konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Agata Krajewska:

Tak, oczywiście, masz rację z prawnego punktu widzenia. I tak, Adidas miał PRAWO wynająć tę powierzchnię i zrobić na niej, co chce.
Tyle że ciągle zapominamy, PO CO chciał to zrobić i jaki jest wydźwięk ogólnoświatowej kampanii Adidasa, która się właśnie rozpoczęła. Jeżeli tworzysz wizerunek marki, która _wspiera_ street-art, to strzałem w stopę jest totalne nierozpoznanie i nie przewidzenie reakcji środowiska, do którego mówisz na to, że "z butami" wchodzisz "na ich teren" i robisz tam, co chcesz. Nie chodzi o to, czy prawnie to jest naprawdę ich teren, tylko o to, z jakim komunikatem do nich wychodzisz i co im dajesz do zrozumienia. Adidas przyszedł, wziął czarną farbę i 15 kolesi i zaczął zamalowywać coś, co dla ludzi, do których chce mówić jest "ich terenem". No to albo chce do nich mówić i z nimi tworzyć komunikację, albo pokazać im, że ma ich gdzieś. I ktoś, kto wpadł na ten genialny pomysł, powinien był przewidzieć, że to co robią zostanie odebrane jako "mamy was i wasze sentymenty gdzieś". Proste.
Dżiz. a wystarczyło przepytać jakiegoś antropologa czy innego kulturoznawcę, który się kiedyś kulturą street-artu zajmował. Albo samych grafficiarzy :D

Ależ oni dają 15 graficiarzom możliwość tworzenia sztuki. Nie idą tam wyklejać plakatów, tylko 15 utalentowanych osób będzie mogło za ich pieniądze malować. Czy nie właśnie o to chodzi w akcjach z takimi murami?
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Ludzie przestali myśleć mózgami, a zaczęli internenetem...

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Aj cieżka dyskusja już wiedzę , dla mnie temat zamknięty , nie ma co dyskutować , akcja nabiera rozgłosu i moim zdaniem udało się osiągnąć zamierzony cel ... po co się już rozdrabniać ? moim zdaniem dalsze komentarze są zbędne , wplatają chaos w temat i nic więcej , istotne posty były wczesniej.
A uleganie prowokatorom ? chyba już wyrośliśmy z Tego prawda ? to nie forum onetu czy do lat 15tu :)

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Krzysztof Skubala:

Ależ oni dają 15 graficiarzom możliwość tworzenia sztuki. Nie idą tam wyklejać plakatów, tylko 15 utalentowanych osób będzie mogło za ich pieniądze malować. Czy nie właśnie o to chodzi w akcjach z takimi murami?

I dlatego ściągają ich z zagranicy, bo wszystkie warszawskie ekipy odmówiły współpracy? (info z graficiarskich dyskusji, więc nie "oficjalne").
To już na tym etapie ktoś się powinien zastanowić, czy pomysł jest dobrym posunięciem.

a co do agencji PR - im sie na facebooku nie obrywa za wymyślenie akcji, tylko za nieumiejętną komunikację.Michał S. edytował(a) ten post dnia 27.03.11 o godzinie 14:44

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Michał S.:
I dlatego ściągają ich z zagranicy, bo wszystkie warszawskie ekipy odmówiły współpracy?

kiedyś była podobna akcja cropp i środowiska h-h które to bojkotowało chińską firmę która chciała wbić się w ten rynek zarezerwowany dla polskich firemek.

zwykła i typowa walka o wpływy

firmy i sklepiki po jednej stronie, chiński producent fejkowej marki z siecią sklepów w galeriach

na początku tajne zebrania i spiskowanie,później już tylko błagalne listy o to by wejść na ich sklepy itd itd
artyści muzyczni,grafficiarze,sportowcy itp jak zobaczyli kase to nagle zapomneli o tym że niedawno pluli na tą markę;))))

i się zesrało w imię kasy bez skrupułów i ideologii;)Przemysław Gosiewski edytował(a) ten post dnia 27.03.11 o godzinie 15:27
Agata Krajewska

Agata Krajewska Junior Account
Executive

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Przemysław Gosiewski:
Agata Krajewska:
Tyle że ciągle zapominamy, PO CO chciał to zrobić i jaki jest wydźwięk ogólnoświatowej kampanii Adidasa, która się właśnie rozpoczęła. Jeżeli tworzysz wizerunek marki, która _wspiera_ street-art, to strzałem w stopę jest totalne nierozpoznanie i nie przewidzenie reakcji środowiska,

wiesz co ale za to odpowiada polska firemka PR a nie ADIDAS
http://www.tailormadepr.pl/

to tailor made dało dupy i nikt nawet o tym nie wspomina;)za to świetnie to służy konkurencji adidasa:))))

Za wprowadzenie ogólnoświatowej kampanii Adidasa na rynek Polski odpowiada dział marketingu Adidasa. TM PR ma inny zakres działań. Proste. Wpadka TMPR jest oddzielnym (niezaprzeczalnym) case'em, ale my tu nie o tym, tylko o decyzji Adidasa.

@Krzysztof Skubala: teoretycznie super. Tyle że specyfika środowiska jest jaka jest i należało ją wcześniej rozpoznać. Jak również dowiedzieć się o niepisane zasady, które powodują, że jedne malunki na wyścigach zostają dłużej, inne krócej, chociażby.

@Mateusz Ludwinek: A tu nie jest miejsce do dyskusji? Takie miałam ciche wrażenie, że gadamy o reklamie i marketingu, a nie o tym, czy adisucksowi "udało się osiągnąć zamierzony cel". To nadal jest ciekawy case, zwłaszcza że ze strony Adidasa ciągle cisza. Wielka marka nie pracuje w weekendy? Czy też wielkiej marce wygodnie, że całość złości skupiła się na agencji PR?

Poza tym - dość ciekawie obserwować siłę Social Mediów w praktyce, oraz w praktyce fakt, że Social Media działają 24h/7dni w tygodniu i jeśli jesteś w nich obecny, to musisz się z tym liczyć.

Ciekawie jest też widzieć choćby inne spojrzenie na zagadnienie - takie jak na przykład Pana Krzysztofa Skubali. Podejrzewam, że jest to droga, którą myśleli pomysłodawcy tej akcji. W założeniach swoich - ok, słuszna i warta przemyślenia - jednak ktoś się na nią zdecydował bez rozpoznania terenu.

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Agata Krajewska:
Za wprowadzenie ogólnoświatowej kampanii Adidasa na rynek Polski odpowiada dział marketingu Adidasa. TM PR ma inny zakres działań. Proste. Wpadka TMPR jest oddzielnym (niezaprzeczalnym) case'em, ale my tu nie o tym, tylko o decyzji Adidasa.

ale też i o tym bo niby z jakiej racji nie?
na FB jasno nie potrafią się wytłumaczyć tylko lawirują.Jesli lawirują to kombinują.

przecież wiadomo że na takiej wpadce korzysta konkurencja bo walczy o wpływy a różnej maści "mentorzy" którzy działają rzekomo społecznie,mogą mieć z tej aferki wymierne korzyści.

zapłać to chętnie będę pisać na konkurencję 24h na dobę 7 dni w tygodniu:)

nie ma co gadać: ktoś się potyka,inni korzystają czy to z pomocą social mediów wspieranych przez wynajęte agencje czy to rzekomych obrońców świętych miejsc.Przemysław G. edytował(a) ten post dnia 27.03.11 o godzinie 15:41

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Przemysław G.:
Agata Krajewska:
Za wprowadzenie ogólnoświatowej kampanii Adidasa na rynek Polski odpowiada dział marketingu Adidasa. TM PR ma inny zakres działań. Proste. Wpadka TMPR jest oddzielnym (niezaprzeczalnym) case'em, ale my tu nie o tym, tylko o decyzji Adidasa.

ale też i o tym bo niby z jakiej racji nie?
przecież wiadomo że na takiej wpadce korzysta konkurencja bo walczy o wpływy a różnej maści "mentorzy" którzy działają rzekomo społecznie,mogą mieć z tej aferki wymierne korzyści.

zapłać to chętnie będę pisać na konkurencję 24h na dobę 7 dni w tygodniu:)

nie ma co gadać: ktoś się potyka,inni korzystają czy to z pomocą social mediów wspieranych przez wynajęte agencje czy to rzekomych obrońców świętych miejsc.Przemysław Gosiewski edytował(a) ten post dnia 27.03.11 o godzinie 15:25

Holy shit , taki mądry chłop i bezrobotny ? :D Chłopie marnujesz sie :D :D :D hehehe

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Mateusz Ludwinek:
Holy shit , taki mądry chłop i bezrobotny ? :D Chłopie marnujesz sie :D :D :D hehehe

płać to będę wychwalać pod niebiosa a jak trzeba to i konkurencji napiszę coś miłego:)))

tailomade jako agencja PR sam sobie strzelił w stopę odcinając się od całej akcji i nie przyznając się do swojego klienta.

tak się nie robi swoim klientom:))
jak tonie statek to na dno idą wszyscy

no chyba że to grecka bandera to wtedy kapitan ucieka pierwszy jedyną szalupą:)))Przemysław G. edytował(a) ten post dnia 27.03.11 o godzinie 15:46
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Przemysław G.:
Agata Krajewska:
Za wprowadzenie ogólnoświatowej kampanii Adidasa na rynek Polski odpowiada dział marketingu Adidasa. TM PR ma inny zakres działań. Proste. Wpadka TMPR jest oddzielnym (niezaprzeczalnym) case'em, ale my tu nie o tym, tylko o decyzji Adidasa.

ale też i o tym bo niby z jakiej racji nie?
na FB jasno nie potrafią się wytłumaczyć tylko lawirują.Jesli lawirują to kombinują.

przecież wiadomo że na takiej wpadce korzysta konkurencja bo walczy o wpływy a różnej maści "mentorzy" którzy działają rzekomo społecznie,mogą mieć z tej aferki wymierne korzyści.

zapłać to chętnie będę pisać na konkurencję 24h na dobę 7 dni w tygodniu:)

nie ma co gadać: ktoś się potyka,inni korzystają czy to z pomocą social mediów wspieranych przez wynajęte agencje czy to rzekomych obrońców świętych miejsc.Przemysław G. edytował(a) ten post dnia 27.03.11 o godzinie 15:41

widzisz są ludzie tacy jak ty czyli typowe Psy ogrodnika i tacy jak ja którzy martwią sie o problemu konkurencji czemu ?

bo jeśli adidas robi wpadke na cały kraj w przestrzeni murali i graffiti to inni moi klienci powiedzą

"hm to graffiti to ciężki temat nie ale dziękujemy"

a jeśli Adidas zrobi super wrzute to Puma będzie chciała lepszą

nie rozumiesz ... ?

sam zrobiłem kilka porządnych murali i wiem jakie problemy można napotkać w przypadku robienia takich projektów - wiem jakie teraz będą problemy nie tylko dla adidasa

tak daleko twoje myślenie nie sięga już ?

rany czemu ja gadam z Trolem ?

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Kamil Obrok:
rany czemu ja gadam z Trolem ?
a to już zadaj sam sobie

mnie osobiście wali adidas czy adibas

natomiast nie rozumiem polityki agencji PR która to umywa ręce i odsuwa się od swojego klienta próbując ujść cało.

to chyba jakieś podstawowe zaprzeczenie działań PR?czy się może mylę?

wejdź na ich scianę i poczytaj jak mącą

a wniosek jest prosty: jeśli nie znają się na tym co robią to nie powinni tego robić.niech takimi akcjami zajmują się agencje które wiedzą o co chodzi w tak śliskich tematach

w mniejszym lub większym stopniu przyczynili się do tej akcji ale przy okazji pokazali jak potrafią się zmyć po angielsku.Przemysław G. edytował(a) ten post dnia 27.03.11 o godzinie 15:55

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Agata Krajewska:
był przewidzieć, że to co robią zostanie odebrane jako "mamy was i wasze sentymenty gdzieś". Proste.

Czyż nie tak właśnie robią graficiarze, gdy niszczą komuś elewację, płot, reklamę lub gdy z premedytacją zamalowują inne graffiti?

ps
Proszę stosować cytowanie z GL - imię i pierwsza litera nazwiska.
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Krzysztof B.:
Czyż nie tak właśnie robią graficiarze, gdy niszczą komuś elewację, płot, reklamę lub gdy z premedytacją zamalowują inne graffiti?

Zmysł biznesowy charakteryzuje się min. umiejętnością wyczuwania zachowania drugiej strony w tym przypadku graficiarzy - jeśli osoby decyzyjne zrobiły by odpowiedni re seserch to mogły by przynajmniej spekulować że jest to co najmniej ryzykowana zagrywka

a skoro były by przesłanki że nabyta ściana legalnie i pomalowana w ładny sposób mogła by zostać zniszczona to jaki ma sens ?

jaki ma sens pokazywanie swojej siły czy wyższości w obliczu środowiska które zdenerwowane może działać w mocno niestandardowy sposób ?

nie sztuka jest zagrodzić 1,5 km ściane i zrobić na niej ładne graffiti w tydzień

sztuką jest aby to graffiti się utrzymało więcej niż tydzień

oczywiście można otworzyć w centrum Harlemu legalny Army Shop o nazwie "White Pride" tylko po co ?
Agata Krajewska

Agata Krajewska Junior Account
Executive

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Krzysztof B.:
Agata Krajewska:
był przewidzieć, że to co robią zostanie odebrane jako "mamy was i wasze sentymenty gdzieś". Proste.

Czyż nie tak właśnie robią graficiarze, gdy niszczą komuś elewację, płot, reklamę lub gdy z premedytacją zamalowują inne graffiti?

ps
Proszę stosować cytowanie z GL - imię i pierwsza litera nazwiska.

Panie Krzysztofie - ja o jednym, Pan o drugim. Ja o tym, że Adidas, chcąc "przybić sztamę" ze street-artowcami i grafficiarzami pokazał im, że ich olewa, Pan o tym, że gdzie indziej niszczą nielegalnie czyjąś własność. Ja o działaniach marketingowych skierowanych w teorii do tego środowiska (nietrafionych), Pan o tym, że w środowisku "też biją murzynów". Chyba się rozmijamy.
Agata Krajewska

Agata Krajewska Junior Account
Executive

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,9329791,Adi...

Pojawiło się oficjalne stanowisko Adidasa. Co o tym Państwo myślą?
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Krzysztof B.:
Agata Krajewska:
był przewidzieć, że to co robią zostanie odebrane jako "mamy was i wasze sentymenty gdzieś". Proste.

Czyż nie tak właśnie robią graficiarze, gdy niszczą komuś elewację, płot, reklamę lub gdy z premedytacją zamalowują inne graffiti?

ps
Proszę stosować cytowanie z GL - imię i pierwsza litera nazwiska.

Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.
Katarzyna Nowak

Katarzyna Nowak Przedstawiciel
Handlowy,
dobrawizytowka.pl

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Myślę, że dziwnym sposobem oddania hołdu jest zamalowanie czegoś, ale jednocześnie to chyba było nieprzemyślana decyzja i osoby tym zajmujące się w Adidasie raczej nie wzięły pod uwagę jakie mogą być skutki (choć to powinno być przemyślane już na samym początku).
Mimo wszystko Adidas na grono klientów i zwolenników i wprawdzie zrobili sobie teraz antyreklamę, ale myślę że jakoś szczególnie nie zaszkodzi to ich pozycji, ale czas pokaże.
Agata Krajewska

Agata Krajewska Junior Account
Executive

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Czy jednak takie oświadczenie to jest coś, co po 2 dniach ciszy wystarczy? Mam wrażenie, że jest po prostu... słabe.

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Agata Krajewska:
Panie Krzysztofie - ja o jednym, Pan o drugim. Ja o tym, że Adidas, chcąc "przybić sztamę" ze street-artowcami i grafficiarzami pokazał im, że ich olewa,

Nie zrozumiała Pani. Piszę o tym, że grafficiarze sami NIE SZANUJĄ dokonań poprzedników, często gęsto zamalowując je na nowo po swojemu.

W tym kontekście firma Adidas zrobiła dokładnie to, co w tej kulturze ulicznej najwyraźniej jest przyjęte - przyszła i zamalowała po swojemu.

Fakt, że graficiarze niszczą cudzą własność nie przysparza im zwolenników, zwłaszcza wśród tych, którym owi artyści ulicy coś zniszczyli sprajem.
I to też jest element stały tej "kultury".

i tyle.

konto usunięte

Temat: Fatalne posunięcie adidasa

Agata K.:

@Krzysztof Skubala: teoretycznie super. Tyle że specyfika środowiska jest jaka jest i należało ją wcześniej rozpoznać. Jak również dowiedzieć się o niepisane zasady, które powodują, że jedne malunki na wyścigach zostają dłużej, inne krócej, chociażby.
[...]
Ciekawie jest też widzieć choćby inne spojrzenie na zagadnienie - takie jak na przykład Pana Krzysztofa Skubali. Podejrzewam, że jest to droga, którą myśleli pomysłodawcy tej akcji. W założeniach swoich - ok, słuszna i warta przemyślenia - jednak ktoś się na nią zdecydował bez rozpoznania terenu.

Może i tak, może i ta "społeczność" ma swoje zasady, ale ja - czyli osoba która nie mazała po ścianach a muzykę hip-hop gdzieśtamcośtam - pójdę kupić buty wybierając te które mi się podobają. Jeśli będę miał wybór między podobającymi mi się i będącymi w podobnej cenie Adidasami a np. Nike, wtedy po zobaczeniu takiej reklamy-streetArt pomyślę sobie że wezmę te Adidasa, bo oni działają z młodzieżą, artystów ulicznych promują itd. A że wcześniej był tam obrazek (dla mnie odbierany jako jakiś pojedynczy wyraz, kompletnie nieczytelny) stworzony przez super graficiarza Bolka czy innego Lesia, to mnie ani nie parzy, ani nie ziębi. To dość ignorancka postawa, ale taką w tej sprawie prezentuje zapewne większość klientów tej sieci.
Pamiętam jeszcze sprzed paru lat jak koledzy wydawali ciężko nastukane pieniądze na jakieś kiepskie spray'e i mazali nimi swoje ksywy po murach. Ciężko mi uwierzyć, że w Polsce przeciętny dzieciak biegający z puszką po mieście może sobie pozwolić na częste zakupy w Adidasie. Zapewne większość z osób które poparły akcję na Facebook'u miało w swojej historii parę butów za dwie stówki od mamy, od biedy jakąś bluzę z dresu.
Sprawa może być kontrowersyjna dla osób ze środowiska. Ale nie wierzę żeby przyniosła jakieś odczuwalne straty firmie - a może się okazać że przyniesie spory zysk. Bo oni tam tym dzieciakom pomagają...Krzysztof Skubala edytował(a) ten post dnia 27.03.11 o godzinie 19:01



Wyślij zaproszenie do