Szymon N.

Szymon N. Sieciorozwijacz

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Krzysiek, proszę... :]

Właśnie zaprosiłem do wątku szefa agencji która stworzyła
kampanię
, a Ty mi tu... :]

Ech :]

Szy.Szymon N. edytował(a) ten post dnia 15.04.08 o godzinie 12:06

konto usunięte

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Krzysztof Z.:
cholera kto te gówna robi ???
"gdańska agencja reklamowa Mediafocus"
http://www.directus.pl/wiesci/04/46.htm
Szymon N.

Szymon N. Sieciorozwijacz

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Maciej, właśnie :)


Obrazek


Szczegółowe informacje o kampanii
Zasięg kampanii: cała Polska, przede wszystkim duże miasta powyżej 400 tys. mieszkańcow: Warszawa, Łódź, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań.

Czas trwania: od 14 kwietnia do 18 maja 2008

Media:
TV: spot 30”, ponad 70 emisji w TVN i TVN24
OUTDOOR: frontlighty: w liczbie 16 sztuk 50m² (Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Łódź); citylight i billboard: ponad 300 sztuk (Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Katowice)
INTERNET:. kampanie bannerowe, e-mailing i artykuły promocyjne w serwisach Grupy Pracuj (edulandia, edu.pracuj.pl), sciaga.pl oraz kampania pod postacią raportu specjalnego na onet.pl
PRASA: Newsweek, Przekrój, Polityka i Forum
Budżet: 1 100 000 zł

Autorzy kampanii w agencji Mediafocus:
Menadżer projektu: Tomasz Zdybel
Zespół kreatywny: Monika Michalik, Robert Jarocki, Tomasz Zdybel
Projektowanie graficzne: Robert Jarocki, Paweł Wróblewski, Alicja Grabowska
Projektowanie do internetu: Alicja Grabowska

Dom produkcyjny: Papaya Films Sp. Z o.o.
Reżyser i operator: Bartosz KaczmarekSzymon N. edytował(a) ten post dnia 15.04.08 o godzinie 12:02
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Szymon N.:
Krzysiek, proszę... :]

Właśnie zaprosiłem do wątku szefa agencji która stworzyła
kampanię
, a Ty mi tu... :]

Ech :]

Szy.Szymon N. edytował(a) ten post dnia 15.04.08 o godzinie 12:06
Szymon , sorki ale może banalnie zabrzmi .. lubie swoje miasto :) i trochę mam juz dosyć ciagłego "dawania ciała" w temacie jego promocji a to że jestem bezpośredni to oczywista oczywistość.
Mam juz dosyc pseudomarketingowych bełkotów pt. "młody człowiek idący [...] symobolizuje [....] " i innych podobnych pierdów reklamowych , po prostu dla mnie reklama ma być z jajem i chwytać za jaja a nie być mdłą papką czy przerywnikiem na zrobienie sobie kawy czy też odkapslowanie piwa ;)
Szymon N.

Szymon N. Sieciorozwijacz

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Krzysztof Z.:
Szymon , sorki ale może banalnie zabrzmi .. [...]


Nie, nie, broń Boże, banalnie brzmiało przedtem, teraz jest oke.

:]

Szy.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Niestety zgadzam się z Krzysztofem.

A co do tego obrazka Szymonie to zabraklo mi w tle jeszcze Wałęsy i MB - bez martyrologii to się już nie da? Czy panorama G jest taka do d... że trzeba takie wydumane wymyślać?
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Jeśli ta kampania to wynik konkursu na „Opracowanie koncepcji strategii marki Gdańsk 
na lata 2008 - 2013” ogłoszonego w lipcu 2007 to pytanie na ile spełniła postawione założenia?

Przedmiot konkursu*
Przedmiotem konkursu jest opracowanie koncepcji strategii marki Gdańsk 
na lata 2008 - 2013.

Opracowanie koncepcji strategii winno bazować na określeniu głównych atutów Miasta Gdańska. Strategia ma zdefiniować najważniejsze składowe marki Gdańsk, podstawowe przesłanie komunikatu, określić istotne elementy strategii komunikacji społecznej i komunikacji marketingowej.

Podmiot, który przedstawi najlepszą w opinii komisji koncepcję, otrzyma zamówienie z wolnej ręki na opracowanie całości Strategii Marki Gdańsk.

Cele Strategii marki Gdańsk
a) Budowa silnej, prestiżowej marki Gdańsk na rynku globalnym;
b) Zwiększenie liczby turystów odwiedzających Gdańsk, zwłaszcza poza głównym sezonem turystycznym;
c) Wykorzystanie potencjału rozwojowego miasta, zwiększenie tempa napływu nowych inwestycji oraz pobudzenie przedsiębiorczości gdańszczan;
d) Aktywizacja społeczna mieszkańców i wytworzenie silnego poczucia identyfikacji z „małą ojczyzną”;
e) Efektywne wyzyskanie pozycji organizatora EURO 2012 jako szansy umocnienia marki oraz wsparcie działań służących zdobyciu statusu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Ocena prac konkursowych nastąpi na podstawie n/w kryteriów
a) innowacyjność koncepcji i kompleksowe ujęcie tematu 60%
W ramach kryterium pod uwagę będą brane następujące elementy:
- nowoczesne ujęcie przedmiotu,
- propozycje niekonwencjonalnych, oryginalnych rozwiązań/działań
- zakres proponowanych w ramach strategii prac, w tym rodzaj i zakres badań
- zakres celów podstawowych strategii,
- wachlarz zaproponowanych rozwiązań
- możliwość realizacji celów strategii za pomocą wskazanych narzędzi marketingowych i public relations
- przystawalność przedłożonych rozwiązań do potrzeb i możliwości Miasta

b) profesjonalizm, rzetelność i spójność merytoryczna 40%
W ramach kryterium pod uwagę będą brane następujące elementy:
- konsekwentne potraktowanie tematu zgodnie ze współczesną specjalistyczną wiedzą dotyczącą marketingu miejsc
- objęcie pracą całości merytorycznego ramowego zakresu przedmiotu wymaganego przez Zamawiającego
- reprezentatywność i wiarygodność zaproponowanych sposobów przeprowadzenia niezbędnych badań dotyczących obecnego wizerunku Gdańska”

A~

--
* Wyjątki z Regulamin konkursu na Opracowanie koncepcji strategii marki Gdańsk do roku 2013 — Gdańsk, lipiec 2007 r.
Szymon N.

Szymon N. Sieciorozwijacz

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
A co do tego obrazka Szymonie to zabraklo mi w tle jeszcze Wałęsy i MB - bez martyrologii to się już nie da? Czy panorama G jest taka do d... że trzeba takie wydumane wymyślać?


Wierzę że nie :]

Szy.

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

kreacja : tragiczny pomysł- laska na desce nie dość że brzydka to jeszcze widać że to raczej nie nasze piękne morze i te malowanki hmm? mocno zakamuflowany przekaz....! ciekawe czy Mr. John z np Irlandii skojarzy to z Gdańskiem? bo Juzek z Pcimia pewnie tak..

spot tv - bez ogródek powiem - TRAGEDIA !!!
to aż boli jak człowiek patrzy na coś podobnego.
co do fragmentów regulaminu to jak tu obceni wiedzą ocena stopnia kreatywności pracy agencji to u marketerów subiektywny osąd wg ich osobistych odczuć.
Przypuszczam że jakiekolwiek badania tych spotów dały by odpwiedź czy warto je emitować.
co tu gadać, najlepiej nie oglądać :)

pozdrawiam
p.s. Pan Krzysztof (jak sądzę z Gdańska) ma całkowitą rację !!!
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Aleksander Bąk:
Jeśli ta kampania to wynik konkursu na „Opracowanie koncepcji strategii marki Gdańsk 
na lata 2008 - 2013” ogłoszonego w lipcu 2007 to pytanie na ile spełniła postawione założenia?
jakie założenia ?? ciotowaci włodarze miasta Gdańska nie maja ani pomysłów ani żadnych założeń jak wypromować miasto ani tym bardziej zrobić z niego marke.
Zanim rozpocznie sie jajkąkolwiek promocje miasta trzeba z głową zainwestowac w jego infrastrukture , jego atrakcyjność , jego wygląd itp itd, jak sięgam pamiecią wstecz to kiedyś bawiłem się do późna w nocy na starówce w lato a jak bywałem w Łodzi to szara smutna "pietryna" wywoływała u mnie odruchy wymiotne na kacu.
Teraz jest odwrotnie

Nawet najfajniejsza promocja miasta nic nie da jak ma ono dupowatych "szefów" nie mających pomysłu co tak naprawde promować.
(ale to już zupełnie inna bajka)

konto usunięte

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Powtórzę tu to samo, co napisałam w grupie gdańskiej: brak spójnej komunikacji. Hasło sobie a wizja sobie.
Ponadto, kto o zdrowych zmysłach kieruje kampanię zachęcającą do zamieszkania w Gdańsku do miast typu Warszawa, Poznań itp? Tam powinna być skierowana akcja typowo turystyczna, kładąca nacisk na lokalizację, rys historyczny i takie tam.
A "tu się dobrze mieszka" to chyba do mniejszych miast, skąd ludzie masowo uciekają do Warszawy (niech uciekają do nas).

Choć faktem jest, że agencja wiele nie zdziała, jeśli klient sam nie wie, czego chce.
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

„Hasło łączy w sobie optymizm i ciekawość. Zachęca do przyjazdu do Poznania, by sprawdzić, czy naprawdę "tu warto żyć". Wykorzystywane będzie w promocji Poznania, która ma zachęcać młodych ludzi do podejmowania studiów w stolicy Wielkopolski, a po ich zakończeniu do wiązania swojej przyszłości zawodowej i prywatnej właśnie z Poznaniem.” — Prezydent Miasta Poznania Ryszard Grobelny (Poznań, 27.08.2006)


Obrazek


„Nasz przekaz adresowany jest do grupy wiekowej od 16 do 35 roku życia. Chcemy pokazać Gdańsk jako miejsce szczególne, nie tylko ze względu na dziedzictwo historyczne, ale także jako miasto, które jest otwarte na młodych ludzi i daje im dużo możliwości samorealizacji” — kierownik Referatu Promocji Miasta Gdańska Anna Zbierska. (Gdańsk, 15.04.2008)

:)

A~Aleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 15.04.08 o godzinie 14:53
Witold S.

Witold S. Solidny człowiek

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

O, kur... Alek, bądź moim mistrzem.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

pieprzona żenada, (ciekawe tylko czy Pani Zbierska jest z "tych" Zbierskich ;) a jeżeli tak jest to przestaje się dziwić tej gównianej promocji.
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Czy to żenada? Chyba nie aż tak — produkcje innych miast (w tym i Poznania) niekoniecznie są z wyższej półki. Ale to i tak lepiej — tym razem realizacja powstała „we współpracy” podmiotu zewnętrznego z urzędem, a nie w ramach tzw „urzędniczej samoróbki” — jak np. gdańskie logo miasta;

[…] Niewątpliwie w najbardziej oryginalny sposób powstało logo Gdańska. - Pracownica naszego wydziału sama napisała hasło i dokleiła do niego przerobiony herb miasta - poinformowano nas w urzędzie miasta Gdańska. […]*

:)

A~

--
*Sprawdziliśmy, jak wyglądają loga polskich miast i jak je wybierano — Izabella Adamczewska, Piotr Anuszczyk — Gazeta Łódź, 12-07-2006
Marta Z.

Marta Z. Kierownik ds
projektów
marketingowych i
convention bureau

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Aleksander Bąk:
Czy to żenada? Chyba nie aż tak — produkcje innych miast (w tym i Poznania) niekoniecznie są z wyższej półki. Ale to i tak lepiej — tym razem realizacja powstała „we współpracy” podmiotu zewnętrznego z urzędem, a nie w ramach tzw „urzędniczej samoróbki” — jak np. gdańskie logo miasta;

[…] Niewątpliwie w najbardziej oryginalny sposób powstało logo Gdańska. - Pracownica naszego wydziału sama napisała hasło i dokleiła do niego przerobiony herb miasta - poinformowano nas w urzędzie miasta Gdańska. […]*

:)

A~

--
*Sprawdziliśmy, jak wyglądają loga polskich miast i jak je wybierano — Izabella Adamczewska, Piotr Anuszczyk — Gazeta Łódź, 12-07-2006


No właśnie w kontekście tego co się dzieje w promocji miast i regionów ta kampania jest ... no nie najgorsza
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Jasne marto, po co plakać że się pół butelki wódki wylało, można się pocieszyć że mogło wszystko się wylać :)

konto usunięte

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

hehe, jak spór romantyka z pozytywistą:)
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Dla mnie największym problemem tej kampanii jest brak spójności z poprzednią (Morze Możliwości). Ja nie przesądzam czy to na ludzi działa czy nie (badania, albo niech się specjaliści od spotów wypowiedzą). Wiem jedno - takie zmiany MARKI NIE BUDUJĄ. Co najwyżej robią ludziom chaos w głowach.

Stary spot jest tu:
http://www.youtube.com/watch?v=n4BifoIq4Bs

Dodatkowo jako człowiek pochodzący z Gdyni czekam na ten dzień kiedy władze Sopotu, Gdyni i Gdańska zrozumieją, że powinny promować jedną markę - Trójmiasto i 3 subbrandy.
Tomasz Zdybel

Tomasz Zdybel CEO, Mediafocus

Temat: Gdańsk. Tu się żyje.

Dzięki za zaproszenie do rozmowy.

Witam wszystkich,

a szczególnie osoby, które z pasją dowalają innym także w innych grupach dyskusyjnych.
Pozdrawiam także Krzysztofa :) - za dużo kawy?

Czytałem Wasze posty - jak się spodziewałem, średnia wypowiedzi plasuje kampanię poniżej kolan. A można powiedzieć, że powyżej kostek :)

Kilka słów ode mnie:

1. jeżeli ktoś przeprowadza się do innego miasta na podstawie reklamy, to musi zastanowić się nad sobą
2. cel kampanii: każdy, kto rozważa przeprowadzkę, niech wpisze Gdańsk na listę, przyjedzie na urlop czy weekend - na podstawie reklamy można kupić jogurt, a nie pakować rodziny w auto, razem z szafą i pralką
3. temperatura dyskusji wskazuje, że wbrew rzucanym opiniom odbiorcy nie pozostają obojętni - i o to chodzi
4. ani Gdańsk ani żadne inne miasto w Polsce nie może konkurować z wizerunkiem NYC - to chyba był dowcip
5. Spot TV - Marta chwyciła o co chodzi - klimat, dynamikę, energię (stąd ważnym elementem była muzyka - ostra, żadne słodkie melodyjki)
6. Alek - rzeczywiście heady są podobne (przypadek) - tyle, że outdoor Gdanska oddaje klimat energii (nie bardzo wiem, co przekazuje plakat z Poznania), tak więc zbieżności brak
7. Łukasz - jeżeli ktoś po tej kampanii pomyśli "Gdańsk" i zacznie sprawdzać oferty pracy w całym 3city, a zamieszka w Gdyni, to dobrze; tak jak Ty, ja również traktuję 3city jako całość

Ogólnie
żadna kampania nie zmieni dziurawych dróg, służby zdrowia, korków, etc. - każde duże miasto to ma i pewnie długo mieć będzie

jeżeli chodzi o spot TV, to można było pobiegać po mieście z kamerą, pokazać Starówkę (turyści), biurowce (biznes), etc. Do tego trochę historycznego sosu i wyjdzie taka sobie nudna laurka.
W badaniach wyszło, że najsilniejszymi współczesnymi symbolami Gdanska są Wałęsa i morze.
Wąsy odpadły - za dużo w tym styropianu (chociaż mam sentyment do gościa).
Więc morze - tyle, że Gdańsk to nie Ibiza, to raczej południowa Skandynawia.
A atmosfera miasta czy całego regionu?
Gdańska Scena Muzyczna
Kaszuby (latem jeziora, zimą narty)
Windsurfing, etc. - półwysep pod nosem, pozdrawiam mieszkańców Warszawy i Katowic stojących latem w korkach na "siódemce"
Pod bokiem Sopot - z całym swoim dekadenckim klimatem, legendami półświatka ("Mam więc pokazać kozakom z Wybrzeża jak się bawią kozacy z Warszawy?", cytat: Chłopaki nie płaczą :)), turystami, molem, klubami, etc.
Gdynia - Rysiu Krauze i Heineken Opener Festival (w tym roku grają dziadki Sex Pistols).

Woleliśmy oddać klimat tego całego miksu niż powiedzieć: przyjedź kaska czeka, tylko musisz wystartować w wyścigu gryzoni.

Stąd hasło: Tu się żyje! dla każdego to może znaczyć co innego
A że niektórzy narzekają? Pewnie rzadko ruszają się z domu, więc są niedotlenieni, a to mocno wpływa na nastrój
Jak ktoś nie czuje w sobie energii, to już trudno.

Może czas łyknąć jodu? Ja na plażę z biura jadę 15 minut (20, jeżeli są korki :)

Pozdrawiam,
Tomek



Wyślij zaproszenie do