Temat: Dobra Luksusowe - sposoby pozyskiwania i przekonywania na...
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Tego typu produkty dostępne są dla średnio i średnio-wysoko zamożnych (middle-middle i upper-middle class).
Typowy Kowalski na pewno długo zastanawiałby się czy nie jest to za duży wydatek w jego domowym budżecie. Mniejsze ma tu też znaczenie próżność - jego bombki mogą podziwiać on, rodzina i znajomi - a nie cała wioska - bo tym domu z zewnątrz nie obwiesi.
Na pewno w swojej klasie produktów, jest najlepszy. Co może warto dodania - nie każdy to ma - większość preferuje to co najtańsze, fabrycznie produkowane.
Teoretycznie każdy pracujący też może kupić dziesięcioletnią Whisky za 800stów, ale później nie starczy na jedzenie i opłaty... Ale tego nie robi.
Jednak, nie chodzi mi o dysputę nad tym jaki produkt uchodzić może za luksusowy i co Kowalski może kupić.
Ale jakie argumenty mogą przekonać do robienia wspólnego interesu? Z uwzględnieniem produktu luksusowego, jakby nie było dla rzesz.
Problemem może tu być zbudowanie luksusowej marki - ogólnie znanej - ale nie stworzenie produktu.
A więc jak rozkręcać taki biznes?
Mówię oczywiście o najwyższej możliwej klasie bombek - często robione na zamówienie a wykonanie 1 sztuki może trwać kilka godzin, wykańczane np. płatkami róż - czyli coś naprawdę unikatowego...
Bogumił Matuła edytował(a) ten post dnia 17.03.10 o godzinie 14:59