Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Gnioty tego sezonu.

Panie Pawle,

temat jest o kiksach, ale ja wolę widzieć te lepsze strony niż gorsze, stąd pytanie o hity - a te naprawdę istnieją w naszych blokach.
są firmy, które nie postępują ze swoimi produktami/markami w Polce tak odważnie, jak robią to z nimi na Zachodzie...
i nie mam pojęcia dlaczego. nie wierzą w bystrość polskich odbiorców?

wymieniłem renigast, ponieważ przełamał pewien stereotyp kreacji dla farmaceutyku. mam cichą nadzieję, że to jednak jest jaskółka;)

za życzenia dziękuję, chociaż gram już teraz w innej drużynie:)

pozdrawiam
Aleksandra K.

Aleksandra K. Head of Channel
Activation and
Category Management

Temat: Gnioty tego sezonu.

Paweł O.:
W ogóle nie wiem skąd się biorą kolejne reklamówki pt.:
- w sklepie pani ma plamę, i nagle wyskakuje kolezanka/ktos obcy, i z torebki wyjmuje wieeelka butle/pudlo nowego plynu/proszku do prania X i zachwala jego jakość.

Ewentualnie:
- sceneria Jakakolwiek, spotykają się dwie koleżanki - jedna przeciętna, druga seksbomba - i pierwsza zachwyca się: "dlaczego twoje ubranie jest tak białe/tak czarne/ma tak żywe kolory? To nowe?" na co druga wyjmuje z torebki najwieksze mozliwe pudelko/butelke plynu/proszku i zachwalajac go daruje kolezance.

Jak to w ogole mozliwe, ze producenci godza sie na tak durne reklamowki, ktorych sa dziesiatki? :|

Niestety te reklamówki działają.Nikt nie oczekuje od proszku do prania niesamowitych doznań tylko efektu => skutecznego prania,a taki benefit te reklamy sprzedają.Mówię "niestety" bo sama nie lubię ich oglądać. Nie znoszę Chajzera,ale kupuję Vizir bo jestem przekonana o jego skuteczności...
Aleksandra K.

Aleksandra K. Head of Channel
Activation and
Category Management

Temat: Gnioty tego sezonu.

Marcin Joachim M.:
Maciek S.:
PLUS jest piękny - cudowne granie na emocjach, zupełnie jak w amerykańskiej produkcji prosto z hollywood, kupa ludzie po nim jedzie ale dla mnie jest perfekcyjny. Tania historia idelanie wciśnięta szaremu tłumowi. Piona dla autorów.

PLAY - kolejny obiekt do jechania. dla mnie max. Zajebisty branding. Jak na launch marki super. Warstwa informacyjna dopiero nadchodzi ale markę jako tako wypromowali już teraz.
Kolejna piona

Gnioty?

Tyskie, zupki jakieś tam (dwóch typków w kuchni)

Maćku jako pracownik korporacji z Cybernetyki zachwalając reklamę swojego klienta jesteś mało wiarygodny.
CHWALĄC KONKURENCJĘ POKAZUJESZ ZE MASZ DYSTANS
:)


Historia Plusa rzeczywiście "tania" i ja czuję się przez taką "taniość" obrażona jako potencjalna konsumentka...
Aleksandra K.

Aleksandra K. Head of Channel
Activation and
Category Management

Temat: Gnioty tego sezonu.

Drodzy,
Jakie kryteria bierzemy pod uwage?czy słaba reklama to ta,która mnie irytuje czy ta,która "nie sprzedaje" benefitów?
SKUTECZNOść:
Moim zdaniem najsłabsze pod względem efektywności są reklamy sieci komórkowych.Szczerze mówiąc to ja ich już nawet nie rozróżniam...i nie widzę różnicy w pozycjonowaniu sieci-kompletny brak pomysłu na wyróżnienie się i kasa wyrzucona w błoto.
Pozytywnie - Mumio Plusa ,ktory mnie ciągle bawi,a i korzyści konkretne sprzedaje (rozmowy wieczorne i weekendy,telefony za złotówkę).
Play po słabym początku podnosi poziom - jestem fanką filmu o grubej baletnicy:-)Przynajmnie jest "inny".
AXE może się nie podobać,ale trzeba przyznać,ze kampania jest odważna i oryginalna.Czy skuteczna?nie wiem...

PRZYJEMNOść z OGLąDANIA-z tego i poprzedniego sezonu:
Najbardziej irytuje "ckliwy" Plus i reklama o bitkach (ale w tym przypadku nie jestem obiektywna bo to konkurencja:-).
Reklama Sprite z mięsem - obrzydliwa
(albo ja już jestem za stara:-),reklama z Kondratem i Tymem - dowcip dla mnie zbyt trudny),stojące sutki i jeszcze taki napój co go sobie dziewczyna wylewa na bluzkę,zeby potem ją zdjąc i uwiesc lokalnego macho - to jakas podróbka Coli,"biały"w reklamie gumy do żucia..i jeszcze reklamy z cyklu "pieniadze Wam sie naleza albo leza na ulicy już nawet nie pamiętam"- sa takie dwie reklamy :bank albo ubezpieczenia i komórki,a ja cały czas byłam przekonana,ze to jedna kampania:-).Drażni mnie jeszcze reklama lekarstwa na biegunke i ta w której puszka napoju energetycznego "staje" pod kocem.

Jest też sporo reklam,które lubię oglądać,ale o tym w innym wątku
:-)

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

troche mi zajelo przeczytanie wszystkich postow (z pominieciem nudnej dyskusji na temat AXE)- wg mie reklama AXE jest atndetna- ale moze trafic do nastolatków (niestety).
"ludzie- pieniadze wam sie naleza..." o masakro...ta reklama drazni wszystkich. najlepsze jest to, ze slabo mi sie robi na jej widok, puszczana jest bardzo czesto, a nie pamietam jaki bank reklamuje:)) reklama ta jest tak natarczywa i drażniąca, ze zakłóca przekaz inf. Poza tym bardzo ryzykowne stosowanie w reklamie krzyku, jeszcze takiego głosu "megafonowego". To po prostu męczy.
Hmm ciekawą sprawą może byc pewne zjawisko. Niektóre reklamy mimo iz sie nie podobają, obrażają- są skuteczne, bo zapadają w pamięć. Marka bedzie kojarzona i zadziala "efekt znajomosci". Po czasie juz nie pamietamy o co chodizlo w reklamie ale jak wchdozimy do sklepu, pamietamy ze skads ta marke znamy. Tylko nalezy konstruowac taką reklame ostroznie. Istnieje duze zagrozenie, ze negatywne emocje zostana skojarzone z marką. No i sie zapętliłam. Robic takie szokujące reklamy, czy nie?
Aleksandra K.

Aleksandra K. Head of Channel
Activation and
Category Management

Temat: Gnioty tego sezonu.

Dodam jeszcze jedną reklamę do listy:środek do oczyszczania szamba.
Paskudztwo.

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Wszystkie reklamy zawierające słowo "innowacja".. (najczesciej kosmetyki albo farmaceutyki). Co reklama, to innowacja :) Czasem wydaje mi sie, ze tworcy reklam nie znaja innych slow.. :)Błażej Jarosiewicz edytował(a) ten post dnia 16.08.07 o godzinie 09:48
Agnieszka Koterba-Samiczak

Agnieszka Koterba-Samiczak specjalista ds.
marketingu /
koordynator
e-marketingu

Temat: Gnioty tego sezonu.

Tomasz S.:
3. Reklama jakiegos szamponu przeciwlupiezowego z surferami, ktorym ze lba sypie sie lupiez, a potem ten sam lupiez ogarnia cala Polske. Niestety marke tez zapamietalem:)
a propos lupiezu to jakis szampon gdzie posadzili kolesia ok 30 w fotelu przed kamera i ten opowiada jak to "lupiez był przyczyną wielu konfliktow z jego dziewczyna" brak slow

Temat: Gnioty tego sezonu.

Nie wiem czy pojawiła się już taka propozycja, ale:
Oceniając jakąś kampanię reklamową proszę brać pod uwagę, do jakiego targetu taka reklama jest skierowana. Bo tak samo jak reklamę proszku z Haizerem mogę "jechać" program "Idź na całość" z tą samą osobą. To, że nie oglądałem tego programu nie oznacza, że nie ma osób, którym się on podobał (i być może do tego profilu odbiorcy skierowana jest reklama). Podobnie może być np. z reklamami ING kredytu gotówkowego. Dobrze więc oceniać kampanię w następujący sposób:
1. Kampania x jest skierowana do targetu ........
2. Jest nietrafiona, ponieważ ...... .

Pozdrawiam
Piotrek

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Błażej J.:
Wszystkie reklamy zawierające słowo "innowacja".. (najczesciej kosmetyki albo farmaceutyki). Co reklama, to innowacja :) Czasem wydaje mi sie, ze tworcy reklam nie znaja innych slow.. :)Błażej Jarosiewicz edytował(a) ten post dnia 16.08.07 o godzinie 09:48

twórcy znają... nie znają Klienci :))))

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Od lat moim antyfaworytem sa reklamy "Ist das neu?" "Nein, mit Perwoll gewaschen!", przekładane na wszystkie języki świata. W mojej torebce można znaleźć wiele rzeczy (vide: http://pandora.blox.pl/2007/07/Torebka.html), ale Perwollu - niestety nie. Oglądając reklamy produktów do pielęgnacji domu, odzieży itp. mam zawsze poczucie niższości - wszystkie kolory piorę w jednym proszku, nie używam trzech rodzajów Cillit Bang!, a paneli i powierchni drewnianych nie zmywam produktami z serii Pronto w sześciu wymyślnych rodzajach.

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

A gdyby byc tak dobrym i mierzyc skutecznosc reklamy satysfakcja czy zyskiem dla odbiorcy (co oczywiscie jest absurdem bo nie po to ja te kase wydaje...) ale na potrzeby tej opowiesci, zalozmy.

Zatem najgorsze okazaly sie ostatnio reklamy funduszy, ktore zarobic mialy 100 200 czy ile tam % a biedne sierotki (co widac po gieldzie) utopily oszczednosci zycia.

Czy byly smieszne? czy logiczne? czy do grupy? czy ze skrzydelkami? czy przerwaly mecz?
bez znaczenia

gdybym byl jednym z tych "inwestorow" skuszonych w lipcu reklama i zobaczyl ja dzisiaj w TV, rozbilbym butem mojego starego wysluzonego Rubina...
Ewa Jermakowicz

Ewa Jermakowicz IT Project Manager,
Roche Polska

Temat: Gnioty tego sezonu.

Wojciech K.:
Być może tak. Ale czy jako osoba niesłuchająca jazzu mam się czuć gorsza? Skoro to miało być wyróżnienie inteligencji i stylu?
Anna P.:
Zupełnie nietrafioną kampanią jest kampania jednego z banków pod hasłem np.: "4 na 10 Polaków czyta książki. Wielu z nich ma u nas konto" - tylko jaki to ma wpływ na jakość banku i jego usług - nieodgadnione.

No i zdecydowanie reklama wizerunkowa Plusa z ojcem i synem. Żałosna!

Hej, a wg mnie są trafione. Budują przekonanie, że warto być w gronie osób korzystających z usług Multibanku, bo inni ludzie o wysokich wymaganiach z niego korzystają.
Agnieszka Gorska

Agnieszka Gorska Marketing Director,
Vectra S.A.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Tomasz S.:
Jedna opinia odnosnie "wskocz na byka" - moze sie myle, ale kobiety nie sa chyba grupa docelowa tej reklamy? Wiec wyrazy oburzenia plci pieknej sa nie na miejscu...:)
Oczywiscie zartuje, ale przyznam, ze z przyjemnoscia patrzylem na cycata brunetke na tej reklamie. I nie wstydze sie do tego przyznac:) Ale poki co ja rowniez nie jestem target group, wiec koniec o tym.

Musze zgodzic sie z przedmowca... Ta reklamka simplusa z quasi-BB jest zenujaca. Tyle o tym. Szkoda slow:)

Tomek, to zadziwiajace ze w jednej wypowiedzi, ganisz kobiete ze wypowiedziala sie nt reklamy kierowanej do facetow (ten spot z bykiem), bo przeciez jej zdanie sie nie liczy - nie jest w targecie. Jak to jest ze w innej swojej wypowiedzi dzielisz sie swoja opinia nt reklamy do gospodyn domowych - domyslam sie ze tez nie jestes grupa docelowa? Nie dziala na Ciebie reklama o lupiezu - moze poprostu nie masz lupiezu?

To w ogole zastanawiajace zjawisko: rubryki hity i gnioty. Profesjonalna ocena skutecznosci reklam moze byc wykonana jedynie w zestawieniu do ich celu komunikacyjnego i marketingowego, jaki postawiono na poczatku.

Tak to sobie mozemy porozmawiac o stylu, ktory nam sie podoba lub nie, ale bynajmniej nie powinnismy ferowac wyrokow czy cos jest dobrze zrobione czy nie.

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Agnieszka G.:

To w ogole zastanawiajace zjawisko: rubryki hity i gnioty. Profesjonalna ocena skutecznosci reklam moze byc wykonana jedynie w zestawieniu do ich celu komunikacyjnego i marketingowego, jaki postawiono na poczatku.

Tak to sobie mozemy porozmawiac o stylu, ktory nam sie podoba lub nie, ale bynajmniej nie powinnismy ferowac wyrokow czy cos jest dobrze zrobione czy nie.

Hejże Pani Agnieszko,

i to mówi szef marketingu od mody?? Przecież cały marketing, a już szczególnie kreowanie mód to paplanina absolutnie nieprofesjonalna;-) I od razu wartościująca hit-sznyt vs gniot a nawet gnie-ciuch...
Agnieszka Gorska

Agnieszka Gorska Marketing Director,
Vectra S.A.

Temat: Gnioty tego sezonu.

:)

chyba nie do konca rozumiem Twoją wypowiedź, Pawle. Zrobiłeś jakieś uogólnienie, ale o co w nim chodzi?

Może powiesz konkretniej?

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Agnieszka G.:
:)

chyba nie do konca rozumiem Twoją wypowiedź, Pawle. Zrobiłeś jakieś uogólnienie, ale o co w nim chodzi?

Może powiesz konkretniej?

Chciałem Panią sprowokować;-) Zrozumiałem z tego, co napisałaś, że nie możemy tu sobie popaplać o hitach i gniotach reklamowych, bo to nieprofesjonalne; Należy przecież reklamy oceniać wg celu i skuteczności wykonania, a nie według własnych widzimisiów czy widziniedźwiadków. Czy dobrze rozumiem?

Jeżeli tak, to po prostu odebrałaś całemu marketingowi, zwłaszcza modowemu (tak mi się widzi) frajdę i/lub wentyl bezpieczeństwa. I marzenie o tym, że fajne reklamy są jednocześnie tymi najskuteczniejszymi zgodnie z marketingplanem...

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Tatiana S.:
Od lat moim antyfaworytem sa reklamy "Ist das neu?" "Nein, mit Perwoll gewaschen!", przekładane na wszystkie języki świata. W mojej torebce można znaleźć wiele rzeczy (vide: http://pandora.blox.pl/2007/07/Torebka.html), ale Perwollu - niestety nie. Oglądając reklamy produktów do pielęgnacji domu, odzieży itp. mam zawsze poczucie niższości - wszystkie kolory piorę w jednym proszku, nie używam trzech rodzajów Cillit Bang!, a paneli i powierchni drewnianych nie zmywam produktami z serii Pronto w sześciu wymyślnych rodzajach.
Pani Tatiano,

wielbię Panią niczym moją babcię, która na wszystko miała wodę z octem lub mydłem:-)
Joanna K.

Joanna K. monitoring mediów

Temat: Gnioty tego sezonu.

kiks dla reklamy, tym razem radiowej - zupy Wi-Fon! ktoś słyszał?
Agnieszka Gorska

Agnieszka Gorska Marketing Director,
Vectra S.A.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Pawle, nie chcialam nikomu niczego odbierac. Przeciez takie dyskusje toczyly, tocza sie i beda sie toczyc zawsze :)

Pozwolilam sobie tylko wyrazic opinie, ze mozemy sobie pogadac, co nam sie podoba lub nie, ale juz mowic ze jakas raklama do nas (w domysle do nikogo) nie trafia i jest porazka biznesowa, to za daleko posuniety wniosek. Tylko tyle :))

co do prowokacji, sama lubie prowokowac ;)



Wyślij zaproszenie do