Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jolanta I.:
Jarosław Koć:
Agnieszka G.:
Pytałam X razy, co by tam musiało być pokazane (już nie pytam jak), żeby Cię spot przekonał?

Odpowiadałem już n razy, że to pytanie jest ...no nie najmądrzejsze, delikatnie mówiąc. To tak, jakbyś poprosiła scenarzystę, że skoro mu się nie podoba scenariusz konkurencyjnego filmu, niech Ci prześle swój najnowszy pomysł. Najlepiej z oficjalną cesją praw autorskich, oczywiście.


Ech...czytanie ze zrozumieniem.Pytanie Agi NIE BRZMIAŁO: jak Ty byś ten spot zrobił TYLKO CO Ciebie by zainteresowało-wg mnie to są dwie różne kwestie, no ale ja się nie znam...

Pytanie brzmiało mniej więcej tak: "co ty byś pokazał i dlaczego tak dużo byś upchnął". Wyjaśniłem więc, że po pierwsze - nic bym nie upychał, a po drugie - odpowiedź na pytanie, co bym pokazał = upubliczniony pomysł na spot.

Z kolei odpowiedź na pytanie "co by mnie zainteresowało" jest całkowicie nieistotna, ponieważ dla kreacji ważne jest pytanie "co by zainteresowało TG".

konto usunięte

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jarosław Koć:
Pytanie brzmiało mniej więcej tak: "co ty byś pokazał i dlaczego tak dużo byś upchnął". Wyjaśniłem więc, że po pierwsze - nic bym nie upychał, a po drugie - odpowiedź na pytanie, co bym pokazał = upubliczniony pomysł na spot.

Z kolei odpowiedź na pytanie "co by mnie zainteresowało" jest całkowicie nieistotna, ponieważ dla kreacji ważne jest pytanie "co by zainteresowało TG".

Klasyczne odwracanie kota ogonem, podziwiam, że Agnieszce chciało się tyle czasu z Tobą dyskutować, mnie się nie chce.Bez odbioru.
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jarosław Koć:
Pytanie brzmiało mniej więcej tak: "co ty byś pokazał i dlaczego tak dużo byś upchnął". Wyjaśniłem więc, że po pierwsze - nic bym nie upychał, a po drugie - odpowiedź na pytanie, co bym pokazał = upubliczniony pomysł na spot.

Miejsca są dostępne publicznie, ciężko powiedzieć wprost, co byś chetnie zobaczył? Przecież to nic takiego nie sugeruje, sama też bym mogła wybrać inne miejsca z dolnośląskiego, jak chociażby fort w Srebrnej Górze czy Muzeum Zabawek w Kudowie-Zdroju lub Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju. Jest też dawna kopalnia złota w Złotym Stoku czy Książ, są Wambierzyce, Góry Stołowe itd.Agnieszka G. edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 18:31

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jarosław Koć:
Marcinie - masz bardzo fajne zdjęcie profilowe. To pewnie synek?
nie córka
Jak jest chory (oczywiście życzę Ci, żeby było to jak najrzadziej), to rozumiem, że zabierasz go z dala od lekarzy, ponieważ im "znajomość tematu wypacza ocenę", natomiast leczysz go u znajomego mechanika samochodowego, który jest akurat zielarzem-amatorem.

Porównanie zupełnie bez związku z tematem i nie trafione. Nawet szkoda tłumaczyć dlaczego.

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jolanta I.:
Edt.Spróbuję, o ile się nie mylę to chyba były tam pokazane "kolorowe jeziorka".

czyli nie mnisi czy latarnik z ostrowa tylko ładne widoczki - to o czym pisałem. Ciekawe ile osób widziało na oczy kolorowe jeziorka (ja pluskałem się nawet w jednym z nich :).
Jolanta Siemieniec

Jolanta Siemieniec właściciel biura
podróży, Green
Holiday

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

fajny spot

konto usunięte

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Marcin Deręgowski:
Jolanta I.:
Edt.Spróbuję, o ile się nie mylę to chyba były tam pokazane "kolorowe jeziorka".

czyli nie mnisi czy latarnik z ostrowa tylko ładne widoczki - to o czym pisałem. Ciekawe ile osób widziało na oczy kolorowe jeziorka (ja pluskałem się nawet w jednym z nich :).

Spot obejrzałam rok temu, więc ciekawa jestem ile Ty będziesz pamiętał z takiego spotu po roku czasu.

Edt.Abstrahując od tego, że Aga tu w dyskusji wspomniała o "znaku ciszy" to to akurat zapamiętałam jak i tytułową grę słów.Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 22:17
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jolanta I.:
Marcin Deręgowski:
Jolanta I.:
Edt.Spróbuję, o ile się nie mylę to chyba były tam pokazane "kolorowe jeziorka".

czyli nie mnisi czy latarnik z ostrowa tylko ładne widoczki - to o czym pisałem. Ciekawe ile osób widziało na oczy kolorowe jeziorka (ja pluskałem się nawet w jednym z nich :).

Spot obejrzałam rok temu, więc ciekawa jestem ile Ty będziesz pamiętał z takiego spotu po roku czasu.

Edt.Abstrahując od tego, że Aga tu w dyskusji wspomniała o "znaku ciszy" to to akurat zapamiętałam jak i tytułową grę słów.

I tajemnicy :D
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Przeanalizujmy spot stareńką AIDA (Attention, Interest, Desire, Action)

A - przykuwa uwagę od jakiejś 5-6 sekundy, jest dobrze
I - zdecydowanie bardzo dobrze - o co chodzi z tym palcem na ustach i dlaczego mam być cicho?
D - poprzez zajawkowość wzbudza chęć poznania i pojechania
A - dobre, spójne i niebezpośrednie wezwanie do działania w końcówce

Powinno działać, ale na ludzi myślących. A chyba Wrocław od zawsze jest nakierowany na ludzi bystrzejszych.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Czeslaw Kowalczyk:
Jak ktos robi jakakolwiek reklame "dla ludzi myslacych", to powinien natychmiast zmienic zawod.

Czyli co? reklama pokazująca trzech napranych gości wychodzących z burdelu od szczęśliwej prostytutki, następnie idących na rynek nawalić się tanim piwem, a po puszczeniu pawia na wrocławskiego skrzata, strażniczka miejska z pobłażliwym uśmiechem wyciera pawia i mówi "ech ci turyści"
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Spece niezadowoleni jak zwykle :D

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Piotr Maciejewski:
Czyli co? reklama pokazująca trzech napranych gości wychodzących z burdelu od szczęśliwej prostytutki, następnie idących na rynek nawalić się tanim piwem, a po puszczeniu pawia na wrocławskiego skrzata, strażniczka miejska z pobłażliwym uśmiechem wyciera pawia i mówi "ech ci turyści"

W wersji skierowanej do turystów z UK całkiem, całkiem... ;)

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

praktykowałem reklamę we wczesnych latach 90-tych i nawet wtedy wiedzieliśmy, ze człowiek postrzega się wyżej niz na prawdę jest.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Piotr Maciejewski:
Czeslaw Kowalczyk:
Jak ktos robi jakakolwiek reklame "dla ludzi myslacych", to powinien natychmiast zmienic zawod.

Czyli co? reklama pokazująca trzech napranych gości wychodzących z burdelu od szczęśliwej prostytutki, następnie idących na rynek nawalić się tanim piwem, a po puszczeniu pawia na wrocławskiego skrzata, strażniczka miejska z pobłażliwym uśmiechem wyciera pawia i mówi "ech ci turyści"

Głównym grzechem tej kampanii jest całkowite podobieństwo do dziesiątków innych kampanii innych regionów. Pokazujemy widoczek tego, widoczek tamtego, jeziorko, zamek, przyrodę, turystę na rowerze w jeszcze innym miejscu itp. I koniec, zero kreatywności. Oczywiście ta kampania jest poprawna - brief zrealizowano, obrazki są zgodne z prawdą. Tylko ktoś pytał, co będziemy pamiętać po roku - ale spróbuj zapytać po kilku dniach, jaki region w ten sposób reklamowano. Gwarantuję, że większość nie będzie pamiętać lub odpowie błędnie.

A wystarczy się zastanowić - jeśli region ma być w założeniu "tajemniczy" to jak stworzyć kasmpanię, która będzie inna niż wszystkie i po której ta aura tajemniczości zostanie? Zapewniam, że to nie jest takie bardzo trudne, ale trzeba troszkę ruszyć głową, zaprząc znajomość psychologii i - najważniejsze - przekonać zleceniodawcę do bardziej kreatywnej formy.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Następna dyskusja:

Genialne hasło reklamowe




Wyślij zaproszenie do