Marcin Plewka

Marcin Plewka ALD Automotive
Polska

Temat: Gnioty tego sezonu.

WItam,

Jeśli chodzi o tą reklamę z Jazzem Multibanku to wg. sama koncepcja jest ciekawa. Wartościuje ludzi?! I dobrze!! Pokazują, że mają produkt dla bardziej wybrednych i bardziej wymagających - bo tacy słuchają Jazzu, czytają ksiązki i całą resztę.

Nawiązując to wypowiedzi Pana Sekuły dot. sprzątających psie kupy i wyliczeń to jeszcze nie spotkałem reklamy, która by trafiała (nawet w zamierzeniach) do wszystkich. Forma przekazu od razu filtruje potencjalnych klientów Multibanku od reszty.
Jakub Pawełczak

Jakub Pawełczak Product Manager &
Tech Account Manager
at IVONA Software
...

Temat: Gnioty tego sezonu.

Artur P.:
kampania multibanku jest chyba bardziej lojalnosciową kampanią dla połechtania inteligencji wlasnych klientów wiec nie podpisujcie tego pod kampanie sprzedażową bo nie taki był target.

mi sie wydaje ze cel osiganeli.

Podzielam zdanie odnosnie Multibanku. Jestem ich klientem i do mnie trafili w 100%, umocnili we mnie przekonanie, że są cool ;)

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

a mnie sie ING z 'ludzie, pieniadze wam sie naleza' podoba, nie wiem dlaczego dokladnie ale sie podoba ;))

nie podobala mi sie kampania kredytu hipotecznego 'zmien sasiada'
nie podobala mi sie kampania czegos co sie wrzuca do kibla zeby szambo nie smierdzialo (to takie cos z krasnalami na progu)
denerwuje mnie Warka z tym uznaniem na pomorzu - ale to moze dlatego, ze jej duzo
nie podobaja mi sie kampanie, w ktorych udzial bierze Skrzynecka (jak to ktos powiedzial 'pasztet reklamuje pasztet')
mega nie podobala mi sie kampania gum mentosa z kolesiem, ktoremu rosly sutki - w zyciu nie kupie sobie tej gumy

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Justyna O.:
A nikt nie wspomniał o reklamach AXE. Wczoraj zobaczyłam reklamę, w której niewiasta spsikała manekina tym AXE, po czym chcąc się do niego przytulić wyrwała mu jego rękę i zaczęła się tą ręką bić po tyłku krzycząc niedobra dziewczynka. Przyznam szczerze, że oczy w słup stanęły. Ciężko sprecyzować też grupę docelową. Dramat.

Do tego dorzucę jeszcze przewijającego się Hajzera, ING (ludzie pieniądze się Wam należą i Kondrat z Tymem, dowcip bezsensu jak lokata, analogicznie reklama bezsensu jak dwocip i lokata razem wzięte), Plus z Blues Brothers.

kampania AXE rewelka moim zdaniem! :) w koncu sie produkt reklamuje w odwazny sposob. w sopocie ostatnio na molo widzialam szpaler dziewczyn w fartuszkach jak w reklamie zapraszajace na majorke - robilo wrazenie :))
Anna M.

Anna M. komunikacja i
kreacja

Temat: Gnioty tego sezonu.

"Ludzie, pieniądze wam się należą..."
Mam dreszcze jak to słyszę. Przy całym aktualnym awanturnictwie w polityce konwencja wiecu wyborczego, wrzaski i ta nachalna roszczeniowość wywołuje we mnie odruch wymiotny.

No i ciągle, bezprzecznie, od zawsze reklamy Media Markt. Szczyt żenady.

No i guma do żucia z kolesiem z plaży, któremu z zimna... no fuuuuj.
Nawet nie chcę sobie przypominać jaki to był produkt.
Aleksandra K.

Aleksandra K. Head of Channel
Activation and
Category Management

Temat: Gnioty tego sezonu.

Andrzej-Ludwik W.:
Poczytałem typy i opinie i zastanawiam się pod jakim kątem właściwie wszyscy oceniają, bo nie skuteczności, więc jakim? estetycznym, kreacji, merytoryczności czy subiektywnego podobania się?

Moim zdaniem knot to takie cuś co wszystkich drażni i nikt nie reaguje kupując, więc ciekaw jestem jak się do Waszych opinii, i po części moich, ma sprzedaż po tych reklamach.


Zastanawiam się nad tym samym.Goodbye Cellulite sprzedaje się jak swieże bułeczki, a konsumentki Vizira uwielbiają Chajzera.Istnieją kategorie w których reklama może być irytująca, może nawet z naszego punktu widzenia "prostacka".Produkty o małej wartości zakupowej,których nie kupujemy dla frajdy ale po to aby rozwiązać jakiś problem.Zaliczają się do nich np.farmaceutyki i środki czystości.Schemat reklamy jest prosty.Problem=>rozwiązanieAleksandra Jędrzejek edytował(a) ten post dnia 08.08.07 o godzinie 20:14
Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński kotarbinski.com

Temat: Gnioty tego sezonu.

Aleksandra J.:
Zastanawiam się nad tym samym.Goodbye Cellulite sprzedaje się jak swieże bułeczki, a konsumentki Vizira uwielbiają Chajzera.Istnieją kategorie w których reklama może być irytująca, może nawet z nas
"prostacka".Produkty o małej wartości zakupowej,których nie kupujemy dla frajdy ale po to aby rozwiązać jakiś problem.Zaliczają się do nich np.farmaceutyki i środki czystości.Schemat reklamy jest prosty.Problem=>rozwiązanie

trafiliście w sedno zagadnienia :)) gratuluje :) Wychodzi na to - ze najbardziej "denna" reklama, która sprzedaje - jest dobra. A ta, która jest finezyjna, ale nie przynosi efektu - jest złą :) Sztuka polega na takiej koncepcji, żeby było i finezyjne i skutecznie :) Pamiętam kiedyś beznadziejny spot "Helleny" (ciekawe, czy ten napój jeszcze istnieje ?:) - ale sprzedaż hulała.Jacek Kotarbiński edytował(a) ten post dnia 08.08.07 o godzinie 20:22
Marzena Kamińska

Marzena Kamińska Dział Sprzedaży

Temat: Gnioty tego sezonu.

1. pieniądze Wam się należą - dwóch naciągaczy w malej mieścinie robi wiele hałasu o nic zabawnego w tym nie widzę..
2. veroni - nie trafia do mnie - za dużo komunikatów o wątpliwym przekazie. Bez konserwantów jest woda;)
3. fajne ale naciągające prawdę - chude modelki reklamujące kremy anty cellulit. Gdzie mają ten cellulit? na chudych kostkach??
4. Vizir ... ale nie jestem w tagecie i zgadzam się z Przedmówczynią, że reklama musi przede wszystkim spełniać swoje funkcje, a więc docierać do tych do których powinna. Ciekawe czy będę się re pozycjonować. Kto wtedy będzie w reklamie?
5. reklamówki wyborcze .... aż szkoda gadać.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Ewa Z.:

kampania AXE rewelka moim zdaniem! :) w koncu sie produkt reklamuje w odwazny sposob. w sopocie ostatnio na molo widzialam szpaler dziewczyn w fartuszkach jak w reklamie zapraszajace na majorke - robilo wrazenie :))

Dla mnie to nie odwaga a idiotyzm. Kompletnie mnie nie przekonuje ta reklama. Nie widzę w niej żadnego sensu, żadnego przesłania. Jedyne co mi się nasuwa jest niecenzuralne więc przemilczę. Tej reklamie w TV mówię stanowczo nie. Co do eventów tej marki, to się nie wypowiem bo nie widziałam żadnego.

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Justyno,
wybacz ale nie jestes targetem ;) ja jestem, nie kupie.. ale na Panie popatrzec moge ;) wzrokowcem jestem :)
pozdrawiam :)Błażej Jarosiewicz edytował(a) ten post dnia 08.08.07 o godzinie 21:27
Joanna Janina N.

Joanna Janina N. Jedni są pracowici,
drudzy -
pracochłonni.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Kampania Axe

i gumy do żucia, od których sutki się wydłużają :/

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Oj, tak - drogie Panie, są pewne reklamy, których ocenianie lepiej zostawić płci przeciwnej. Akurat reklamy Axe czy Penigra są przeznaczone typowo dla facetów - tak samo ja nie będę oceniał reklam kosmetyków przeznaczonych wyłącznie dla kobiet - bo może mi się wydają nudne i bezsensowne (Sephora (?) z tą panienką, co się mazia w jakimś sklepie różnymi kolorowymi cudami, ziewwww), a jednak targetem są kobiety, i nie wiem jak one to widzą :)

A AXE z punktu widzenia faceta - takie sobie. W sumie trochę śmieszne, ale raczej mało praktyczne - nie po to mi dezodorant, żeby się na mnie panny rzucały. Ale też nie wrzuciłbym tego do "gniotów sezonu".
Joanna Janina N.

Joanna Janina N. Jedni są pracowici,
drudzy -
pracochłonni.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Paweł O.:
Oj, tak - drogie Panie, są pewne reklamy, których ocenianie lepiej zostawić płci przeciwnej. Akurat reklamy Axe czy Penigra są przeznaczone typowo dla facetów - tak samo ja nie będę oceniał reklam kosmetyków przeznaczonych wyłącznie dla kobiet - bo może mi się wydają nudne i bezsensowne (Sephora (?) z tą panienką, co się mazia w jakimś sklepie różnymi kolorowymi cudami, ziewwww), a jednak targetem są kobiety, i nie wiem jak one to widzą :)

A AXE z punktu widzenia faceta - takie sobie. W sumie trochę śmieszne, ale raczej mało praktyczne - nie po to mi dezodorant, żeby się na mnie panny rzucały. Ale też nie wrzuciłbym tego do "gniotów sezonu".

a ja sądziłam, że każdy może wypowiedzieć się wg własnego gustu... widać się myliłam :/
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Gnioty tego sezonu.

Zadziwiające jak dużo kobiet kupuje swoim facetom kosmetyki....Trzeba uważać z tym targetowaniem...
Marta Żabińska

Marta Żabińska Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej, ABB
Sp. z o.o.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Dla mnie zdecydowanie kampania Polbanku - z poduszką. Jak widział tego faceta to od razu rezygnowalam z oglądania tego kanału.
Jednej soboty miałam wrażenie, że ta reklama leciała w kazdej przerwie w programach na kazdym kanale.

Wogóle chyba nie widziałam jeszcze żadnej dobrej/ciekawej/miłej dla ucha kampanii reklamej banków. Każda jaka jest teraz prowadzona, budzi we mnie znudzenie i nieprzyjemny dreszczyk

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Joe D.:
a ja sądziłam, że każdy może wypowiedzieć się wg własnego gustu... widać się myliłam :/

Oj, chyba rozumiesz o co mi chodziło? Wyraziłem się dość jasno. Po prostu nie ma co jechać po jakiejś reklamie, jeśli nie jest ona zupełnie przeznaczona dla Ciebie. O ile jeszcze starszy pan ew. może oceniać reklamę dla młodzieży, bo się czuje młody duchem, to z płcią jest inna sprawa. Jeśli reklama jest skierowana do faceta i pokazuje laski, żeby na niego zadziałać, to kobieta może powiedzieć, że reklama jest zbyt seksistowska, źle wykonana, kiepskie hasło - ok, to rozumiem. Ale stwierdzenie, że bez sensu, bo kobieta nie rozumie o co chodzi w danym spocie - wiadomo, że nie rozumie, bo spot jest przeznaczony dla kogoś diametralnie innego - i powinna się z tym pogodzić.

Inna sprawa, że faktycznie często kosmetyki kupują facetom kobiety, i takie targetowanie to ryzyko.

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Dagmara D.:
Zadziwiające jak dużo kobiet kupuje swoim facetom kosmetyki....Trzeba uważać z tym targetowaniem...


to tak jak z niektorymi serwisami www przeznaczonymi dla kobiet ;) okazuje sie, ze prawie 50% uzytkownikow to faceci :D
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Gnioty tego sezonu.

Błażej J.:
Dagmara D.:
Zadziwiające jak dużo kobiet kupuje swoim facetom kosmetyki....Trzeba uważać z tym targetowaniem...


to tak jak z niektorymi serwisami www przeznaczonymi dla kobiet ;) okazuje sie, ze prawie 50% uzytkownikow to faceci :D
Dokładnie - dlatego dobrze trzeba się zastanowić zanim się wygłosi twierdzenie : "kobietki nie oceniajcie tego czy tamtego bo to nie dla was tylko dla waszych facetów, to co wam do tego"

Ja już nabrałam pokory i nie wygłaszam tak autorytatywnych sądów bez raportu pod ręką :)

konto usunięte

Temat: Gnioty tego sezonu.

Nie rozumiem tej nagonki na reklamy Multibanku.
Forma mało finezyjna, ok, ale pamiętajmy że reklama ma przede wszystkim sprzedawać. Reklamy środków czystości nie są prostackie dlatego, że firma nie miała lepszego pomysłu, tylko dlatego, że w ten sposób najlepiej się sprzedaje, publiczność nie ma problemów z interpretacją i jest ok.
Wracając do Multibanku: jest to moim zdaniem przykład ciekawego pozycjonowania się pod "wannabies". Jest sporo ludzi, którzy chcieliby poudawać artystów, bogaczy, yuppiesów, itd. Do nich pomocną dłoń wyciągają szmiry pokroju Men's Health czy CKM, mówiąc im, co mają nosić, czego mają słuchać, itd. Multibank wysyła czytelny sygnał: nasi klienci to w większości ludzie o poglądach i postawach, do których wielu aspiruje, które są pozytywnie oceniane, uważane za coś lepszego i bardziej wyszukanego. Możesz do nas dołączyć, jeśli taki jesteś, lub jeśli chcesz sprawiać takie wrażenie.
Moim zdaniem bardzo sprytna reklama. Na tle nieśmiesznego Tyma, czy chłopskorozumnych reklam Polbanku rzekłbym, że wręcz wyrózniająca się.
Joanna Janina N.

Joanna Janina N. Jedni są pracowici,
drudzy -
pracochłonni.

Temat: Gnioty tego sezonu.

Paweł O.:
Joe D.:
a ja sądziłam, że każdy może wypowiedzieć się wg własnego gustu... widać się myliłam :/

Oj, chyba rozumiesz o co mi chodziło? Wyraziłem się dość jasno. Po prostu nie ma co jechać po jakiejś reklamie, jeśli nie jest ona zupełnie przeznaczona dla Ciebie. O ile jeszcze starszy pan ew. może oceniać reklamę dla młodzieży, bo się czuje młody duchem, to z płcią jest inna sprawa. Jeśli reklama jest skierowana do faceta i pokazuje laski, żeby na niego zadziałać, to kobieta może powiedzieć, że reklama jest zbyt seksistowska, źle wykonana, kiepskie hasło - ok, to rozumiem. Ale stwierdzenie, że bez sensu, bo kobieta nie rozumie o co chodzi w danym spocie - wiadomo, że nie rozumie, bo spot jest przeznaczony dla kogoś diametralnie innego - i powinna się z tym pogodzić.

Inna sprawa, że faktycznie często kosmetyki kupują facetom kobiety, i takie targetowanie to ryzyko.


Z góry założyłeś, że nie rozumiem o co chodzi w tej reklamie. Zapewniam Cię, że do idiotek nie należę i doskonale rozumiem co autor miał na myśli, zarówno w reklamach jak i tutaj. Dlatego zważ proszę na słowa, których używasz.
I nie ma znaczenia dla kogo jest przeznaczona reklama. Sposób zrealizowania kampanii w mojej ocenie (bo autor postu wyraźnie napisał, że chodzi o ocenę w naszym odczuciu) nie podoba mi się, ot co. Mam prawo do takiej oceny i nie ma tu znaczenia, że produkt nie jest skierowany do mnie.

A dlaczego wg MOJEJ opinii ta reklama jest nie udana? Bo nie ma w niej żadnego pomysłu. Dobrego pomysłu. Agencja reklamowa, która stworzyła tę kampanię poszła MOIM zdaniem na łatwiznę, bo wiadomo... jak się nie ma pomysłu to stawia się obok produktu rozebraną laskę i zaraz przyciąga ona (reklama) uwagę. To się staje nagminne i nudne.
No i co z tymi wszystkimi chłoptasiami,zakompleksionymi, żyjącymi w cieniu etc... którzy uwierzą, że jak się spryska tym cudem to zaraz całe stado napalonych lasek będzie za nim biec przez miasto.
Żenada...

Rozumiem jednak, że założeniem ma być przesadność i śmieszność - to akurat w tej kampanii jest udane.

Pozdrawiam
JoeJoe D. edytował(a) ten post dnia 09.08.07 o godzinie 08:11



Wyślij zaproszenie do