Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Agnieszka G.:
Jarosław Koć:
No właśnie nie. Nie rozumiemy się, gdyż przyjmujesz pewne błędne założenie od samego początku. To wszystko, co mówisz - że trzeba poszukać itd. wiesz Ty, która tamte tereny odwiedzasz od dawna. Natomiast rolą reklamy nie jest (w pewnym uproszczeniu) przekonywać przekonanych, tylko sceptyków. Albo co najmniej neutralnych, którzy zapewne nigdy tam nie byli. Ergo - patrzymy na spot i oceniamy, czy potrafi zaintrygować, przekazać tajemnicę. No i - niestety - nie potrafi. Nie wystarczy położyć palec na ustach, żeby osiągnąć taki efekt u odbiorcy.

Czyli lepiej sprawdzi się napchanie w spot wszystkiego, co warte zobaczenia i wtedy, Twoim zdaniem, spot spełni swoje zadanie?

Nie. Skąd ten pomysł?

Większości odbiorców się podoba, zdaje sobie sprawę z faktu, iż nie każdy będzie zadowolony. Tylko mam wrażenie, że Ciebie i 20-minutowy film by nie przekonał.

1. Skąd wiesz, że większości odbiorców się podoba? Ja nie mam takich danych.
2. Trudno dyskutuje się z wrażeniami. Proponuję powrót do merytorycznych argumentów.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jarosław Koć:
Agnieszka G.:
Jarosław Koć:
No właśnie nie. Nie rozumiemy się, gdyż przyjmujesz pewne błędne założenie od samego początku. To wszystko, co mówisz - że trzeba poszukać itd. wiesz Ty, która tamte tereny odwiedzasz od dawna. Natomiast rolą reklamy nie jest (w pewnym uproszczeniu) przekonywać przekonanych, tylko sceptyków. Albo co najmniej neutralnych, którzy zapewne nigdy tam nie byli. Ergo - patrzymy na spot i oceniamy, czy potrafi zaintrygować, przekazać tajemnicę. No i - niestety - nie potrafi. Nie wystarczy położyć palec na ustach, żeby osiągnąć taki efekt u odbiorcy.

Czyli lepiej sprawdzi się napchanie w spot wszystkiego, co warte zobaczenia i wtedy, Twoim zdaniem, spot spełni swoje zadanie?

Nie. Skąd ten pomysł?

Stąd, że Twoim zdaniem człowiek nie wpadnie na to, żeby szukać wkoło tego, co zobaczy w spocie, bo powinno go zachęcić to, co widzi.
Ciekawa jestem, jak sam byś upchał taki region w 2 minutach. A jeśli palec na ustach jest mało wymowny jako milczenie i tajemnica, to nie mam słów, bo kłania się komunikacja niewerbalna.
Większości odbiorców się podoba, zdaje sobie sprawę z faktu, iż nie każdy będzie zadowolony. Tylko mam wrażenie, że Ciebie i 20-minutowy film by nie przekonał.

1. Skąd wiesz, że większości odbiorców się podoba? Ja nie mam takich danych.

Na GL-u świat się nie kończy.
2. Trudno dyskutuje się z wrażeniami. Proponuję powrót do merytorycznych argumentów.

A ponoć spot ma zrobić takie wrażenie, żebyś zechciał przyjechać, więc?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Agnieszka G.:
Czyli lepiej sprawdzi się napchanie w spot wszystkiego, co warte zobaczenia i wtedy, Twoim zdaniem, spot spełni swoje zadanie?

Nie. Skąd ten pomysł?

Stąd, że Twoim zdaniem człowiek nie wpadnie na to, żeby szukać wkoło tego, co zobaczy w spocie, bo powinno go zachęcić to, co widzi.

Nie rozumiem tej wypowiedzi. Natomiast nigdzie nie napisałem, że należy pokazywać więcej miejsc, co wytrwale mi imputujesz.
Ciekawa jestem, jak sam byś upchał taki region w 2 minutach. A jeśli palec na ustach jest mało wymowny jako milczenie i tajemnica, to nie mam słów, bo kłania się komunikacja niewerbalna.

Tak, coś się kłania - ale jest to czytanie ze zrozumieniem. Napisałem, że palec położony na ustach to za mało, żeby zaintrygować widza, a nie, że nie oznacza milczenia.


1. Skąd wiesz, że większości odbiorców się podoba? Ja nie mam takich danych.

Na GL-u świat się nie kończy.

Pytanie jest więc dalej aktualne. Albo podziel się z nami źródłem swojej wiedzy - albo nie formułuj nieuprawnionych tez.
2. Trudno dyskutuje się z wrażeniami. Proponuję powrót do merytorycznych argumentów.

A ponoć spot ma zrobić takie wrażenie, żebyś zechciał przyjechać, więc?

Więc oceniajmy spot, a nie Twoje wrażenia o mojej osobie.
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jarosław Koć:
No właśnie nie. Nie rozumiemy się, gdyż przyjmujesz pewne błędne założenie od samego początku. To wszystko, co mówisz - że trzeba poszukać itd. wiesz Ty, która tamte tereny odwiedzasz od dawna. Natomiast rolą reklamy nie jest (w pewnym uproszczeniu) przekonywać przekonanych, tylko sceptyków. Albo co najmniej neutralnych, którzy zapewne nigdy tam nie byli. Ergo - patrzymy na spot i oceniamy, czy potrafi zaintrygować, przekazać tajemnicę. No i - niestety - nie potrafi. Nie wystarczy położyć palec na ustach, żeby osiągnąć taki efekt u odbiorcy.

Czyli lepiej sprawdzi się napchanie w spot wszystkiego, co warte zobaczenia i wtedy, Twoim zdaniem, spot spełni swoje zadanie?

Nie. Skąd ten pomysł?

Powód wytłuściłam. I zapytam jeszcze raz: co by się tam musiało znaleźć, żeby Cię przekonało w 2 minuty?

Chodzi mi cały czas tylko o wrażenia odnośnie spotu a nie Twojej osoby. Ciebie nie przekonuje, mnie tak. Wracamy do pytania powyżej.

Dlatego tak się upieram przy sposobie pokazania, bo wiem doskonale, ile rzeczy się tam znajduje godnych uwagi. Jeżdżę od dawna i zawsze znajdę coś nowego i wartego zobaczenia. Ilość miejsc idzie w setki i jestem ciekawa, co byś musiał zobaczyć, żeby się jako sceptyk przekonać w 2 minuty.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Spot bardzo ładny pod względem obrazu i pracy kamery. Duży plus.
Dobry lektor, fajne hasło.
Miganie lokacjami- nie odbiega od sztampy, mimo to czuję się zaproszona :)
Patryk Scelina:
Z mojego punktu widzenia, jako że sam się zajmuję muzyką, uważam że to muzyka jest najsłabszym ogniwem tego spotu.
Też tak myślę. Brzmi jak zmiksowane freesample.
A można w tej dziedzinie o wiele więcej (muz. symfoniczna/ akustyczna, coś naprawdę poruszającego) ; w szczególności do takich ładnych migawek....
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Agnieszka G.:
Jarosław Koć:
No właśnie nie. Nie rozumiemy się, gdyż przyjmujesz pewne błędne założenie od samego początku. To wszystko, co mówisz - że trzeba poszukać itd. wiesz Ty, która tamte tereny odwiedzasz od dawna. Natomiast rolą reklamy nie jest (w pewnym uproszczeniu) przekonywać przekonanych, tylko sceptyków. Albo co najmniej neutralnych, którzy zapewne nigdy tam nie byli. Ergo - patrzymy na spot i oceniamy, czy potrafi zaintrygować, przekazać tajemnicę. No i - niestety - nie potrafi. Nie wystarczy położyć palec na ustach, żeby osiągnąć taki efekt u odbiorcy.

Czyli lepiej sprawdzi się napchanie w spot wszystkiego, co warte zobaczenia i wtedy, Twoim zdaniem, spot spełni swoje zadanie?

Nie. Skąd ten pomysł?

Powód wytłuściłam. I zapytam jeszcze raz: co by się tam musiało znaleźć, żeby Cię przekonało w 2 minuty?

A... to powiem Klientowi, jak przyjdzie do naszej agencji :-)

Chodzi mi cały czas tylko o wrażenia odnośnie spotu a nie Twojej osoby. Ciebie nie przekonuje, mnie tak. Wracamy do pytania powyżej.

Czyli przekonuje przekonaną, nie przekonuje targetu. Słabo.

Dlatego tak się upieram przy sposobie pokazania, bo wiem doskonale, ile rzeczy się tam znajduje godnych uwagi. Jeżdżę od dawna i zawsze znajdę coś nowego i wartego zobaczenia. Ilość miejsc idzie w setki i jestem ciekawa, co byś musiał zobaczyć, żeby się jako sceptyk przekonać w 2 minuty.

A to się nazywa właśnie dobry pomysł kreacyjny - i to właśnie sprzedają agencje reklamowe. Wybacz więc, że nie dostaniesz odpowiedzi na forum.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jarosław Koć:

A to się nazywa właśnie dobry pomysł kreacyjny - i to właśnie sprzedają agencje reklamowe. Wybacz więc, że nie dostaniesz odpowiedzi na forum.

I wyszło szydło z worka :) jakby Twoja agencja takie coś wypuściła, byłby zachwyt a tak tylko krytyka, dziękuję :)
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Czeslaw Kowalczyk:
(...)

Oj Czesław Czesław- Ty też dzisiaj w bojowym nastroju?
Z kimś innym idź na udry- ja mówię pas :) .

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Czeslaw Kowalczyk:
Chyba nie po to tu jestesmy, zeby sobie wzajemnie kadzic, grzecznosci wymieniac(?)
Zahaczyłeś o bardzo istotną sprawę. Jesteśmy tu zapewne z różnych powodów. Ale jeśli już o tym wspominasz, to jeśli mamy prowadzić tu rzeczowe dyskusje i dochodzić do jakichkolwiek sensownych wniosków potrzebne jest rzeczowe podejście- również kultura dyskusji i retoryki, a w tym zasada życzliwej interpretacji słów rozmówcy. Innymi słowy- czepiając się o byle co, w byle sposób można zarobić co najwyżej guza, a nie rzeczową informację ;)

speaking of which...
Czeslaw Kowalczyk:
(...)
Miganie lokacjami- nie odbiega od sztampy, mimo to czuję się zaproszona :)
hmm ... :) gust ... :)
Patryk Scelina:
Z mojego punktu widzenia, jako że sam się zajmuję muzyką, uważam że to muzyka jest najsłabszym ogniwem tego spotu.
Też tak myślę. Brzmi jak zmiksowane freesample.
A można w tej dziedzinie o wiele więcej (muz. symfoniczna/ akustyczna, coś naprawdę poruszającego) ;
tez bym zrobil kilka urywkow roznych
w szczególności do takich ładnych migawek....
nie wiedzialem, ze "ladne migawki" (sztampa wlasnie) wystarcza do dobrego spotu :)
On sie zupelnie nie wyroznia, wsrod tysiaca innych, a wiec ocena: niestety niedostateczny

Ja tu nie widzę nawet krytyki. Jeśli dobrze rozumiem - choć nie jestem pewna, widzę tu raczej zlepek cynicznych złośliwości, których przesłania nie do końca rozumiem :)

Mimo wszystko pozdrawiam jak nie wiem co serdecznie :)

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Agnieszka G.:
Jarosław Koć:

A to się nazywa właśnie dobry pomysł kreacyjny - i to właśnie sprzedają agencje reklamowe. Wybacz więc, że nie dostaniesz odpowiedzi na forum.

I wyszło szydło z worka :) jakby Twoja agencja takie coś wypuściła, byłby zachwyt a tak tylko krytyka, dziękuję :)

Masz mnie! Jestem nieudacznikiem, nie znam się na tym, co robię od 15 lat, w dodatku jacyś idioci mi płacą, bo nie potrafię nawet stworzyć takiego cudnego spotu. No i zapominam jeszcze codziennie umyć zęby. Po wyjaśnieniu tych wszystkich kwestii personalnych możemy albo wrócić do merytorycznej dyskusji (jeśli jeszcze pamiętasz, co to takiego), albo dać sobie już spokój z dalszą wymianą zdań. Wybieraj.
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Jarosław Koć:
Agnieszka G.:
Jarosław Koć:

A to się nazywa właśnie dobry pomysł kreacyjny - i to właśnie sprzedają agencje reklamowe. Wybacz więc, że nie dostaniesz odpowiedzi na forum.

I wyszło szydło z worka :) jakby Twoja agencja takie coś wypuściła, byłby zachwyt a tak tylko krytyka, dziękuję :)

Masz mnie! Jestem nieudacznikiem, nie znam się na tym, co robię od 15 lat, w dodatku jacyś idioci mi płacą, bo nie potrafię nawet stworzyć takiego cudnego spotu. No i zapominam jeszcze codziennie umyć zęby. Po wyjaśnieniu tych wszystkich kwestii personalnych możemy albo wrócić do merytorycznej dyskusji (jeśli jeszcze pamiętasz, co to takiego), albo dać sobie już spokój z dalszą wymianą zdań. Wybieraj.

Wiedziałam, ze tak zareagujesz :) z drugiej strony fakt zajmowania się czymś 15 lat nie czyni z Ciebie eksperta i guru :)

Pytałam X razy, co by tam musiało być pokazane (już nie pytam jak), żeby Cię spot przekonał?

Sam napisałeś, ze spot danego miasta/regionu to zwykle migawki z miejsc. Usiłuję Ci wytłumaczyć, że w dolnośląskim takich miejsc jest setki i nie upchniesz w 2 minuty wszystkiego, bo wyjdzie papka. Pomysł z palcem i gestem tajemnicy jest bardzo wymowny, jeśli ktoś nie potrafi pojąć gestu, który nawet dzieci rozumieją, to już nie mój problem.

Spot jest prosty i w przeciwieństwie do wielu innych migawek i zajawek do wielu trafił i się podobał. Rozumiem Twoje krytykanctwo Jarku, ze względów zawodowych, ale trochę obiektywizmu nie zaszkodzi. Zauważ, ze spot nie podoba się głównie tym, którzy sami takie rzeczy produkują. Czyżby zwykła zazdrość, że coś się odbiło pozytywnym echem?
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Ludzie-nie skaczmy sobie do gardeł. To zupełnie nie ma sensu. Jeśli wymagamy poziomu od kreacji, sami trzymajmy poziom. Ot co!
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Nie rozumiem zachwytów nad tym spotem. Nie jestem nawet przekonany, czy odstaje on jakoś na plus od średniej tej naszej reklamowej mizerii.

Po pierwsze - nie rozumiem tej tendencji do robienia ze spotu "pokazu pocztówek". 10 ładnych widoczków wrzuconych w "pokaz slajdów" do niczego mnie nie przekona. Takie same - lub podobne - widoczki może zafundować mi w zasadzie każdy region Polski. No chyba, że mieszkańców Warszawy ktoś chce przekonać do tego, żeby zamiast na Mazury, pojechać do Wałbrzycha - bo tam też widoczki ładne. OK - tylko na Mazury mam 2,5 godziny, a do Wałbrzycha 7,5. Jasne - będą tacy, którzy mają bliżej do Wałbrzycha, ale oni pewnie i tak te wałbrzyskie widoczki znają.

Po drugie - albo to Dolnośląskie ma być dynamiczne i nowoczesne, albo zabytkowe i wędkarskie. Można by się w końcu na coś zdecydować. No chyba, że już im ta nowoczesność zaczęła wychodzić bokiem. Bo Wrocław zabytkowo i kulturalnie nie gorszy od Krakowa, a nikt o tym nie wie, bo tylko te "innowacje".

Tak czy inaczej, szału nie ma. Nie wiem dla kogo to, po co i dlaczego. No chyba, że "inni mają, to my też zrobimy".

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Dolny śląsk - nie do opowiedzenia, do zobaczenia (GENIALNE!)

Czeslaw Kowalczyk:
Igor Downar-Zapolski:
Nie rozumiem zachwytów nad tym spotem. Nie jestem nawet przekonany, czy odstaje on jakoś na plus od średniej tej naszej reklamowej mizerii.
uff, sa tu jeszcze ludzie trzezwo myslacy :)
Po drugie - albo to Dolnośląskie ma być dynamiczne i nowoczesne, albo zabytkowe i wędkarskie.
nie, czemu? Mozna i w 40 sek. jedno i drugie, migawkowo wkomponowac.

Nie o to mi chodziło :) Oczywiście, że w spocie można. Chodziło mi o to, że przekaz serwowany przez osoby odpowiedzialne za promocję Dolnego Śląska jest według mnie niespójny. Z jednej strony mamy materiały mówiące wyłącznie o nowoczesności, a z drugiej zabytkowe widoczki. Można to połączyć, ale nie łączy się tego w jedną spójna całość, tylko od przypadku do przypadku wrzuca raz jedno, raz drugie. To miałem na myśli :)Igor Downar-Zapolski edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 12:08

Następna dyskusja:

Genialne hasło reklamowe




Wyślij zaproszenie do