Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

film starannie zrobiony z pomysłem (ale nie koniecznie na skuteczność) tego typu realizację wygrywają konkursy ale najczęściej przynoszą mizerne efekty.

Mizerne/nieatrakcyjne wnętrza i ciemne zakątki - to tak naprawdę pozostaje człowiekowi, który tych miejsc NIE ZNA w mózgu po tym spocie (przebitki zieleni nie ratują całości.

Podsumowując: to , ze możemy dopisać do tego mądry brief i piękną opowieść nie czyni w żaden sposób tej reklamy skuteczną. To, że jest bardzo dobrze zrealizowana nie gwarantuje, że zadziała. Niestety to co działa na nasze umysłu jest proste, banalne - reklama, która wymaga tłumaczenia - nie jest reklamą tylko pokazem kreatywności agencji.

ja bym np. wziął materiały za które już dolny Śląsk zapłacił:
http://www.youtube.com/watch?v=9zMFgmJmDNo
http://www.youtube.com/watch?v=vMj0c6TlKeo

Wybrał najlepsze wizualnie widoki,
pousuwał wszystkie przegadane treści
zmontował coś co zostawiało by chociaż w pamięci dwa/trzy obrazy z myślą (muszę to zobaczyć)

najgorsze, że pewnie w każdej z firm realizującej te projekty są osoby które to wiedzą, potrafią to zrobić szybko i sprawnie, a tylko ambicje "tworzenia sztuki" innych powodują, że zamiast prosto i skutecznie robi się pęknie i mądrze.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Agnieszka G.:


Dobra. Ostatnia odpowiedź - bo nie mam siły więcej apelować o czytanie ze zrozumieniem.
Wiedziałam, ze tak zareagujesz :) z drugiej strony fakt zajmowania się czymś 15 lat nie czyni z Ciebie eksperta i guru :)

No jasne, że nie, skądże. Największymi ekspertami są przecież - jak powszechnie wiadomo - ludzie, którzy w ogóle nie mają żadnych doświadczeń w dziedzinie, na temat której zabierają głos.

Pytałam X razy, co by tam musiało być pokazane (już nie pytam jak), żeby Cię spot przekonał?

Odpowiadałem już n razy, że to pytanie jest ...no nie najmądrzejsze, delikatnie mówiąc. To tak, jakbyś poprosiła scenarzystę, że skoro mu się nie podoba scenariusz konkurencyjnego filmu, niech Ci prześle swój najnowszy pomysł. Najlepiej z oficjalną cesją praw autorskich, oczywiście.

Sam napisałeś, ze spot danego miasta/regionu to zwykle migawki z miejsc. Usiłuję Ci wytłumaczyć, że w dolnośląskim takich miejsc jest setki i nie upchniesz w 2 minuty wszystkiego, bo wyjdzie papka.


Po raz dwudziesty siódmy zwracam Ci uwagę, że niczego nie chcę upychać. "Upychanie" bowiem nie jest jedynym możliwym rozwiązaniem przy kreacji takiego spotu. Ba - w pierwszej wypowiedzi wyraźnie piszę, że jest to zły sposób - bo każdy region tak robi i w rezultacie wszystkie mają bardzo podobne spoty.
Czy teraz rozumiesz?

wymowny, jeśli ktoś nie potrafi pojąć gestu, który nawet dzieci rozumieją, to już nie mój problem.

Tu się już poddaję. W poprzedniej wypowiedzi tłumaczę kolejny raz, że nigdy NIE NAPISAŁEM TEGO, że nie rozumiem gestu. Polemizujesz cały czas z jakimiś swoimi wyobrażeniami, a nie z realnymi wypowiedziami. Odsyłam do wspomnianego wyjaśnienia, bo już nie chce mi się pisać kolejny raz tego samego.

Spot jest prosty i w przeciwieństwie do wielu innych migawek i zajawek do wielu trafił i się podobał. Rozumiem Twoje krytykanctwo Jarku, ze względów zawodowych, ale trochę obiektywizmu nie zaszkodzi. Zauważ, ze spot nie podoba się głównie tym, którzy sami takie rzeczy produkują. Czyżby zwykła zazdrość, że coś się odbiło pozytywnym echem?

Istotnie, spot nie podoba się głownie ludziom, którzy mają jakieś profesjonalne pojęcie o reklamie. Można stąd wyciągnąć dwa wnioski: albo taki, że coś z nim rzeczywiście jest nie tak, skoro tylu profesjonalistów to zauważa, albo - tak jak Ty - że to wszystko na pewno zazdrośnicy, ponieważ akurat Ty uznajesz go za wybitny.

Jak napisałem na początku, poddaje się w tej dyskusji, gdyż mam wrażenie, że wszystkie merytoryczne argumenty już padły i nic nowego dla innych dalsza dyskusja nie wniesie.
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Po prostu spot jest do szerokiego grona odbiorców, których nie interesuje jak to wszystko jest zrobione.

Kwestia techniczna i merytoryczna Ci nie pasuje, jako "siedzącemu w branży reklamowej". W porządku, rozumiem.

Pokazując region raczej ciężko odżegnać się od ładnych widoczków, więc nie widzę powodu, by krytykować taki zabieg. To, że znam region, to już inna para kaloszy.

Akurat z reklamą miałam więcej do czynienia, niż Ci się zdaje, ale po prostu przyjęłam punkt widzenia typowego Kowalskiego, szarego człowieka, któremu spot się podoba lub nie. Punkt widzenia kogoś, kto lubi poznawać ciekawe miejsca i oglądając spot zainteresuje się lub nie, bez wchodzenia w kwestie techniczne.

Niestety nie zrozumiemy się, ale i tak bywa :)

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Adrian Krynicki

Adrian Krynicki Marketing manager

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Spot oglada sie przyjemnie. Szkoda, ze po jedgo obejrzeniu nie nasuwa sie jakas konkretna konkluzja...
Może poza: "po co potencjalny turysta ma tam jechac, skoro wszyscy beda naklaniali go do zachowania ciszy...
niczym w szkolnej bibliotece...":)

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Michał Budzyński

Michał Budzyński ImpactProject Sp. z
o.o.

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

No to może w opozycji do DŚ, trailer filmu promującego zapadłą wieś, do której w zimie prawie nie da się dojechać, a w lecie polecam raczej auto z dobrym zawieszeniem. Wieś, w której mam wrażenie, że czas się zatrzymał. Budżet z kilkaset razy mniejszy. A wyszło coś, co wcale nie uważam za gorsze od reklamy DŚ (mówię nie tylko o trailerze, ale o całym filmie, też dostępnym na YT). A wg mnie nawet lepsze, ale to może z sentymentu, bo lubię tam przejeżdżać. Ale uważam, że ten spot ma jakąś duszę, coś przekazuje i coś w nim jest i to coś niepowtarzalnego, w porównaniu ze spotem DŚ (powtarzalność).

http://www.youtube.com/watch?v=oBPpjCqsiSY

Historia wsi, czy czołg z II WŚ w rzece, to tylko smaczki, które jeszcze bardziej mnie tam przyciągają, niż na Dolny Śląsk.

P.S. nie znam się na reklamach, powyższe to tylko moje subiektywne, emocjonalne spojrzenie;-]

edit: opis filmu też sporo mówi, a jego dedykacja...zobaczcie sami;-]Michał Budzyński edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 14:26

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Czeslaw Kowalczyk:
no wlasnie, a dzisiaj, juz tylko skutecznosc sie liczy, life ..

ALE kreatywny, rzetelny zawodowiec, może jedno z drugim pogodzić ...
tak

Ale ludzie często zapominają, że celem reklamy jest "sprzedać" w szerszym tego słowa znaczeniu (choćby Dolny Śląsk Turystym). Kiedy próbuje dorobić się inną ideologię do reklamy, to po racjonalnym przyjżeniu się argumentom okazuje się, że celem reklamy jest: zadowolić gusta żony prezesa, zaspokoić potrzebę nagrody branżowej prezesa agencji, usatysfakcjonować artystyczną dusze dyrektora marketingu itd ... z tego wszystkiego wolę EFEKT/SPRZEDAŻ.

Ale jak powiedział Czesław nie koniecznie musi to oznaczać KUPĘ - efekt i kreatywnośc można połaczyć. Natomiast nie zgodzę się, że ten film/filmy to chałtura - przynajmniej cześć ujęć jest naprawdę zgrabnie zrobiona, widzę tam włożone serce i jakiś pomysł tylko CEL nie został zrealizowany i to jest ból.

Raz w szkole podstawowej nie zgodziłem się z ocenę z ZPT bo dostałem czwórkę. Mieliśmy robić samochody - przygotowałem sobie w domu wszystkie materiały, niestety klej nie chiał ich połaczyć w szkole i po dwu godzinach nie miałem NIC - dostałem czwórkę (bo się starałem i byłem dobrze przygotowany) - uważałem wtedy, że należy mi się pała bo nie zrealizowałem celu. ALe może to ja mam złe podejście do życia ...Marcin Deręgowski edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 14:54

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Michał Budzyński:
P.S. nie znam się na reklamach, powyższe to tylko moje subiektywne, emocjonalne spojrzenie;-]


dlatego możesz je oceniać lepiej od tych co się znają. Znajomość tematu często wypacza jego ocenę.

konto usunięte

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Igor Downar-Zapolski:
Po drugie - albo to Dolnośląskie ma być dynamiczne i nowoczesne, albo zabytkowe i wędkarskie. Można by się w końcu na coś zdecydować. No chyba, że już im ta nowoczesność zaczęła wychodzić bokiem. Bo Wrocław zabytkowo i kulturalnie nie gorszy od Krakowa, a nikt o tym nie wie, bo tylko te "innowacje".

A to 2w1 nie może być?

konto usunięte

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jarosław Koć:
Agnieszka G.:
Pytałam X razy, co by tam musiało być pokazane (już nie pytam jak), żeby Cię spot przekonał?

Odpowiadałem już n razy, że to pytanie jest ...no nie najmądrzejsze, delikatnie mówiąc. To tak, jakbyś poprosiła scenarzystę, że skoro mu się nie podoba scenariusz konkurencyjnego filmu, niech Ci prześle swój najnowszy pomysł. Najlepiej z oficjalną cesją praw autorskich, oczywiście.


Ech...czytanie ze zrozumieniem.Pytanie Agi NIE BRZMIAŁO: jak Ty byś ten spot zrobił TYLKO CO Ciebie by zainteresowało-wg mnie to są dwie różne kwestie, no ale ja się nie znam...

Mnie się ten spot podoba, zachęca do zobaczenia atrakcji dolnośląskiego no ale jestem jak najbardziej targetem.

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jolanta I.:
Mnie się ten spot podoba, zachęca do zobaczenia atrakcji dolnośląskiego no ale jestem jak najbardziej targetem.

nie patrz teraz na film i bez patrzenia powiedz, który obraz zachęcił cię do obejrzenia go na Dolnym Śląsku - jakiś krajobraz, budynek - spróbuj to opisać ale uczciwie nie patrząc ponownie na spot.
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jolanta I.:
Igor Downar-Zapolski:
Po drugie - albo to Dolnośląskie ma być dynamiczne i nowoczesne, albo zabytkowe i wędkarskie. Można by się w końcu na coś zdecydować. No chyba, że już im ta nowoczesność zaczęła wychodzić bokiem. Bo Wrocław zabytkowo i kulturalnie nie gorszy od Krakowa, a nikt o tym nie wie, bo tylko te "innowacje".

A to 2w1 nie może być?

Warto czasem przeczytać cały wątek :)

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Nie ma co hejtować... Spot jest na dobrym poziomie, a biorąc pod uwagę fakt, że powstał na zamówienie samorządu, rzekłbym nawet, że bardzo dobrym. Pewnie, można by inaczej- nowatorsko, z polotem, z pazurem itp.- ale spróbujcie potem przepchnąć taką wizję przez kilku naczelników w wieku 40+ (sorry za wytknięcie wieku, ale coś w tym jest niestety). Kto robił dla samorządów, ten wie o czym piszę ;)Maciej B. edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 15:00

konto usunięte

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Rozumiem, że może branża nie sprzyja używaniu tego słowa, ale słowo przeciętny nie jest przecież negatywne. Ten spot to taki mocny standard, ani na plus, ani na minus.

Ze swojej strony dodam, że mnie akurat denerwuje taka muzyka a już na pewno nie oczarowuje.

konto usunięte

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Marcin Deręgowski:
Jolanta I.:
Mnie się ten spot podoba, zachęca do zobaczenia atrakcji dolnośląskiego no ale jestem jak najbardziej targetem.

nie patrz teraz na film i bez patrzenia powiedz, który obraz zachęcił cię do obejrzenia go na Dolnym Śląsku - jakiś krajobraz, budynek - spróbuj to opisać ale uczciwie nie patrząc ponownie na spot.


Mając na uwadze, że spot obejrzałam hmmmm jak tylko się pojawił, a więc dosyć dawno to chyba nic dziwnego, że szczegółów nie pomnę.

Edt.Spróbuję, o ile się nie mylę to chyba były tam pokazane "kolorowe jeziorka".Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 17:23

konto usunięte

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Igor Downar-Zapolski:
Jolanta I.:
Igor Downar-Zapolski:
Po drugie - albo to Dolnośląskie ma być dynamiczne i nowoczesne, albo zabytkowe i wędkarskie. Można by się w końcu na coś zdecydować. No chyba, że już im ta nowoczesność zaczęła wychodzić bokiem. Bo Wrocław zabytkowo i kulturalnie nie gorszy od Krakowa, a nikt o tym nie wie, bo tylko te "innowacje".

A to 2w1 nie może być?

Warto czasem przeczytać cały wątek :)

Pudło:P

Edt.Dla mnie dolnośląskie jest i nowoczesne-vide multum inwestycji wszelakich choćby w SSE, nowe drogi itd. a zabytki także mają czyli 2w1.Nie wiem czego tu nie rozumiesz.Jolanta I. edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 17:21
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Marcin Deręgowski:
Michał Budzyński:
P.S. nie znam się na reklamach, powyższe to tylko moje subiektywne, emocjonalne spojrzenie;-]


dlatego możesz je oceniać lepiej od tych co się znają. Znajomość tematu często wypacza jego ocenę.

Marcinie - masz bardzo fajne zdjęcie profilowe. To pewnie synek?

Jak jest chory (oczywiście życzę Ci, żeby było to jak najrzadziej), to rozumiem, że zabierasz go z dala od lekarzy, ponieważ im "znajomość tematu wypacza ocenę", natomiast leczysz go u znajomego mechanika samochodowego, który jest akurat zielarzem-amatorem.

Następna dyskusja:

Genialne hasło reklamowe




Wyślij zaproszenie do