Karolina Polańska

Karolina Polańska doradca klienta,
ZaplanujReklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Ja osobiście nie jestem za wspieraniem potentatów, którzy dyktują ceny na runku. Mniejsze firmy wiedzą, że muszą się starać i dbać o każdego klienta dużo bardziej. Nie chcę nikogo urazić, ale taka jest prawda. Duże firmy nie dadzą rabatów, bo jeśli nie Ty, to nośnik wynajmie ktoś inny. Ich targetem są największe firmy w kraju. Jeśli chcesz się reklamować lokalnie, to nie tędy droga. Coraz więcej mniejszych firm pojawia się w sieci, na np. takim http://zaplanujreklame.pl, dział outdoor, może nie za bogaty, ale ceny w porządku. Dla kogoś działającego lokalnie jest to lepsze rozwiązanie.
Pozdrawiam
Paweł Romański

Paweł Romański
www.znajdzreklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Karolina Polańska:
Ja osobiście nie jestem za wspieraniem potentatów, którzy dyktują ceny na runku. Mniejsze firmy wiedzą, że muszą się starać i dbać o każdego klienta dużo bardziej. Nie chcę nikogo urazić, ale taka jest prawda. Duże firmy nie dadzą rabatów, bo jeśli nie Ty, to nośnik wynajmie ktoś inny. Ich targetem są największe firmy w kraju. Jeśli chcesz się reklamować lokalnie, to nie tędy droga. Coraz więcej mniejszych firm pojawia się w sieci, na np. takim http://zaplanujreklame.pl, dział outdoor, może nie za bogaty, ale ceny w porządku. Dla kogoś działającego lokalnie jest to lepsze rozwiązanie.
Pozdrawiam

Dokładnie, dlatego tworzymy w ramach projektu iNKubator.nk.pl platformę do takiego właśnie działania. Trochę inaczej niż w zaplanujreklame ponieważ jesteśmy nastawieni na outdoor : Billboardy, megaboardy, ekrany LED itp. Dodatkowo mamy też inne funkcjonalności, dedykowane firmom posiadającym miejsca reklamowe (np. zarządzanie nośnikami) .

Dlatego zapraszam do odwiedzenia strony http://znajdzreklame.pl gdzie można przeczytać o projekcie trochę więcej. Jeśli ktoś jest zainteresowany chętnie odpowiem na wszelkie pytania. Mam nadzieję, że taka platforma ułatwi zarówno wynajmowanie swoich powierzchni reklamowych jak i przeprowadzanie nawet ogólnopolskich kampanii.

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Najprościej mówiąc to ja się z Wami Panie/Panowie nie zgadzam. Praktyka pokazuje , że łatwiej jest mi wynegocjować atrakcyjne rabaty ( a co za tym idzie lepszą cenę końcową nośnika ) u jak to nazywacie "potentatów" niż u firm działających stricte lokalnie. Zrealizowaliśmy mnóstwo kampanii na nośnikach BB na terenie DŚ i zawsze "potentaci" są w stanie zaoferować dużo atrakcyjniejsze ceny końcowe. To chyba nie przypadek ?

Paweł, takich portali jak znjadzreklame.pl jest mnóstwo ( chociażby działający od dawna mediabuy.pl ). W czym Twój portal ma być inny, a co za tym idzie ma przyciągnąć moją uwagę ?
Paweł Romański

Paweł Romański
www.znajdzreklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Piotr W.:
Najprościej mówiąc to ja się z Wami Panie/Panowie nie zgadzam. Praktyka pokazuje , że łatwiej jest mi wynegocjować atrakcyjne rabaty ( a co za tym idzie lepszą cenę końcową nośnika ) u jak to nazywacie "potentatów" niż u firm działających stricte lokalnie. Zrealizowaliśmy mnóstwo kampanii na nośnikach BB na terenie DŚ i zawsze "potentaci" są w stanie zaoferować dużo atrakcyjniejsze ceny końcowe. To chyba nie przypadek ?

Paweł, takich portali jak znjadzreklame.pl jest mnóstwo ( chociażby działający od dawna mediabuy.pl ). W czym Twój portal ma być inny, a co za tym idzie ma przyciągnąć moją uwagę ?

Portale takie jak mediabuy.pl i jego pochodne są bazami ofert, zbiorem nośników różnych firm i kontaktów do nich. Nasz portal będzie miejscem bezpośredniej rezerwacji nośników wielu firm reklamowych, dzięki aktualizacji danych oraz funkcjach umożliwiających targetowanie możliwe będzie efektywne oraz zautomatyzowane przeprowadzanie kampanii tam gdzie chcemy bez kontaktowania się osobno z kilkoma lub kilkunastoma agencjami.

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Paweł Romański:
Nasz portal będzie miejscem bezpośredniej rezerwacji nośników wielu firm reklamowych, dzięki aktualizacji danych oraz funkcjach umożliwiających targetowanie możliwe będzie efektywne oraz zautomatyzowane przeprowadzanie kampanii tam gdzie chcemy bez kontaktowania się osobno z kilkoma lub kilkunastoma agencjami.

Szczerze wątpię żeby firmy z branży np. wielkiego formatu się na to zgodziły. Ja bym się nie zgodził żeby moje nośniki wielkoformatowe były sprzedawane/rezerwowane w takiej formie. Za dużo zmiennych / za dużo niewiadomych. Gdzie miejsce na czynnik negocjacji ceny ?
Paweł Romański

Paweł Romański
www.znajdzreklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Piotr W.:
Paweł Romański:
Nasz portal będzie miejscem bezpośredniej rezerwacji nośników wielu firm reklamowych, dzięki aktualizacji danych oraz funkcjach umożliwiających targetowanie możliwe będzie efektywne oraz zautomatyzowane przeprowadzanie kampanii tam gdzie chcemy bez kontaktowania się osobno z kilkoma lub kilkunastoma agencjami.

Szczerze wątpię żeby firmy z branży np. wielkiego formatu się na to zgodziły. Ja bym się nie zgodził żeby moje nośniki wielkoformatowe były sprzedawane/rezerwowane w takiej formie. Za dużo zmiennych / za dużo niewiadomych. Gdzie miejsce na czynnik negocjacji ceny ?

W przypadku reklam wielkoformatowych faktycznie takich czynników jest zbyt wiele. Dlatego też na początku opieramy na podstawowych nośnikach 12m i 18m gdzie nie ma aż takiego ryzyka. Tworzymy mechanizmy, które mogą pozwolić na zautomatyzowany przebieg kampanii od projektu przez drukarnię aż do wyklejenia. Ceny już na starcie mogą być niższe przy wyborze nośników małych agencji ok (500zł/msc). W przypadku większych kampanii mechanizmy negocjacji działają podobnie co w przypadku jednej dużej firmy, więcej nośników niższa cena. Jesteśmy na etapie przeprowadzania rozmów z firmami posiadającymi nośniki i ustalaniem ewentualnych rabatów zależnych od ilości wynajętych nośników.

W przyszłości jak podstawowa funkcjonalność przyniesie efekty, chcielibyśmy poszerzyć ofertę i wtedy z pomocą i doświadczeniem takich osób jak Ty Piotrze na pewno uda się znaleźć sposób aby ułatwić wynajem również reklam wielkoformatowych.

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Paweł, proste pytanie. Będziecie działać na zasadzie prowizji ? Jeśli tak to odpowiedź z mojej strony jest prosta : mi się to nie opłaca. Po co mam rozmawiać z pośrednikiem skoro mogę umowę negocjować bezpośrednio z właścicielem nośnika ?
Paweł Romański

Paweł Romański
www.znajdzreklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Piotr, portal dla osób posiadających nośniki jest całkowicie darmowy, nie płacąc nic otrzymują narzędzia i potencjalnych klientów. Firmy przeprowadzające natomiast kampanie nie muszą dzwonić po kolei po agencjach dajmy na to na Dolnym Śląsku pytając o ilość wolnych nośników każdą z osobna. Wszystko ma w jednym miejscu i w kilka kliknięć może zarezerwować 100 nośników które posiada 10 firm.

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Dla osób posiadających nośniki portal pewnie jest darmowy. Na tym powinno Wam zależeć. Co w sytuacji kiedy przychodzę do Was jako agencja i chcę zakupić nośniki. W tym przypadku pewnie działacie na "rabacie/prowizji " właściciela nośnika bo na czymś musicie zarabiać. Nieopłacalność takiego działania dla mojej osoby opisałem poniżej.

Poza tym stawiacie przed sobą niemiłosiernie ciężkie zdanie pod względem logistycznym. Aktualizacja dostępności nośników itd. będzie zajęciem bardzo czasochłonnym.
Paweł Romański

Paweł Romański
www.znajdzreklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

I tym ciężkim zadaniem mamy zamiar różnić się od wspomnianych wcześniej portali, mamy pewne rozwiązania, które rozwiążą ten problem.

Nie chcemy jeszcze odkrywać wszystkich kart dlatego mogę tylko zapewnić, że nie będziemy wymagali udzielania rabatów lub zmniejszania swoich cen, ale dziękuję za zwrócenie uwagi. Agencja przychodząca do nas jest klientem, dajemy jej możliwość przeprowadzenia szybko kampanii na np 100 nośnikach mimo posiadania przez nią tylko 20.

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Skoro od właścicieli nośników nie będziecie wymagali udzielania rabatów ani zmniejszania cen, nie będziecie pobierać opłaty za wpisy zamieszczonych nośników, nie będziecie działać na % od kwoty zrealizowanej kampanii to nie wiem na czym chcecie zarabiać. No chyba, że nie chcecie zarabiać ale w takim razie trzeba będzie do biznesu dokładać bo ktoś musi ciężko harować żeby na bieżąco aktualizować dane ...
Słabo to widzę ale oczywiście życzę powodzenia.
Pozdrawiam,
Paweł Romański

Paweł Romański
www.znajdzreklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Wiadomo, że trzeba zarabiać. Tak jak napisałem nie chcemy zmuszać firm posiadających nośniki do zmniejszania swoich cen. Dajemy możliwość przeprowadzenia ogólnopolskiej kampanii bez kontaktowania się z dużą ilością agencji a co za tym idzie oszczędzając czas. Inne funkcje portalu pomogą w dopasowaniu kampanii do potrzeb klienta dokładnie tak jak tego chce. I za to mamy zamiar pobierać kilku procentową prowizję od kampanii.

Na tym etapie zależy nam na feedback'u czy ogólne działanie portalu ma sens i czy osoby zajmujące się na co dzień outdoorem chciałyby z takiego rozwiązania korzystać.
Marian Krótki

Marian Krótki Z-ca Kierownika w
Dziale Innowacji,
A-Z Management

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Podoba mi się pomysł Pawła. Popieram, trzeba spróbować. Zresztą, popieram wszystkie nowe, niesprawdzone idee... do czasu aż ktoś je sprawdzi.
Grzegorz Liputa

Grzegorz Liputa ZnajdzReklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Dziękujemy za słowa uznania.

Zdajemy sobie sprawę z problemów i ryzyk jakie czekają nas podczas tworzenia naszego projektu. Jesteśmy jednak na to przygotowani - pomysł dojrzewał ponad dwa lata a obecność w preinkubacji inkubatora nk dostarcza nam dużo merytorycznej wiedzy i doświadczenia ekspertów.

Zachęcam do dalszej dyskusji :-)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Ale bez tego chamskiego lansu, dobrze ? Bo niebawem temat zniknie.
Marian Krótki

Marian Krótki Z-ca Kierownika w
Dziale Innowacji,
A-Z Management

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Dagmara D.:
Ale bez tego chamskiego lansu, dobrze ? Bo niebawem temat zniknie.


"chamskiego lansu"?!?!?! a gdzie ten lans? moim zdaniem chłopaki mają pomysł i się tym chwalą i bardzo dobrze. a przy okazji zebranie kilku opinii, zwłaszcza krytycznych, na pewno im pomoże parę rzeczy jeszcze raz przemyśleć.

świeże pomysły zawsze wywołują opór tych którzy już w tym siedzą a sami na to nie wpadli albo wpadli ale nie spróbowali. z wielu wielkich świata biznesu też się na początku śmiano i dziwiono, że podam tylko kilka sztampowych przykładów jak Bill Gates czy Steve Jobs.

proszę o wyjaśnienie na czym ma polegać ten "chamski lans" bo ja go nie dostrzegam. a grożenie zamknięciem tematu uważam za niestosowne.

z góry dziękuję.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Od "chwalenia się " jest odpowiedni wątek i tam zapraszam.

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Marian Krótki:
proszę o wyjaśnienie na czym ma polegać ten "chamski lans" bo ja go nie dostrzegam. a grożenie zamknięciem tematu uważam za niestosowne.

z góry dziękuję.

Ja bym się też z chęcią dowiedział ...
Piotr Boguta

Piotr Boguta Moja pasja to
reklama, a mój cel
to pracować z pasją

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Nie da się przeprowadzić ogólnopolskiej kampanii OOH bez wykorzystania, kogoś z tzw. wielkiej czwórki (AMS, Stroer, CBM, CCP).Nośniki mniejszych dostawców można traktować jako uzupełnienie.
Tak samo ambient. Pomysł z zamianą outdooru na social media jest już kompletnie z kosmosu...
Paweł Romański

Paweł Romański
www.znajdzreklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Właśnie dlatego nie chcemy tylko dawać możliwości korzystania z tych mniejszych agencji, mamy zamiar udostępnić wszystkie nośniki firm, które będą chciały z nami współpracować tak aby możliwe było przeprowadzenie ogólnopolskich kampanii.

Jeśli uda nam się stworzyć sporą bazę mniejszych firm łatwiej będzie nam przekonać większych graczy. Nie chcemy tworzyć konkurencji chcemy stworzyć zoptymalizowany rynek nie tylko taki z podziałem na drogie i tanie powierzchnie.

Co więcej firmy z wielkiej czwórki mogą umieszczać u nas na przykład oferty last minute co może pomóc im w wynajęciu swoich nośników a firmom przeprowadzającym kampanie zapewni w dalszym ciągu niższe ceny.



Wyślij zaproszenie do