konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Antymobilking ;)

Elegancka kobieta z walizkami wraca do domu po dlugiej delegacji, w domu balagan jak się patrzy, na stoliku z mnostwem puszek po piwie zbliżenie na stos rachunkow do zaplacenia i pism od firm windykacyjnych. Na lozku spi mąz w starym brudnym podkoszulku i gatkach, w kacie brudne dziecko bawi się popielniczka pelna petow. Mina kobiety świadczy o wielkim zawiedzeniu.

Drugie ujęcie
Dyskoteka. Superprzystojniak ma dookoła siebie mnóstwo adoratorek. W koncu wychodzi z jedna z nich. Dalej widzimy ich w sypialni, słychać odgłosy namietnosci, w pewnym momencie kobieta pyta z rozczarowaniem : „Tylko tyle?” . Cięcie.

Haslo kampanii: W wielu sprawach tylko kobieta staje na wysokości zadania.

To tak na szybko;)Anna P. edytował(a) ten post dnia 02.05.08 o godzinie 08:55

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Anna P.:
Anty mobilking ;)
Haslo kampanii: W wielu sprawach tylko kobieta staje na wysokości zadania.

To tak na szybko;)

to akurat zbyt łatwo zniszczyć i przerobić..

kobieta na wysokości zadania..
:P

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Anna P.:
Anty mobilking ;)

Elegancka kobieta z walizkami wraca do domu po dlugiej delegacji, w domu balagan jak się patrzy, na stoliku z mnostwem puszek po piwie zbliżenie na stos rachunkow do zaplacenia i pism od firm windykacyjnych. Na lozku spi mąz w starym brudnym podkoszulku i gatkach, w kacie brudne dziecko bawi się popielniczka pelna petow. Mina kobiety świadczy o wielkim zawiedzeniu.

Drugie ujęcie
Dyskoteka. Superprzystojniak ma dookoła siebie mnóstwo adoratorek. W koncu wychodzi z jedna z nich. Dalej widzimy ich w sypialni, słychać odgłosy namietnosci, w pewnym momencie kobieta pyta z rozczarowaniem : „Tylko tyle?” . Cięcie.

Haslo kampanii: W wielu sprawach tylko kobieta staje na wysokości zadania.

To tak na szybko;)

I różnica była by taka, że przy tym samym "poziomie" seksizmu nie byłoby ani jednej skargi.

Poza tym nie rozumiem, czemu za seksistowską uznaje się reklamę, w której facet jest obiektem pożądania (mniejsza o kreację i egzekucję - jak już Krzysztof poniżej napisał, dopasowujemy to do grupy docelowej), a OK jest reklama, która to samo hasło kieruje do kobiet - "bądź piękna" "Błysk zazdrości w oczach byłego - bezcenny" itd. Albo bawimy się w poprawność polityczną i udajemy, że relacje interpersonalne na poziomie seksualnym w społeczeństwie nie istnieją, albo przestańmy się zachowywać jak hipokryci.Michał S. edytował(a) ten post dnia 18.04.08 o godzinie 15:10

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

W innym wątku o Axe napisałem, że to taka Tatra wśród dezodorantów.
Dla niekumatych, Tatra to piwo dla tych co mają do wydania 1,49PLN za puszkę i ani centa więcej.
Reklamy są na tym samym poziomie co grupa docelowa. Nie ma się co jeżyć. Do klientów Biedronki przemawia się ceną, do używających Axe durnym stereotypem.

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Tatra jest droższa
:)

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

A, właśnie. Do kogo miałby przemawiać ten 'gówniany' billboard? Naturalnie poza ego autora i innych ludzi o okolicznych poglądach?

(Zdaję sobie sprawę, że autor tego ulepka nie miał zamiaru do nikogo przemawiać, chodzi mi tylko o czysto akademicką dyskusję.)
Ewa Pakuła

Ewa Pakuła si vis pacem para
bellum

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Kuba Nowak:
Masz rację. Kobiety byłyby zachwycone:>.

Nie, nie byłyby zachwycone. Maksymalnie spłycacie (niektórzy temat, sprowadzając go do dywagacji: "a jak mężczyźni są przedstawiani jako niezaradni życiowo to jest ok, tak?". Nie jest ok nic co sprowadza człowieka do rzekomo typowych cech i umiejętności, klasyfikując je wg kryterium płci: spolegliwe kobiety vs. mężczyźni zdobywcy, kobiety radośnie pląsające z mopem w dłoniach i mężczyźni nieumiejący sobie zrobić nawet herbaty etc. Każdy seksizm jest niedobry.
A kampania Axe jest po prostu marna. Nie od dziś wiadomo, że seks w reklamie skutecznie zwraca uwagę, ale ilość produktów i usług reklamowanych w ten sposób skłania mnie ku opinii, że agencje nie mają po prostu lepszych pomysłów.
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Krzysztof B.:
W innym wątku o Axe napisałem, że to taka Tatra wśród dezodorantów.
Dla niekumatych, Tatra to piwo dla tych co mają do wydania 1,49PLN za puszkę i ani centa więcej.
Reklamy są na tym samym poziomie co grupa docelowa. Nie ma się co jeżyć. Do klientów Biedronki przemawia się ceną, do używających Axe durnym stereotypem.

Do klientow Biedronki to raczej z humorem się podchodzi…

A~Aleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 18.04.08 o godzinie 15:34
Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

ciekawe jest to co piszecie, ciekawe...

moim zdaniem krzysztof i kuba mają rację-to jakieś usilne przyklejenie problemu społecznego do kampanii reklamowej; może i jest kontrowersyjna, może i nawet seksistowska, ale co z tego? krzysztof bardzo dobrze to porównał do tatry - jaki odbiorca taki przekaz; choćby tam gołe baby biegały, choćby dawali do tego darmowe gadżety, nie kupiłbym Axe, bo najzwyczajniej w świecie dla mnie to śmierdzi; i zamiast skupić się na tym, że jest to bądź co bądź całkiem niezły pomysł (polecam, nieco starsze, zagraniczne reklamy), to ktoś usilnie próbuje powiązać to z seksizmem w Polsce, z biciem kobiet, gwałtami...proszę...ja rozumiem że są to sprawy ważne, że są to sprawy o których trzeba mówić, ale wykorzystując AXE???to tak jakbym chciał mówić o maltretowaniu zwierząt na podstawie Milki (no bo jak można tak przywiązać krowę i ją huśtać?!?!?!)

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Ewa Pakuła:
A kampania Axe jest po prostu marna. Nie od dziś wiadomo, że seks w reklamie skutecznie zwraca uwagę, ale ilość produktów i usług reklamowanych w ten sposób skłania mnie ku opinii, że agencje nie mają po prostu lepszych pomysłów.

Czasami klienci się upierają, a co skuteczności seksu w reklamie to zdania są podzielone...
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Mariusz Korzeniecki:

A piłeś Tatrę?

A~
Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Aleksander Bąk:
Mariusz Korzeniecki:

A piłeś Tatrę?

A~
oczywiście, nie smakuje mi, ale nie chodzi tu o smak a o cenę; chociaż możliwe że lepszym przykładem byłby tu jakiś Volt lub Piwo Jasne; taki typowy produkt dla tych którzy w kieszeni mają trochę mniej a i w smaku jest delikatnie mówiąc nienajlepsze (próbowałem:) i broń Boże nikogo nie chciałem urazić:)Mariusz Korzeniecki edytował(a) ten post dnia 18.04.08 o godzinie 15:42
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Mariusz Korzeniecki:

Wiadomo, że kubki smkowe są indywidualne — ale akuat Tatra nie jest przykładem złego piwa.

Porównanie dotyczyło komunikacji reklamowej, nie cen — a w tej Tatra nie ma nic wspólnego ze wskazywaniem na tzw dostępność — czytaj: „taniość” produktu.

A Milka — o ile pamiętam — krowy masując dopieszcza, a wytrząsa niedźwiedzia…

:)

A~Aleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 18.04.08 o godzinie 15:47
Ewa Pakuła

Ewa Pakuła si vis pacem para
bellum

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Mirek MIRPO Połyniak:
Ewa Pakuła:
A kampania Axe jest po prostu marna. Nie od dziś wiadomo, że seks w reklamie skutecznie zwraca uwagę, ale ilość produktów i usług reklamowanych w ten sposób skłania mnie ku opinii, że agencje nie mają po prostu lepszych pomysłów.

Czasami klienci się upierają

Oczywiście i trudno z nimi wtedy polemizować.
a co skuteczności seksu w reklamie to zdania są podzielone...

To jest tak, że większą uwagę zwróci niekompletnie ubrana- lub odwrotnie, jak kto woli- rozpalona i absolutnie gotowa kobieta niż ujęcie sklepowej półki z pseudoferomonami.
Tylko, że czasem jest tak, że oglądasz taką kampanię i na koniec pamiętasz wszystko tylko nie reklamowany produkt. A to już porażka.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

z tego co się orientuje to kobieta ma 2x mniej kubków smakowych od mężczyzny .... fakt ten i jego cytownie też mozna podciągnąć pod seksizm i wtrętny męski szowinizm.

Jak ktos wcześniej wspomniał huśtanie krówki czy pomalowanie jej na fioletowo może wzbudzic ostre protesty obrońców zwierząt.
Zmuszanie do raczkowania w pampersie niemowlaka po podłodze też może wywołać dyskusje nad przemocą w rodzinie ....
Reklame prezerwatyw z pokazaniem "rodziców hitlera" może ktoś przywołaś jako przykład szerzenia neonazizmu
itd, itd, itd.
Człowiek, jego budowa, podział na płeć, indywidualizm warunkuje pewne sprawy i generalizacja czegos tam czy szukanie na siłę podtektów/kontekstów/wpływów jest wysoce ryzykowne.
Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Aleksander Bąk:
Mariusz Korzeniecki:

Wiadomo, że kubki smkowe są indywidualne — ale akuat Tatra nie jest przykładem złego piwa.

Porównanie dotyczyło komunikacji reklamowej, nie cen — a w tej Tatra nie ma nic wspólnego ze wskazywaniem na tzw dostępność — czytaj: „taniość” produktu.

A Milka — o ile pamiętam — wytrząsa niedźwiedzia…

:)
o przepraszam, rzeczywiście był to niedźwiedź:)

póki co AXE nadal kojarzy mi się z tanim dezodorantem, stąd też skojarzenia z tanią Tatrą; bo Tatra, to imo nie jest złą marką - kampania była całkiem pomysłowa, jednak nijak to szło z jej dostępnością - "taniością"; komunikacja była tu jak dla mnie chybiona - ale to tak jak mówisz, w przypadku piwa chodzi chyba o kubki smakowe, każdemu smakuje co innego - piję piwo - jest tanie, ale chcę je spróbować - nie smakuje mi - więcej po nie nie sięgam; aż tu nagle widzę reklamę, jest pomysłowa, kojarzy się z marką dobrą i cenioną, a jednak reklamuje piwo które mi nie smakuje...
to jak z kampanią biedronki, dla mnie same reklamy były rewelacyjne, co i tak nie zmieniło mojego podejścia do zakupów tam; ale to moje skromne zdanie:)

konto usunięte

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Ewa Pakuła:
Tylko, że czasem jest tak, że oglądasz taką kampanię i na koniec pamiętasz wszystko tylko nie reklamowany produkt. A to już porażka.

ale ile szumu piarowego można sobie zrobić i w CV kreatywność wpisać...
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Ja bym chciała w kontekscie toczonej dysuksji aby może przez niektórych została wyggoglana taka fraza jak "wpływ reklamy na psychikę" może to uświadomi, niektórym dyskutantom, ze treśc reklamy nie jest tak do końca bez wpływu na nasze zachowania. Poza tym osoby,które należa do tej grupy goldenline potrafią krytycznie spojrzec na dana kreację. Jak slusznie natomiast zwrócono uwagę ten przekaz jest skierowany do danej grupy docelowej, która do koszyka wkłada Tatrę, a prosze nie zapominac, ze większośc z tych ludzi wzorce zachowań prezentowane w reklamie traktuje nawet poswiadomie jako ogólnie obowiązujące, reklama chcąc nie chcąc w naszym świecie kształtuje w jakiś sposób zachowania i postawy, a pokazywanie publicznie jakich tam wzorców w mojej ocenie legtymizuje je.
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Mariusz Korzeniecki:

— a Żywiec Ci smakuje?

:)

A~
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Gówno jest jadalne. Efekt Axe

Wioletta S.:

Dokładnie — w tym rzecz. Trudno się dziwić, że efekt AXE nie do końca — albo nawet nie od początku — jest zjadliwy. I nie jest to kwestia tylko gustów zapachowych. Problem dotyka raczej formy komunikacji reklamowej oraz jej wpływu i odpowiedzialności za kreowanie rzeczywistości. A jako element kultury — rozumianej także jako budowanie relacji społecznych — reklama taki wpływ ma.

A~Aleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 18.04.08 o godzinie 16:07

Następna dyskusja:

Co to jest "efekt wykop"




Wyślij zaproszenie do