Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Dupa, a nie kreacja


Obrazek


No i teraz moje pytanie:

Czy wie ktoś z was, albo ma dostęp do danych, przykładów etc.
na temat skuteczności szeroko pojętej "obleśności" w reklamach.

No poza niszowymi fascynatami stron xxx, anus pana miecia podoba
się nielicznym.

Zastanawiam się zatem, czy takie kampanie odnoszą oczekiwany efekt"
- budowanie silnej marki
- wzrost sprzedaży

Macie może jakieś przykłady udanych?
Jakieś dane?

Proszę o darowanie sobie wypowiedzi w stylu:
"a mi się pana miecia 4 litery podobają.."
albo " ja uważam, że to się sprawdza i na poparcie
swojej tezy mam swój chłopski rozum..."

Będę naprawdę wdzięczny, temat nurtuje mnie od dłuższego czasu.
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Dupa, a nie kreacja

Witam w klubie, mnie również.

Do powyższej reklamy dołączam jeszcze reklamę jakiegoś produktu dla kobiet, gdzie powiedziano, że co 5 czy coś kobieta nie trzyma moczu. Ze zdziwienia nie pamiętam co to było....
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Dupa, a nie kreacja

Tia...to chyba Femurin był.
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Dupa, a nie kreacja

Tomasz G.:

Obrazek


No i teraz moje pytanie:

Czy wie ktoś z was, albo ma dostęp do danych, przykładów etc.
na temat skuteczności szeroko pojętej "obleśności" w reklamach.

No poza niszowymi fascynatami stron xxx, anus pana miecia podoba
się nielicznym.

Zastanawiam się zatem, czy takie kampanie odnoszą oczekiwany efekt"
- budowanie silnej marki
- wzrost sprzedaży

Macie może jakieś przykłady udanych?
Jakieś dane?

Proszę o darowanie sobie wypowiedzi w stylu:
"a mi się pana miecia 4 litery podobają.."
albo " ja uważam, że to się sprawdza i na poparcie
swojej tezy mam swój chłopski rozum..."

Będę naprawdę wdzięczny, temat nurtuje mnie od dłuższego czasu.

Ostatnia kampania pasty do zebow Parodontax czy cos takiego z zabkami w umywalce;))

konto usunięte

Temat: Dupa, a nie kreacja

Przykładów nie mam, ale dupę łatwo zapamiętać. Prymityw się zaśmieje, a prymityw statystycznie przeważa. Stawiam więc odważną tezę, że to chwyta.
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Dupa, a nie kreacja

rotfl... fachowiec od tyłu, albo do dupy lekarstwo :D

w radyju leciała niedawno reklama jakiegoś specyfiku na hemoroidy i między innymi padło tam zdanie "jeżeli nie zaczniesz się leczyć, Tówj problem będzie tylko narastał". bardzo "plastyczne" określenie :)
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Dupa, a nie kreacja

Pawel Sloma:
Ostatnia kampania pasty do zebow Parodontax czy cos takiego >z zabkami w umywalce;))

Widziałam to. Niezły hardcore... ;-)))
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Dupa, a nie kreacja

Dominik Szewior:
rotfl... fachowiec od tyłu, albo do dupy lekarstwo :D

w radyju leciała niedawno reklama jakiegoś specyfiku na hemoroidy i między innymi padło tam zdanie "jeżeli nie zaczniesz się leczyć, Tówj problem będzie tylko narastał". bardzo "plastyczne" określenie :)


Niektorych tez chyta na wymioty przy reklamie w TV syropku wykrztuslnego o nazwie nie do zapamietania cos ACC czy ACB??
Graja w niej role dwie fiolki z niebieskim zeliko-galaretkiem ktore pan prezenter obraca zeby zademonstrowac ze bez tego super srodka to nic sie nie wydostanie ale po zazyciu wylata samo;))

Smacznego;))
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Dupa, a nie kreacja

Joanna M.:
Pawel Sloma:
Ostatnia kampania pasty do zebow Parodontax czy cos takiego >z zabkami w umywalce;))

Widziałam to. Niezły hardcore... ;-)))

Na necie jest wersja super hardkorowa z krwawa pianka;))
To co nas lata to wersja light;)
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Dupa, a nie kreacja

Radek N.:
Przykładów nie mam, ale dupę łatwo zapamiętać. Prymityw się zaśmieje, a prymityw statystycznie przeważa. Stawiam więc odważną tezę, że to chwyta.


Fajnie fajnie. Statystycznie to jesteśmy wszyscy głupi.

Ale ja bym chciał jakichś konkretów, a nie opinii
i odczuć estetycznych - takich każdy ma pełno własnych.
Ewa A.

Ewa A. art director, V&P

Temat: Dupa, a nie kreacja

"oblesnosc" jest tez wykorzystywana z sukcesami w reklamach spolecznych

Obrazek


Obrazek

obie odniosly sukces
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Dupa, a nie kreacja

Ewa Andrychiewicz:
"oblesnosc" jest tez wykorzystywana z sukcesami w reklamach spolecznych

Obrazek


Obrazek

obie odniosly sukces

Celny argument.

Ale to nie reklama produktu, ale odstraszacz od procederu, wzorca.

Reklama jest tu obleśna by czegoś NIE robić.

Ale te wyżej przytoczone kampanie mają na celu promowanie produktu/usługi i tu leży wciąż nie rozwiazane moje pytanie
z początku tego wątku.
Krzysztof Panas

Krzysztof Panas Project manager

Temat: Dupa, a nie kreacja

może chodzi o to, że powinniśmy wstydzić się tej przypadłości i jeśli już ją mamy, to wyleczyć ją i mieć z głowy..
Joanna Karolina M.

Joanna Karolina M. Growth Marketing

Temat: Dupa, a nie kreacja

Ewa Andrychiewicz:
"oblesnosc" jest tez wykorzystywana z sukcesami w reklamach spolecznych

Obrazek


Obrazek

obie odniosly sukces

True. Ale trzeba tu odróżnić chyba dwie rzeczy:
1. Reklamy, gdzie przedstawiony jest konsument reklamowanego produktu w sposób przeobleśny.

2. Gdzie tym obleśnym nie jest konsument.

I właśnie ta pierwsza opcja jest zastanawiająca, a raczej jej skuteczność...
Odnosząć się do podobnych pwoiedzmy przykładów: piwo Królewskie i ich reklama z blokersami na ławce - okazała się klapą a reklama obrażała ich TG.

Dlatego powstaje pytanie jak to w końcu jest?

Może, kwestia używalności? w końcu piwo piję się w towarzystwie etc. Jak narazie mam wrażenie, że takie reklamy odnoszą skutek.

Dlaczego? Bo jeśli rzeczywiście jakaś kobieta ma "problemy z utrzymaniem moczu" (a w końcu do takich kobiet kierowany jest produkt czyli chyba dość wiekowych wnioskuję) i usłyszy, że co 5 kobieta nie trzyma moczu - to dla niej będzie to raczej pozytywna reklama, która mówi: hey, nie tylko ty nie trzymasz moczu ale pół Polski też!Joanna M. edytował(a) ten post dnia 03.04.09 o godzinie 23:42
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Dupa, a nie kreacja

Tomasz G.:
Ewa Andrychiewicz:
"oblesnosc" jest tez wykorzystywana z sukcesami w reklamach spolecznych

Obrazek


Obrazek

obie odniosly sukces

Celny argument.

Ale to nie reklama produktu, ale odstraszacz od procederu, wzorca.

Reklama jest tu obleśna by czegoś NIE robić.

Ale te wyżej przytoczone kampanie mają na celu promowanie produktu/usługi i tu leży wciąż nie rozwiazane moje pytanie
z początku tego wątku.

Swiezo po wykladzie ze Skutecznosci Reklamy moge chyba za prowadzaca powtorzyc ze jesli oblesnosc w reklamie nie przekracza pulapu akceptowalnosci w danej spolecznosci to moze byc wykorzystana i moze nawet przyniesc korzysci ale wymaga to najpierw doglebnych badan a nie dzilania na nosa;) czyli od wiadomej strony.
O przyklady trudno i z reguly sa to wlasnie kampanie odstraszajace a nie produktowe;))Pawel Sloma edytował(a) ten post dnia 03.04.09 o godzinie 23:43
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Dupa, a nie kreacja

Radek N.:
Przykładów nie mam, ale dupę łatwo zapamiętać. Prymityw się zaśmieje, a prymityw statystycznie przeważa. Stawiam więc odważną tezę, że to chwyta.

Ale jest cos takiego, jak prestiż marki. Takie reklamy z pewnością pozytywnie na niego nie wpływają. Z tymi prymitywami się natomiast nie zgodzę, to że ktoś jest sam prymitywny wcale nie znaczy, że przemawiają do niego prymitywne rozwiązania. Od dawna wiadomo, że aby przywrócić do porządku awanturującego się menela, należy zwrócić się do niego "Czy Szanowny Pan mógłby.." a nie "Spierd.. ty ch...!".
Prymitywne reklamy grające na najgorszych emocjach powodują, że marka zaczyna kojarzyć się równie prymitywnie. Nie tędy droga. Ale statystyk nie znam.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Dupa, a nie kreacja

Joanna M.:
Dlaczego? Bo jeśli rzeczywiście jakaś kobieta ma "problemy z utrzymaniem moczu" (a w końcu do takich kobiet kierowany jest produkt czyli chyba dość wiekowych wnioskuję) i usłyszy, że co 5 kobieta nie trzyma moczu - to dla niej będzie to raczej pozytywna reklama, która mówi: hey, nie tylko ty nie trzymasz moczu ale pół Polski też!Joanna M. edytował(a) ten post dnia 03.04.09 o godzinie 23:42

Ale sikającej kobiety nie pokazują :) To, że nie trzyma się moczu nie jest dla kogoś kto ma ten problem obleśne, a to dla niego jest ta reklama. Natomiast goły tyłek jakiegoś oblecha jest obleśny dla każdego ;)

konto usunięte

Temat: Dupa, a nie kreacja

Igor Downar-Zapolski:
Joanna M.:
Dlaczego? Bo jeśli rzeczywiście jakaś kobieta ma "problemy z utrzymaniem moczu" (a w końcu do takich kobiet kierowany jest produkt czyli chyba dość wiekowych wnioskuję) i usłyszy, że co 5 kobieta nie trzyma moczu - to dla niej będzie to raczej pozytywna reklama, która mówi: hey, nie tylko ty nie trzymasz moczu ale pół Polski też!

Ale sikającej kobiety nie pokazują :) To, że nie trzyma się moczu nie jest dla kogoś kto ma ten problem obleśne, a to dla niego jest ta reklama. Natomiast goły tyłek jakiegoś oblecha jest obleśny dla każdego ;)
Poza gimnazjalistami. Mamy więc przykład trafienia w zły target ;)
Myślę, że twórcom chodziło o trafienie do tzw. "grilowca", lat +- 50, piwo co wieczór, dowcip o dupie właśnie. Ale ja się nie znam ;)Radek N. edytował(a) ten post dnia 03.04.09 o godzinie 23:54

Temat: Dupa, a nie kreacja

Moim zdaniem trochę przesadzacie. Ta reklama nie jest obleśna, a 'fachowiec od tyłu' to nie jest aż tak tragiczna gra słów.

To, co jest straszne, to jest przekucie pomysłu w visual.

Dalej: Co do nietrzymania moczu czy innego plucia krwią do umywalki, to obawiam się, że te reklamy, mimo, że nie dostaną nagrody, są z dużym prawdopodobieństwem cholernie skuteczne.
One nie działają na 'prymitywów'. One działają na bardzo wąski, specyficzny target.

Edit: Nie wróżę tej kampanii wielkich sukcesów, ale ze względu na nieprzemyślaną realizację, a nie na pomysł z tyłem.Kuba Nowak edytował(a) ten post dnia 03.04.09 o godzinie 23:59
Ewa A.

Ewa A. art director, V&P

Temat: Dupa, a nie kreacja

no to na dobranoc ;)
http://www.dailymotion.pl/video/k6G6D6kFZMxda56I4t



Wyślij zaproszenie do