Michał Sumiński

Michał Sumiński Student, Uniwersytet
Warszawski

Temat: festiwal muzyczny- usp

no fakt.ale w sumie festiwal przy dobrej promocji przyciagnie ludzi. taki plan, zeby sponsor stwierdzil ze 2000 ludzi wystarczy i dobra identyfikacja. ludziekojarza festiwal jako cos swietnegonawet jesli nie byli i jednoczesnie wapsowuje sie tutaj sponsor. moze tak byc?

a pokrycie medialne to tak: gazety muzyczne wszelakie, radio, pras tzw"kulturalna", pewnie telewizja jak sie uda. oczywiscie internet.

konto usunięte

Temat: festiwal muzyczny- usp

Michał Sumiński:
potrzebuje 1000-2000 osob- to nie jest wiele
nie realizuje ich, mojea bedzie

Czyli, zakładając, że Twój target to jest rzeczywiscie 1% musisz dotrzeć z przekazem o swoim festiwalu do 100 - 200 tys. osób - zastanów się więc czy jesteś w stanie do takiej ilości dotrzeć - taka ilość osób musi otrzymać twój komunikat, wyłowić go z szumu informacyjnego, odebrać (np. przeczytać),zrozumieć.
Aby dotrzeć do takiej ilości osób (zakładam, że nie masz jakiegoś miliona zł na komunikację pod ręką) myślę, że mógłbyś spróbować zainteresować media (np. prasę) tak aby poinformowały szerokie grono o Twoim festiwalu.
Możnaby również spróbować sprowokować WoM (czyli marketing szeptany) - czyli np. stworzyć jakiegoś fajnego virala, w którego możnaby wpleść info o festiwalu
ok.wiec namacalnie.beda dzialania "okolofestiwalowe"- pokazy,wystawy,expose, instalacje,projekty multimedialne.beda trzy dni
tematyczne-kazdy z nich bedzie sie skupial na innej grupie zblizonych do siebie gatunków muzycznych co w efekcie ma dac duzo róznorodnosci, ale jednoczesnie okreslona tematyke. kazdego dni
na koniec zagraja w "parach" znani muzycy reprezentujacy kompletnie inna muzyke. to sa konkretne pomysly. co Wy na to?

No to masz swoje USP - jeżeli uda Ci się sprzedać eventy wokłółfestiwalowe (jak rozumiem są one wyjątkowe) to powinno Ci się udać. Eventy możnaby wykorzystać np. w konstrukcji komunikacji virala - pokazać zajawkę/część wystawy/projektu, który w całości zostanie zaprezentowana na wystawie (tylko musi to być natyle zajeb... żeby zachęcić ludzi do wysłania maila dalej.

Nie znam się na tym, ale sądzę, że znane nazwiska robiące coś nowego/innego moga być doskonałym materiałem, o dzięki którym prasa nagłośni Twój festiwal.

Odnośnie sponsorów - tutaj również nie znam się na tym (to znaczy nigdy żadnego sponsora nie zdobywałem, za to sponsorowalem kilka imprez) to być może lepiej szukać sponsorów konkretnych imprez podczas festiwalu- takich których wizerunek/target/ jest zgodny z samą imprezą (np. do prezentacji prac architekta szukać sponsora wśród producentów materiałów budowlanych) - wtedy wąsko targetowany przekaz (+niższy koszt sponsoringu) rekompensuje mały zasięg.
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: festiwal muzyczny- usp

No, i nazwa jest :-):

Vokooł
Festival

S.
Michał Sumiński

Michał Sumiński Student, Uniwersytet
Warszawski

Temat: festiwal muzyczny- usp

ok. nabiera to ksztaltu. myslalem od poczatku o wytworniach muzycznych, producentach sprzetu idt. rozumiem ze o to Ci chodzi. no i mamy viral(nie znam tego okreslenia, ale powoli sie domyslam). ale taki wiral i gazety i ogolnie media nie potrzebuja jakegos takiego usp w postaci haslowej? no bo samo dzialanie-instalacje nie jest jeszcze haslem.
Michał Sumiński

Michał Sumiński Student, Uniwersytet
Warszawski

Temat: festiwal muzyczny- usp

A gdyby to był duży sponsor, ale niezwiązany z muzyką bezpośrednio tak ja heineken i open'er? np Carlsberg?

konto usunięte

Temat: festiwal muzyczny- usp

Viral to w dużym skrócie wiadomość którą ludzie przekazują między sobą. Aby zachęcić ludzi do dzielenia się tym co zrobisz musi być to coś co wywoła silne emocje. Jednocześnie musi nawiązywać do Twojego festiwalu.

USP to inaczej Unique Selling Proposition - według mnie to nie jest hasło, ale idea, koncept - oczywiście jeżeli uda Ci się zawrzeć USP w jedno hasło albo(i nie wyjdzie z tego bełkot) to dobrze - ale niewiele Ci da nawet najpięknie sformułowane hasło, jeżeli nie stoi za nim żadna treść.

Odnośnie sponsora - chyba dobrze by było aby Heiniken czy inny Carlsberg objął patronat nad festiwalem- ale postaw się w jego miejscu i zastanów się co mu dasz w zamian za XXX kPLN.
Przecież, jak już napisałeś nie dasz mu dziesiątek tysięcy uczestników. Media bardzo niechętnie beda pisać o Twoich sponsorach, poza tym oczekiwania takiego sponsora mogą się różnić od Twoich planów.
Michał Sumiński

Michał Sumiński Student, Uniwersytet
Warszawski

Temat: festiwal muzyczny- usp

Jakub D.:
Viral to w dużym skrócie wiadomość którą ludzie przekazują między sobą. Aby zachęcić ludzi do dzielenia się tym co zrobisz musi być to coś co wywoła silne emocje. Jednocześnie musi nawiązywać do Twojego festiwalu.

tak. viral na pewno jest propozycja, z torej skorzystam i chyba bede mial pare koncepcji.


USP to inaczej Unique Selling Proposition - według mnie to nie jest hasło, ale idea, koncept - oczywiście jeżeli uda Ci się zawrzeć USP w jedno hasło albo(i nie wyjdzie z tego bełkot) to dobrze - ale niewiele Ci da nawet najpięknie sformułowane hasło, jeżeli nie stoi za nim żadna treść.

czyli moze bardziej zaproponowac USP w formie wizualnej tego elementu okolomuzycznego wskazujacej na fakt "pojecia muzyki nie tylko za pomoca sluchu, ale np oka"?

Odnośnie sponsora - chyba dobrze by było aby Heiniken czy inny Carlsberg objął patronat nad festiwalem- ale postaw się w jego miejscu i zastanów się co mu dasz w zamian za XXX kPLN.

dam mu promocje jego marki.jego logo pojawi sie wszedzie tam gdzie reklama. caly koncept opiera sie na tym zebym przedstawil sponsorowi gotowy produkt, ktory pozostaje sfinansowac i oznakowac swoim logo. Zaczeta dla sponsora ma byc fakt, ze poniekad ktos za darmo(ja nie zamierzam brac za to pieniedzy) zrobi mu kampanie. a koszta na samego przedsiewziecia mozna wliczyc w wydatki na reklame. Tak mysle ja, nie wiem czy sponsor tez tak pomysli ale zamierzam sprobowac.
Przecież, jak już napisałeś nie dasz mu dziesiątek tysięcy uczestników. Media bardzo niechętnie beda pisać o Twoich sponsorach, poza tym oczekiwania takiego sponsora mogą się różnić od Twoich planów.

co do planow to tu rzeczwiscie jest problem. sponsora bede szukal dopoki nie znajde takiego co by sie zgodzil na moja koncepcje wprowadzajac troche swojej, ale zachowujac glowne idee.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: festiwal muzyczny- usp

Michał Sumiński:
Jakub D.:

Odnośnie sponsora - chyba dobrze by było aby Heiniken czy inny Carlsberg objął patronat nad festiwalem- ale postaw się w jego miejscu i zastanów się co mu dasz w zamian za XXX kPLN.

dam mu promocje jego marki.jego logo pojawi sie wszedzie tam gdzie reklama. caly koncept opiera sie na tym zebym przedstawil sponsorowi gotowy produkt, ktory pozostaje sfinansowac i oznakowac swoim logo. Zaczeta dla sponsora ma byc fakt, ze poniekad ktos za darmo(ja nie zamierzam brac za to pieniedzy) zrobi mu kampanie. a koszta na samego przedsiewziecia mozna wliczyc w wydatki na reklame. Tak mysle ja, nie wiem czy sponsor tez tak pomysli ale zamierzam sprobowac.
Przecież, jak już napisałeś nie dasz mu dziesiątek tysięcy uczestników. Media bardzo niechętnie beda pisać o Twoich sponsorach, poza tym oczekiwania takiego sponsora mogą się różnić od Twoich planów.
Wybacz ale twoje podejście do sponsora typu "będę go reklamował przecież" jest dość dziecinne. Jaki interes ma sponsor w reklamie na 1000 osób, na dodatek anonimowych? Owszem, może mieć, jeżeli założenie i przewidywania dają podstawy do zakładania że impreza narobi ostro szumu medialnego, ale na razie się na to nie zanosi.Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 21.11.07 o godzinie 16:20

konto usunięte

Temat: festiwal muzyczny- usp

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Jaki interes ma sponsor w reklamie na 11000 osób, na dodatek anonimowych?

Za reklamę w prasie specjalistycznej (strona A4) płaci się maksymalnie kilkaset zł. za 1000 emisji. Wiem, że te dwa media (prasa i ten event) są nieporównywalne, ale wątpię żeby dla kogoś reklama na takim festiwalu była warta więcej niż kilka tys. zł.
Michał Sumiński

Michał Sumiński Student, Uniwersytet
Warszawski

Temat: festiwal muzyczny- usp

no ale czy to nie jest tak, że oni robia sobie reklame sami i z takim nakladem jaki chca, ale reklama jest wzbogacona o nowy element-festiwal? niech oni zdecyduja ile zainwestuja w promocje swojej marki+festiwal, a przy okazji rzuca kase na sam festiwal.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: festiwal muzyczny- usp

Wszystko musi mieć uzasadnienie, skoro robią sobie reklamę to po co im festiwal? po to by coś dodał i wzbogacił, ale drobiazg... musi być to coś co wyróżnia i co przyciąga, najlepiej tłumy.
Michał Sumiński

Michał Sumiński Student, Uniwersytet
Warszawski

Temat: festiwal muzyczny- usp

a gdyby przyciagnac tlumy a wpuscic tylko 2000 osob?spowodowac zamieszanie tym faktem i uczynic wydarzenie elitarnym takim, że za rok beda walczyc o bilety? mozna tak?

konto usunięte

Temat: festiwal muzyczny- usp

Można, ale po co?
W końcu to nie na elitarności Ci zależało, ale na przyciągnięciu poszukujących.

Lepiej jest przyciągnąć tłumy, skasować je za bilety, a sponsora za to, że się może tym tłumom pokazać

konto usunięte

Temat: festiwal muzyczny- usp

nie wspominając już o tym, że oddalanie tłumów już spod bramki grozi a) zadymą b)końcem kariery organizatora, bo postąpił jak za przeproszeniem przedszkolak. Jeśli robisz event elitarny, to komunikujesz to albo w wąskiej grupie albo otwarcie, że nie dla wszystkich, i ograniczasz dystrybucję zaproszeń.
Michał Sumiński

Michał Sumiński Student, Uniwersytet
Warszawski

Temat: festiwal muzyczny- usp

sorrry, nie mowilem doslownie. chodzilo mi wlasnie o duzy szum i ograniczenie miejsc do dwoch tysiecy. nie chce rzeciez wyrzucac ludzi spod drzwi. ogolnie, nie chce tlumu i nie wiem jak to sprytnie rozwiazac. najchetniej 2000 ambitnych poszukujacych, ale przeciez nie zrobie im selekcji. czyli ogolnie dysonans, na ktoregorozwiazanie brak mi pomyslu

konto usunięte

Temat: festiwal muzyczny- usp

taki dysonans łatwo znieść - na pewno masz znajomych, którzy się tym festiwalem interesują/zainteresują -> i już masz i bazę do word of mouth, bo rozpowiedzą swoim znajomym, pewnie też zainteresowanym itd. dodatkowo zobacz gdzie tacy ludzie przebywają (który wydział UW, jakie knajpy itd) i tam skieruj ulotki/plakaty. poszukaj forów związanych z kulturą alternatywną, artystami, którzy mają wystąpić itd i tam też podziałaj.
Napędzaj odwiedzających komunikatami w stylu "już zostało mało biletów" :)Michał Szymankiewicz edytował(a) ten post dnia 22.11.07 o godzinie 23:21



Wyślij zaproszenie do