Agnieszka Lach

Agnieszka Lach studio nagrań(the
owner),muzyk,produkc
ja,aranżacja,kompoz.
..

Temat: dopasowac markę do projektu?

Wygląda jak temat podjęty od d... strony. Czy to w ogóle jest możliwe i czy funkcjonuje w takiej kolejności?
Nie pytam ogólnie, w podtekście widnieje konkretny pomysł na reklamę, w której pewien produkt (bardzo chwytliwy, nowatorski, budzący ciekawośc, zachwyt, itp.)oraz okoliczności z nim powiązane miałyby reklamowac marke. Nie wiem, czy jasno plotę, marka oczywiście na planie pierwszym, ale ten wynalazek w tle, jakoby podpiete jedno pod drugie.
Chodzi o spot TV, tematyka sportowo-rozrywkowa na zimę. Byłby dostęp do owego produktu i związanych z nim okoliczności i osób, dobra muzyka, udźwiękowienie i możliwośc zorganizowania planu zdjęciowego w specyficznych dla produktu warunkach.
Ogólnie brak pomysłu na marke, która by to kupiła oraz strategii. Jak dotrzec, do kogo, gdzie?
jeśli ktoś z Was uważa,że to nie temat na otwartą dysputę, będę wdzięczna za wszelkie wskazówki zacnych znawców tematu na priv,
pozdrawiam-Aga

konto usunięte

Temat: dopasowac markę do projektu?

Agnieszka Lach:
Wygląda jak temat podjęty od d... strony. Czy to w ogóle jest możliwe i czy funkcjonuje w takiej kolejności?
Nie wiem, czy dokładnie rozumiem o co chodzi, ale postaram się odpowiedzieć tak, jak to rozumiem.
Nie pytam ogólnie, w podtekście widnieje konkretny pomysł na reklamę, w której pewien produkt (bardzo chwytliwy, nowatorski, budzący ciekawośc, zachwyt, itp.)oraz okoliczności z nim powiązane miałyby reklamowac marke.
Reklama wynika ze 'świata przeżyć marki'. Najpierw marka,jej tożsamość, strategia, ludzie, do których się mówi, potem reklama.
Samochody to jeden produkt, mają koła, silniki i tak dalej. Różnią się markami.
Nie wiem, czy jasno plotę, marka oczywiście na planie pierwszym, ale ten wynalazek w tle, jakoby podpiete jedno pod drugie.
Produkt musi mieć markę. Nie ma innej możliwości. Jeśli się tej marki nie wymyśli, nie wie się co mówić i do kogo. Wtedy marka 'wymyśla się sama', ale traci się na nią wpływ.
Chodzi o spot TV, tematyka sportowo-rozrywkowa na zimę. Byłby dostęp do owego produktu i związanych z nim okoliczności i osób, dobra muzyka, udźwiękowienie i możliwośc zorganizowania planu zdjęciowego w specyficznych dla produktu warunkach.
Tu odpadam, bo nie wiem o co chodzi.
Ogólnie brak pomysłu na marke, która by to kupiła oraz strategii. Jak dotrzec, do kogo, gdzie?
No a od tego trzeba zacząć.
jeśli ktoś z Was uważa,że to nie temat na otwartą dysputę, będę wdzięczna za wszelkie wskazówki zacnych znawców tematu na priv,
Jak najbardziej, tyle, że potrzeba więcej szczegółów. Nie koniecznie co to za produkt, raczej w czym rzecz? Po kolei ;)
pozdrawiam-Aga
również.
Agnieszka Lach

Agnieszka Lach studio nagrań(the
owner),muzyk,produkc
ja,aranżacja,kompoz.
..

Temat: dopasowac markę do projektu?

Dziękuję, to już są cenne wskazówki jak dla mnie,
Postaram się opisac to na podstawie przykładu:
Powiedzmy, że jest na rynku sprzęt służący do uprawiania sportów ekstremalnych, np.rower z możliwością latania,oderwania się od ziemi(nasz sprzęt jet dużo bardziej przyziemnym i przystępnym narzędziem rozrywki)Produkt ten jest mało popularny w Polsce,a budzi zainteresowanie.Jego marka i producent nie ma znaczenia,lecz, gdyby pojawił się w reklamie jakiejś innej marki, byłby dla określonej grupy docelowej interesujący, jednocześnie kojarzyłby się z tą marką.Pytanie, jak dopasowac taką markę, dla której stworzyłby dobre tło, jaką drogą i w jakiej kolejności.
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: dopasowac markę do projektu?

Jeśli już, to zobaczyć jakie inne marki/produkty znajdują się w jej zasięgu np. sport/energydrink, chipsy/cola, etc. i tam szukać. Ale fakt, troche od d... strony.
Agnieszka Lach

Agnieszka Lach studio nagrań(the
owner),muzyk,produkc
ja,aranżacja,kompoz.
..

Temat: dopasowac markę do projektu?

niedobrze...:)
a gdyby się uprzec-jaką droga dotrzec do takiej marki, przez jakie źródła?
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: dopasowac markę do projektu?

Agnieszko - a ja nie bardzo rozumiem o co chodzi....
1) Czy szukasz branży która będzie wspierać nowatorski produkt
2) Czy masz już branżę a szukasz marki która bedzie ten produkt wspierać
2) Czy szukasz rozwiazania promocji nowego produktu i pytasz czy strategicznie takie "podczepienie się" jest celowe
3) Czy jest już gotowa strategia a teraz szukasz marki czy najpierw był produkt a teraz jest "dorabiana" strategia
4) Czy szukasz rozwiazania dla "latających rowerów" na tło do jakiejś marki i ten "latający rower" miałby sie z marką kojarzyć... (w sumie nie wiem dlaczego... czy celem jest promowanie produktu czy tej konkretnej marki której dopiero szukasz...)
5) Czy pytasz o kolejność dopasowywania marki do produktu czy produktu do marki a moze o kolejność strategii marketingowej?

Jeśli chodzi o markę której szukasz, czyli tej dla której tłem ma być ów "latający rower" to mogą być np.: firmy (organizatorzy) zwiazane ze sportem ekstremalnym, firmy związane z ciuchami, wyposażeniem, sprzętem (quady), firmy ubezpieczeniowe, napoje energetyczne jak napisał Seweryn a nawet "promocja zdrowia" o jakie marki zatem chodzi?
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: dopasowac markę do projektu?

Przepraszam, że tak OFF TOP, ale dziwi mnie, że jeszcze nie znaleźli się malkontenci wytykający Agnieszce szukania darmochy w kwestii porad w zakresie marketingu :-)

Ad meritum, to również nie rozumiem, o co kaman :-)
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: dopasowac markę do projektu?

Łukasz Kąkolecki:
Przepraszam, że tak OFF TOP, ale dziwi mnie, że jeszcze nie znaleźli się malkontenci wytykający Agnieszce szukania darmochy w kwestii porad w zakresie marketingu :-)
Własnie się znalazł ;-)

Ad meritum, to również nie rozumiem, o co kaman :-)

Porad jeszcze raczej nie udzielono bo właśnie nie wiadomo ocokaman ;)

@Agnieszko jeszcze jedno... pytasz jak dotrzeć do marki? Przez jakie źródło? I pytanie to zadajesz na grupie związanej z MARKETINGIEM na GLu????

konto usunięte

Temat: dopasowac markę do projektu?

Ja to rozumiem tak.

Powstał jakiś produkt, podobno nowatorski i w ogóle w pytkę,
jest pomysł jak go reklamować.

Tylko nie ma pomysłu komu go sprzedać i jak do kupca dotrzeć.

konto usunięte

Temat: dopasowac markę do projektu?

Agnieszka Lach:
Postaram się opisac to na podstawie przykładu:
Powiedzmy, że jest na rynku sprzęt służący do uprawiania sportów ekstremalnych, np.rower z możliwością latania,oderwania się od ziemi(nasz sprzęt jet dużo bardziej przyziemnym i przystępnym narzędziem rozrywki)Produkt ten jest mało popularny w Polsce,a budzi zainteresowanie.Jego marka i producent nie ma znaczenia,lecz, gdyby pojawił się w reklamie jakiejś innej marki, byłby dla określonej grupy docelowej interesujący, jednocześnie kojarzyłby się z tą marką.Pytanie, jak dopasowac taką markę, dla której stworzyłby dobre tło, jaką drogą i w jakiej kolejności.

Najprościej zbadać, albo długo pomyśleć na temat światów przeżyć, albo struktur stylów życia ludzi których by to mogło zainteresować. Od razu pojawia się problem, że najpierw musisz tych ludzi zidentyfikować, czyli określić adresata swoich komunikacji i działań. Zobrazuję to tak: najczęściej jest tak, że jeśli skaczesz na spadochronach to masz co innego 'w głowie', niż ludzie, którzy wolny czas spędzają przy książkach ;)
Jeśli ten produkt ma już markę, chyba dobrze zrozumiałem, to ma też już przecież jakiś klientów? Możesz to chyba łatwo sprawdzić? Jeśli produktu i marki jeszcze nie ma to czeka Cię mnóstwo zabawy. Nie pomogę, dopóki nie będę wiedział jak jest ;)
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: dopasowac markę do projektu?

A ja chyba wiem! ;-)
Jest produkt "zimowy", ma swoją nazwę i nawet marki... ale nadal za cholerę nie wiem po co Agnieszka, muzyk, miłośniczka tego sportu zabiera sie za marketing produktu i w dodatku chce go promować przy pomocy jakiejść innej marki...

Edit:
Mało tego, ten sprzęt ma "letni" odpowiednik, więc z określeniem targetu jest raczej prosto, ten sport porównywany jest też do znanej marki (letniego) więc nie wiem o co Agnieszce chodzi... Wszytko o co pytała jest w googlach.Edyta G. edytował(a) ten post dnia 05.10.09 o godzinie 16:57

konto usunięte

Temat: dopasowac markę do projektu?

Agnieszka Lach:

Czy chodzi Ci o podobny mechanizm, jak w przypadku gry w Zośkę w jednej z reklam komórek?
Agnieszka Lach

Agnieszka Lach studio nagrań(the
owner),muzyk,produkc
ja,aranżacja,kompoz.
..

Temat: dopasowac markę do projektu?

Bystre umysły tego forum, dzięki za odzew:)
Zacznę od końca:

Łukasz (N.)-tak, jeśli podtekstem lub efektem ubocznym tej reklamy jest propagowanie gry w Zośkę.

Edyta - poczułam się zdemaskowana :)
Jako muzyk nie-muzyk, sportowiec nie-sportowiec - chciałabym przyczynic się do propagowania tego nowego sportu w Polsce, jako muzyk oprawic to muzycznie.
Tak jak piszecie-ten produkt jest (od bodajże 15 lat), ma swoją markę i ona nie ma znaczenia, chodzi o sport, nie wiem czy to się tak fachowo nazywa, ale nazwałabym to kryptoreklamą, przemyceniem tematu w tle, a grupa docelowa faktycznie jest oczywista i chyba "chwytliwa".Ten sport jest dla każdego, w zależności od stylu uprawiania go, a najbardziej atrakcyjny byłby właśnie dla tych, którzy swoje letnie zajawki mogą uprawiac zimą. Na nartach można jeździc rekreacyjnie albo freestyle'owo, tu także. To tak jakby 15 lat temu ktoś pokazał deskorolkarzom po raz pierwszy snowboard.
Widziałam kilkakrotnie tego typu reklamy, ale podejrzewam, że kolejnośc ich powstania była odwrotna. Że to marka zażyczyła sobie reklamy poprzez konkretny sport, sprzęt, dyscyplinę itd.
Jeśli chodzi o branżę, kierunek, który wyczuliście. Myślałam o energizerach, coca-cola, snickers,ubezpieczenia,ciuchy,siec komórkowa-możliwości chyba jest sporo i nie muszą byc bezposrednio powiązane z tematyką produktu.
To, co bardziej mnie dręczy to właśnie strategia marketingowa i sposób dotarcia do marki jako zleceniodawcy (ten termin w tej sytuacji staje się pewnym paradoksem) I czy taki paradoks w ogóle jest możliwy, a jeśli tak, jaka branża ludzi może tego dokonac?
pzdr dla wszystkich - Aga
Agnieszka Lach

Agnieszka Lach studio nagrań(the
owner),muzyk,produkc
ja,aranżacja,kompoz.
..

Temat: dopasowac markę do projektu?

Łukasz (k.), gdybyś takie przedsięwzięcie zorganizował, załatwiam Ci udział % w nim :) A jeśli będziesz potrzebował porady w kwestiach muzycznych, służę pomocą! Naprawdę.
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: dopasowac markę do projektu?

Agnieszko - trzeba było od razu napisać, że chodzi o promocję "dyscypliny sportowo-rekreacyjnej" a nie promocję marki czy produktu ;) Byłoby łatwiej od początku ;)
Agnieszka Lach

Agnieszka Lach studio nagrań(the
owner),muzyk,produkc
ja,aranżacja,kompoz.
..

Temat: dopasowac markę do projektu?

Napewno:)Gdyby to pytanie zadał człowiek z branży marketingowej/reklamowej zadałby je w sposób właściwy i poprawny.Ale przecież nikt z tej branży z takim pytaniem nie pojawiłby się tu zapewne, także wybacz :)

tak sobie myślę,że taka samozwańcza próba podjęcia się tego wyzwania może nieśc za sobą całkiem wymierne korzyści finansowe dla marki-zleceniodawcy.Przede wszystkim ułatwiony dostęp do sportu, sprzętu i ludzi z nim związanych, organizacja planu produkcji spotu i gotowa muzyka autorska, prawa autorskie dot. muzyki i produktu. To kilka formalności, które odpadają.
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: dopasowac markę do projektu?

http://www.brief.pl/ludzie/opinie/art86,jak-wypromowac...
Myślę, ze najsensowniej będzie zainteresować producentów sprzętu i środowisko związane z dyscypliną, później zorganizować kasę i zlecić opracowanie strategii, a dopiero potem zacząć rozmowy ze "sponsorami".
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: dopasowac markę do projektu?

Agnieszka Lach:
Napewno:)Gdyby to pytanie zadał człowiek z branży marketingowej/reklamowej zadałby je w sposób właściwy i poprawny.Ale przecież nikt z tej branży z takim pytaniem nie pojawiłby się tu zapewne,
Oj, zdziwiłabyś się ;)
także wybacz :)
Ja nie mam co wybaczać ;) Źle wytłumaczyłaś/postawiłaś pytanie więc odpowiedzi padały "w ciemno"
Agnieszka Lach

Agnieszka Lach studio nagrań(the
owner),muzyk,produkc
ja,aranżacja,kompoz.
..

Temat: dopasowac markę do projektu?

środowisko już jest zainteresowane :), producent daleko, wątpię, żeby się zainteresował, ma swoje obszary manewru w rejonach, gdzie sprzedaje duże ilości sprzętu, ale przedstawiciel krajowy bardzo chętnie przyczyni się nogami i rękami do powstania takiej reklamy,udostępniając sprzęt, kontakty itp.
Czyli zlecenie opracowania strategii pozostaje...mam rozumiec, że takie działania mają sens i dotarcie do takiej marki jest możliwe Twoim zdaniem?
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: dopasowac markę do projektu?

DOBRY plan marketingowy z analizami wskaże kierunki. Może sie okazać, że do promocji dyscypliny nie będzie wcale potrzebna jakaś inna marka. A jeśli nawet bedzie taka propozycja to "papier"/prezentacja jest podstawą do dalszych rozmów ze wskazanym brandem. Może sie tez okazać, że na promocję Waszego przedsięwzięcia sa jakieś środki z UE.
Dobry plan to podstawa. Później dotarcie do marek jest najmniejszym problemem... chyba, ze chodzi Ci o "dotarcie" w sensie przekonania ich do projektu... ale to też kwestia dobrego przygotowania i wskazania korzyści drugiej stronie.



Wyślij zaproszenie do