konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Agnieszka Wiacek:
Maciej Tesławski:
Agnieszka Wiacek:
przenieście się z tą dyskusją może tutaj..
http://www.goldenline.pl/forum/fotografia

nie ma nic nudniejszego niż rozmowy o sprzęcie...
Przepraszam, ale ja cały czas myślałem o markach a nie o produktach. Wybaczysz? ;)

tak, i właśnie tu zaglądam - pewnie większość też - z powodu chęci podyskutowania o markach i strategiach..
To dlaczego Nikon postanowił się (genialnie) ścigać na liczbę punktów identyfikujących twarz, zamiast kontynuować pozycjonowanie z wyższej półki?

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Agnieszka Wiacek:
tak, i właśnie tu zaglądam - pewnie większość też - z powodu chęci podyskutowania o markach i strategiach..

To wracając do tematu... nikon traci... nie tylko jako sprzęt, ale przede wszystkim jako marka... choć pewnie firmie wyszło to chwilowo na dobre... zobaczymy jakie będą dalsze efekty sprzedaży "masówek".

Na pewno Nikon przestał być marką elitarną. W zasadzie dzisiaj na nikona może sobie pozwolić każdy przeciętny zjadacz chleba. Inna historia to możliwości tego apratu... no ale napis NIKON ma ;)

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Maciej Tesławski:
Agnieszka Wiacek:
Maciej Tesławski:
Agnieszka Wiacek:
przenieście się z tą dyskusją może tutaj..
http://www.goldenline.pl/forum/fotografia

nie ma nic nudniejszego niż rozmowy o sprzęcie...
Przepraszam, ale ja cały czas myślałem o markach a nie o produktach. Wybaczysz? ;)

tak, i właśnie tu zaglądam - pewnie większość też - z powodu chęci podyskutowania o markach i strategiach..
To dlaczego Nikon postanowił się (genialnie) ścigać na liczbę punktów identyfikujących twarz, zamiast kontynuować pozycjonowanie z wyższej półki?

kasa ? ;) to reklama skierowana przede wszystkim dla amatorów fotografii, posiadaczy małpek albo chcących kupić małpkę... żadna porządna lustrzanka takich cudów nie ma ;) i raczej mieć nie będzie ;)

Temat: genialna reklama nikona ;)

Maciej Tesławski:
Agnieszka Wiacek:
Maciej Tesławski:
Agnieszka Wiacek:
przenieście się z tą dyskusją może tutaj..
http://www.goldenline.pl/forum/fotografia

nie ma nic nudniejszego niż rozmowy o sprzęcie...
Przepraszam, ale ja cały czas myślałem o markach a nie o produktach. Wybaczysz? ;)

tak, i właśnie tu zaglądam - pewnie większość też - z powodu chęci podyskutowania o markach i strategiach..
To dlaczego Nikon postanowił się (genialnie) ścigać na liczbę punktów identyfikujących twarz, zamiast kontynuować pozycjonowanie z wyższej półki?
mi to pozycjonowanie kojarzy się z "inteligentnym podejściem" i dlatego samo w sobie jest z wyższej półki... ale dla amatora, nie profesjonalisty

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Czyli potwierdza się pauperyzacja marki, czy jak kto woli, zjazd na niższą półkę. A zaczęliśmy od tego, że reklama genialna...

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Agnieszka Wiacek:
Maciej Tesławski:
Agnieszka Wiacek:
Maciej Tesławski:
Agnieszka Wiacek:
przenieście się z tą dyskusją może tutaj..
http://www.goldenline.pl/forum/fotografia

nie ma nic nudniejszego niż rozmowy o sprzęcie...
Przepraszam, ale ja cały czas myślałem o markach a nie o produktach. Wybaczysz? ;)

tak, i właśnie tu zaglądam - pewnie większość też - z powodu chęci podyskutowania o markach i strategiach..
To dlaczego Nikon postanowił się (genialnie) ścigać na liczbę punktów identyfikujących twarz, zamiast kontynuować pozycjonowanie z wyższej półki?
mi to pozycjonowanie kojarzy się z "inteligentnym podejściem" i dlatego samo w sobie jest z wyższej półki... ale dla amatora, nie profesjonalisty
No i w tym problem, że Nikon był sprzętem profesjonalistów... kiedyś.

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Agnieszka Wiacek:
mi to pozycjonowanie kojarzy się z "inteligentnym podejściem" i dlatego samo w sobie jest z wyższej półki... ale dla amatora, nie profesjonalisty

Masz po części rację, bo małpy można podzielić na... kompakty amatorskie, średnio zaawansowane i zaawansowane

Te amatorskie na ogół są naszpikowane różnego rodzaju automatami i programami, te średnio zaawansowane tak 50/50 a zaawansowane poza gotowcami mają pełnego manuala i dodatkowo opcje typowe dla prostych lustrzanek, na ogół nie mające wiele wspólnego z rzeczywistością ;)

Takie bajerki jak lumixowe super stabilizacje... nikonowe 12 twarzy... itp. to typowy chwyt na ludzi nie mających pojęcia o fotografii a chcących fajną zabawkę z markowym logo.

Nie ma się też co dziwić... to bardzo szeroki i zyskowny segment ;)

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Paweł Głogowski:
Agnieszka Wiacek:
mi to pozycjonowanie kojarzy się z "inteligentnym podejściem" i dlatego samo w sobie jest z wyższej półki... ale dla amatora, nie profesjonalisty

Masz po części rację, bo małpy można podzielić na... kompakty amatorskie, średnio zaawansowane i zaawansowane

Te amatorskie na ogół są naszpikowane różnego rodzaju automatami i programami, te średnio zaawansowane tak 50/50 a zaawansowane poza gotowcami mają pełnego manuala i dodatkowo opcje typowe dla prostych lustrzanek, na ogół nie mające wiele wspólnego z rzeczywistością ;)

Takie bajerki jak lumixowe super stabilizacje... nikonowe 12 twarzy... itp. to typowy chwyt na ludzi nie mających pojęcia o fotografii a chcących fajną zabawkę z markowym logo.

Nie ma się też co dziwić... to bardzo szeroki i zyskowny segment ;)
No i okazuje się, że trzeba poznać sprzęt aby mówić o pozycjonowaniu. Reklama fajna, tylko, że ciągnie Nikona w dół, a nie wiem czy o to strategom nikonowskim (od lat) chodziło. Jeśli tak, to super.
Jeśli mowa o strategii, to Leica już nie ma konkurencji w swoim segmencie.

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Maciej Tesławski:

Wiesz... z nikonem jest jak z porsche... to były elitarne marki, ale w pokoni za kasą... tworzą produkty tańsze, dostępne dla szerszego grona odbiorców, owszem zarobią... a jak to w strategii długofalowej wpłynie na markę, to mogę co najwyżej spekulować, dla mnie osobiście... dół... dół... i jeszcze raz dół, co innego to produkty stricte elitarne, co innego w 80% masowe a w 20 elitarne.. niestety dla mnie, to jest jeden wielki błąd, nie mniej na razie dochodowy dla takich firm ;) Może po prostu bali się ryzyka, bali się, że konkurencja nie śpi, chcieli atakować nowe segmenty, zdobywać rynki... może się to udało... ;)

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Paweł Głogowski:
Maciej Tesławski:

Wiesz... z nikonem jest jak z porsche... to były elitarne marki, ale w pokoni za kasą... tworzą produkty tańsze, dostępne dla szerszego grona odbiorców, owszem zarobią... a jak to w strategii długofalowej wpłynie na markę, to mogę co najwyżej spekulować, dla mnie osobiście... dół... dół... i jeszcze raz dół, co innego to produkty stricte elitarne, co innego w 80% masowe a w 20 elitarne.. niestety dla mnie, to jest jeden wielki błąd, nie mniej na razie dochodowy dla takich firm ;) Może po prostu bali się ryzyka, bali się, że konkurencja nie śpi, chcieli atakować nowe segmenty, zdobywać rynki... może się to udało... ;)
Tylko zjazd do segmentu niższego dzieje się w 100% a nie w 80%. To właśnie jest pozycjonowanie. Krótkoterminowo segment jest ciekawy... bo większy, ale długoterminowo zabijamy markę premium.
Nie słyszałem o Jaguarze dla ludu :)

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Maciej Tesławski:
Paweł Głogowski:
Maciej Tesławski:

Wiesz... z nikonem jest jak z porsche... to były elitarne marki, ale w pokoni za kasą... tworzą produkty tańsze, dostępne dla szerszego grona odbiorców, owszem zarobią... a jak to w strategii długofalowej wpłynie na markę, to mogę co najwyżej spekulować, dla mnie osobiście... dół... dół... i jeszcze raz dół, co innego to produkty stricte elitarne, co innego w 80% masowe a w 20 elitarne.. niestety dla mnie, to jest jeden wielki błąd, nie mniej na razie dochodowy dla takich firm ;) Może po prostu bali się ryzyka, bali się, że konkurencja nie śpi, chcieli atakować nowe segmenty, zdobywać rynki... może się to udało... ;)
Tylko zjazd do segmentu niższego dzieje się w 100% a nie w 80%. To właśnie jest pozycjonowanie. Krótkoterminowo segment jest ciekawy... bo większy, ale długoterminowo zabijamy markę premium.
Nie słyszałem o Jaguarze dla ludu :)

Uuuuuuuu... a ja już słyszałem... może nie dla ludu, ale... nie będę pokazywał palcem, kto wykupił jaguara... bo lubię tą markę bardzo ;) ale zbezcześcił go... jauar diesel ? jauar 2 litry pojemności ? jaguar bez ręcznie szlifowanego silnika ? jaguar lakierowany przez automaty ? jaguar... seryjnie projektowany ? ;) nieeeee to już nie ten sam jaguar... ;) Cena jaguara też spadła... masakrycznie.. stał się dostępny dla dużo szerszego grona. Zaczął konkurować z segmentem z którym wcześniej nie miał styczności.. i nie wyszedł na tym dobrze, bo jaguarów nadal jeździ niewiele, pomimo tego, że cena jest już przystępniejsza. Niestety jaguar stracił duszę. Dla przykładu Aston Martin trzyma się usilnie swojej pozycji ;)

p.s. moja ulubiona reklama... jedna z 2...

Obrazek


a to druga... wymowna jak mało co... ;) i to reklama prawdziwej, silnej marki ;)


Obrazek
Paweł Głogowski edytował(a) ten post dnia 05.12.08 o godzinie 22:58

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Tak, ten Bentley jest genialny, absolutnie!!!

ale to poziom Leici albo Hasselblada.Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 05.12.08 o godzinie 23:02

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Maciej Tesławski:
Tylko zjazd do segmentu niższego dzieje się w 100% a nie w 80%. To właśnie jest pozycjonowanie. Krótkoterminowo segment jest ciekawy... bo większy, ale długoterminowo zabijamy markę premium.
Nie słyszałem o Jaguarze dla ludu :)

Oczywiście, ze tak. Jest zjazd. Profesjonaliści nie potrzebują takich ani innych przekazów medialnych. A kase się robi na całej reszcie. Biznes się robi dla robienia kasy a nie dla ładnej marki. Marka ma tylko służyć robieniu kasy. Wszyscy zjeżdżają... potem będą się na poszczególnych półkach wykrwawiać... takie czasy...:(

Jakby Nikon zrobił oddzielną markę na niskie półki, to nie miałby takiego wyniku w sprzedaży. Ludzie kupują, bo to Nikon. Inaczej byłoby trudniej (i drożej) niż Sony'emu..:)

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Piotr Ł.:
Maciej Tesławski:
Tylko zjazd do segmentu niższego dzieje się w 100% a nie w 80%. To właśnie jest pozycjonowanie. Krótkoterminowo segment jest ciekawy... bo większy, ale długoterminowo zabijamy markę premium.
Nie słyszałem o Jaguarze dla ludu :)

Oczywiście, ze tak. Jest zjazd. Profesjonaliści nie potrzebują takich ani innych przekazów medialnych. A kase się robi na całej reszcie. Biznes się robi dla robienia kasy a nie dla ładnej marki. Marka ma tylko służyć robieniu kasy. Wszyscy zjeżdżają... potem będą się na poszczególnych półkach wykrwawiać... takie czasy...:(

Jakby Nikon zrobił oddzielną markę na niskie półki, to nie miałby takiego wyniku w sprzedaży. Ludzie kupują, bo to Nikon. Inaczej byłoby trudniej (i drożej) niż Sony'emu..:)
Ale jest coś takiego (nie tylko w marketingu) jak wartość marki. Nikon moim zdaniem ją zaniża. Może się mylę...

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Piotr Ł.:
Inaczej byłoby trudniej (i drożej) niż Sony'emu..:)

Sony to akurat chce się usilnie pozycjonować wyżej i wyżej... i wprowadza serię lustrzanek alpha i reklamuje gdzie się da wpierając, że są najlepsze ;)

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Paweł Głogowski:
Piotr Ł.:
Inaczej byłoby trudniej (i drożej) niż Sony'emu..:)

Sony to akurat chce się usilnie pozycjonować wyżej i wyżej... i wprowadza serię lustrzanek alpha i reklamuje gdzie się da wpierając, że są najlepsze ;)
Bo Sony pochodzi z innej kategorii i walczy o miejsce w tej kategorii.

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Maciej Tesławski:
Ale jest coś takiego (nie tylko w marketingu) jak wartość marki. Nikon moim zdaniem ją zaniża. Może się mylę...
To nie ulega dyskusji...
Chociaż nie do końca... Patrząc z zewnątrz tak apauperyzacja jest dziwna... Ale od strony profi - to może im być wszystko jedno - sprzęt dla nich jest wciąż profi

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Maciej Tesławski:
Bo Sony pochodzi z innej kategorii i walczy o miejsce w tej kategorii.

Zgadza się :) Niestety... walczy nieudolnie, bo o ile wykupili bardzo przyzwoitą konica-minoltę... o tyle.. lustrzanki z ich logo nie należą do rewelacyjnych, są raczej amatorskie ;)

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Paweł Głogowski:
Piotr Ł.:
Inaczej byłoby trudniej (i drożej) niż Sony'emu..:)

Sony to akurat chce się usilnie pozycjonować wyżej i wyżej... i wprowadza serię lustrzanek alpha i reklamuje gdzie się da wpierając, że są najlepsze ;)
Gdyby marka Nikon asłabła, to soniemu byłoby łatwiej.. a tak idzie strasznei opornie.... zwłaszcza wyżej...

konto usunięte

Temat: genialna reklama nikona ;)

Piotr Ł.:
Ale od strony profi - to może im być wszystko
jedno - sprzęt dla nich jest wciąż profi

jest ale pytanie jak długo

Następna dyskusja:

Przemoc domowa - genialna r...




Wyślij zaproszenie do