Agnieszka K.

Agnieszka K. public relatons:
PR-omocja,
szkolenia, internet

Temat: Genialne hasło reklamowe

...i dodatkowo używając tego hasła sami reklamujemy erę ;-) czyżby właśnie genialne? ;-) trochę rozprzestrzenia się ono na zasadzie marketingu wirusowego - jest fajne, więc podaj dalej...



Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Genialne hasło reklamowe

Leszku, czy za "wchłoniecie' i pozytywne skojarzenie dla ery uważasz kontekst nierealności oczekiwań? troche mi to przypomina "pisz na Berdyczów"

konto usunięte

Temat: Genialne hasło reklamowe

Ok. To że wchodzi do języka i do świadomości ma sens. Natomiast ja o innym ujęciu takich dyskusyjnych haseł. O obosieczności miecza. "Takie rzeczy to tylko w Erze" jako synonim niedouczonego callcenter, nieprofesjonalnych sprzedawców i takie tam...prawda? Tak się składa że właśnie ja takie skojarzenia mam...

Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Genialne hasło reklamowe

Nie Andrzej - nie tak rozumiem przesłanie. Nikt przecież nie jest fantastą i jedyne co ma po tym pozostać to informacja, że ostatnia oferta ery BYĆ MOŻE jest bardzo dobra skoro w taki sposób skonstruowali hasło. Nawet kompletnie nie interesując się tematem a wykorzystując hasło do innych zupełnie żartów, muszę mieć przecież świadomość skąd się wzieło. Być może kiedyś zapragnę jednak stwierdzić co też takiego jest w tej ofercie bo przecież obiecywali cuda... :) Myślę, że na więcej liczyć nie można .

konto usunięte

Temat: Genialne hasło reklamowe

Własnie przeczytałem o Żywcu, że zdjął z afisza hasło ""Tu wszystko się zaczęło"". Hasło, jak hasło. Tylko że kiedyś wypowiedziane przez Papieża i..... Żywiec przyznał się do błędu- hasła nie ma... a dobre było.
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Genialne hasło reklamowe

mówicie że szmira....a wiecie jaka była grupa docelowa? oceniamy estetykę i błyskotliwość, czy też skuteczność? mówimy o osobistych gustach, czy też próbujemy ocenić bardziej obiektywnie. Sama reklama ery też mi się nie podoba, zakładam również że hasło stało się synonimem niemożliwego, jednak nie zaszkodzi wizerunkowi firmy na dłuższą metę.
Chodziło o to - jak to w reklamie, żeby zachęcić do skorzystania z oferty era. Reklama znika, ludzie szybko o niej zapominają ( to jest minus działania reklamy) a hasełko zostaje.




Tomasz G.:
Piotr M.:nie wiem, czy bezużyteczne, ale dla mnie antyskuteczne to z erą było, że tak to tylko w erze, gdy kretyn w biurze podróży, czy innym salonie samochodowym rżnie głupa, a drugi kretyn/kretynka że mu te kretynizmy przełkną w erze i jeszcze będą zadowoleni z tego. To gorsze niż czary z mleka, te chociaż były wpadające w ucho. Marketing operatora miał chyba zły dzień, gdy to akceptował.


Tak, gupio wyszło. Ale już po kilku dniach od premiery mój helpdeskowiec wyjechał do mnie, po prośbie o reinstalację kompa: "takie rzeczy to tylko w Erze..." Tak oto szmira wchodzi w życie...



Karolina A. edytował(a) ten post dnia 16.10.06 o godzinie 10:22
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Genialne hasło reklamowe

Tomasz: Gdybyśmy tu chcieli naprawdę rzetelnie ocenić te hasło musielibyśmy mieć troszkę więcej danych dotyczących grupy docelowej - zgadzam się z Karoliną. Odbiorcą tej oferty przecież może być uczeń liceum, robotnik budowlany, kierowca, dyrektor, ksiądz, itd. Przy tak szerokich grupach docelowych chyba nie możemy liczyć na szczególną błyskotliwość
Magdalena Z.

Magdalena Z. dyrektor
Warszawskie Studium
Aktorskie

Temat: Genialne hasło reklamowe

Tomasz G.:Własnie przeczytałem o Żywcu, że zdjął z afisza hasło ""Tu wszystko się zaczęło"". Hasło, jak hasło. Tylko że kiedyś wypowiedziane przez Papieża i..... Żywiec przyznał się do błędu- hasła nie ma... a dobre było.


Osobiscie uwazam ze hasło "prawie robi duża różnice" i ówczesna kampania Żywca była zdecydowanie lepsza( szkoda ze została zmieniona)...Ktos z agencji Just miał naprawde fajny pomysł :)

konto usunięte

Temat: Genialne hasło reklamowe

MAGDALENA Z.:
Tomasz G.:Własnie przeczytałem o Żywcu, że zdjął z afisza hasło ""Tu wszystko się zaczęło"". Hasło, jak hasło. Tylko że kiedyś wypowiedziane przez Papieża i..... Żywiec przyznał się do błędu- hasła nie ma... a dobre było.


Osobiscie uwazam ze hasło "prawie robi duża różnice" i ówczesna kampania Żywca była zdecydowanie lepsza( szkoda ze została zmieniona)...Ktos z agencji Just miał naprawde fajny pomysł :)


"Prawie..." to świetna robota, zważywszy na siłę reklamy partyzanckiej. Nie sądzę bowiem że 100% "klonów" w sieci pochodzi tylko i wyłącznie od amatorów... :)
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Genialne hasło reklamowe

na pewno nie:)

Tomasz G.:
MAGDALENA Z.:
Tomasz G.:Własnie przeczytałem o Żywcu, że zdjął z afisza hasło ""Tu wszystko się zaczęło"". Hasło, jak hasło. Tylko że kiedyś wypowiedziane przez Papieża i..... Żywiec przyznał się do błędu- hasła nie ma... a dobre było.


Osobiscie uwazam ze hasło "prawie robi duża różnice" i ówczesna kampania Żywca była zdecydowanie lepsza( szkoda ze została zmieniona)...Ktos z agencji Just miał naprawde fajny pomysł :)


"Prawie..." to świetna robota, zważywszy na siłę reklamy partyzanckiej. Nie sądzę bowiem że 100% "klonów" w sieci pochodzi tylko i wyłącznie od amatorów... :)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Genialne hasło reklamowe

Ja też uważam, że "Takie rzeczy to tylko w Erze" wprowadzone do języka potocznego to olbrzymi sukces reklamodawców, choć niesie niebezpieczeństwo -- podświadomie implikuje, że w Erze są rzeczy niemożliwe, a więc firma po prostu "wciska kit". Jednak świadomość marki na pewno rośnie :)

Na hasło można patrzeć z dwóch stron: oceniając jego błyskotliwość po zastanowieniu się nad nim (jak początkowe "Different kind of change...") albo oceniając jego "adaptację" w języku. Pamiętacie kampanię Budweisera "What's up?" (nie była pokazywana w Polsce, ale zdobyła kilka nagród na festiwalach reklamowych)? To hasło nie miało nic wspólnego z błyskotliwością, a jednak przyjęło się rewelacyjnie...

konto usunięte

Temat: Genialne hasło reklamowe

Paweł T.:Pamiętacie kampanię Budweisera "What's up?" (nie była pokazywana w Polsce, ale zdobyła kilka nagród na festiwalach reklamowych)? To hasło nie miało nic wspólnego z błyskotliwością, a jednak przyjęło się rewelacyjnie...


Weź jednak Pawle pod uwagę, że w anglojęzycznej kulturze to po prostu codzienny zwrot. Bud poddał go jedynie "dzwiękowej obróbce".
To tak jakbyś u nas zrobił reklamę z hasłem "co słychać" i cieszył się, że weszło do obiegu. Dobrze zrobione musiałoby wejść.
Mamy przecież słynne (niereklamowe): dzień dobry, zastałem Jolkę.

konto usunięte

Temat: Genialne hasło reklamowe

Powiem, że kwintesencją reklamy w ramach jednego targetu jest zauważalna "walka na spoty"... Pamiętacie Plusa i Erę? Reakcje Magdaleny Środy itp? Przekaz tak dyskusyjny, że aż o serwisy informacyjne się otarło! To jest siła przekazu. Ale czy to rzuca na kolana?

Napiszę o walce ale na poziomie dużo bardziej inteligentnym. Mówię o grupie billboardów kilku producentów aut z klasy exclusive: Wyglądało to tak:

1. Autor: BMW: Treść (mniej więcej): Gratulujemy AUDI tytułu "Auto roku Afryki Południowej- życzy Najlepszy Samochód Roku na Świecie- BMW

ten sam City Light- miesiąc później:

2. Autor: Audi: Treść (mniej więcej): Gratulujemy BMW tytułu "Najlepszy Samochód Roku na Świecie"- życzy 6krotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu LeMans- AUDI

ten sam City Light- miesiąc później:

3. Autor: Subaru Treść: Gratulujemy BMW i AUDI nagród w konkursach piękności- życzy zwycięzca w kategorii "Najmocnieszy silnik roku"

ten sam City Light- miesiąc później:

4. Autor - Bentley Treść: brak. Siedzi tylko starszy Facet, w tle samochód BENTLEY a Pan- pokazuje "Fakju". Nic dodać.

To jest klasa!

Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Genialne hasło reklamowe

Wszystko się zgadza ale czy wyobrażasz sobie Tomaszu taką walkę proszków do prania? O wszystkim decyduje target niestety...
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Genialne hasło reklamowe

umówmy się grupa docelowa tych marek, w dodatku najnowszych modeli jest zupełnie inna niż ery, plusa... mówimy tu o innej klasie produktu, innymi emocjam związanymi z jego zakupem, no i o zupełnie innej kasie.
Walka w reklamach Plusa, Ery o których piszemy rozgrywa się onajliczniejszą grupę docelową ( podejrzewam że każdy potencjalny użytkownik komórki..), w przypadku samochodów Audi, BMW, Subaru, Bentley...to bardzo wąska grupa docelowa.
Całkiem zrozumiałe jest więc że komunikacja marketingowa tych produktów to zupełnie inne poziomy intelektualne...

a tak swoją drogą fajna jest zdrowa konkurencja tychże producentów:)) i to jest dopiero klasa.


Tomasz G.:Powiem, że kwintesencją reklamy w ramach jednego targetu jest zauważalna "walka na spoty"... Pamiętacie Plusa i Erę? Reakcje Magdaleny Środy itp? Przekaz tak dyskusyjny, że aż o serwisy informacyjne się otarło! To jest siła przekazu. Ale czy to rzuca na kolana?

Napiszę o walce ale na poziomie dużo bardziej inteligentnym. Mówię o grupie billboardów kilku producentów aut z klasy exclusive: Wyglądało to tak:

1. Autor: BMW: Treść (mniej więcej): Gratulujemy AUDI tytułu "Auto roku Afryki Południowej- życzy Najlepszy Samochód Roku na Świecie- BMW

ten sam City Light- miesiąc później:

2. Autor: Audi: Treść (mniej więcej): Gratulujemy BMW tytułu "Najlepszy Samochód Roku na Świecie"- życzy 6krotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu LeMans- AUDI

ten sam City Light- miesiąc później:

3. Autor: Subaru Treść: Gratulujemy BMW i AUDI nagród w konkursach piękności- życzy zwycięzca w kategorii "Najmocnieszy silnik roku"

ten sam City Light- miesiąc później:

4. Autor - Bentley Treść: brak. Siedzi tylko starszy Facet, w tle samochód BENTLEY a Pan- pokazuje "Fakju". Nic dodać.

To jest klasa!




Karolina A. edytował(a) ten post dnia 16.10.06 o godzinie 12:36

konto usunięte

Temat: Genialne hasło reklamowe

podsumujmy zatem czegóż to się dziś nauczyliśmy: :):):):):):)

Szeroki target (nazwijmy go oględnia all 16+) implikuje odpowiednio prosty, czytelny, zrozumiały dla mas komunikat.

:) Zanotowałem i podkreśliłem :)

(przepraszam- mocna kawa- nosi mnie:)
Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: Genialne hasło reklamowe

ale pomyśl ile się o Tobie dowiedzieliśmy ;-))))
Arvind Juneja

Arvind Juneja Współtwórca @
Fangol.pl | Blogger
@ Fitback.pl

Temat: Genialne hasło reklamowe

zdrowa konkurencja to jest to, swego czasu Pepsi dostała informacje ze ktos cce jej sprzedac informacje odnosnie nowego produktu Coca-Coli... Pepsi umówiła się z "sprzedawczykiem" i w między czasie poinformowala..FBI :) kombinatorzy wylądlowali za kratkami a pepsi stwierdziło "Zrobilismy to co zrobilaby kazda porzadna firma na naszym miejscu" (mniej wiecej tak to szło, ni ejestem pewien co do słowa "porzadna")...

Hasła ?
-Kampania Żubra. Żubr powstaje z jęczmienia itd itd :)
-Little less gravitation
-Impossible is nothing
-Just do it.
-I am what i am.


czemu takie hasełka ? nie licząc żubra wszystkie inne po prostu "czułem" jak mówili.... jest to z pewnością związane z moimi zainteresowaniami i tym jaki jestem ...

ach i No to Frugo :) (autorzy: Kot Przybora, Iwo Zaniewski, Jan Mazurczak, Marek Bimer , 1996)

a ten z tomato to taka ciekawostka : autor: Cezary Filew,1997

a i jescze sobie przypomniałem : Co Je Twoja krowa :) Twoja krowa je dostarczycielem mleka w kartonie :)
Katarzyna Wylon

Katarzyna Wylon Menedżer Personalny
Regionu / HR
Business Partner

Temat: Genialne hasło reklamowe

Tak wspominacie Erę, a co z Plusem i jego trudnym słowem? :) w moim otoczeniu hasło to weszło do języka potocznego i jest bardzo często używane.

Świstak to oczywiście Milka, natomiast "a łyżka na to niemożliwe" kojarzy mi się z Ramą, ale nie jestem pewna...

Trochę wcześniej poruszyliście temat dotyczący identyfikacji produktu przy każdym użyciu hasła. Myślę, że ta korelacja występuje, bo przecież używając jakiegoś nietypowego zwrotu, pamiętamy skąd go zaczerpnęliśmy (podobnie chyba jest z cytatami z filmów)

zastanawiałam się nad hasłami, które mogłabym tutaj wymienić i przyszły mi na myśl dwa:
kampania Master Card- coś tam bezcenne, za wszystko inne zapłacisz kartą MC :)
i drugie bardzo hermetyczne (studenckie) nawiązujące do jednej z nowszych reklam Plusa- "niektórzy zdają sesję w pierwszym terminie, oczywiście szanujemy ich." ;)
Tomasz Kita

Tomasz Kita Agencja interaktywna
& reklamowa -
Studio72

Temat: Genialne hasło reklamowe

nie wiem, czy to klasyczny slogan,
ale zgrabnie zagrany jest :
" w macdonalds spotkajmy się" lala,
na koncu tv reklamowek



Wyślij zaproszenie do