Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: dobre!

Ewelina Bukowska:
Że niby to tak w odniesieniu do ostatniej kampanii PZU, co różni dziwni ludzie się nawzajem przepraszali, bo to niby złe ubezpieczenie sobie podoradzali?

Nie podoba mi się:/

A wszystko zaczęło się od Castoramy i kompetentnej obsługi... ;)

konto usunięte

Temat: dobre!

robiąc reklamę dla PZU nie pomyśleli o tym, że tak łatwo można ją obrócić przeciwko reklamowanemu ;) Ci którzy zatwierdzili tę kampanię o przepraszaniu też o tym nie pomyśleli.
Mi się riposta Avivy podoba i lepiej się patrzy na dobrą jakość przekazu a nie na udawaną kamerkę internetową i antypatycznego gościa z gitarą...

Temat: dobre!

Agnieszka Sienicka:
mam nadzieję, że to była Twoja ironia (?)

EDIT: dotyczy "szapoba" dla tej reklamy

obawiam sie, ze nie byla.

ta reklama jest zenujaca! koles mowi z maniera, jakby gral w miodowych latach albo 13. posterunku ("wojteek ehehe...")
Bartosz Garczyński

Bartosz Garczyński Dziennikarz radiowy

Temat: dobre!

Dawid Trzeciak:

Założę się, że słowo Pikuś jest specjalnie użyte...na pewno zostały zrobione badania, które potwierdzają, że to słowo jest powszechnie używane i ma pozytywny oddźwięk. To jest zapewne element strategii rebrandingu CU w Aviva.

Marka była kodowana w świadomości konsumentów, a teraz przechodzą do ofensywy i po kolei komunikują poszczególne produkty. Słowo pikuś ma się pewnie kojarzyć z Aviva i być utożsamiane z wszystkimi produktami, musi być jakaś spójność. Reklama może się nie podoba, ale jest skuteczna, bo zostaje zapamiętana.

Oczywiście, że 'pikuś' jest użyte specjalnie, ale nie wiem czy użyte w tak drażniący sposób nie spowoduje efektu zniechęcenia. Co do efektu zapamiętania, należałoby raczej sprawdzić środowisko odbiorców reklamy a nie ludzi z branży - my zapamiętujemy je wszystkie :D Trochę tak z innej beczki: czy ktoś pamięta reklamę napoju Zbyszko, gdzie taka wyuzdana blondyna mówi dziwnym głosem: "Pomarańczowa rozkosz"? Tą reklamę zapamiętam do końca życia :D nigdzie nie mogę jej znaleźć ...Bartosz Garczyński edytował(a) ten post dnia 21.09.09 o godzinie 21:22

konto usunięte

Temat: dobre!

Andrzej Tchorzewski:

a sprawdziłeś, czy tam heros jest napisane?

nie sprawdzilem, zasugerowalem sie czcionka na pierwszy rzut oka. mea culpa

Temat: dobre!

Krzysztof S.:
ale lipa.
kupił heroes of might and magic i ścigać się chce?Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 21.09.09 o godzinie 19:34

Hahahahahhaahahaha! Dziękuję Ci :-D

konto usunięte

Temat: dobre!

Maciek Ganc:
robiąc reklamę dla PZU nie pomyśleli o tym, że tak łatwo można ją obrócić przeciwko reklamowanemu ;)

Zapewne głównym celem reklamy PZU nie była estetyka jej wykonania i to czy ma się podobać, bo w tym przypadku to sprawa drugorzędna. Moim zdaniem chodziło o to żeby zaciekawić klienta ofertą ubezpieczalni. Firma przygotowująca reklamę zdawała sobie sprawę, że wśród przeciętnego Ygrekowskiego i Xowskiego panuje opinia że PZU to droga firma (nie sprawdzając oferty).
Jak kiedyś powiedziałem znajomemu że mój ojciec ma OC w PZU to zrobił duże oczy i powiedział, że drożej się już nie dało...
Wypuszczając tę reklamę chcieli zapewne wzbudzić ciekawość "Za co On tak przeprasza?" a tym samym zapoznanie się z ofertą zainteresowanych
Dawid S.

Dawid S. Producent
konstrukcji
reklamowych

Temat: dobre!

Ja dziś byłem świadkiem ciekawej interpretacji tejże reklamy.

Otóż, skoro ów bohater żyje sobie w przestronnym wnętrzu, widać że korzysta z MAC`a, kupuje oryginalne gry i spędza czas na zabawie - po co mu kilka groszy różnicy w ubezpieczeniu?

Coś w tym jest..

Od siebie dodam tylko, że ta sztuczna gra, na siłę dopowiadane kolejne frazy... to samo z wersją z ciasteczkami... nie, jestem na nie.Dawid Stanisz edytował(a) ten post dnia 22.09.09 o godzinie 00:42

konto usunięte

Temat: dobre!

co nie?
"słowa, słowa, słowa" i nic więcej.
Dawid S.

Dawid S. Producent
konstrukcji
reklamowych

Temat: dobre!

Trochę offtopem, ale to nie jest jedyna reklama, która dzisiaj przykuła mój wzrok - w negatywnym tego słowa znaczeniu. Otóż PLUS wystartował z tym samym, co wcześniej Orange i ERA. Tym razem do wygrania są Alfa Romeo..
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: dobre!

Dawid Trzeciak:
Bartosz Garczyński:
Ewelina Bukowska:
Wg mnie raczej trzyma poziom Pana Pikusia ;)

Nie przesadzaj ;) Pan Pikuś to jakiś dziwny twór używek copywritera, a ta reklama ma przynajmniej sens ^^ Trzeba przyznać, że wykorzystali spot konkurencji w pomysłowy sposób. Samo wykonanie może już nie najlepsze no ale cóż - nikt nie jest idealny ^^ :)

Założę się, że słowo Pikuś jest specjalnie użyte...na pewno zostały zrobione badania, które potwierdzają, że to słowo jest powszechnie używane i ma pozytywny oddźwięk.
R U sure?!
Ciekawe kiedy im konkurencja wypomni tę zabawę przy pomocy takiej frazy, również w obiegu, że "są małym pikusiem" (np. na rynku) i nawet nie będę sobie rościł pretensji do autorstwa, bo na taki sztych w bok to nawet głąb wpadnie, to odnośnie słów, które tu padły, że nikt w PZU nie pomyślał, że tak łatwo odwrócić ich hasło, teraz też nie pomyśleli, tyle, że w Aviva... no to czekamy, kto im da nomen omen... do wiwatu ;) :)
To jest zapewne element strategii rebrandingu CU w Aviva.
Zobaczymy więc jak długo :)
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: dobre!

Bartosz Garczyński:
Ewelina Bukowska:
Wg mnie raczej trzyma poziom Pana Pikusia ;)

Nie przesadzaj ;) Pan Pikuś to jakiś dziwny twór używek copywritera, a ta reklama ma przynajmniej sens ^^ Trzeba przyznać, że wykorzystali spot konkurencji w pomysłowy sposób. Samo wykonanie może już nie najlepsze no ale cóż - nikt nie jest idealny ^^ :)

Bardzo wątpię, by jakikolwiek copy wymyślił taki badziew. Sądzę raczej, że to stara jak świat zasada "fajnie-to-zrobiłeś-ale-klient-i-tak-wie-lepiej".
Bartosz Garczyński

Bartosz Garczyński Dziennikarz radiowy

Temat: dobre!

Bez urazy Grzegorz ale nie wychodź z założenia, że jeśli jakiś copy coś wymyśli to już jest super i tylko klient może to zepsuć. Być może było tak w tym przypadku ale wierz mi, że spotkałem się już z takimi pomysłami copywriterów, że włos na głowie się jeżył a wątroba ściskała z bólu. Z drugiej strony widziałem też pomysły fajne na które sam w życiu bym nie wpadł. Copywriterzy tak jak wszyscy inni mają lepsze lub gorsze pomysły i lepsze lub gorsze dni. Jeżeli Pan Pikuś jest autorstwa copy to ten miał zdecydowanie jeden z tych gorszych ;). To oczywiście jedynie moja skromna opinia ^^
Grzegorz B.

Grzegorz B. copywriter;
ghostwriter

Temat: dobre!

Bartosz Garczyński:
Jeżeli Pan Pikuś jest autorstwa copy to ten miał zdecydowanie jeden z tych gorszych ;).

Najgorszy z możliwych.:) Musiał być w stanie niemal agonalnym:D Rzecz w tym, że copy, nawet jeśli wymyślają coś z dupy, to raczej rzadko jest to oklepane. A "pikuś"... No cóż:) Ja jeszcze na stojaka pod szafę wchodziłem, jak się tak mówiło. :]Grzegorz B. edytował(a) ten post dnia 22.09.09 o godzinie 16:46
Joanna P.

Joanna P. Cud, że mieszczę się
w sukienki- mam tak
ogromny apetyt n...

Temat: dobre!

Krzysztof S.:
ale lipa.

cóż za detaliczna spostrzegawczość :P

konto usunięte

Temat: dobre!

jak dla mnie ok:) ktoś z ACU wykonał podwojna robotę....dla ACU ale również dla PZU :)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: dobre!

A wracając do zadanego tematu - ręce opadają...

Myślałem, że etap reklam odnoszących sie do innych reklam mamy za sobą, jak chorobę dziecięcą, którą po prostu trzeba przejść. Ale nie, o zgrozo.

Takie akcje bawią, jak zwykle, głównie menedżerów obu firm, pracowników ich biur oraz obie zaangażowane agencje reklamowe. I na tym koniec. Zwykłym oglądaczom to zwisa wielachnym kalafiorem. Ludzie nie kumają, o co chodzi, ponieważ nikt juz nie pamięta jakie reklamy leciały przed miesiącem i nie zastanawia się jak te odnosza się do tamtych, a nawet - stawiam skrzynkę piwa - ledwo kojarzy, że to są dwie konkurencyjne firmy. A co dopiero mówić o podniecaniu się "reklamową wojną".

To nie jest oczywiście żadna prawda objawiona i wie to każdy, kto był w życiu na choćby jednych fokusach.

Ale jak to się dzieje, że jeszcze komuś udaje się naciągnąć poważną firmę ubezpieczeniową na takie wyrzucanie pieniędzy - no kurczę, nie wiem... Ratunkuuuuu!
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: dobre!

Mnie zastanawia czemu pakują do reklamy takiego ulizanego przydupasa w sweterku w rombki...
Jakoś specjalnie śmieszny nie jest i ciężko mi go też odbierać jako reprezentanta jakiejś grupy docelowej, więc po co on tu?
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: dobre!

Jarosław Koć:
Zwykłym oglądaczom to zwisa wielachnym kalafiorem.

Imaginuję... :)

Temat: dobre!

o ja pier...! wlasnie gdzies przeczytalem, ze to robil PZL.

Dlaczego?

Następna dyskusja:

Dobre logotypy?




Wyślij zaproszenie do