Grzegorz Liputa

Grzegorz Liputa ZnajdzReklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Witam serdecznie,

Co możecie powiedzieć o funkcjonowaniu reklamy na billboardach w Polsce ? Czy jest możliwe przeprowadzenie ogólnopolskiej kampanii bez pomocy potentatów w branży którzy dyktują wysokie ceny ?
Magdalena Ł.

Magdalena Ł. CEO at Force Media ▫
marketing ▫ reklama
▫ sprzedaż

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

jesli dysponujesz wlasnymi nosnikami w całej Polsce zrealizujesz kampanie w cenie, którą sam sobie ustalisz...
posiłkując się "potentatami" czy też innymi podmiotami, które takimi powierzchniami dysponują polecam skuteczne negocjacje:-)
Marcin Nowaczyk

Marcin Nowaczyk Specjalista ds. BIM

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Grzegorz Liputa:
Witam serdecznie,

Co możecie powiedzieć o funkcjonowaniu reklamy na billboardach w Polsce ? Czy jest możliwe przeprowadzenie ogólnopolskiej kampanii bez pomocy potentatów w branży którzy dyktują wysokie ceny ?

nie:)
Grzegorz Liputa

Grzegorz Liputa ZnajdzReklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Dziękuję za odpowiedź, a nie lepszym wyjściem jest użycie tańszych nośników małych agencji ? Obawiam się jednak o czasochłonność kontaktu z wieloma firmami. Ma ktoś doświadczenie w tego typu kampaniach ?

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Kampania kupowana przez jednego/dwóch/trzech większych dostawców ma swoje zalety. Po pierwsze standaryzacja danych - adresy nośników, karty, zdjęcia. Po drugie - profesjonalizm z ich strony, dostępność, możliwość szybkiego kontaktu, szybkiej reakcji. Niektórzy dostawcy dysponują również narzędziami, które pozwolą nanieść wszystkie nośniki na mapę (też nośniki konkurencji - są na to sposoby) i zobaczyć jak w obrębie miasta rozkłada się planowana sieć nośników.

'Mali' dostawcy nie zawsze są tańsi, nie zawsze w pełni profesjonalni. No i problem z kontaktem z ich większą ilością jest też trudny. Ale za to posiadają nośniki w mniejszych miastach, których nie obejmuje sieć dużych graczy.

A jeśli chodzi o ceny to polecam zatrudnienie dobrego domu mediowego, który wynegocjuje dobrą ofertę ;)
Paweł Ostrowski

Paweł Ostrowski Ambient / Event

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Paulina, zgadzam się z Tobą.

Dodam:
największe firmy mogą sobie pozwolić na robienie pakietów z dużymi upustami.
To oni dyktują ceny, małe agencje nie mają szans.
Wystarczą odpowiednie negocjacje.

Pozdrawiam

Paulina Strupiechowska:
Kampania kupowana przez jednego/dwóch/trzech większych dostawców ma swoje zalety. Po pierwsze standaryzacja danych - adresy nośników, karty, zdjęcia. Po drugie - profesjonalizm z ich strony, dostępność, możliwość szybkiego kontaktu, szybkiej reakcji. Niektórzy dostawcy dysponują również narzędziami, które pozwolą nanieść wszystkie nośniki na mapę (też nośniki konkurencji - są na to sposoby) i zobaczyć jak w obrębie miasta rozkłada się planowana sieć nośników.

'Mali' dostawcy nie zawsze są tańsi, nie zawsze w pełni profesjonalni. No i problem z kontaktem z ich większą ilością jest też trudny. Ale za to posiadają nośniki w mniejszych miastach, których nie obejmuje sieć dużych graczy.

A jeśli chodzi o ceny to polecam zatrudnienie dobrego domu mediowego, który wynegocjuje dobrą ofertę ;)
Sebastian Szulc

Sebastian Szulc Marketing/Reklama/PR

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Jeżeli mogę coś zasugerować to znacznie taniej (a w zasadzie bezkosztowo) wyniesie Cię kampania w social mediach. Natomiast jeśli upierasz się przy outdoorze to polecam ambient media.

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Z tym, że ambient sam w sobie jest mało zasięgowy - chyba, że przeżywa drugie życie w internecie. A wybór pomiędzy OOH a SM zależy od tego co chcemy powiedzieć, jak i do jakiej grupy - to nie jest takie proste ;)
Grzegorz Liputa

Grzegorz Liputa ZnajdzReklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

A jakich rabatów można się spodziewac i robiąc kampanię na np. 50 lub 100 bb ?
Sebastian Szulc

Sebastian Szulc Marketing/Reklama/PR

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Generalnie od tego powinniśmy wyjść, prowadzimy bowiem dyskusję na temat reklamy zewnętrznej, a nie określiliśmy grupy docelowej - to zasadniczy konkret.. Co do AM to czas życia takich kampanii jest zazwyczaj krótki, ale można osiągnąć efekt skali:-)
Paweł Romański

Paweł Romański
www.znajdzreklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Witam, wydaje mi się, że tutaj nie tyle ważna jest grupa docelowa a zasady działania kampanii opartych na outdoorze, sam jestem ciekawe jakie mogą być widełki negocjacji z potentatami. Prowadząc własną agencję wynajmuje standardowe nośniki reklamowe 12m za ok 350-400zł/msc. Na stronie największego w naszym kraju dostawcy powierzchni widnieje cena ok 1500zł jeśli dobrze pamiętam. Dlatego zastanawiam się jak bardzo nawet najlepsze domy mediowe mogą "zejść" z takiej ceny?

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

problemem jest to, że duże agencje mają bb tylko w dużych miastach i przy drogach krajowych. Jeśli chcesz zrobić akcję w całej Polsce (a poza dużymi miastami żyje 66% Polaków) to masz problem.
Wynajęcie na miesiąc bb w mieście powiatowym to 250-450 zł miesięcznie. Tylko mało kto zrobi to sieciowo...
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Sebastian Szulc:
Jeżeli mogę coś zasugerować to znacznie taniej (a w zasadzie bezkosztowo) wyniesie Cię kampania w social mediach. Natomiast jeśli upierasz się przy outdoorze to polecam ambient media.

Co to znaczy "bezkosztowo", w odniesieniu do kampanii social media?

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Patryk R.:
Sebastian Szulc:
Jeżeli mogę coś zasugerować to znacznie taniej (a w zasadzie bezkosztowo) wyniesie Cię kampania w social mediach. Natomiast jeśli upierasz się przy outdoorze to polecam ambient media.

Co to znaczy "bezkosztowo", w odniesieniu do kampanii social media?

Jak to co...? To znaczy, że właściciel firmy sam klepnie sobie ze 3-4 posty tygodniowo na profilu firmowym na fejsie, wklei parę śmiesznych rzeczy znalezionych w necie i już. Jedynym kosztem jest tutaj poświęcony czas. I mamy bezkosztową kampanię w soszial mediach :) A czy skuteczną? A to już zupełnie inna sprawa- ważne, że kasy nie trzeba wydawać ;)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Maciej B.:
Patryk R.:
Sebastian Szulc:
Jeżeli mogę coś zasugerować to znacznie taniej (a w zasadzie bezkosztowo) wyniesie Cię kampania w social mediach. Natomiast jeśli upierasz się przy outdoorze to polecam ambient media.

Co to znaczy "bezkosztowo", w odniesieniu do kampanii social media?

Jak to co...? To znaczy, że właściciel firmy sam klepnie sobie ze 3-4 posty tygodniowo na profilu firmowym na fejsie, wklei parę śmiesznych rzeczy znalezionych w necie i już. Jedynym kosztem jest tutaj poświęcony czas. I mamy bezkosztową kampanię w soszial mediach :) A czy skuteczną? A to już zupełnie inna sprawa- ważne, że kasy nie trzeba wydawać ;)


Po coś się wcinał, chciałem dostać odpowiedź od autora, gdyż zaciekawił mnie (rozdziaw przepastny) :)

Oni prowadzą sobie sami, ale jest to wpisane w gen tej marki: http://www.facebook.com/pages/Zaremba-Bespoke-Tailorin...
Sebastian Szulc

Sebastian Szulc Marketing/Reklama/PR

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

to znaczy, że część działań wizerunkowych PR-owskich, które stanowią dobrą komunikację marki/firmy tzn. funpage etc. to skuteczne działania promocyjne - oczywiście reklamy w sensu stricte kosztują - bannery, lp, mailingi itd. Punktem wyjścia są sel oraz strategia.

konto usunięte

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Grzegorz Liputa:
Dziękuję za odpowiedź, a nie lepszym wyjściem jest użycie tańszych nośników małych agencji ? Obawiam się jednak o czasochłonność kontaktu z wieloma firmami. Ma ktoś doświadczenie w tego typu kampaniach ?

Kolego, ja czegoś nie rozumiem. Zajmujesz się podobno reklamą zewnętrzną, tak ?
Obsługą Klienta , tak ? Boisz się o czasochłonność kontaktu ? Chcesz wyciągnąć od "małych agencji " lepsze ceny niż od S i A żeby nie być posądzonym o reklamę. No cóż .... powodzenia !
Jak Ci się uda to daj znać. Na pewno znajdziemy miejsce dla takiego handlowca !
Grzegorz Liputa

Grzegorz Liputa ZnajdzReklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Zajmuję się reklamą zewnętrzną, ale nie billboardami i kampaniami reklamowymi. Chciałem się po prostu więcej dowiedzieć na temat rynku outdooru w Polsce ponieważ rozważam rozszerzenie działalności.
Kamila Rudnik

Kamila Rudnik koordynator, Szkoła
Prawa Procesowego AD
Exemplum

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Dużym firmom łatwiej zapewnić profesjonalizm. Wiesz, choćby to, żeby nośniki były serwisowane, i żeby Twoja reklama np.: promocji wielkanocnej nie wisiała na nieobłożonym ekranie do Bożego Narodzenia. Albo plakat, który się odkleił 3. dnia trwania kampanii, bo lało - nie wisiał tak do jej końca.
To nie jest powszechne, ale jest i firma, która ma taki serwis.
Paweł Romański

Paweł Romański
www.znajdzreklame.pl

Temat: Funkcjonowanie outdooru w Polsce. Kampanie reklamowe.

Kamila Rudnik:
Dużym firmom łatwiej zapewnić profesjonalizm. Wiesz, choćby to, żeby nośniki były serwisowane, i żeby Twoja reklama np.: promocji wielkanocnej nie wisiała na nieobłożonym ekranie do Bożego Narodzenia. Albo plakat, który się odkleił 3. dnia trwania kampanii, bo lało - nie wisiał tak do jej końca.
To nie jest powszechne, ale jest i firma, która ma taki serwis.


Wydaje mi się, że małe takie jak na przykład moja agencja lub te, z którymi współpracuję posiadające kilkanaście lub kilkadziesiąt nośników nie mogą pozwolić sobie na brak profesjonalizmu ponieważ każdy wolny nośnik jest odczuwalny z powodu dzierżawy. Dlatego zarówno obsługa jak i dobór miejsc pod nośniki musi być odpowiedni. Często w przypadku największych firm, które posiadają około 20tyś. billboardów ustawione są one w naprawdę dziwnych miejscach a i wspomniane oklejanie nie jest obce. Oczywiście, że w przypadku małych firm również znajdują się te mało profesjonalne jednak nie ma co generalizować a 3, 4 a czasem nawet 5 krotna różnica cen według mnie robi wrażenie.



Wyślij zaproszenie do