Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

zawsze w takich dyskusjach widać totalne różnice między teoretykami a praktykami.
Po za tym sprzedaży drogich bombek trudno porównywać do sprzedaży sztuki. Porządna współczesna sztuka to wydatek rzędu 30-60K i więcej, Towar, który mieści się poniżej 1/3 pensji można teoretycznie sprzedać każdemu.
Trzeba tylko zapomnieć o podręcznikowym tworzeniu grupy docelowej (zresztą określenie GC jako "zamożni" podręcznikowe nie jest), a skupić się na podstawie sprzedaży dóbr innych niż niezbędne do przeżycia: "wzbudzeniu pożądania posiadania".

Jeżeli ktoś będzie miał pomysł jak zrobić to dla tych konkretnych nieszczęsnych, biednych, pomiatanych, para-luksusowych bombek, to może ruszać na podbój kontrahentów z tej bajki.

Pomysłów mogą być tysiące, ale chyba nie chodzi o to, żeby podac tu receptę na tacy rozpisaną na konkretne działania: Przykłady na wzbudzenie chęci zakupu:

Na dobroć:
"Bombki malują chore dzieci zbierając pieniądze na leczenie"

Na prestiż
"limitowana seria dla rządu i vipów .. chociaż dwa egzemplarze dostały się do rąk Cichopek i Dody"

Na Wiarę
"Takie bombki dostali w prezencie papież i Dalaj Lama

Na ekologię
"Naturlane materiały i wykorzystanie energii odnawialnej do produkcji tych bobek pozwoli ocalic Puszczę Białowieską"

Na cwaniaka dla przekornych (co mi będą mówić, że nie dam rady)
"Na taką bobmkę mogą pozwolić sobie nieliczni, choć wielu chciałoby ją dostac w prezencie".

Na bundle
"Ręcznie robiona Bombka + świeca z wosku z niebieskich pszczół i śpiewnik kolędowy na papierze czerpanym w unikalnym wiklinowym kosztu za jedyne"

itd ....

P.S. Cięgle nie znamy ceny - gdyby te bombki okazały się bardzo drogie - 1500, 3000 i więcej to kanał dystrybucji pozostaje praktycznie jeden -> Galerie sztuki :)Marcin Deręgowski edytował(a) ten post dnia 17.03.10 o godzinie 23:47
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Marcin Deręgowski:
zawsze w takich dyskusjach widać totalne różnice między teoretykami a praktykami.
Po za tym sprzedaży drogich bombek trudno porównywać do sprzedaży sztuki. Porządna współczesna sztuka to wydatek rzędu 30-60K i więcej, Towar, który mieści się poniżej 1/3 pensji można teoretycznie sprzedać każdemu.
teoretycznie, o ile np. jest tych każdych dwóch bo dwa egzemplarze :)
Pomysłów mogą być tysiące,
raczej wątpię
Na dobroć:
"Bombki malują chore dzieci zbierając pieniądze na leczenie"
co to ma wspólnego z luksusem?
Na Wiarę
"Takie bombki dostali w prezencie papież i Dalaj Lama
co to ma wspólnego z luksusem?
Na ekologię
"Naturlane materiały i wykorzystanie energii odnawialnej do produkcji tych bobek pozwoli ocalic Puszczę Białowieską"
co to ma wspólnego z luksusem?
Na cwaniaka dla przekornych (co mi będą mówić, że nie dam rady)
"Na taką bobmkę mogą pozwolić sobie nieliczni, choć wielu chciałoby ją dostac w prezencie".
O to Maybach leci na cwaniaka? ojciec dyrektor się zmartwi...
Na bundle
"Ręcznie robiona Bombka + świeca z wosku z niebieskich pszczół i śpiewnik kolędowy na papierze czerpanym w unikalnym wiklinowym kosztu za jedyne"
co to ma wspólnego z luksusem?

P.S. Cięgle nie znamy ceny - gdyby te bombki okazały się bardzo drogie - 1500, 3000 i więcej to kanał dystrybucji pozostaje praktycznie jeden -> Galerie sztuki :)
a jednak galerie? :)
Michał Parchimowicz

Michał Parchimowicz Grafika/Marketing

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Marcin Deręgowski:
zawsze w takich dyskusjach widać totalne różnice między teoretykami a praktykami.
Po za tym sprzedaży drogich bombek trudno porównywać do sprzedaży sztuki. Porządna współczesna sztuka to wydatek rzędu 30-60K i więcej, Towar, który mieści się poniżej 1/3 pensji można teoretycznie sprzedać każdemu.
teoretycznie, o ile np. jest tych każdych dwóch bo dwa egzemplarze :)
Pomysłów mogą być tysiące,
raczej wątpię
Na dobroć:
"Bombki malują chore dzieci zbierając pieniądze na leczenie"
co to ma wspólnego z luksusem?
Na Wiarę
"Takie bombki dostali w prezencie papież i Dalaj Lama
co to ma wspólnego z luksusem?
Na ekologię
"Naturlane materiały i wykorzystanie energii odnawialnej do produkcji tych bobek pozwoli ocalic Puszczę Białowieską"
co to ma wspólnego z luksusem?
Na cwaniaka dla przekornych (co mi będą mówić, że nie dam rady)
"Na taką bobmkę mogą pozwolić sobie nieliczni, choć wielu chciałoby ją dostac w prezencie".
O to Maybach leci na cwaniaka? ojciec dyrektor się zmartwi...
Na bundle
"Ręcznie robiona Bombka + świeca z wosku z niebieskich pszczół i śpiewnik kolędowy na papierze czerpanym w unikalnym wiklinowym kosztu za jedyne"
co to ma wspólnego z luksusem?

P.S. Cięgle nie znamy ceny - gdyby te bombki okazały się bardzo drogie - 1500, 3000 i więcej to kanał dystrybucji pozostaje praktycznie jeden -> Galerie sztuki :)
a jednak galerie? :)


to poszerza nam palete pojecia luxus ;]]]

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

sorki panowie, ale to WY Naciagacie pojecie luksusu wciskając w nie drogie bombki. Można pozostać idealista i produkować sie na GL, wyśmiewając praktyków. Rzemiosło artystyczne okreslone jako luksus i skierowane wyłacznie do zamoznych to w tym wypadku prosta droga do strzelenia sobie w kolano.
Cześć przykładow podalem z przymrózeniem oka ale jak widac i z poczuciem humoru u niektórych kiepsko :). jak zwykle zrobił się OT, a teoretycy przejeli głos. Powodzenia.

konto usunięte

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Bogumił Matuła:
Jakie argumenty skieruje do klienta detalicznego a jakie do kogoś, którego chce namówić do sprzedaży jego DÓBR LUKSUSOWYCH???Bogumił Matuła edytował(a) ten post dnia 17.03.10 o godzinie 21:48

a zrobiłeś sobie listę potencjalnych salonów sprzedaży?
Pomyślałeś o cross brandingu, zaprosiłeś znanych projektantów do współpracy itp itd...

Bombka może być towarem luksusowym, biżuterią... najlepszy dowód to jaja Faberge...

konto usunięte

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Ania P.:
Mariusz Czykier:
wszystko to piękne, co piszecie, ale czy może mi ktoś wytłumaczyć co tak naprawdę oznacza "dobro luksusowe"?
z grubsza to coś, co więcej ludzi chciałoby mieć, niż może sobie na to pozwolić.

a ja bym stworzyła inną definicję ;)
dobro luksusowe to coś.... przy czym znakomita większość ludzi zarabiających nawet kilka średnich krajowych puknie się w głowę i powie, że ludziom to naprawdę się w głowach przewraca ;)
Innymi słowy budzi skrajne emocje ;D
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Aneta Aliyah G.:
a ja bym stworzyła inną definicję ;)

wedlug slownika Cambridge dobr luksusowe to expensive things, such as jewellery and perfume, which are pleasant to have but are not necessary.

Wedlug econoguru glossary - Term luxury good Definition: In general, a good (or service) that is not essential but makes like more enjoyable. Luxury goods are often more expensive and primarily purchased by people with more wealth and income. Using more precise, technical language, a luxury good exists if the income elasticity of demand is positive and greater than one. In other words, as people receive more income, they devote an increasingly larger share of income to the purchase of luxury goods.

Zadnej w tym filozofii :)

konto usunięte

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

to szeroka definicja ;) równie dobrze wrzucamy do niej produkty Premium ;P
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Marcin Deręgowski:
sorki panowie, ale to WY Naciagacie pojecie luksusu wciskając w nie drogie bombki. Można pozostać idealista i produkować sie na GL, wyśmiewając praktyków. Rzemiosło artystyczne okreslone jako luksus i skierowane wyłacznie do zamoznych to w tym wypadku prosta droga do strzelenia sobie w kolano.
Cześć przykładow podalem z przymrózeniem oka ale jak widac i z poczuciem humoru u niektórych kiepsko :). jak zwykle zrobił się OT, a teoretycy przejeli głos. Powodzenia.
Jak rozumiem jesteś tym praktykiem, od luksusu, to może zdefiniuj nam maluczkim gdzie on się zaczyna, poprawimy się wtedy. Tylko proszę nie zaczynaj od bezdomnego dla którego kiełbasa jest luksusem, bo wejdziemy w politykę.

Słownik Języka Polskiego definiuje krótko:
*
luksus
1. «warunki zapewniające wygodne życie»
2. «przyjemność, na którą można sobie rzadko pozwolić»
3. «drogi przedmiot ułatwiający lub uprzyjemniający życie»andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 18:24
Bogumił Matuła

Bogumił Matuła Key Account Manager

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

a zrobiłeś sobie listę potencjalnych salonów sprzedaży?
Pomyślałeś o cross brandingu, zaprosiłeś znanych projektantów do współpracy itp itd...

Bombka może być towarem luksusowym, biżuterią... najlepszy dowód to jaja Faberge...

To są właśnie schodki, które możliwie, że będę pokonywać, korzystając z Waszych pomysłów :)

Na pewno w grę wchodzą salony wyposażenia wnętrz, galerie upominków i dekoracji wnętrz, sezonowo w hipermarketach (ale pewnie na wydzielonych stoiskach)...
Modne jest ostatnio sprezentowanie pracownikom, bądź klientom bombek z logiem firmy - czyli specjalne zamówienia.

Ciekawi mnie co mogłoby być tą najważniejszą cechą, którą można wykorzystać-położyć nacisk w czasie rozmów handlowych, np z takimi galeriami. Osobiście wydaje mi się, że PRESTIŻ to słowo klucz :). (oczywiście poza rozważaniem o rentowności biznesu).
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Bogumił Matuła:
a zrobiłeś sobie listę potencjalnych salonów sprzedaży?
Pomyślałeś o cross brandingu, zaprosiłeś znanych projektantów do współpracy itp itd...

Bombka może być towarem luksusowym, biżuterią... najlepszy dowód to jaja Faberge...

To są właśnie schodki, które możliwie, że będę pokonywać, korzystając z Waszych pomysłów :)

Na pewno w grę wchodzą salony wyposażenia wnętrz, galerie upominków i dekoracji wnętrz, sezonowo w hipermarketach (ale pewnie na wydzielonych stoiskach)...
Modne jest ostatnio sprezentowanie pracownikom, bądź klientom bombek z logiem firmy - czyli specjalne zamówienia.

Ciekawi mnie co mogłoby być tą najważniejszą cechą, którą można wykorzystać-położyć nacisk w czasie rozmów handlowych, np z takimi galeriami. Osobiście wydaje mi się, że PRESTIŻ to słowo klucz :). (oczywiście poza rozważaniem o rentowności biznesu).
czyli jednak schodzimy z luksusu na masówkę...
Posiadanie bombki jako Prestiż??andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 18:26
Bogumił Matuła

Bogumił Matuła Key Account Manager

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Posiadanie bombki jako Prestiż??andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 18:26

Prestiż dla sprzedawcy, że ma w swoim asortymencie taki ekstra produkt - ma różne, ale ten jest najlepszy i pewnie najdroższy :)
Przełożenie: znajdzie zawsze się klient, który wybierze po prostu to co najlepsze, i taki to co najdroższe :>
Z doświadczenia wiem, że tacy klienci są (choć nie w tej branży).
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Bogumił Matuła:
Modne jest ostatnio sprezentowanie pracownikom, bądź klientom bombek z logiem firmy - czyli specjalne zamówienia.


hmmm ja swego czasu dostalam jako pracownik fajna bombke i wisiala u mnie na choince ale ona byla bez loga - gdyby logo miala, to na pewno by nie zawisla.
natomiast z logo to mozesz myslec o prezentach typu korporacja swoim klientom (zamiast kartki swiatecznej, albo oprocz) - wtedy taka bombka ma szanse byc wyeksponowana na firmowej choince czy cos.
Bogumił Matuła

Bogumił Matuła Key Account Manager

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Marcin Deręgowski:
sorki panowie, ale to WY Naciagacie pojecie luksusu wciskając w nie drogie bombki. Można pozostać idealista i produkować sie na GL, wyśmiewając praktyków. Rzemiosło artystyczne okreslone jako luksus i skierowane wyłacznie do zamoznych to w tym wypadku prosta droga do strzelenia sobie w kolano.
Cześć przykładow podalem z przymrózeniem oka ale jak widac i z poczuciem humoru u niektórych kiepsko :). jak zwykle zrobił się OT, a teoretycy przejeli głos. Powodzenia.


Wcześniej wspominałem, iż produkt skierowany jest głównie do średnio zamożnych (średnio i wysoko średniozamożnych).
Zdaje się, iż zamożni sami szukają luksusowych marek, a tu chodzi o proces odwrotny - aby rozwijać sprzedaż marki - nawiązując współpracę z sprzedawcami detalicznymi, bo hurtowni w tym procesie produkcji i sprzedaży po prostu nie ma.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Bogumił Matuła:
nawiązując współpracę z sprzedawcami detalicznymi, bo hurtowni w tym procesie produkcji i sprzedaży po prostu nie ma.
chiba jednak są, gdzieś czytałem o dwu amerykańskih sprzedających w usa polskie bombki
Mariusz Czykier

Mariusz Czykier dziennikarz
sportowy, redaktor,
bloger, specjalista
ds. t...

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Słownik Języka Polskiego definiuje krótko:
*
luksus
1. «warunki zapewniające wygodne życie»
2. «przyjemność, na którą można sobie rzadko pozwolić»
3. «drogi przedmiot ułatwiający lub uprzyjemniający życie»

no proszę! wszystko co do joty się zgadza! to zapewne stąd w narodzie zamiłowanie do wódki "Luksusowej" ;)

(no, może poza słowem "drogi" z 3 pkt, co jednakowoż potwierdza moją tezę, że słowo "drogi" to nie synonim "luksusowy" ;)

a tak serio: Bogumił, weź mi wytłumacz jak czterolatkowi: dlaczego właściwie uparłeś się sprzedawać bombki luksusowe?
nie możesz po prostu sprzedawać wyjątkowych, unikalnych, niepowtarzalnych, pięknych, bajecznych lub wspaniałych?

naprawdę uważasz, że ludzi przekona wód... przepraszam, bombka luksusowa?
Bogumił Matuła

Bogumił Matuła Key Account Manager

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

heh Mariuszu tak na serio - to nie ja wymyśliłem, że te bombki to dobra luksusowe, a supervisor jednej z liczących i prężnie rozwijającej ;) się firm z tej branży, gdzie myślę sukcesywnie nawiązywać kontakty i współpracę, rozwijając sprzedaż :).

Dlatego chciałem w tym kierunku rozwinąć dyskusję, a w dużej mierze zrobiła się dysputa CO MOŻE BYĆ DOBREM LUKSUSOWYM.

Osobiście wydaje mi się, że jednak pojęcia LUKSUS są odmienne dla różnych osób ze względu nie tylko na dochód, ale też wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania itp.

Dlatego taki temat założyłem i liczyłem na znalezienie wspólnych metod/mianownika jak rozwijać sprzedaż DROBNYCH dóbr luksusowych.
Czyli wychwycić to co najbardziej istotne np. sposoby przekonywania do współpracy - wiadomo zysk, ale na pewno jeszcze To coś, co wiążę się dobrem luksusowym i co wyróżnia akurat takie dobra - może to prestiż, a może coś innego: unikatowość, niedostępność.

Dla zatwardziałego konsumenta starogardzkiej, luksusowa może być istnym luksusem, nie mówiąc o miłośnikach komandosa ;).

Dziękuje wszystkim za wypowiedzi.
Mariusz Czykier

Mariusz Czykier dziennikarz
sportowy, redaktor,
bloger, specjalista
ds. t...

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

a mnie się wydaje, że problem leży gdzie indziej.

ciekaw jestem na przykład, czy ów supervisor zrobił jakieś badania rynku, z których mu wyszło, że jest nisza w obszarze drobnych dóbr luksusowych i że akurat jego bombki mu ją wypełnią?

czy może takie wnioski podsunęła mu tylko jego kobieca intuicja? ;)

inna rzecz - choć to mnie akurat bardziej bawi, niż zastanawia - to założone z góry przekonanie o dyskutowanej tu "luksusowości" danej kategorii. jest faktyczna, czy może jednak bardziej życzeniowa?

trochę mi to przypomina sytuacje, w której jakiś reżyser zapowiada, że nakręci kultowy film.

a przecież o tym, czy będzie "kultowy" zdecydują w końcu kiedyś widzowie. tak samo jak o tym, czy dany produkt jest rzeczywiście luksusowy i pożądany, zdecyduje rynek i konsumenci.
Bogumił Matuła

Bogumił Matuła Key Account Manager

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Jednak to jest męska intuicja :).
Choć może to jest wniosek na skutek wyraźnego spadku popytu w USA w ubiegłym roku.

Firma w odróżnieniu od konkurencji kreuje swoją markę jako luksusową - liczy się bardziej styl, klasa, aura wyjątkowości. Nie prowadzi sklepu internetowego, gdzie wrzuca się do koszyka kolejne bombki.

Właśnie. Żeby coś jako luksusowe dobro, uznane i poważane, zagościło na rynku, musi jakimiś kanałami informacyjnymi docierać do zainteresowanych odbiorców :). Tu mamy do czynienia ze ślicznymi bombkami i nic nie poradzę, ale w tej chwili ich sprzedaż zaprząta mi głowę :).
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...

Mariusz Czykier:
inna rzecz - choć to mnie akurat bardziej bawi, niż zastanawia - to założone z góry przekonanie o dyskutowanej tu "luksusowości" danej kategorii. jest faktyczna, czy może jednak bardziej życzeniowa?


kazdy produkt moze byc luksusowy. Na to sklada sie wiele rzeczy, oprocz jakosci i ceny rowniez jego (nie)dostepnosc, opakowanie, obsluga klienta, miejsce, w ktorym jest sprzedawany (wiele topowych marek, ktore kazdy bez wahania nazwalby luksusowymi, przed wyslaniem koncowek serii do outletow, obrzyna im metki, zeby nie bylo, ze w takim miejscu gdzie sa nie tylko ilionerzy ich towar sie sprzedaje) czy sposob, w jaki jest reklamowany.

Następna dyskusja:

Dobra luksusowe




Wyślij zaproszenie do