konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

ten cały raban jest tak kierowany jakby jedynym klientem adidasa byli graficiarze.
to że wykorzystują ich jako element swojej kampanii nie oznacza że są znaczącą siłą w napędzaniu koniunktury tej firmie a na pewno nie jest nim rynek polski albo nawet ryneczek bo trudno tu brać pod uwagę sprzedaż w tym kraju gdzie 3/4 adidasa kupuje się nie od DYSTRYBUTORA W FIRMOWYCH SKLEPACH lecz na allegro i bazarach gdzie kolejne 90% to LEPSZE LUB GORSZE PODRÓBKI dystrybuowane przez rodzimych "biznesmenów"
Krzysztof Ławecki

Krzysztof Ławecki specjalista ds.
badań jakościowych i
ilościowych

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

wracajac do tematu

ani duzy miedzynarodowy klient, ani sieciowy dom mediowy, ani agencja PR się nie popisali,dramat

polowa tych złych i okrutnych "dzieciaków" na fb ma lepsze wyniki swoich działań:

w 24h w weekend maja kilkanascie cytowan w mediach
17tys fanow
pisza o tym bloggerzy
adidas wydal oswiadczenie dzisiaj niestety zostało szybko zrownane z ziemia i nic nie pomogło

a Tailor media PR
oni nie maja nawet strony internetowej! :)
ale moze to i dobrze
tak by juz mieli zaspamowane skrzynki

ta akcja pokazuje jakis totalny brak profesjonalizmu
ciala dali i adidas - mega światowa marka
i dom mediowy
i agencja PR
wszyscy po kolei, zbiorowe zaćmienie mieli? kilkunastu specjalistów i nikt nie wpad na to że niszczenie ściany graffiti to nie jest dobry pomysł w ramach promocji do tej grupy docelowej
najlepsze ze dzieki fb juz jest wydzwięk miedzynarodowy
leca maila do wlasciciala domu mediowego
do adidasa
cos nieesamowitego
a wszystko zaczeło się od totalizatora: wpadaja na pomysl ze ten swój mur mozna sprzedac, w sumie kawal dobrej powierzchni reklamowej tyle lat sie marnowal - ci jako jedyni mieli prawo tak pomysleć, nie musza sie interesować bardzo graficiarzami
dom mediowy stwierdzil, kurka zeczywiscie, tanio a takie dobre miejsce niezagospodarowane
zaproponowal to adidasowi
ci sie zgodzili bo w sumie eksperci zaproponowali, fajny pomysl, zrobimy tam wlasne grafiti ale takie mega na cały mur, i bedziemy najlepsi
a na koniec tailor sie wypowiedzial na ten temat do tvn bo dlaczego nie
sie pytali to odpowiedzili co wiedzieli

jeden tvn spryciula juz na tym robi biznes i umiał wykorzystać:

"Redakcja tvnwarszawa.pl chce uratować od zapomnienia graffiti na murze wyścigów konnych. Dlatego czekamy na Wasze zdjęcia muru w znanej od wielu lat formie. Pokażemy je na portalu tvnwarszawa.pl.
Przesyłajcie na warszawa@tvn.pl zdjęcia i filmiki graffiti na służewieckim murze. Stwórzmy razem historyczną galerię muru wyścigów konnych.
ladna akcja

i blogerzy:
http://studiumprzypadku.com/index.php/2011/03/27/adida...
http://mediozerca.blogspot.com/2011/03/gowa-w-mur-jak-...
tu jest oswiadczenie adidasa
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,-quot-wstrzy...

i ekipa na fb: adisucks ma 17000 wkurzonych na adidasa fanów
wlasnie rozwalaja oficajlny komunikat adidasa
na blogu to samo http://mediozerca.blogspot.com/2011/03/gowa-w-mur-jak-... - analiza oswiadczenia
:)

tvn tez nie jest mistrzem bo cytuje gotowosc molesty do wydania singla
a wzieli to z fanpaga molesty ktory prawdopodobnie niema z nimi nic wpsolnego
i jest fake'iem
ktos sobie go zalozyl i robi sobie jaja
ale tvn slepo cytuje nie sprawdzając w innym źródle

a na fb cytacik "Jak widać dział PR adidasa kształcił się chyba w czasach głębokiego stalinizmu!!!"
:)
beda mieli ciężki poniedziałek
ja bym brał chorobowe
Pozatym ktos przewidział że moga być kłopoty, mur ogrodzili, postawili ochronę, malarze byli w kominiarkach, ale żeby jakis sztab kryzysowy? wykupić pomoc PRową, teraz już chyba o tym pomyślą :)

myślicie ze mogli to zrobić specjalnie czy są po prostu mało profesjonalni?

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Pomijając temat potencjalnych negatywnych skutków dla marki Adidas mnie zastanawia jeszcze jedna kwestia. Jak bardzo muszą nie znać swoich klientów (i swojej grupy docelowej) marketingowi specjaliści z Adidasa skoro wpadli na taki pomysł. A wystarczyłaby pewnie jedna mała grupa fokusowa, żeby się przekonać jako bardzo nietrafiony jest to pomysł...
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Przemysław R.:

wystarczył telefon z pytaniem o zdanie do DJ 600V którego sponsorują :)
który obecnie też występuje jako głos rozsądku i dąży do załagodzenia konfliktu - chwała mu za to !

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Krzysztof Ławecki:
wracajac do tematu
a Tailor media PR
oni nie maja nawet strony internetowej! :)
ale moze to i dobrze
tak by juz mieli zaspamowane skrzynki

a jak to się robi że taka agencja krzak dostaję taką robotę nie bardzo wiedząc jak się za to zabrać?:)

dziwi mnie to że białe kołnierzyki dostają taką obsługę a fachowcy którzy mogli to zrobić jak bozia przykazała
byli pomijani

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Przemysław G.:
Krzysztof Ławecki:
wracajac do tematu
a Tailor media PR
oni nie maja nawet strony internetowej! :)
ale moze to i dobrze
tak by juz mieli zaspamowane skrzynki

a jak to się robi że taka agencja krzak dostaję taką robotę nie bardzo wiedząc jak się za to zabrać?:)

dziwi mnie to że białe kołnierzyki dostają taką obsługę a fachowcy którzy mogli to zrobić jak bozia przykazała
byli pomijani

ale myślę że inni powinni się tylko cieszyć bo po raz kolejny ktoś kto miał tylko znajomości a nie miał wiedzy spierdolił akcję i spadł ze stołka.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Pierwsze ostrzeżenie Przemysławie G.

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Przemysław G.:
Andrzej Pieniazek:
Dagmara D.:
Pierwsze ostrzeżenie Przemysławie G.

Jeszcze niedawno wystepowal jako Przemyslaw Gosiewski...
no i ??
No i przyszedl czas, zeby wreszcie dorosnac czyz nie?

On topic: Z pewnego zrodla wiem, ze rozwazana jest organizacja jam'u w celu naprawienia calej sytuacji. To jedyne wyjscie jakie widze w tym momencie.

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Czy każdy temat w tej grupie, który ma więcej niż 3 strony, musi sprowadzić się do pyskówki?
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Zrobiłem sobie wolną niedzielę :)
Krzysztof Ławecki

Krzysztof Ławecki specjalista ds.
badań jakościowych i
ilościowych

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

zrobienie JAMu zaproponowali sami przeciwnicy adidasa. Mysle że powinni zrobic cos więcej niz dac darmowe farby. Zniszcyzli jednak bez konsultacji czyjac robotę, pokazując jak mają gdzies swoja grupę docelowa, a mozna było zrobic to tak fajnie.
Bartosz Bukowski

Bartosz Bukowski creative /
copywriter

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Krzysztof Skubala:

Może i tak, może i ta "społeczność" ma swoje zasady, ale ja - czyli osoba która nie mazała po ścianach a muzykę hip-hop gdzieśtamcośtam - pójdę kupić buty wybierając te które mi się podobają. Jeśli będę miał wybór między podobającymi mi się i będącymi w podobnej cenie Adidasami a np. Nike, wtedy po zobaczeniu takiej reklamy-streetArt pomyślę sobie że wezmę te Adidasa, bo oni działają z młodzieżą, artystów ulicznych promują itd. A że wcześniej był tam obrazek (dla mnie odbierany jako jakiś pojedynczy wyraz, kompletnie nieczytelny) stworzony przez super graficiarza Bolka czy innego Lesia, to mnie ani nie parzy, ani nie ziębi. To dość ignorancka postawa, ale taką w tej sprawie prezentuje zapewne większość klientów tej sieci.
Pamiętam jeszcze sprzed paru lat jak koledzy wydawali ciężko nastukane pieniądze na jakieś kiepskie spray'e i mazali nimi swoje ksywy po murach. Ciężko mi uwierzyć, że w Polsce przeciętny dzieciak biegający z puszką po mieście może sobie pozwolić na częste zakupy w Adidasie. Zapewne większość z osób które poparły akcję na Facebook'u miało w swojej historii parę butów za dwie stówki od mamy, od biedy jakąś bluzę z dresu.
Sprawa może być kontrowersyjna dla osób ze środowiska. Ale nie wierzę żeby przyniosła jakieś odczuwalne straty firmie - a może się okazać że przyniesie spory zysk. Bo oni tam tym dzieciakom pomagają...

Nie rozmawiajmy o pieniądzach i zysku. Każdy chyba na tym forum zdaje sobie sprawę, że istnieje jedna rzecz, która dla każdej marki jest ważniejsza niż zysk - bowiem go napędza. Jest to wizerunek. A w tym przypadku adidas przegrał właśnie wizerunkowo. Przegrał, ponieważ nie tylko całkowicie zignorował specyfikę, działania i dążenia grupy, która legitymizuje go w szeroko pojętej "kulturze młodzieżowej", "ulicznej", czy jak to tam chcecie Państwo to nazwać. Oni dodatkowo - najprawdopodobniej zupełnie niechcący - poszli z tą grupą na otwarte starcie. I za to, piszę to bez satysfakcji, słono zapłacą. Ja akurat należę do "heavy userów" - ciuchy adidas Originals kupuję średnio raz na dwa miesiące, potrafię ściągnąć model butów z limitowanej serii z innego kontynentu, jeśli akurat mi się podoba. I ja na przykład zagłosuję portfelem. Moi znajomi znają mnie z dużego przywiązania do tej marki i najprawdopodobniej też zagłosują portfelami. Ale to jeszcze nic, bo nawet przez odejście kilkuset konsumentów adidas faktycznie może nie stracić. Natomiast stracił w tym momencie wiarygodność w swojej grupie docelowej - czyli wśród młodych, aktywnych, kreatywnych i niezależnych ludzi.

Jest oczywiście kilka pomysłów na odzyskanie pozycji, no ale to już nie na tym forum, tylko w rozmowie z przedstawicielami koncernu ;)

[edit - 2 literówki]Bartosz Bukowski edytował(a) ten post dnia 28.03.11 o godzinie 02:58
Bartosz Bukowski

Bartosz Bukowski creative /
copywriter

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Krzysztof Ławecki:
zrobienie JAMu zaproponowali sami przeciwnicy adidasa. Mysle że powinni zrobic cos więcej niz dac darmowe farby. Zniszcyzli jednak bez konsultacji czyjac robotę, pokazując jak mają gdzies swoja grupę docelowa, a mozna było zrobic to tak fajnie.

Myślę, że nikt ze środowiska nie zgodzi się już w tym momencie na jakikolwiek udział adidasa w planowanym jam'ie, z darmowymi farbami włącznie.
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Krzysztof B.:
Czemu koncern, który najprawdopodobniej zapłacił słono za 'ścianę', miałby rezygnować z jej urządzenia po swojemu? Chciałbyś kupić mieszkanie z dożywotnim lokatorem, który czuje się właścicielem, robi co chce i ma za nic Twoje racje?

Nie no, oczywiscie, możesz miec racje.
Tak, jak rodzina, która zamalowała Syrenkę by Picasso, bo miala dość wizytujących w mieszkaniu.
Miała prawo? jak najbardziej.
Było to najlepsze możliwe rozwiązanie?

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Dla wszystkich prawnych materialistów w tym wątku ;)

"Wyścigi konne na Służewcu nie współpracowały z Adidasem?
http://alert24.pl
Totalizator Sportowy w oświadczeniu prasowym zaprzecza, że w jakikolwiek sposób współpracował z domem mediowym reprezentującym firmę Adidas i nigdy nie wydawał zgody na użycie komercyjne muru na Służewcu."
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Czyli wszystko w duchu street-artu. Ci z Adidasa też chcieli walnąć nielegalną wrzutę.

Oczywiście piszę to z przekąsem. Ciekawe czy na tym ważnym spotkaniu, o którym wspomina autor artykułu, zaczęła się dekapitacja...Bo tak czy tak ci od kryzysowego PR-u będą mieli pełne ręce roboty.

Mateusz Ludwinek:
Dla wszystkich prawnych materialistów w tym wątku ;)

"Wyścigi konne na Służewcu nie współpracowały z Adidasem?
http://alert24.pl
Totalizator Sportowy w oświadczeniu prasowym zaprzecza, że w jakikolwiek sposób współpracował z domem mediowym reprezentującym firmę Adidas i nigdy nie wydawał zgody na użycie komercyjne muru na Służewcu."
Krzysztof Ławecki

Krzysztof Ławecki specjalista ds.
badań jakościowych i
ilościowych

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

:) są mistrzami, na nielegalu tez zrobili ogrodzenie i dostana za to mandat :) - to naprawde nowatorskie dzialanie
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Ale tak na serio... Jakim trzeba być idiotą, żeby tak sobie strzelić, nawet nie w stopę, ale w dwie rzepki za jednym pociągnięciem cyngla?

Śmiem przypuszczać, że "górka" marketingu polskiego Adidasa składa się z wytapetowanych dziuń, dla których wyznacznikiem stylu życia jest "Seks w wielkim mieście" i z wymuskanych chłopaczków, którzy co miesiąc stawiają sobie za cel wykupienie co najmniej połowy z tych 375 "musiszmieć" z "Logo".

Jedni i drudzy może nie tyle mają klapki na oczach co cyferki - dla nich liczą się przede wszystkim wyniki sprzedaży. Bo gdyby choć trochę włączyli innego rodzaju myślenie, to nie zniszczyliby kultowego miejsca dla subkultury na której opierają przecież swój wizerunek, obrażając tym samym (a reakcja graficiarzy i ludzi związanym ze środowiskiem hh jest w tym momencie jak najbardziej na miejscu) tę właśnie grupę.

IMHO każda korporacja, której brandy lub sub-brandy (bo "Originals" jest taką właśnie podmarką), opierają się na związku z określonymi grupami, czy tez subkulturami, powinna mieć w zarządzie lub w dziale odpowiedzialnym za marketing kogoś, kto z danej grupy się wywodzi i kto w odpowiednim momencie będzie mógł krzyknąć "Hola, Hola, nie idźmy ta drogą, bo wdepniemy w niezłe g...".

I nie chodzi mi tutaj o postać ambasadora marki, bo Ci stoją zupełnie na zewnątrz, a i na takie działania mogą zagłosować nogami, co w rzeczonym przypadku pokazuje postawa DJ-a 600 Volt.

A przecież mogło być tak pięknie... przecież wystarczyłoby, żeby Adidas dał pieniążki na wybudowanie muru gdzieś w pobliżu, połowę ściany przeznaczył na własną reklamę, drugą na jam...Myślenie przecież nie boli!
Krzysztof Ławecki

Krzysztof Ławecki specjalista ds.
badań jakościowych i
ilościowych

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

chyba że dostają breify i wytyczne z zagramanicy a sami tylko musza to zrealizowac, nie mysla, nie czuja strategii, nie robili researchu dot grupy docelowej, nie chcialo im sie i zrobili taka bzdure
ja do tej pory nie moge uwierzyc ze to sie dzieje

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Cytat z przed chwili jeśli ktoś nie śledzi tego na FB.

Oficjalne oświadczenie
W związku z zaistniałą sytuacją jak najszybciej zorganizowaliśmy spotkanie z Dyrektorem Działu Marketingu Adidas Polska, które odbyło się dn. 28.03 o godz. 11.00. Ww. przedstawiciel firmy Adidas przekazał na nasze ręce wyrazy skruchy i żalu, z powodu zaistniałej sytuacji. Adidas uważa zajście za ogromne nieporozumienie oraz błąd, który nie powinien się wydarzyć, uznając brak konsultacji ze środowiskiem za główną przyczynę skandalicznego zajścia. Firma przygotowuje oficjalne przeprosiny, zwracając się do nas oraz do środowiska z prośbą o pomoc w ustaleniu sposobu naprawienia tego aktu wandalizmu. Z naszej strony zawiesiliśmy współpracę z firmą Adidas przy cyklu imprez Super Mc oraz Dancehall Originals, które mimo to odbędą się z tygodniowym opóźnieniem pod innym szyldem. Oczekujemy autentycznych efektów starań firmy, by móc ocenić szczerość intencji Adidasa. Zamierzamy doprowadzić do sytuacji w której środowisko i kultura otrzymają realne korzyści związane z chęcią zadośćuczynienia ze strony Adidasa. Przypominamy, że Adidas oraz Reebok to jedyne duże zagraniczne marki odzieżowe, które w historii polskiej kultury hip hop finansowo wspomagały liczne projekty związane z tą kulturą, np. mający miejsce miesiąc temu Adidas Rocks The Floor 2011r, legendarny Reebok Hip Hop Tour czy odbywający się przed laty cykl imprez w klubie Punkt. Pamięć o tych sytuacjach jest jedynym powodem dla którego jesteśmy w stanie dać Adidasowi szansę zadośćuczynienia. W przeciągu 48 godzin udostępnimy oficjalne wspólnie stworzone projekty, które mogłyby przynieść wymierne korzyści kulturze. Jednocześnie przestrzegamy przed ludźmi, którzy mają ochotę zarobić kasę na sprzedaży koszulek, kubków czy smyczy, wykorzystujących sytuację i opierających się na hejtingu. Śledźcie fakty i bazujcie na rzeczywistych zdarzeniach. V6 Management Anna Fritz-Fabijanek/Dj 600V
Przez: DJ 600V



Wyślij zaproszenie do