Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Krzysztof Z.:
Paweł Żukowski:
o tak, oczywiscie, przestanmy sie zajmowac seksizmem i molestowaniem, bo przeciez wazniejsze jest, ze ludzie sie zabijaja. przestanmy sie w zwiazku z tym zajmowac i jednym i drugim, bo po co, przeciez nie zmienimy swiata

nie wiem, czytam niektore posty i sie wstydze za autorow, ktorzy nie wiem, gdzie maja glowy, pewnie trzymaja je w dupach
ja raczej byłbym ostrożniejszy w ferowaniu takich sądów bo w praktyce może się okazać , że niektórzy mający głowy w dupie zrobili w temacie (w praktyce) więcej od tych co mają głowe na swoim miejscu :)))
PS.
niektórzy mogliby się przyczepić , że pański pracodawca traktuje podmiotowo kobiety na niektórych zdjęciach ....
edyta2
oczywiście chodziło o przedmiotowe traktowanie :)))Krzysztof Z. edytował(a) ten post dnia 19.04.08 o godzinie 10:37
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Ewa Pakuła:
Ile filmów dziennie Pan oląda w porównaniu do ilości reklam?
Ewo zmartię cię, jeden "dobry film" /gwałt, tortury, zabijanie znowu gwałt itp/ przebije roczna ilość obejrzanych reklam. Powiem wiecej - bardziej wniesie złe treści do swiadomości niż owe reklamy. Zapomina Pani bowiem ze reklamę ogląda się nieruchomą i w kontekście otoczenia, a tym otoczeniem bywa i sielska natura i 5 innych reklam np. jogurtu, pampersów, czy cegły dziurawki. Tego w kinie nie ma. Dobrze zrobiona reklama to taka z którą wiążemy określony towar lub firmę, a to oznacza że nasza uwaga jest podzielona nie tylko co takm jest ale i kto to oferuje. Bywa że przy mnogości reklam zapamietujemy jedno z jednej a drugie z innej. Do tego dochodzi sztuczność jaką wyczuwamy i zakładamy przy oglądaniu reklamy. W kinie jest dosłowność z którą można się identyfikować, przeżywać a w efekcie odreagowywać.

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Krzysztof Z.:
Krzysztof Z.:
Paweł Żukowski:
o tak, oczywiscie, przestanmy sie zajmowac seksizmem i molestowaniem, bo przeciez wazniejsze jest, ze ludzie sie zabijaja. przestanmy sie w zwiazku z tym zajmowac i jednym i drugim, bo po co, przeciez nie zmienimy swiata

nie wiem, czytam niektore posty i sie wstydze za autorow, ktorzy nie wiem, gdzie maja glowy, pewnie trzymaja je w dupach
ja raczej byłbym ostrożniejszy w ferowaniu takich sądów bo w praktyce może się okazać , że niektórzy mający głowy w dupie zrobili w temacie (w praktyce) więcej od tych co mają głowe na swoim miejscu :)))
PS.
niektórzy mogliby się przyczepić , że pański pracodawca traktuje podmiotowo kobiety na niektórych zdjęciach ....


chyba przedmiotowo?:) zwlaszcza, ze mozna by powiedzieć, ze pismo to podchodzi do kobiet wedlug schematu - zycie kobiety jest tak puste i bezbarwne, ze niczym lyku powietrza potrzebuje poczytać o wielkim swiecie szołbiznesu. Czyli jak najbardziej traktowanie kobiet stereotypowo. Co prawda pomyslowi, ktory celnie trafia w target, nalezy sie szacunek z punktu widzenia marketingu, ale pan, ktory tutaj stara sie za wszelka cene uprawiac trolling, powinien sie najpierw zastanowic zanim obrzuci blotem forumowiczow.

jeszcze jedno - reklama zazwyczaj posługuje się stereotypami i schematami, bo przekaz reklamowy ma trafiać do jak największej ilości ludzi, a spoleczenstwo nie sklada sie z wyrafinowanych intelektualistow w 90%.Anna P. edytował(a) ten post dnia 19.04.08 o godzinie 12:21

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Krzysztof Z.:
niektórzy mogliby się przyczepić , że pański pracodawca traktuje podmiotowo kobiety na niektórych zdjęciach ....

Dokładnie to samo Ciśnie mi się na usta.
Facet powinien w proteście rzucić pracę...
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Anna P.:
chyba przedmiotowo?:)
oczywiście hihihi zonk jak cholera ale cóz bzdura goniła bzdure :)))
Ewa Pakuła

Ewa Pakuła si vis pacem para
bellum

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Ewa Pakuła:
Ile filmów dziennie Pan oląda w porównaniu do ilości reklam?
Ewo zmartię cię, jeden "dobry film" /gwałt, tortury, zabijanie znowu gwałt itp/ przebije roczna ilość obejrzanych reklam. Powiem > wiecej - bardziej wniesie złe treści do swiadomości niż owe
reklamy.

Nie zmartwiłeś mnie, bo to fakt, z którego dość dawno zdałam sobie sprawę. Nie chcąc być narażonym na przemoc, gwałt, tortury nie zdecyduję się na obejrzenie np. 'Piły', 'Hostelu' i całej reszty idiotycznych filmów stworzonych chyba tylko po to, by szokować i epatować powyższymi zdarzeniami. Nie da się natomiast nie oglądać reklam. To nie tylko spoty telewizyjne- reklama pojawia się też przykładowo na billboardach i w prasie.
Troszkę odbiegnę przykładem od tematu, ale: jeżeli reklama ma tak niewielki wpływ na odbiorcę to jak wyjaśnić fenomen anoreksji, bulimii, palenia tytoniu w celu kontrolowania swojej wagi, obsesję na punkcie cellulitu, złej cery, ukrywania niedoskonałości (uwielbiam to hasło;)), zmienianie pigułek antykoncepcyjnych, bo poprzednie powodowały tycie itd. ?

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Ewa Pakuła:
Troszkę odbiegnę przykładem od tematu, ale: jeżeli reklama ma tak niewielki wpływ na odbiorcę to jak wyjaśnić fenomen anoreksji, bulimii, palenia tytoniu w celu kontrolowania swojej wagi, obsesję na punkcie cellulitu, złej cery, ukrywania niedoskonałości (uwielbiam to hasło;)), zmienianie pigułek antykoncepcyjnych, bo poprzednie powodowały tycie itd. ?

Palenie rzuciłem bo przestały mi fajki smakować, przytyć nie mogę choć się staram, pigułek nie trawię żadnych, cellulitu (chyba) nie mam. Cholera, rzeczywiście reklama nie ma na mnie wpływu.
Ewa Pakuła

Ewa Pakuła si vis pacem para
bellum

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Rozumiem Krzysztof, iż nie domyśliłeś się, że mam na myśli kobiety...
70% zjawisk, które wymieniłam dotyczy niemal wyłącznie kobiet, ale może rzeczywiście są to fakty tak pilnie strzeżone, że aż niedostępne szerszej publiczności.

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Ewa Pakuła:
Rozumiem Krzysztof, iż nie domyśliłeś się, że mam na myśli kobiety...
Nie widać ironii? Może dlatego nikt nie lubi feministek (nie robiłem badań, więc może nie jest to nikt), bo są zbyt poważne...
70% zjawisk, które wymieniłam dotyczy niemal wyłącznie kobiet,
Sugerujesz, że tylko kobiety są podatne na reklamę? Ja myślę, że dotyczy to określonej grupy ludzi bez względu na płeć i wiek.
Kompleksy, niska samoocena, niezdrowa zawiść (koleżanka ma powodzenie bo używa kremu/pigułek/niepotrzebne skreślić, kolega ma powodzenie bo ma nowe auto/telefon/notebooka), aspiracje nieprzystające do realnych możliwości, pragnienia sięgające zbyt wysoko jak na wiek/zarobki/potrzeby, stereotypowe myślenie, etc.
Chyba z powyższych rodzi się wiara w cudowne działanie reklamowanych produktów. Z powyższych rodzą się pomysły na reklamy i kampanie reklamowe niektórych produktów.
Ewa Pakuła

Ewa Pakuła si vis pacem para
bellum

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

A w mojej wypowiedzi nie było widać ironii? Nie wiem co do tego mają feministki i nie mam ochoty kontynuować tematu, bo jak ktoś w reakcji na wypowiedź o stereotypowym obrazie kobiet przypieprza feminizmem to mi ręce opadają. Kompleksami mi to zalatuje, ale to już moje prywatne zdanie.

Ja myślę, że podatność na reklamę dotyczy wszystkich ludzi nie zależnie od rasy, płci i statusu społecznego- tylko że u jednych jest mniejsza a u innych większa. A to Z JAKICH POWODÓW na kogoś reklama działa silniej nic w moim oglądzie sprawy nie zmienia.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Chyba czym innym Ewo jest sugerowanie się reklamą w takich wypadkach jak napisałaś a czym innym imputowanie reklamie gładzi szpachlowej z gołą babką że ma wpływ na ilość gwałtów. Jak porównasz oba typy reklam to i jeden i drugi nie tyle wciska kit ile sugeruje zainteresowanie towarem, bardzo konkretnym. Nie naciagajmy więc czegoś czego nie ma. reklama np Mobilking sprzedaje telefonię a nie blondynki, dziwne swoją drogą że feministkom i feministkopodobnym obrońcom nie przeszkadzają dowcipy o blondynkach.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

dziwne swoją drogą że feministkom i feministkopodobnym obrońcom nie przeszkadzają dowcipy o blondynkach.
bo to same brunetki ?? :P

a wracając do meritum to chyba reklama bazuje na stereotypach a nie je tworzy ?? wiem wiem, zaraz sie ktoś wyrwie ze stwierdzeniem, że utrwala :) ale z tą interpretacją to jest tak jak dopatrywac się drugiego dna tam gdzie go za cholere nie ma.
W mojej opinii właśnie takie szukanie na siłę czegos czego nie ma albo co jest marginalne promilowo więcej utrwala te stereotypy od spuszczenie "zasłony miłosierdzia" na niektóre pomysły.

Najlepiej chyba bedzie jak zostana zlecone badania nad wpływem używania dezoodorantu AXE na wzrost przemocy seksualnej w rodzinie i porównać to z wpływem marki Armani :P

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Ewa Pakuła:
A w mojej wypowiedzi nie było widać ironii? Nie wiem co do tego mają feministki i nie mam ochoty kontynuować tematu, bo jak ktoś w reakcji na wypowiedź o stereotypowym obrazie kobiet przypieprza feminizmem to mi ręce opadają.
Kiedyś zaznaczałem ironię gwiazdką. Chyba znów zacznę, żeby yntelygentni nie musieli się domyślać. Nawet jeśli nie są feministkami.
Kompleksami mi to zalatuje, ale to już moje prywatne zdanie.
Ja Cię z twoich kompleksów nie zamierzam rozliczać. Masz, Twoja sprawa.
A to Z JAKICH POWODÓW na kogoś reklama działa silniej nic w moim
oglądzie sprawy nie zmienia.
Ale nie chodzi o to byś zmieniła ogląd. Istotne jest byś go przedstawiła. Dokładnie tak jak wszyscy inni.
A jak ironii nie wyczuwasz to napisz wprost, że nie wyczuwasz.
Bożena C.

Bożena C. właściciel / grafik
projektant

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Krzysztof Z.:
dziwne swoją drogą że feministkom i feministkopodobnym obrońcom nie przeszkadzają dowcipy o blondynkach.
bo to same brunetki ?? :P (...)

hm... a ja odnioslam wrazenie, ze przeszkadzaja

Nie bardzo rozumiem skad sie bierze ten ton szyderstwa u niektorych, kiedy zaczyna byc rozmowa o seksizmie czy naduzyciach seksualnych.

Moze warto przypomniec definicje: http://pl.wikipedia.org/wiki/Seksizm

Reklamy nie tylko zachecaja do zakupu okreslonego produktu czy skorzystania z uslugi. Lansuja pewien model zycia (konsumpcjonizm, czyli wiara ze szczescie w zyciu czlowieka to miec), utrwalaja stereotypy - w tym rowniez stereotyp mezczyzny i kobiety. To, co gwarantuje zysk jest wazniejsze od konsekwencji etycznych, intelektualnych czy artystycznych jakie implikuje.

Męskość i kobiecość w reklamie przedstawiana jest w opozycji. Nie wynika ona ze zróżnicowanej istoty płci, lecz z różnicującej wizji – czym powinna być męskość a czym kobiecość.

Jak duzy jest reklam na nasze zycie mozna sprawdzic w badaniach. O niektorych wspomina, np. Dariusz Dolinski w "Psychologicznych mechanizach reklamy".

Nie czuje sie na silach wyznaczac granicy temu, co powinno byc zabronione w reklamie, a co nie.
Nie chce wdawac sie w dyskusje o tych, ktorzy nie umieja odroznic zachwytu, zainteresowania od molestowania.

Ja po prostu nie zgadzam sie z tymi, ktorzy lekcewaza seksizm i nie lubie jak niektorzy roznice miedzy ludzmi, roznice plci rozumieja tylko w kategorii "gorsze – lepsze".Bożena C. edytował(a) ten post dnia 19.04.08 o godzinie 23:50
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

I nagle z 30 sekund zabawnej reklamy, w ktorej jawnie puszcza sie do nas oko zrobilo sie nam "roznicowanie plci w kategorii lepsze - gorsze".

A ja sie zastanawialem skad takie absurdy "w hameryce".
Teraz juz wiem. Rodza sie na moich oczach.

Jak mawia dalekowschodnie przeklenstwo: "obys zyl w ciekawych czasach".

Zyje.
Do krocset.
Bożena C.

Bożena C. właściciel / grafik
projektant

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

hm...Bożena C. edytował(a) ten post dnia 20.04.08 o godzinie 08:05
Mikołaj Buszman

Mikołaj Buszman Student, Uniwersytet
Śląski w Katowicach

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Paweł Żukowski:
Kuba Nowak:

"Z przeprowadzonej przez Amnesty International ankiety o przemocy
wobec kobiet wynika, że przynajmniej jedna na trzy była w swoim życiu bita lub wykorzystywana seksualnie".

ta jedna kobieta na trzy to moze byc twoja matka / siostra / ciotka / babcia / kolezanka / dziewczyna

tja a jedna z 5 osób na tym forum to chińczyk...

przemoc wobec kobiet to zdecydowanie prawda ale czy każdy nawet szowinistyczny żart przykłada rękę do przemocy... nie sądzę...
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Stanisław Grabowski:
I nagle z 30 sekund zabawnej reklamy, w ktorej jawnie puszcza sie do nas oko zrobilo sie nam "roznicowanie plci w kategorii lepsze - gorsze".
znacznie gorzej, bo uśmieszek wywołany obejrzeniem tej reklamy traktowany jest jako propagowanie gwałtów, przemocy i innych przestępstw na tle seksualnym.

A ja sie zastanawialem skad takie absurdy "w hameryce".
Teraz juz wiem. Rodza sie na moich oczach.
Rodzą się w głowach ludzi szukających podtekstów/kontekstów nie tak gdzie one rzeczywiście są.

Jak mawia dalekowschodnie przeklenstwo: "obys zyl w ciekawych czasach".

Zyje.
Do krocset.
Przekleństwem naszych czasów jest pierdolec pt. "Political correctness"
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Bożena C.:
Nie bardzo rozumiem skad sie bierze ten ton szyderstwa u niektorych, kiedy zaczyna byc rozmowa o seksizmie czy naduzyciach seksualnych.
kiedy zaczyna być rozmowa nie o seksiźmie czy nadużyciach seksualnych tylko o wpływie reklam na wzrost tych zjawisk, a to zupełnie inna bajka z gatunku "i smieszno i straszno".

PS.
ma ktoś może linka do takiej pornograficznej reklamy z udziałem warzyw , gdzie w perfekcyjny sposób skojarzono warzywa z jak to mówią poprawni "aktem płciowym" lub "aktem seksualnym" a mniej poprawni określaja to "ciupcianiem" .
Mam cały czas przed oczami te krople oliwy powoli spływającą po szparagu .... :)

mam :)
http://pl.youtube.com/watch?v=kQvISjyfBXs&feature=relatedKrzysztof Z. edytował(a) ten post dnia 20.04.08 o godzinie 11:24
Ewa Pakuła

Ewa Pakuła si vis pacem para
bellum

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Chyba czym innym Ewo jest sugerowanie się reklamą w takich wypadkach jak napisałaś a czym innym imputowanie reklamie gładzi szpachlowej z gołą babką że ma wpływ na ilość gwałtów. Jak porównasz oba typy reklam to i jeden i drugi nie tyle wciska kit ile sugeruje zainteresowanie towarem, bardzo konkretnym. Nie naciagajmy więc czegoś czego nie ma. (...)

Pisałam jedynie o tym, że reklama ma wpływ na odbiorców i kształtuje ich postawy- to oczywiste, a gdyby nie było prawdą to firmy nie wydawałyby grubych milionów na kampanie reklamowe, które nie spełniają swojej roli. Natomiast w żadnej mojej wypowiedzi nie imputowałam reklamie gładzi wpływu na ilość gwałtów.

Następna dyskusja:

Co to jest "efekt wykop"




Wyślij zaproszenie do