Temat: festiwal muzyczny- usp
Michał Sumiński:
potrzebuje 1000-2000 osob- to nie jest wiele
nie realizuje ich, mojea bedzie
Czyli, zakładając, że Twój target to jest rzeczywiscie 1% musisz dotrzeć z przekazem o swoim festiwalu do 100 - 200 tys. osób - zastanów się więc czy jesteś w stanie do takiej ilości dotrzeć - taka ilość osób musi otrzymać twój komunikat, wyłowić go z szumu informacyjnego, odebrać (np. przeczytać),zrozumieć.
Aby dotrzeć do takiej ilości osób (zakładam, że nie masz jakiegoś miliona zł na komunikację pod ręką) myślę, że mógłbyś spróbować zainteresować media (np. prasę) tak aby poinformowały szerokie grono o Twoim festiwalu.
Możnaby również spróbować sprowokować WoM (czyli marketing szeptany) - czyli np. stworzyć jakiegoś fajnego virala, w którego możnaby wpleść info o festiwalu
ok.wiec namacalnie.beda dzialania "okolofestiwalowe"- pokazy,wystawy,expose, instalacje,projekty multimedialne.beda trzy dni
tematyczne-kazdy z nich bedzie sie skupial na innej grupie zblizonych do siebie gatunków muzycznych co w efekcie ma dac duzo róznorodnosci, ale jednoczesnie okreslona tematyke. kazdego dni
na koniec zagraja w "parach" znani muzycy reprezentujacy kompletnie inna muzyke. to sa konkretne pomysly. co Wy na to?
No to masz swoje USP - jeżeli uda Ci się sprzedać eventy wokłółfestiwalowe (jak rozumiem są one wyjątkowe) to powinno Ci się udać. Eventy możnaby wykorzystać np. w konstrukcji komunikacji virala - pokazać zajawkę/część wystawy/projektu, który w całości zostanie zaprezentowana na wystawie (tylko musi to być natyle zajeb... żeby zachęcić ludzi do wysłania maila dalej.
Nie znam się na tym, ale sądzę, że znane nazwiska robiące coś nowego/innego moga być doskonałym materiałem, o dzięki którym prasa nagłośni Twój festiwal.
Odnośnie sponsorów - tutaj również nie znam się na tym (to znaczy nigdy żadnego sponsora nie zdobywałem, za to sponsorowalem kilka imprez) to być może lepiej szukać sponsorów konkretnych imprez podczas festiwalu- takich których wizerunek/target/ jest zgodny z samą imprezą (np. do prezentacji prac architekta szukać sponsora wśród producentów materiałów budowlanych) - wtedy wąsko targetowany przekaz (+niższy koszt sponsoringu) rekompensuje mały zasięg.