurencją, popatrzeć jak się pozycjonuje, gdzie promuje i odpowiedź nasuwa się sama.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Grupa docelowa

Można. I w tej analizie nie jest zupełnie uwzględniona moja osoba :):) Otóż tak - wchodzę po biżuterię do sklepu na A między dżinsami a bluzką - bo sklep na A to niezbyt ekskluzywna marka... takie mam wrażenie...(dlatego robi się badania, bo mój punkt widzenia to za mało na segmentację )

konto usunięte

Temat: Grupa docelowa

A i owszem :-)
Aleksandra Trzcińska

Aleksandra Trzcińska Marketing Manager,
FMCG

Temat: Grupa docelowa

Tak na prawdę kryterium nadal u nas stanowi cena i nie chodzi przecież o konsumenta, który musi liczyć każdy grosz, cena stanowi także wyznacznik "luksusowości", a powiedzmy sobie szczerze, że Koneserów biżuteryjnych w Polsce rzadko można uświadczyć. Te marki posiadają asortyment o na tyle zróżnicowanych cenach, że warto byłoby wyciągnąć produkty reprezentacyjne, określić dla nich środowisko, a jeśli konieczne jest określenie grup docelowych dla całości asortymentu, to chyba zostaje uśrednienie targetu z poszczególnych produktów.

Następna dyskusja:

Grupa docelowa




Wyślij zaproszenie do