Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Faks jako forma promocji?

W wątku o zapraszaniu ludzi na seminarium pojawił się temat poboczny – reklama przekazywana za pomocą faksu. Jak się zapatrujecie na coś takiego?

Mnie osobiście reklama faksem drażni. Mamy w firmie faks, którego używamy, jeśli ktoś koniecznie chce przesłać jakiś podpisany ręcznie dokument (fakturę, cokolwiek) i nie ma dostępu do skanera. Reklamy, które przychodzą faksem uważam za marnowanie papieru – staram się nie odbierać niezamówionych faksów (często przychodzą wieczorem, kiedy maszyna jest nastawiona na automatyczny odbiór, więc wyłączyłem automatyczny odbiór). A reklamy dostarczone w ten sposób wyjątkowo mnie drażnią (bardziej, niż spam w poczcie elektronicznej).

Jakie są Wasze odczucia?

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

na szczęście faks chyli się ku upadkowi, szkoda drzew...

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Miałem u siebie przez jakiś czas e-faks, ale po pewnym czasie i z niego zrezygnowałem. Jest coraz mniej firm i instytucji, które nie potrafią obsługiwać skrzynki mailowej. Tak więc era faksu chyli sie ku upadkowi.

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Niedawno organizowaliśmy faxmailing i jesteśmy zadowoleni. Inwestycja się zwróciła. Ba! Nawet trochę zarobiliśmy. ;)

Z tym, że to jest specyficzna branża, a ofertę kierowaliśmy do szkół, które często nie posiadają skrzynki e-mail, a jeśli mają, to nie korzystają.

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Marcin Korneluk:
na szczęście faks chyli się ku upadkowi, szkoda drzew...

Też nie mam kompletnie pojęcia dlaczego faks jeszcze w ogóle funkcjonuje. To jakiś zabytek, muzeum...

;)

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Radek Karbowski:
Niedawno organizowaliśmy faxmailing i jesteśmy zadowoleni. Inwestycja się zwróciła. Ba! Nawet trochę zarobiliśmy. ;)

Z tym, że to jest specyficzna branża, a ofertę kierowaliśmy do szkół, które często nie posiadają skrzynki e-mail, a jeśli mają, to nie korzystają.

No niestety, również w niektórych urzędach mail z ofertą jest kasowany lub oznaczany jako spam a faks wbijany na dziennik i kierowany do rozpatrzenia

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Tomasz Barszcz:
Radek Karbowski:
Niedawno organizowaliśmy faxmailing i jesteśmy zadowoleni. Inwestycja się zwróciła. Ba! Nawet trochę zarobiliśmy. ;)

Z tym, że to jest specyficzna branża, a ofertę kierowaliśmy do szkół, które często nie posiadają skrzynki e-mail, a jeśli mają, to nie korzystają.

No niestety, również w niektórych urzędach mail z ofertą jest kasowany lub oznaczany jako spam a faks wbijany na dziennik i kierowany do rozpatrzenia
Ot co. Jeśli ktoś jest zmuszony do prowadzenia takiej formy promocji, to mogę z czystym sercem polecić http://massfax.pl/. Po każdym cyklu wysyłania dostawaliśmy szczegółowe raporty. Poza tym płaci się tylko za skutecznie dostarczoną wiadomość.

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Michał Pijet:
Marcin Korneluk:
na szczęście faks chyli się ku upadkowi, szkoda drzew...

Też nie mam kompletnie pojęcia dlaczego faks jeszcze w ogóle funkcjonuje. To jakiś zabytek, muzeum...

;)

bo nie funkcjonuje e-podpis, będzie w dowodzie za darmo, będzie istniał w świadomości

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Marcin Korneluk:
Michał Pijet:
Marcin Korneluk:
na szczęście faks chyli się ku upadkowi, szkoda drzew...

Też nie mam kompletnie pojęcia dlaczego faks jeszcze w ogóle funkcjonuje. To jakiś zabytek, muzeum...

;)

bo nie funkcjonuje e-podpis, będzie w dowodzie za darmo, będzie istniał w świadomości

Ale jeszcze mamy skanery... gdy idzie o ważne dokumenty. Co widać na wydruku z igłówki, bo takie faksy bardzo często są w firmach? Niewiele. Transmisja telefoniczna daje duże ograniczenia, faksy są słabej jakości, słabo na nich coś widać, nawet gdy są drukowane na kombajnach. Poza tym ktoś Ci z drugiej strony kabla telefonicznego włoży do faksu pomiętolony papierek.

Same problemy ;)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Faks jako forma promocji?

Ciekawszym byłby temat - rewers jako forma [nośnik] reklamy.
I tu można polecieć: rewers biletu MPK, rewers numerka kolejkowego w urzędzie [słynny przykład bodajże z Tajlandii - na rewersie pobieranego numerka drukowano fragmencik książki], rewers rachunku itd.
Hmmm, rewers papieru toaletowego ze zrulonowanym fragmentem np. komedii Fredry i hasło: Nie wycieraj dupy polskim dziedzictwem kulturalnym.
Już zawsze będziesz wycierał jednostronnie. Ach, rozmarzyłem się :)
Krzysztof Krajewski

Krzysztof Krajewski 24PR.pl - Portal PR

Temat: Faks jako forma promocji?

Dopóki faxy będą stały na półkach sklepowych i na dodatek w bogatej ofercie, a nie w Muzeum Techniki to będą funkcjonowały w świadomości jak jeden z nowoczesnych kanałów komunikacji.

W niektóych firmach, osoby które nauczyły się już sprawnie obslugiwać to "skomplikowane" urządzenie preferują jego stosowanie.

Ponadto właściele firm świadczących uslugi masowego faksowania lobbują tę formę jako skuteczny środek docierania do określonego targetu.

Mnie osobiście bardzo dziwi, jak znane firmy szkoleniowe przesyłają swoją ofertę korzystajac z tego archaicznego juz urządzenia. A nie jestesmy ani szkołą ani urzędem gminy.

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Wysyłając faksem ofertę mamy większą szansę, że odbiorca ją przeczyta, niż wysyłając e-mail.
Natomiast ja osobiście nie używałabym ani jednego ani drugiego - bo obie formy są spamem (jeśli oczywiście mówimy o "losowym" wysyłaniu, a nie np. do osób zapisanych do newslettera). I pozostawiają niekorzystny obraz firmy. Dodatkowo faks jest nieekologiczny ;)

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Słyszałem o kampanii ekwadorskiego Unicefu, która polegała na przesłaniu do biur i innych miejsc pracy w całej Ameryce faksów o treści: "Mama powiedziała mi, że jesteś moim ojcem. Proszę zadzwoń do mnie na numer…" i inne tego typu. Dodam, że były adresowane imiennie.

Skuteczność?

45 % z osób, które otrzymały wiadomość zadzwoniły po podany numer :) 82% z nich przekazało dodatkowo donacje na organizacje.

Może kontrowersyjnie, może faks to przeżytek, ale działanie osiągnęło znakomitą skuteczność :)

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Hanna P.:
Wysyłając faksem ofertę mamy większą szansę, że odbiorca ją przeczyta, niż wysyłając e-mail.


jaaaasne
jak mi ktoś wysle fax o pojemnosci ksiązki telefonicznej i zuzyje rolkę papieru to z pewnościa MOZE LICZYC NA MÓJ ODZEW
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Faks jako forma promocji?

Michał Pijet:
Marcin Korneluk:
na szczęście faks chyli się ku upadkowi, szkoda drzew...

Też nie mam kompletnie pojęcia dlaczego faks jeszcze w ogóle funkcjonuje. To jakiś zabytek, muzeum...

;)
a dyskietka? Szanowni zapominają widać jakie "zabytki" są, i dlaczego, w użyciu nadal i jeszcze długo zapewne będą. Tyle że to raczej w zdecydowanej większości sfera budżetowa.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Faks jako forma promocji?

Faks ? Prosto do kosza. Poza tym, że nam zużywa papier i toner ...Tragedia.

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
>
a dyskietka? Szanowni zapominają widać jakie "zabytki" są, i dlaczego, w użyciu nadal i jeszcze długo zapewne będą. Tyle że to raczej w zdecydowanej większości sfera budżetowa.
Ostatnie na uniwersytecie w jednym pokoju (!) widziałem myszkę z kulką w środku i dyskietkę!

konto usunięte

Temat: Faks jako forma promocji?

Znam przypadek kiedy użycie faksu sprawdziło się i to w takim stopniu, że obsługa sprzedaży po udanej akcji wymusiła zatrudnienie 6 dodatkowych handlowców.

Koncern w branży powiązanej z budowlaną posiada oddział we Francji i jego właściciel za pomocą akcji opartej o wysyłkę około 35 tysięcy faksów osiągnął dziesięciokrotny wzrost zysków w skali roku. Cały trick jednak polegał na tym, że zmieniały się przepisy odnośnie zabezpieczeń przeciwpożarowych. Firma oferowała rozwiązanie, które wpisało się idealnie w wymagania nowej legislacji. Właściciel szukał metod promocji i zlecił projekt prostego faksu z informacją o ofercie i kupił bazę. W pierwsze trzy miesiące został zalany zamówieniami i nie mogli ich przerobić więc zatrudnił wyżej wspomniany desant handlowców, zainstalowali nowe linie telefoniczne, wszystko było piękne. W kolejnej połowie roku rynek nadal nie był nasycony więc sprzedaż stale rosła. W pewnym momencie doszło do paradoksu i producent nie był w stanie dostarczyć takich ilości jakie zobowiązał się dostarczyć oddział we Francji (produkcja odbywała się w Niemczech). Firma musiała zwolnić ze sprzedażą, bo podejmowanie kolejnych zobowiązań skończyło by się karami za nie wywiązywanie się z umów. Ten przypadek zainspirował mnie to akcji faksowej w roku... 2004 lub 2005. Wysyłka obejmowała bazę około 1600 numerów. Skuteczność była tak smutna, że doszedłem do wniosku, że to albo nie ta branża, albo faktycznie faksy wyjechały z biur na wieczne wakacje. Przypadek francuski miał miejsce w latach 2001-2002.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Faks jako forma promocji?

Obawiam się, że kanał dystrybucji mógłby być w tym przypadku dowolny. Po porostu wstrzelili się idealnie w swój czas. Tyle.
P.S. w 2000 roku faks jeszcze miał sens...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 02.03.11 o godzinie 19:58
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Faks jako forma promocji?

Korzystam z fax2mail więc u mnie problem z papierem odpada ale faktycznie ciężko traktować fax jako reklamę. Bardziej patrzę na to jako na sposób przesyłania dokumentów, niektórych umów, itd.

Następna dyskusja:

backstage z sesji jako form...




Wyślij zaproszenie do