konto usunięte

Temat: Figura i Feel zaszkodzili bankom?

Dom mediowy Macroscope OMD zbadał skuteczność obecności celebrities w kampaniach reklamowych banków.

W ostatnich dwóch latach jedna czwarta wszystkich reklamujących się banków wykorzystała w swoich kampaniach wizerunek znanej osoby. Tylko w samym 2008 roku w reklamach banków mogliśmy oglądać ponad 20 znanych osób. Byli to m.in.: John Cleese, Leo Beenhakker (BZ WBK), Katarzyna Figura, Krystyna Janda, Danuta Stenka, Michał Żebrowski, Tomasz Kot (Eurobank), Piotr Fronczewski (Getin Bank), Maciej i Jerzy Stuhr (Raiffeisen Bank) i promujący ofertę ING Banku Śląskiego już od ponad 5 lat Marek KonKolejnym problemem może być zupełnie nietrafiony wybór ambasadora marki, który w oczach konsumentów nie pasuje do danej instytucji i przez to jej obecność w reklamie nie przynosi spodziewanych pozytywnych efektów.

Z badania przeprowadzonego przez OMG Metrics, w którym respondenci byli pytani o to, która ze znanych osób występujących w reklamach banków pasuje bądź nie pasuje do produktu, który reklamuje i bardziej mu szkodzi niż przynosi korzyści, respondenci jako osoby nie pasujące do reklamowanych marek najczęściej wskazywali Katarzynę Figurę (Eurobank), Leo Beenhakkera (BZ WBK), Annę Marię Jopek oraz Piotra Kupichę (Millenium Bank). Wśród osób najbardziej pasujących do wizerunku reklamowanego banku wg badanych znaleźli się Marek Kondrat, Piot Fronczewski, Maciej i Jerzy Stuhr oraz Hubert Urbański.

http://wiadomosci.mediarun.pl/news/33817,Figura_i_Feel...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Figura i Feel zaszkodzili bankom?

NIe wiem czy to trochę nie jest tak, że "pasowanie" zmienia się w czasie.
Gdyby były badania porównawcze - w momencie, gdy kampania z Figurą czy Feelem powstawała to mielibyśmu pełny obraz.
Być może JUŻ nie pasują. A od wejścia (a więc i decyzji o wybraniu celebriety na twarz marki) do dziś sporo minęło. NIe wiem czy Feel nie stracił w porównaniu z Zakopower. Ale to takie moje gdybanie (szczególnie, że Feel zrobił furorę - dla mnie nieco niezrozumiałą, ale to nie ma znaczenia)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Figura i Feel zaszkodzili bankom?

Zawsze grażni mnie brak danych na temat metodologii.

Przed kampanią reklamową kredytu
hipotecznego z udziałem zespołu Feel w maju 2008 r. świadomość spontaniczna reklamy banku Millenium wynosiła 14 proc., po kampanii wskaźnik ten spadł do 12 proc.

Taka informacja bez danych o badaniu to żadna informacja. Ten spadek może być równie dobrze pomyłką klepacza/ankietera - a więc mieścić się w zwykłych granicach błedu. Dla mnie takie dane bez kontekstu sa totalnie niewiarygodne.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Figura i Feel zaszkodzili bankom?

Abstrahując od metodologii, wypowiem się jako potencjalny kredytobiorca. Najpierw moje prywatne zdanie.
Nie lubię polskich celebrytów. Jesli o mnie mowa to ich pojawienie się na ogól tylko mnie zniechęca do danej marki.
A jesli mowa o ogóle, to wg mnie wykorzystanie tzw sław w kampaniach reklamowych, zwłaszcza banków, powinno być poprzedzone badaniem, starannie dobrane i zakończone badaniem. Celebryci sa nieobliczalni i nawet po zakończeniu kampanii jesli coś "wywiną" to mogą szkodzić marce. A reputacja tzw. sławy to rzecz zmienna.
Chyba że mowa o ambasadorowaniu. Tutaj relacje są trochę inne jak przypuszczam. Jesli chodzi o polski rynek to widzę jeden udany przykład: A. Kręglicka i Apart. Do mnie akurat to połączenie przemawia i uważam że jest bardzo trafne
Piotr Wójcicki

Piotr Wójcicki Business Development
Manager

Temat: Figura i Feel zaszkodzili bankom?

jeśli chodzi o udane połączenia to uważam: Marek Kondrat- ING, a także ostatnio Martyna Wojciechowska- Sony.

Jeśli natomiast chodzi o Feel- czy nie warto się zastanowić, czy przypadkiem to nie wyniki tego, że zespół był na szczycie, a ostatnio sporo stracił (część ludzi, przestała uważać zespół jako fajny do słuchania) i taki spadak popularności mógł też się odbić na Bank Millenium?

konto usunięte

Temat: Figura i Feel zaszkodzili bankom?

Piotr Wójcicki:
Jeśli natomiast chodzi o Feel (...) a ostatnio sporo stracił (część ludzi, przestała uważać zespół jako fajny do słuchania) i taki spadak popularności mógł też się odbić na Bank Millenium?

no bo ile można słuchać tego wycia?Beata B. edytował(a) ten post dnia 11.11.09 o godzinie 14:17
Piotr Wójcicki

Piotr Wójcicki Business Development
Manager

Temat: Figura i Feel zaszkodzili bankom?

czyli spadek popularności zespołu przełożył się na zmniejszenie zaufania do banku.
Może ktoś zrobi badania, czy występ w reklamie zaszkodziła zespołowi? ;-)

a dlaczego tak się stało w przypadku eurobanku? i Kasi Figury?
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Figura i Feel zaszkodzili bankom?

Piotr Wójcicki:
a dlaczego tak się stało w przypadku eurobanku? i Kasi Figury?

Myślę, że Kasia Figura jest mało wiarygodna. Większość Polaków i tak postrzega ją przez pryzmat biustu.

konto usunięte

Temat: Figura i Feel zaszkodzili bankom?

Wpychanie wymienionych tu osób do jednej kategorii "celebryci" jest
uproszczeniem (zresztą chwyt "na celebrytę" to jeszcze większe cepowisko i cieszy mnie że ktoś dostał za to po kieszeni). Panowie Kondrat i Cleese, czy kabaret Mumio nie zostali wybrani według tego klucza, ale ze względu na spory potencjał warsztatowy i osobisty, który mogli zaoferować. Dawało to zupełnie inną jakość niż ekshumacja Pań Figury czy Jopek lub użycie wylansowanych efemeryd w rodzaju Feel i Beenhakkera. Bank może reklamować nawet czołg z Gwiezdnych Wojen, byleby nie gadał z kartki a pierdnął czymś od siebie.Marcin F. edytował(a) ten post dnia 13.11.09 o godzinie 09:55



Wyślij zaproszenie do