Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Kinga Nurska:
Wydaje mi się, że powstało zamieszanie w temacie, bo każdy przyjmuje za efekty i success fee to, co mu najbardziej odpowiada.
Patrycjo, czy dobrze rozumiem, że zapłacisz za strategię, kreację, miejsca reklamowe, a marża od miejsc reklamowych będzie zależała od osiągniętych efektów?
Jeśli tak, to jest już wyjście do rozmowy z firmą zajmującą się komunikacją marketingową. Jak sobie ustalicie dokładny brief, po analizie, firma może Ci zaproponować, jakie efekty może zagwarantować na jakim etapie. I razem podejmiecie decyzje, czy wchodzicie.

Krótko mówiąc: firma wkłada swój czas i pracę swoich ludzi, Ty wkładasz środki finansowe na "must have'y", czyli koszty ponoszone przez firmę/agencję, a agencja zarabia ponad koszty, gdy osiągniecie wybrane efekty.

Czy do czegoś takiego nie jesteś w stanie znaleźć nikogo do współpracy (jeśli tak, mogę spokojnie i z czystym sercem polecić niejednego accounta, który się Tobą zajmie)? Czy jednak o coś innego Ci chodzi?

Całe sedno sprawy :)
Ale widzę, że każdy czyta co chce przeczytać.
Jak zwykle kobietki górą :)
Tak Kingo jeżeli mogę prosić o kontakt będę wdzięczna :)

Panie Dariuszu pozwolę już nie komentować sobie Pana wypowiedzi.

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Całe sedno sprawy :)
Ale widzę, że każdy czyta co chce przeczytać.
Jak zwykle kobietki górą :)
Tak Kingo jeżeli mogę prosić o kontakt będę wdzięczna :)

Panie Dariuszu pozwolę już nie komentować sobie Pana wypowiedzi.

Cieszę się:) Niestety, polecę CI na początek faceta;)))
Bartek Chmiel - performance marketing manager w agencji mediowej ACR S.A./, w której - przyznaję, pracuję, ale nie zajmuję sie new businessem i nic z tego nie mam, że o tym tu piszę:)/

bartlomiej.chmiel@acr.pl, nie pamiętam w tej chwili jego nr wewnętrznego, ale zawsze można dzwonić 3430690 i zostanie się przekierowanym z recepcji.

W razie jakichkolwiek niejasnosci, problemów- daj znać!
Twoja branża należy do takich "trudniejszych" w performance - ale tylko przez to, że pewnie mało osób coś podobnego robiło i poza analizami, zamiast doświadczenia, daje się intuicji. Niemniej Bartek i zespól performensowy w ACR robił już b. różne rzeczy:)

konto usunięte

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

A ja skomentuję, gdyż lubię :)
Patrycja Picheta:
To ja się podepnę. Zakład Kamieniarski :)

crowdsourcing nie wyszedł i trzeba bedzie uderzyć do profesjonalnej firmy, gdzie rozmowa będzie o realnych pieniądzach?

Mam również jedno pytanie:
Dlaczego żadna z firm nie chce podjąć się działań na zasadzie zapłaty za wyniki? To mnie zawsze zastanawia. Wielu marketingowców mówi że jest dobrych a nawet bardzo dobrych, opowiada co oni nie mogą a jak przychodzi do pytania: ok, ale rozliczenie po rezultatach to nabierają wody w usta...

Pewnie mnie zjecie :)
[wytłuszczenie moje]

Jedzenie jest zwykle na własne życzenie. Nikt rozsądny na tak postawione pytanie nie odpowie z pieśnią na ustach "Tak, o tym marzyłem, deal życia, WCHODZĘ!". I generalnie nie wierzę, żebyś rzeczywiście z jakąkolwiek firmą rozmawiała na temat odpowiedzialności za wyniki - wygląda mi to na typowe wróżenie z fusów, ktoś powiedział, gdzieś słyszałam i oni wszyscy (te marketingowce i te firmy) to źli są i niepoważni i pieniądze za nic biorą.

Z Twoich późniejszych wypowiedzi wyraźnie natomiast wynika, że interesuje Cię przerzucenie odpowiedzialności za wzrost sprzedaży, cytuję:
Oferowanie zwiększenia sprzedaży przy dość wygórowanych cenach za działania marketingowe
nie ponoszenie za nie odpowiedzialności to jest ok?
Nigdy też nie wyobrażam sobie kogoś naciągnąć lub nie wypłacić mu prowizji za działania lub
ukrywać wyniki sprzedażowe. Dla mnie to jest nie do przyjęcia.
Pisząc ten post chciałam się dowiedzieć czy są firmy, które są na tyle odważne by podjąć takie
ryzyko.
Oczywiście zaliczka, wydatki na działania takie jak usprawnienie strony, banerów reklam itp to
jest bezdyskusyjne dla mnie, iż za to płaci firma.

Więc jeżeli chesz na kogoś przerzucić odpowiedzialność za najistotniejsze z punktu widzenia działania firmy wyniki, to nie oczekuj, że ktoś się tego podejmie na zasadzie "bycia odważnym" lub "zaliczki na usprawnienie strony", bo jest to co najmniej niepoważne podejście, o szukaniu frajerów nie wspomnę, bo już o tym wspominałem.

A np. za analizę konkurencji w swoim sektorze, od której tak naprawdę trzeba zacząć, to ile jesteś skłonna zapłacić? Szukasz strategii rozwoju? marketingowej? potrzebujesz jednorazowej kampanii określonej usługi? produktu? katalogu i paru fotek? czy może licealisty, który Ci za pół darmo "usprawni banery"? Nie chcę być szczególnie złośliwy, ale jak się chce rozmawiać o poważnych tematach, to trzeba najpierw wiedzieć co się potrzebuje. A jak się nie wie co się potrzebuje, to trzeba innym zapłacić, żeby najpierw ustalili co jest potrzebne -> w życiu prywatnym to się coaching nazywa, a w biznesie konsulting.

pozdrawiam i naprawdę wielu sukcesów we współpracy z odważnymi życzę.Dariusz G. edytował(a) ten post dnia 02.01.12 o godzinie 23:21

konto usunięte

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Dariusz G.:


widzę ze Panskie doświadczenia na temat cyckania i wycyckania sa bezcenne
i cieszę się ze Pan się chce z nami podzielic
-:)
no cóz , moze mam panu wspólczuc ze ,,prezesi z awansu " dali sobie radę z wycyckaniem kogos kto na temat cyckania wie wszystko

nie sa to moje metody ale jak pisałem w temacie o odstrzale łosi ( tych pradziwych ) lubie łosinę
wiec nie bede się nad Panem użalał
jesli ktoś jest łosiem to czasem na własne życzenia
postrzeganie innych jako złodziei i oszustów jest cenną umiejetnoscią i ułatwia kontakty miedzyludzkie
-:)
i jesli ktoś lubi sie ,,cyckac " i być wycyckanym to jego sprawa i powinien miec do tego prawo
-:)
czego i Panu zyczę
-:)

soptkałem się ostatnio z wypowiedzią :

jesli ktoś umie coś robic to to robi
jesli nie umie nic robic to szkoli innych



dlatego dziekuje za to bezpłatne szkolenie i liczę ze jeszcze kiedyś podzieli się Pan z nami swoimi teoriami spiskowymi

idę o zakład ze wiele osób ni epodziela panskiego zdania ze :
wszyscy ruscy to pijaki
wszyscy cyganie to złodzieje
wszystkie kobiety to dziwki

-:)

i wracajac do tematu - WSZYSCY CHCĄ PANA ,,WYCKAC "



pewnie wsród włascicieli firm podejrzewanych przez Pana o ,,cyckanie " bedzie tyle samo oszustów co wsród marketingowców ,,cyckajacych " swoich zleceniodwaców
bo statystyka to pewnie by wykazała -:)

ja nie zapraszam do domu osób które by mi wyniosły zegarek czy sztućce po imprezie
mozna te zasadę OGRANICZONEGO ZAUFANIA zastosowac w biznesie i NI EROBIĆ BIZNESU Z OSOBAMI KTÓYM SIE NIE UFA

ale chodznie po podwórku i opowiadanie ze kobiety roznoszą zarazki ?
to trochę niepowazne
mozna się ,,kontaktować " np z jedną ,,kobietą " w sposób jaki mamy obaj na mysli
-:)
nie trzeba od razu rzucac się na wszystkie
I DOKŁADNIE TAK SAMO JEST W BIZNESIE

-:)

sugeruje mi Pan ze powinienem zrobić dla Pan 10 000 breloczków to mi Pan moze za rok za nie zapłaci
wiec raczej traktuje mnie Pan jak frajera ( czy to mnie obraza ? zastanowie się )
ale tak samo traktuje Pan ludzi zlecajacych marketing
,,POWINNI PŁACIĆ " ZA USŁUGĘ której moze nie odstana albo moze dostana w kiepskiej jakosc

WSZYSTKICH PAN TAK TRAKTUJE ?

jeśli mam do czynienia z firma którą mi kots polecił lbu mam dobrą marke to moze bym na to poszedł
BO W PRZECIWNIENTWIE DO PANA NIE TRAKTUJE KAZDEGO JAK ZŁODZIEJA

ale czy wsód marketingu nie ma ludzi przypadkowych ?
pokoatnie wyszkolonych przez tych co sami nie ,,umiom " wiec uczą innych ?
takich którzy ,,cyckaja " zlecenidawców ?

-:)

widzi Pan jak sie chorobliwa podejrzliowsc roznosi droga internetową ?
- :) Wojciech Szymańczak edytował(a) ten post dnia 03.01.12 o godzinie 11:51

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

- Rękodzieło (tutaj również kartki/albumy rękodzielne)
- Do koszy/zestawów prezentowych
Wojciech Szymańczak:
rekodzieło w połaczeniu z alkoholem
to moze miec sens

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

kawał fajny ;)

A odnośnie zakupów - chyba kosz prezentowy z butelką wina w środku (przeważnie dobrego wina) i ozdobna karta z życzeniami się nie wykluczają.
Widziałam niejednokrotnie... ale to chyba kwestia wyboru, czy butelkę wina na prezent pakujesz w ozdobne pudełko/kosz i dołączasz życzenia, czy dajesz w papierku z monopolowego (skoro już tutaj już do takiego nawiązałeś) ;)

p.s. mam wrażenie, że trochę odmiennie rozumiemy to miejsce, z którym można nawiązać współpracę. Ja mam na myśli np. renomowany sklep z winami (np. dla kolekcjonerów), a Ty masz na myśli monopolowy.

Pozdrawiam
Wojciech Szymańczak:
Dorota W.:
- Rękodzieło (tutaj również kartki/albumy rękodzielne)
- Do koszy/zestawów prezentowych

jest taka anegdota dotycząca Janka Himilsbacha

Dialog przed sklepem:
- Zdzichu, to ile w końcu bierzemy? Jedną czy dwie?
- Eee, dwie to będzie za dużo, jedną chyba.
- A jak zabraknie?
- No dobra Jasiu, weźmy dwie.
- Dzień dobry. Prosimy skrzynkę wódki i dwie oranżady.


-:)

patrzac na te zakupy z punktu widzenia konsumenta to sledzie czy oranzada moze być rozwazana
ale kartki powiedzmy z pałacem kultury to nie ta bajka

konto usunięte

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

a co ja chory jestem ze bedę wino kolekcjonował ?

-:)

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

prośba do moderatora i usunięcie postów nie na temat. irytują i zamykają dyskusję.

konto usunięte

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

alez paskudny donosiciel
-:)
meliske polecam na nerwy i irytacje
-:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Wojtek, pierwsze ostrzeżenie. Zacznij pisać w temacie i bez osobistych wycieczek albo zamilknij. Dzięki.

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Witajcie, zajmuje się dystrybucją lepszej gatunkowo kawy, zastanawiam się jak mogę reklamować swoją firmę. Co sądzicie o ulotkach? Pomyślałam, że zamiast je rozdawać na ulicy to mogłabym umieścić je w stojakach zobacz, i zostawić w zaprzyjaźnionych kawiarniach, myślicie, że to byłby dobry pomysł dla mojej firmy?
Łukasz Szymkowiak

Łukasz Szymkowiak SEO/SEM ninja
Wągrowiec i Poznań

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Dystrybucją, czyli raczej chcesz trafiać do kawiarni i właścicieli wszelkich innych lokali czy do pojedynczych klientów?
Po drugie IMO mało kto kupuje kawę kierując się dystrybutorem. Dla Kowalskiego wystarczy "prima niebieska", a jeśli ktoś zna się na kawie to i tak kupi swoją ulubioną, nie kierując się dystrybutorem, tylko marką. Jeśli ja idę kupić piwo, to wszystko jedno czy kupię je w sklepie piwnym A, czy na Targach Piwnych.
Opisz proszę dokładniej co chcesz uzyskać.
Mateusz Kosicki

Mateusz Kosicki fryzjer stylista,
Salon fryzjerski

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

na takie pytania to powinna wedlug mnie odpowiadac agencja reklamowa. sam jestem zielony w temacie reklamy/marketingu, wiec skontaktowalem sie z iWizerunkiem https://iwizerunek.pl/ zeby zajeli sie wizerunkiem mojego biznesu w necie ;) i tak juz leci kolejny miesiac naszej wspolpracy- jestem zadowolony :)
Michał Stachura

Michał Stachura Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Patrycja P.:
To ja się podepnę. Zakład Kamieniarski :)

Mam również jedno pytanie:
Dlaczego żadna z firm nie chce podjąć się działań na zasadzie zapłaty za wyniki? To mnie zawsze zastanawia. Wielu marketingowców mówi że jest dobrych a nawet bardzo dobrych, opowiada co oni nie mogą a jak przychodzi do pytania: ok, ale rozliczenie po rezultatach to nabierają wody w usta...

Pewnie mnie zjecie :)
To tak jakbym u kamieniarza zamawiając tablicę pamiątkową zapłacił mu jak tablica spodoba się wszystkim zaproszonym na jej odsłonięcie gościom. A jak się spodoba tylko połowie to płacę połowie a jak nikomu to nic kamieniarzowi nie płacę :)

Pytanie jest bardzo dobre i nie zamierzam "jeść". Osoba zajmująca się marketingiem to tylko jedno z ogniw łańcucha sprzedaży produktów w firmie. Podejście na zasadzie, zapłacę Ci jak sprzedasz jest nieuczciwe wobec takiej osoby, bo zapewne ma ona znikomy wpływ na jakość produktu/usługi jaką się zajmuje i którą ma sprzedać :)
Jeśli jeszcze osoba od marketingu musi na wszystko otrzymać akceptację szefa, który de facto sam staje się marketingowcem, to niemożliwe staje się rozliczanie za efekt. No bo jak? :)

Myślę, że dobrym rozwiązaniem może być premia za zwiększenie sprzedaży i to wszystko. Jakiekolwiek inne formy rozliczenia nie będą uczciwe wobec osoby od marketingu w firmie, bez względu na to jak dobra ta osoba jest.

Poza tym, wszelkie działania marketingowe zawsze obarczone są ryzykiem. Czasem nie wiadomo co zadziała, znane są też przypadki, że coś kompletnie bez sensu z dnia na dzień staje się międzynarodowym hitem (vide Pokemony). Marketing wykonuje normalną pracę (przynajmniej powinien), za normalną pracę należy się normalna zapłata.

---
Troszkę z innej beczki ale mniej więcej w temacie "Gdzie i jak się reklamować?"
Przygotowaliśmy niedawno infografikę zbierającą w jednym miejscu wszystkie najważniejsze kryteria targetowania reklam jakie mamy na różnych serwisach społecznościowych.
Być może komuś się taka ściąga przyda. Infografika dostępna tutaj.
Paweł Szczeniak

Paweł Szczeniak mechanik AutoMiras

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Witam.
Reklamować się warto wszędzie. Im bardziej się reklamujemy tym więcej mamy klientów.

Podam przykład mojej firmy AutoMiras. Był taki czas, że ciężko było z klientami, a samochodów coraz więcej. Okazało się że w naszym mieście powstał inny serwis samochodów niedaleko nas, a że miał większe reklamy to klienci trafiali do niego. Zainwestowaliśmy w pozycjonowanie strpny internetowej, dodatkowo banery czy roll up'y, banery, bilbordy no i zmieniliśmy szyld. Sytuacja się zmieniła i tera z powrotem mamy wielu klientów.

Bardzo nam w tym pomógł nasz dobry znajomy specjalista od reklamy i marketingu Konrad Antkiewicz.

Pozdrawiam
Michał Stachura

Michał Stachura Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Paweł S.:
Witam.
Reklamować się warto wszędzie...

Wszędzie tam gdzie są nasi klienci :)

konto usunięte

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Kamila K.:
Witajcie, zajmuje się dystrybucją lepszej gatunkowo kawy, zastanawiam się jak mogę reklamować swoją firmę. Co sądzicie o ulotkach? Pomyślałam, że zamiast je rozdawać na ulicy to mogłabym umieścić je w stojakach zobacz, i zostawić w zaprzyjaźnionych kawiarniach, myślicie, że to byłby dobry pomysł dla mojej firmy?

Witam serdecznie,

chciałabym polecić Państwu usługi naszej agencji w zakresie projektowania oraz druku.
Jesteśmy fachowcami, którzy cenią sobie jakość proponowanych usług, a przy tym dbamy o komfort finansowy Klienta.

Po więcej szczegółów zapraszam do kontaktu pod nr telefonu: 531 182 115 lub na adres e-mail: a.malowska@easytomake.it.
Marzena Mania

Marzena Mania Właściciel,
Europlace Marzena
Mania

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

polecam reklamę na portalu z cenami usług, warto się na nim zarejestrować i dodać cennik swoich usług https://wycenione.pl/
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Adam G.:
Moim zdaniem dobrą reklamą są torby z nadrukiem firmy. Dzięki temu można dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Ja również postanowiłam polepszyć swój wizerunek i zainwestowałam w takie torby zamówiłam je od producent reklamówek z nadrukiem gdzie wykonali mi je według wlasnego projektu i klienci są zadowoloeni bardzo z nowego gadżetu :)

Kiepski spam, nawet nie chciało Ci się zmienić formy.

Postanowiłaś, zaprojektowałaś, zamówiłaś. Dziwna forma jak na faceta :P
Karina Loska

Karina Loska Specjalista, XYZ

Temat: Gdzie i jak sie reklamować

Witam, kiedy ja miałam problem z nadmiarem wolnego czasu w pracy, zdecydowałam się na poważny krok i podjęłam współpracę z Nakatomi - agencją marketingową. Było to dla mnie o tyle zbawienne, że po kilku miesiącach cieszyłam się napływem nowych klientów. To, co dla mnie ważne, to to, że ta moja "ostatnia deska ratunku" powstrzymała mnie przed zamknięciem firmy. Teraz wyszłam na prostą i cieszę się z zysków.



Wyślij zaproszenie do