Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: EKO marketing

Czy sądzicie, że wzorem państw zachodnich i u nas ekologia stanie się wartością w marketingu i reklamie? Jakie znacie pomysłowe przykłady podkreślenia "ekologiczności" produktów?
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: EKO marketing

na razie jest "modą" a nie wartością niestety ....
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: EKO marketing

Miałam na myśli "wartość" finansową, nie ideologiczną (choć prywatnie ideę popieram :). Przyznam, że więcej o tej modzie na ekologię słyszę niż zauważam konkretnych realizacji - pomijając super "ekologiczne" torby z innego rodzaju folii. Macie inne spostrzeżenia?

konto usunięte

Temat: EKO marketing

Green-line w urządzeniach biurowych, które zużywają mniej prądu niż standardowe urządzenia tych samych firm.
Samochody (notabene też często oznaczane jako green-line), które starają się mniej spalać...

W sumie można by tu mnożyć przykładów z życia codziennego. Wystarczy się rozejrzeć, a na pewno znajdziesz przynajmniej kilka produktów bazujących na ekologii :-)
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: EKO marketing

Dariusz Polarczyk:
W sumie można by tu mnożyć przykładów z życia codziennego. Wystarczy się rozejrzeć, a na pewno znajdziesz przynajmniej kilka produktów bazujących na ekologii :-)

Masz rację, ale mi nie chodzi mi o to, czy są produkty bazujące na ekologii, tylko jak ta ich "ekologiczność" jest konsumentom "podawana".

Temat: EKO marketing

moim zdaniem jest moda na zielone i ekologiczne i wszytsko jest ostatnio eco,
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: EKO marketing

Podam przykład - ten zegarek jest na pewno EKO:

http://www.youtube.com/watch?v=epvST3AKwqE

Czy w Polsce też mamy takie reklamy? UWAGA! Nie oglądam TV. Pomóżcie :).
Adrian Kocot

Adrian Kocot pracy chcę, pracy
dobrej.

Temat: EKO marketing

Moim zdaniem wartości o których mówisz powinny wynikać raczej z celów czy nawet misji przedsiębiorstwa i być częścią całej komunikacji a nie tylko reklamy. Nie wydaje mi się, że może stać się to wartościa "finansową", bo marketing odpowiedzialności to chyba naturalna odpowiedź na rosnącą świadomość odbiorców dotyczącą na przykład problemów ekologii i jako taka nie moze generować zysków sama z siebie, bo postawa konsumenta w tym przypadku zaczyna byc bardziej 'roszczeniowa' (próbowałem skrócić to zdanie, ale mi nie wyszło ;).
Mnie osobiście zaczyna to juz troche irytować, bo idąc do Tesco chcę kupić sobie zupkę w proszku a nie sadzić z nimi drzew, dzielić się swoimi problemami z Local Officerem (chyba w każdym większym sklepie Tesco w Anglii jest osoba odpowiedzialna za kontakty i inicjatywy na rzecz lokalnej spoleczności) czy kolekcjonować płócienne torby. Niestety ten nadmiar zaczyna boleć.Adrian Kocot edytował(a) ten post dnia 13.11.08 o godzinie 04:39

konto usunięte

Temat: EKO marketing

dużo chętnych na bmarketing jest za właśnie ze względu na oszczędność papieru
Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: EKO marketing

Społeczeństwo jest coraz lepiej wyedukowane, również za sprawą mediów, które poruszają różne tematy w tym również ekologii. Powiedzenie dziś,że coś jest EKO to już za mało, musi za tym iść szerszy kontekst. W tym wszystkim waże jest również co sam reklamodawca chce osiągnąć.

Temat: EKO marketing

przykładem takiego działania była akcja zrealizowana na polach mokotowskich dla Ecco
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: EKO marketing

Sebastian Tatarek:
Społeczeństwo jest coraz lepiej wyedukowane, również za sprawą mediów, które poruszają różne tematy w tym również ekologii.

No jeżeli wyedukowaniem nazwac histerię antyatomową czy niezachwianą wiarą w antropogenność ocieplenia klimatu to tak...
Powiedzenie dziś,że coś jest EKO to już za mało, musi za tym iść szerszy kontekst.

...ale przy takim poziomie wyedukowania to wystarczy wstawić dowolną bzdurę i będzie EKO, czasem tylko ta bzdura musi być troszkę bardziej rozbudowana niż trzy literki.
Krzysztof Lebdowicz

Krzysztof Lebdowicz Rise from the ranks

Temat: EKO marketing

Ecomarketing
Przykład wykorzystania ecomarketingu poprzez wspieranie akcji ratowania środowiska. Moim zdaniem jak najbardziej poprawne. Nie każda branża ma sposobność wyprodukowania ekoproduktu, toteż wsparcie w ten sposób może nie jest dość wyszukane, ale pozytywne.

Można pokusić się o rozbicie tego zagadnienia na 3 podgrupy:
- produkcja proekologiczna
- wsparcie finansowe na rzecz ochrony środowiska
- działania towarzyszące, niekiedy działające na świadomość odbiorcy chociażby poprzez umieszczenie w wiadomości e-mail krótkiej informacji:

Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.Krzysztof Lebdowicz edytował(a) ten post dnia 09.01.09 o godzinie 13:53

konto usunięte

Temat: EKO marketing

Eko-marketing to nie początkowa moda, ale już tren w biznesie. Żeby to udowodnić spójrzcie na bogatą listę wywiadów z osobami, które komercjalizują ekologie:
http://www.moj-ogrodnik.pl/wywiady/0

konto usunięte

Temat: EKO marketing

http://www.moj-ogrodnik.pl/ekologia/Pozycjonowanie-mar...

Firma reklamująca się ekologicznie nie może patrzeć na biznes krótkowzrocznie i budować wizerunku na pozytywnej modzie. Eko-pozycjonowanie łączy dwa charakterystyczne elementy: użyteczność dla konsumenta z niszową, ale skłaniającą do zakupu, satysfakcją z bycia eko. Ten drugi to emocjonalne pozycjonowanie produktu. Opiera się na potrzebie satysfakcji świadomego klienta z uczestnictwa w poprawie jakiegoś wspólnego dobra, poczucia bycia kimś wyjątkowym, przynależności do elity konsumentów green products, oraz dobrego kontaktu z naturą - choćby było ono tutaj pozorne. Te dwa elementy reklamy są niezbędne do zaistnienia i przetrwania każdego eko-propduktu.

konto usunięte

Temat: EKO marketing

Do tej pory jedynym marketingiem ekologicznym z jakim się spotkałem to zakrojony na szeroką skalę handel pseudoekologicznymi torbami, które różnią tym się od swoich poprzedniczek, że trzeba za nie płacić.

Reserved ostatnio wprowadziło torby papierowe - zapłacisz dostajesz zakupy w torbie, nie zapłacisz - dostajesz same ciuchy "pod pachę"

Oby tak dalej to firmy na ekologii zarobią kokosyTomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 20.01.10 o godzinie 11:21

konto usunięte

Temat: EKO marketing

Do tej pory wszystko co ma w nazwie "eco" zajebiście się sprzedaje.
Stworzony rynek warty miliardy dolarów.
I to rynek idealny!

Sprzedaje się coś, czego:
1) nie widać
2) nie czuć
3) w żaden empiryczny sposób nie można doświadczyć

Sprzedaje się iluzję i fałszywe dane za ogromne pieniądze.Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 20.01.10 o godzinie 11:30

konto usunięte

Temat: EKO marketing

Kupiłam papierową ekotorbę za 2 zł w Tesco. Kasjer gwarantował, że taka torba wytrzyma obciążenie zakupów ważących 10 kg. Moje ważyły jakieś 6 kg. Torba nie wytrzymała nawet tego. 15 metrów od kasy wszystko runęło. Oczywiście nie mieli normalnych siatek, które moim zdaniem też były eko, bo ludzie używali ich kilkakrotnie, a niektórzy wyrzucali w nich śmieci. Oczywiście, można powiedzieć, że powinnam sobie kupić torbę z materiału i śmigać z nią na zakupy, ale tego nie zrobię. Z dawnych czasów mam pełno reklamówek i jedną z nich nosze złożoną w torebce.

Jaki jest cel produkowania toreb z ekologicznego papieru, skoro te torby się rozwalają i ekopapier się marnuje?

konto usunięte

Temat: EKO marketing

Karolina B.:
Jaki jest cel produkowania toreb z ekologicznego papieru, skoro te torby się rozwalają i ekopapier się marnuje?
Pinindze :)

konto usunięte

Temat: EKO marketing

Krzysztof S.:
Karolina B.:
Jaki jest cel produkowania toreb z ekologicznego papieru, skoro te torby się rozwalają i ekopapier się marnuje?
Pinindze :)

Źle zadałam pytanie... Jaki jest ekologiczny cel produkowania toreb, które nie nadają się do wielokrotnego użytku. To, że pieniądze, to już zdążyłam się zorientować.

Swoją drogą... ciekawe z jakiego papieru są gazetki reklamowe, które są rozdawane za free.

Następna dyskusja:

Eko Długopis




Wyślij zaproszenie do