Temat: Gnioty tego sezonu.

Podzielam głosy innych w tej kwestii że może targetem nie jestem bo na bzy mi męski dezodorant ale mogłabym kupić dezodorant mojemu facetowi. Jak patrzę co ten dezodorant może zrobić to mu kupię poczciwego adidasa. To oczywiście żart, bo ślepo nie wierzę w to co zobaczę w TV.
Dlaczego mamy nie oceniać jakiś reklam bo reklamują produkt dla faceta? Idąc tym tropem reklamę pedigree pal czy chappi powinien ocenić mój jamnik? :)

I dorzucam jeszcze do gniotów wydłużające się sutki, fakt obleszka ale dawno jej nie widziałam i zapomniałam o niej.
Joanna Janina N.

Joanna Janina N. Jedni są pracowici,
drudzy -
pracochłonni.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Justyna O.:
Podzielam głosy innych w tej kwestii że może targetem nie jestem bo na bzy mi męski dezodorant ale mogłabym kupić dezodorant mojemu facetowi. Jak patrzę co ten dezodorant może zrobić to mu kupię poczciwego adidasa. To oczywiście żart, bo ślepo nie wierzę w to co zobaczę w TV.
Dlaczego mamy nie oceniać jakiś reklam bo reklamują produkt dla faceta? Idąc tym tropem reklamę pedigree pal czy chappi powinien ocenić mój jamnik? :)

I dorzucam jeszcze do gniotów wydłużające się sutki, fakt obleszka ale dawno jej nie widziałam i zapomniałam o niej.


O rany, a ja zabraniam mojemu psu oglądać TV :)))) Popieram Cię...
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Gnioty tego sezonu.

Konrad S.:
Wojciech K.:
Anna P.:
Zupełnie nietrafioną kampanią jest kampania jednego z banków pod hasłem np.: "4 na 10 Polaków czyta książki. Wielu z nich ma u nas konto" - tylko jaki to ma wpływ na jakość banku i jego usług - nieodgadnione.
Hej, a wg mnie są trafione. Budują przekonanie, że warto być w gronie osób korzystających z usług Multibanku, bo inni ludzie o wysokich wymaganiach z niego korzystają.

· Co ma wspólnego czytanie książek, sprzątanie odchodów po psach czy słuchanie jazz'u z wysokimi wymaganiami? Każdy ma swoje własne upodobania. Jeden czyta książki, drugi chodzi na szkolenia, trzeci pasjonuje się kinomatografią i w życiu nie trzymał w rękach książki. Jeden sprząta po psie, drugi nie, trzeci nie ma nawet psa, czwarty sprząta po psie ale zdarzy mu się też czasem nie sprzątnąć. Jeden słucha jazzu, drugi muzyki reggae, rock'a czy muzyki klasycznej.

· Reklamy Multibanku wywołują złe emocje, bo wartościują ludzi - Ludzie słuchający Jazz'u są wg. Multibanku kimś lepszym od ludzi słuchających innego gatunku muzyki, człowiek czytający książki jest wg. nich kimś lepszym od osoby która interesuje się czymś innym, właściciele psów, ale tylko tacy co zbierają odchody w łapki, są kimś lepszym.

· Kierując się wyborem Banku zdroworozsądkowi ludzie patrzą na ofertę, a nie na to czy klient Banku sprząta po swoim psie.

Wiele kampanii bazuje na pokazywaniu grupy aspiracyjnej dla społeczeństwa, czyli ludzi fajniejszych, ciekawszych, mądrzejszych, ładniejszych.
Chodzi o wywołanie chęci przynależenia do tej grupy.
Z wartościowaniem ludzi nie ma to nic wspólnego.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Monika H.:
Wiele kampanii bazuje na pokazywaniu grupy aspiracyjnej dla społeczeństwa, czyli ludzi fajniejszych, ciekawszych, mądrzejszych, ładniejszych.
Chodzi o wywołanie chęci przynależenia do tej grupy.
Z wartościowaniem ludzi nie ma to nic wspólnego.

Tak, świetnie. Tylko, że to nie jest pokazywanie grupy ludzi fajniejszych. Zobacz na różnicę.

*Pij ta fanta: Bądź bamboocha. - Grupa ludzi do której można dołączyć poprzez picie fanty jest atrakcyjna i fajniejsza. Jeśli kupisz napój, będziesz bamboocha, czyli w domyśle fajny i cool (choć równie dobrze można znaczyć, że chodzi o noszenie hawajskiej koszuli i słabą polszczyznę).

*Iluśtam naszych klientów słucha jazzu, itd. - Jesteś beznadziejny, bo nie słuchasz jazzu. Jeśli zostaniesz klientem banku, nadal nie będziesz słuchać jazzu, ale za to będziesz obracać się wśród ludzi, którzy to robią.

Ja rozumiem, że im chodziło o upper middle, ale wartościują.
Nie mówiąc już o tym, że dane są wyjęte nie wiadomo skąd.

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Jakub N.:
Monika H.:
Wiele kampanii bazuje na pokazywaniu grupy aspiracyjnej dla społeczeństwa, czyli ludzi fajniejszych, ciekawszych, mądrzejszych, ładniejszych.
Chodzi o wywołanie chęci przynależenia do tej grupy.
Z wartościowaniem ludzi nie ma to nic wspólnego.

Tak, świetnie. Tylko, że to nie jest pokazywanie grupy ludzi fajniejszych. Zobacz na różnicę.

*Pij ta fanta: Bądź bamboocha. - Grupa ludzi do której można dołączyć poprzez picie fanty jest atrakcyjna i fajniejsza. Jeśli kupisz napój, będziesz bamboocha, czyli w domyśle fajny i cool (choć równie dobrze można znaczyć, że chodzi o noszenie hawajskiej koszuli i słabą polszczyznę).

*Iluśtam naszych klientów słucha jazzu, itd. - Jesteś beznadziejny, bo nie słuchasz jazzu. Jeśli zostaniesz klientem banku, nadal nie będziesz słuchać jazzu, ale za to będziesz obracać się wśród ludzi, którzy to robią.

Ja rozumiem, że im chodziło o upper middle, ale wartościują.
Nie mówiąc już o tym, że dane są wyjęte nie wiadomo skąd.

Popieram. Ja czytam książki, zdarza mi się słuchać jazzu, a po psie nie sprzątam, bo go zwyczajnie nie mam. Czy nadaję się na klienta Multibanku? Chyba tak, bo w końcu łapię się w tej 4ce na 10tkę Polaków, bo "wielu z nich (nie wszyscy) ma u nas konto". I tego "wielu z nich" nie rozumiem. Tak samo "wielu z nich" ma konto w ING, PKO czy Millenium (nazwy banków zupełnie przypadkowe).Anna P. edytował(a) ten post dnia 09.08.07 o godzinie 11:16

Temat: Gnioty tego sezonu.

Joe D.:
O rany, a ja zabraniam mojemu psu oglądać TV :)))) Popieram Cię...

Wiesz co, i on nie świadomy że jedząc chappi ma machać uszami? :)

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Drogie panie, nie ma się o co obruszać, jeszcze raz tłumaczę.

Reklama chappi nie jest skierowana do psów, tylko do właścicieli psów. Tak tamo reklama AXE nie jest skierowana do kobiet kupujących facetom dezodorant, tylko do facetów, którzy kupują sobie dezodorant. Taki wybór producenta - można dyskutować, czy takie targetowanie ma sens, czy nie, ale kobiety powinny spojrzec na te reklamy przez pryzmat "uwaga - to jest do faceta, i niekoniecznie może na mnie zadziałać". Np. może Wy uznacie, że reklama jest idiotyczna i nie wiadomo o co chodzi, a facet, który jest targetem uzna, że jest fajna, śmieszna i "seksi", i kupi AXE.

Na takiej zasadzie - równie dobrze producent mógł zdecydować, że robią kampanie adresowaną do kobiet, pt. "kup AXE a Twój facet zrobi cośtam". I przeciętny facet jak zobaczy, że po tym dezodorancie będzie robił to co chce kobieta, to uzna to za głupie. Ale do kobiety to trafi. Oczywiście to prostacki przykład, ale o to tutaj chodzi ;)

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Paweł O.:
Drogie panie, nie ma się o co obruszać, jeszcze raz tłumaczę.

Reklama chappi nie jest skierowana do psów, tylko do właścicieli psów. Tak tamo reklama AXE nie jest skierowana do kobiet kupujących facetom dezodorant, tylko do facetów, którzy kupują sobie dezodorant. Taki wybór producenta - można dyskutować, czy takie targetowanie ma sens, czy nie, ale kobiety powinny spojrzec na te reklamy przez pryzmat "uwaga - to jest do faceta, i niekoniecznie może na mnie zadziałać". Np. może Wy uznacie, że reklama jest idiotyczna i nie wiadomo o co chodzi, a facet, który jest targetem uzna, że jest fajna, śmieszna i "seksi", i kupi AXE.

Na takiej zasadzie - równie dobrze producent mógł zdecydować, że robią kampanie adresowaną do kobiet, pt. "kup AXE a Twój facet zrobi cośtam". I przeciętny facet jak zobaczy, że po tym dezodorancie będzie robił to co chce kobieta, to uzna to za głupie. Ale do kobiety to trafi. Oczywiście to prostacki przykład, ale o to tutaj chodzi ;)

Ale dziewczyny mówią tutaj o odzczuciach w stosunku do konkretnej reklamy, nie wypowiadają się o produkcie jako takim. Zwyczajna, obiektywna ocena "ta reklama jest beznadziejna", co wcale nie oznacza "ta reklama jest nieskuteczna".

Czy nigdy nie zdarzyło Ci się ocenić reklamy szamponu regenującego, kremu odmładzającego, czy nawet tamponów? Nie wierzę, że nie...

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Anna P.:
Czy nigdy nie zdarzyło Ci się ocenić reklamy szamponu regenującego, kremu odmładzającego, czy nawet tamponów? Nie wierzę, że nie...

Naprawdę, nie :P Mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że jakaś reklama tamponów jest dla mnie kiczowata i nudna, bez emocji i w ogóle bez żadnego sensu. ALE - wiem, że nie jest "dla mnie" ;) Więc biorę pod uwagę, że być może kobieta stwierdzi, że ta reklama idealnie odgaduje jej myśli i uczucia, i w ogóle jest jakby przeznaczona tylko dla niej. Stąd - nie, nie oceniam :)

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Jakub N.:
*Iluśtam naszych klientów słucha jazzu, itd. - Jesteś beznadziejny, bo nie słuchasz jazzu. Jeśli zostaniesz klientem banku, nadal nie będziesz słuchać jazzu, ale za to będziesz obracać się wśród ludzi, którzy to robią.

Ja rozumiem, że im chodziło o upper middle, ale wartościują.
Nie mówiąc już o tym, że dane są wyjęte nie wiadomo skąd.

Może przeoczyłem jakiś komunikat w tej reklamie, ale skąd wniosek, że Multibank wartościuje ? Podają sucha informację na temat preferencji swoich klientów. Założenie jest więc chyba takie, żeby przyciągać ludzi o zbliżonym profilu, lub aspirujących do niego, a nie wytykać komuś, że jest gorszy, bo słucha country i nie sprząta po psie.
Joanna Janina N.

Joanna Janina N. Jedni są pracowici,
drudzy -
pracochłonni.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Anna P.:
Paweł O.:
Drogie panie, nie ma się o co obruszać, jeszcze raz tłumaczę.

Reklama chappi nie jest skierowana do psów, tylko do właścicieli psów. Tak tamo reklama AXE nie jest skierowana do kobiet kupujących facetom dezodorant, tylko do facetów, którzy kupują sobie dezodorant. Taki wybór producenta - można dyskutować, czy takie targetowanie ma sens, czy nie, ale kobiety powinny spojrzec na te reklamy przez pryzmat "uwaga - to jest do faceta, i niekoniecznie może na mnie zadziałać". Np. może Wy uznacie, że reklama jest idiotyczna i nie wiadomo o co chodzi, a facet, który jest targetem uzna, że jest fajna, śmieszna i "seksi", i kupi AXE.

Na takiej zasadzie - równie dobrze producent mógł zdecydować, że robią kampanie adresowaną do kobiet, pt. "kup AXE a Twój facet zrobi cośtam". I przeciętny facet jak zobaczy, że po tym dezodorancie będzie robił to co chce kobieta, to uzna to za głupie. Ale do kobiety to trafi. Oczywiście to prostacki przykład, ale o to tutaj chodzi ;)

Ale dziewczyny mówią tutaj o odzczuciach w stosunku do konkretnej reklamy, nie wypowiadają się o produkcie jako takim. Zwyczajna, obiektywna ocena "ta reklama jest beznadziejna", co wcale nie oznacza "ta reklama jest nieskuteczna".

Czy nigdy nie zdarzyło Ci się ocenić reklamy szamponu regenującego, kremu odmładzającego, czy nawet tamponów? Nie wierzę, że nie...


Dziękuję Aniu, :)

Pawle O. wróć proszę do pierwszej wypowiedzi autora tego tematu.
Jeśli się "obruszamy" co wg twojej opinii tak się dzieje, to tylko dlatego, że Twoje wypowiedzi sugerują, że nie mamy prawa wypowiedzieć się czy reklama Axe nam się podoba czy nie.

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Joe D.:
Jeśli się "obruszamy" co wg twojej opinii tak się dzieje, to tylko dlatego, że Twoje wypowiedzi sugerują, że nie mamy prawa wypowiedzieć się czy reklama Axe nam się podoba czy nie.

Możesz ocenić reklamę technicznie, możesz powiedzieć, że podoba Ci się lub nie targetowanie do facetów - ale temat brzmi "Gnioty tego sezonu", i wychodzę z założenia, że nie powinno się oceniać jako gniot reklamy, której target jest o 180stopni odwrotny niż osoba oceniająca. I to się ma nie tylko do różnicy kobieta/facet. Tak samo 80-latek nie powinien uznawać za gniot reklamy skierowanej do młodzieży. Kojarzysz reklamówki Pop z "wypasiona bryka" etc.? Gdyby starszy pan stwierdził, że ta reklama to gniot, to też powiedziałbym, że nie powinien rzucać tak ostrych osądów, bo reklama nie jest absolutnie kierowana do niego.
Już nie mam ochoty kolejny raz tłumaczyć co mam na myśli, w razie kolejnych wątpliwości odsyłam do moich poprzednich postów.

Inny przykład - trochę przerysowany, ale o to chodzi - to tak jakbym powiedział, że tampony marki XX są beznadziejne. Nie brzmiałoby to śmiesznie? Według mnie - bardzo.
Maciej W.

Maciej W. MBA. Strategia
marki. Analiza
konkurencyjna.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Piotr S.:
pamiętam jak Tarta zrobiła reklamę piwa "Moc z charakterem" - ja to przeczytałem "Mocz z charakterem" - strzał w kolano i to podwójny bo mocz & piwo jednej linii to absolutny dramat :))

Tylko jeśli charakter kojarzy Ci się z moczem.....
Ale co zrobić.

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Paweł O.:
Joe D.:
Jeśli się "obruszamy" co wg twojej opinii tak się dzieje, to tylko dlatego, że Twoje wypowiedzi sugerują, że nie mamy prawa wypowiedzieć się czy reklama Axe nam się podoba czy nie.

Możesz ocenić reklamę technicznie, możesz powiedzieć, że podoba Ci się lub nie targetowanie do facetów - ale temat brzmi "Gnioty tego sezonu", i wychodzę z założenia, że nie powinno się oceniać jako gniot reklamy, której target jest o 180stopni odwrotny niż osoba oceniająca. I to się ma nie tylko do różnicy kobieta/facet. Tak samo 80-latek nie powinien uznawać za gniot reklamy skierowanej do młodzieży. Kojarzysz reklamówki Pop z "wypasiona bryka" etc.? Gdyby starszy pan stwierdził, że ta reklama to gniot, to też powiedziałbym, że nie powinien rzucać tak ostrych osądów, bo reklama nie jest absolutnie kierowana do niego.
Już nie mam ochoty kolejny raz tłumaczyć co mam na myśli, w razie kolejnych wątpliwości odsyłam do moich poprzednich postów.

Inny przykład - trochę przerysowany, ale o to chodzi - to tak jakbym powiedział, że tampony marki XX są beznadziejne. Nie brzmiałoby to śmiesznie? Według mnie - bardzo.

Nie mówimy, że dezodorant AXE jest beznadziejny, ale że reklama tego produktu jest dnem dna i pięć metrów mułu ...
I to niestety trafia również w Was mili Panowie, ponieważ ktoż kto stworzył tę reklamę w moim odczuciu uznaje Was za głąbów lecących jedynie na fajne ciałka.

Mamy prawo mówić o tym co nam się podoba lub nie, niezależnie czy jesteśmy "targietem" danego produktu, czy też nie! A nam, fajnym laskom, się ta rekalma nie podoba, i tyle.
I na tym zakończmy, bo zaśmiecamy wątek.Anna P. edytował(a) ten post dnia 09.08.07 o godzinie 13:31
Krzysztof Wróblewski

Krzysztof Wróblewski Towarzysz Bohaterów

Temat: Gnioty tego sezonu.

Ja jeszcze dorzucę kampanię Praktikera, bazującą na Dekalogu - NIE jest śmieszna, NIE jest obrazoburcza, NIE jest taktowna. Przypomina mi jedynie smutną prawdę, że nawet religijne archetypy poddane zostają rozmyciu i marketingowej obróbce. Nie jestem konserwatywny, nie wiem nawet czy jestem katolikiem, ale wydaje mi się, że wyczucie mieć jednak trzeba. Zwłaszcza w takim kraju jak Polska.
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Gnioty tego sezonu.

wszystko zaczęło się od pytania, które nie zawierało podstawowych kryteriów oceny - bo CO TO ZNACZY GNIOT ??? :) PANIE AUTORZE...:))))

Chociaż wydaje mi się że Axe z tą ostatnią reklamą trafia do 17-20 latków, więc myślę, że marketingowiec odpowiedzialny za AXE po wypowiedziach Pań na tym forum, powiedziałby: " Świetnie tak ma być, bo ta reklama nie ma się Wam podobać. Gdyby się Wam drogie Panie podobała, to znaczy że nie osiągnąłem swojego celu i uderzyłem nie do tej grupy"

Tak więc jak najbardziej Panie mogą mówić blee, bo można sprawdzić jak osoby spoza targetu reagują na tę reklamę :)) To też wiele może o niej mówić. Natomiast nadal nie wiemy czy to GNIOT czy nie....:))

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Anna P.:
Nie mówimy, że dezodorant AXE jest beznadziejny, ale że reklama tego produktu jest dnem dna i pięć metrów mułu ...
No właśnie, cały czas o tym mówię. Według mnie nie należy oceniać (szczególnie w taki sposób) reklamy, która nie jest przeznaczona dla nas. Reklama sama w sobie też jest w pewnym sensie produktem.
I to niestety trafia również w Was mili Panowie, ponieważ ktoż kto stworzył tę reklamę w moim odczuciu uznaje Was za głąbów lecących jedynie na fajne ciałka.
To inna sprawa. Reklama sama w sobie jest kierowana do facetów, ale kobieta może uznać, że reklama facetów deklasuje - taki efekt uboczny. Btw akurat na tych reklamówkach żaden facet nie leci na "fajne ciałka", wręcz odwrotnie.
Mamy prawo mówić o tym co nam się podoba lub nie, niezależnie czy jesteśmy "targietem" danego produktu, czy też nie! A nam, fajnym laskom, się ta rekalma nie podoba, i tyle.
Krytyka może być konstruktywna, lub nie. Możesz powiedzieć "reklama AXE jest głupia, ponieważ w oczach kobiet deklasuje facetów, do tego różne reklamówki są niespójne stylowo" etc. Ale samo stwierdzenie "reklama jest gniotem" z ust kogoś, kto jest przeciwieństwem targetu, jest niefortunne. Taka subtelna różnica.
I na tym zakończmy, bo zaśmiecamy wątek.

Ja już w sumie od 3 postów mówię to samo, tylko w inny sposób i podając inne przykłady ;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Gnioty tego sezonu.

Paweł O.:
Anna P.:
Nie mówimy, że dezodorant AXE jest beznadziejny, ale że reklama tego produktu jest dnem dna i pięć metrów mułu ...
No właśnie, cały czas o tym mówię. Według mnie nie należy oceniać (szczególnie w taki sposób) reklamy, która nie jest przeznaczona dla nas. Reklama sama w sobie też jest w pewnym sensie produktem.

Zasłońmy zasłonę miłosierdzia.
Reklama "nie dla nas" ( dla nas - ponad 50 % cześci społęczeństwa):):) Może wystarczy nie pokazywać jej w TV ?

Nie ładne co ładne, ale co się komu podoba. Jeśli reklama jest beznadziejna ( dla kogoś) to jest to jego opinia bez względu na to czy jest posiadaczem "ogonka" czy nie.

I nie lubię sie powtarzać, ael warto zajrzeć do rezultatów badań ile kobiet kupuje swoim facdetom najróżniejsze produkty. Warto, żeby nie puszczać reklam, które spowodują,że kobieta po ten produkt nie sięgnie.
Mam nadzieję,że teraz wyjaśniłam czytelniej.
Uprawiasz Paweł jakies nowe teorie.....no ale to też Twoja opinia i masz do niej prawo :)

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Dagmara D.:
I nie lubię sie powtarzać, ael warto zajrzeć do rezultatów badań ile kobiet kupuje swoim facdetom najróżniejsze produkty. Warto, żeby nie puszczać reklam, które spowodują,że kobieta po ten produkt nie sięgnie.

Ale ja przecież nie powiedziałem, że się z tym nie zgadzam :/ Można dyskutować, czy takie targetowanie ma sens. Ale nie ma co dyskutować na temat, że reklama dla facetów jest durna, bo nie podoba się kobietom. Przecież wiadomo, że się nie podoba, bo nie ma się im podobać - ma sie podobać facetom. Więc jeszcze raz - można dyskutować, czy reklama jest sensowna dla facetów, można dyskutować, czy robienie reklamy "ogonek only" ma sens - ale umówmy się, że nie jadę po reklamówce tamponów, bo reklamówka nie jest dla mnie, i tak samo panie nie powinny jechać po reklamówce, która odwołuje się bezpośrednio do męskich instynktów, bo takich instynktów nie posiadają.

Notabene jako facet mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że reklamówka jest średnia, i w sumie nie po to kupuję dezodorant, żeby się na mnie laski rzucały. Ale miło zawiesić oko - niemniej produktu bym nie kupił (chociaż jako "gniot" bym też nie określił).
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Gnioty tego sezonu.

Sukces Axe polega na tym, że ma konkretny target. Na pewno nie są to kobiety. Axe to nie Adidas i nie Bond.

Reklama z tym manekinem jest tak żenująca, że aż skuteczna, bo umówmy się, są targety na tym świecie, które:
a. polubią reklamę
b. sięgną po produkt
c. sięgną drugi raz po produkt bo go polubią.

I lamenty kobiet tu nic nie zdziałają, pewnie one kupią adidasa, a facet któremu kobieta kupuje dezodorant zapewne nie jest w targecie. Więc Panie o niebie a kolega PAweł o chlebie. koniec i kropka. ;-)



Wyślij zaproszenie do