Karolina
F.
Rozwój, Szkolenia,
Diagnoza Talentów,
HR
Marcin
Kopczyński
Po prostu szczęśliwy
człowiek :)
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
wybierz markę, szukaj agencji która to obsługuje, potem znajdź kontakt do odpowiedniej osoby(może jest na GL) i licz na to, że nie tylko Tobie ten pomysł wydaje się ciekawy ;)Powodzenia.
Piotr L. • Weź Mnie •
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
i nie ździw się jak go potem zobaczysz w TV jeśli będzie naprawde dobry, tyle że po delikatnym retuszu ;)Adrian T. www.autor.biz
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Cytat:"Mam świetny pomysł…
Jeszcze słowo o wymyślaniu. Przypominam sobie moje początki. Miałem mnóstwo pomysłów na reklamę i zastanawiałem się, jak sprawić, by świat o nich usłyszał. Ba, przyszło mi nawet do głowy, że mógłbym je sprzedawać zainteresowanym. „Drodzy Państwo, mam dla Was wspaniały pomysł!”.
No cóż, każdy kiedyś wierzył w Świętego Mikołaja. Powiem wprost, że taka akcja to:
1. Zapał.
2. Nadzieja, a później…
3. Rozczarowanie.
Spójrzmy na sprawę realnie.
Po pierwsze, firmy (czyli potencjalni „zainteresowani”) najczęściej współpracują już z agencjami, którym płacą ciężkie pieniądze za „świetne pomysły”. Wychodzą z założenia, że otrzymują towar (reklamę) najwyższej jakości, stworzony przez specjalistów. Pojawiający się nagle samotny jeździec znikąd nie jest traktowany poważnie.
Po drugie, przypuśćmy, że mimo wszystko dany pomysł się spodobał. Co może zrobić osoba, która go otrzymała? Bardzo prawdopodobne, że pójdzie do swego przełożonego i radośnie mu oznajmi: „Szefie, mam świetny pomysł…”.
Na pewno warto zapisywać wszystkie nasze pomysły. Jednak przypominam: samo wymyślanie to ostatni etap całego procesu. Aby stworzyć skuteczną reklamę, która sprzedaje produkt lub wpływa na postawę odbiorcy, nie wystarczy tylko zgrabne hasełko czy ładny obrazek. Pamiętajmy o fundamentach i parterze.
Jest jedna ważna kwestia dla osób zainteresowanych podjęciem pracy w agencji reklamowej. Zdarza się, że ktoś ma pomysł na reklamę: „Ale z tego byłaby superreklama! Może by to kupili!”.
Nie, nie kochani. Nie tędy droga. To jest zabranie się za sprawę od d...rugiej strony. W praktyce jest akurat odwrotnie. Przypominam: najpierw strategia, założenia itp. I dopiero na ich podstawie się wymyśla. Nie tworzy się kampanii reklamowej tylko dlatego, że ktoś podsunął dobry pomysł. To pomysły mają służyć reklamie, a ściślej marce, produktowi, a nie odwrotnie.
Proponuję inną drogę. Jeśli chcemy tworzyć reklamę, po prostu próbujmy podjąć pracę lub współpracę z agencją reklamową. Niemożliwe? David Ogilvy nie od razu stał się legendą reklamy. Swego czasu zajmował się pieczeniem ciasteczek i zastygał w bezruchu, gdy szef kuchni stawał za jego plecami, patrząc mu na ręce.
Do boju!
**************
Koniec cytatu
Karolina
F.
Rozwój, Szkolenia,
Diagnoza Talentów,
HR
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Oczywiście to rozumiem- zdawałam sobie sprawę , ze tego typu odpowiedzi uzyskam:). Tylko jeśli chodzi o zabranie sie za kampanie - to mój pomysł zaznaczam nie jest jakaś zajawką kwasi idei- ( poznałam na uczelni strategie kampanii reklamowej, wiec w tym temacie się orientuję. I wiem , ze nie można sie zabierać "od tyłu". Planuje zrobić cały projekt, tylko nie wiem gdzie sie z nim wybrać. Myślałam o firmie plus, ale nie mogłam nigdzie znaleźć kontaktu do agencji zarządzającej tą firmą.Ul Piotrowski ctrl+c
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Jeden?mam pewien ciekawy i kreatywny pomysł
edit: Poprawiam się, przepraszam nie miało to zabrzmieć pyszałkowato. Chciałam powiedzieć, że to tak nie działa i że fajność pomysłów jest względna.Ul Piotrowski edytował(a) ten post dnia 07.05.08 o godzinie 15:08
Paweł
Tkaczyk
Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Plusa robi PZL. Dyrektor kreatywny nazywa się Iwo Zaniewski. Próbuj :) Na GL są ludzie z PZL, może Ci się uda.Ul Piotrowski ctrl+c
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Olaboga. Biedny byłby ten Pan Iwo, gdyby tak każdy przychodził do niego z genialnymi pomysłami.Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Karolina Kobiałka:plusa w atl obsluguje pzl
Oczywiście to rozumiem- zdawałam sobie sprawę , ze tego typu odpowiedzi uzyskam:). Tylko jeśli chodzi o zabranie sie za kampanie - to mój pomysł zaznaczam nie jest jakaś zajawką kwasi idei- ( poznałam na uczelni strategie kampanii reklamowej, wiec w tym temacie się orientuję. I wiem , ze nie można sie zabierać "od tyłu". Planuje zrobić cały projekt, tylko nie wiem gdzie sie z nim wybrać. Myślałam o firmie plus, ale nie mogłam nigdzie znaleźć kontaktu do agencji zarządzającej tą firmą.
pomysł pomysłem tyle czy on się wpisuje w brand i czy gwarantuje spójność i czy..... :)
powodzenia
Paweł
Tkaczyk
Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Ul Piotrowski:
Olaboga. Biedny byłby ten Pan Iwo, gdyby tak każdy przychodził do niego z genialnymi pomysłami.
Trzeba próbować :)
Ul Piotrowski ctrl+c
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
... i mierzyć siły na zamiary.konto usunięte
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Ul Piotrowski:a ja myślę, że wręcz przeciwnie:)
Olaboga. Biedny byłby ten Pan Iwo, gdyby tak każdy przychodził do niego z genialnymi pomysłami.
gdyby przychodzili do Niego ludzie TYLKO Z GENIALNYMI pomysłami, byłby bardzo bogaty
:)
Karolina
F.
Rozwój, Szkolenia,
Diagnoza Talentów,
HR
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
MALINA W.:
Ul Piotrowski:a ja myślę, że wręcz przeciwnie:)
Olaboga. Biedny byłby ten Pan Iwo, gdyby tak każdy przychodził do niego z genialnymi pomysłami.
gdyby przychodzili do Niego ludzie TYLKO Z GENIALNYMI pomysłami, byłby bardzo bogaty
:)
popieram:)
Ul Piotrowski ctrl+c
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Na eliminacje do IDOLA też przychodzili sami genialni piosenkarze.Napisane zostało, że "genialny pomysł" to pojęcie względne. Ja skrzydeł nie mam zamiaru podcinać, powodzenia. Jak jednak można miec genialny pomysł bez briefu? Czy to jest pomysł uniwersalny? (nie oczekuje odpowiedzi, to też zostało już wyjaśnione).
Dobra reklama - to genialna odpowiedź na zadany temat, nie inaczej.Ul Piotrowski edytował(a) ten post dnia 07.05.08 o godzinie 22:54
Karolina
F.
Rozwój, Szkolenia,
Diagnoza Talentów,
HR
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Ul Piotrowski:
Na eliminacje do IDOLA też przychodzili sami genialni piosenkarze.
Napisane zostało, że "genialny pomysł" to pojęcie względne. Ja skrzydeł nie mam zamiaru podcinać, powodzenia. Jak jednak można miec genialny pomysł bez briefu? Czy to jest pomysł uniwersalny? (nie oczekuje odpowiedzi, to też zostało już wyjaśnione).
Dobra reklama - to genialna odpowiedź na zadany temat, nie inaczej.Ul Piotrowski edytował(a) ten post dnia 07.05.08 o godzinie 22:54
Ja odnośnie poprzedniego pani posta cyt"
Jeden?
edit: Poprawiam się, przepraszam nie miało to zabrzmieć pyszałkowato. Chciałam powiedzieć, że to tak nie działa i że fajność pomysłów jest względna. " Przeprosiła Pani, a ja nadal wyczuwama pani "pyszałkowatośc".
Więc odpowiadam: nie mam tylko jednego pomysłu ( notabene brief tez posiadam, ale przedmiotem tego tematu chciałam uczynić "jeden pomysł" i nie twierdze, że jest on genialny, to była opinia kogoś a raczej względna hipotetyczna wypowiedz na wszystkie "super pomysły". Odbiegam od tematu- sęk w tym,że nie chciałam zapytać "was" czy mój pomysł jest na poziomie itd ( bo w to nie wątpię:P/taki mały żart), tylko; Do kogo sie zwracać? Czyli równie dobrze mogłam napisać:-Do kogo się skierować (generalnie) z pomysłem na reklamę-nie nadając wartościującego czynnika, jaki to pomysł. Myślałam, że to oczywiste. A pani odpowiedz:"Dobra reklama - to genialna odpowiedź na zadany temat, nie inaczej." -To oczywista oczywistość:P ale oczywiście dziękuję za ta oczywistość
ps. Dziękuje, wszystkim za rady- te małe i te duże:)
Mateusz Gruca piszę i kręcę
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Ul Piotrowski:dokładnie tak, nie inaczej;)
Dobra reklama - to genialna odpowiedź na zadany temat, nie inaczej.
chociaż:
a) w archive sporo jest prac, które powstawały bez briefu, a marka dodawana jest do nich na samym końcu - wiadomo: festiwale, nagrody i sława;))
b) kultowe "wazzzzzap!?" powstało podobno wcale nie do budd'a.
Karolina
F.
Rozwój, Szkolenia,
Diagnoza Talentów,
HR
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Paweł Tkaczyk:
Plusa robi PZL. Dyrektor kreatywny nazywa się Iwo Zaniewski. Próbuj :) Na GL są ludzie z PZL, może Ci się uda.
Zapomniałam podziękować za cynk o PZL, już mam maila do P.Iwa:)
Karolina
F.
Rozwój, Szkolenia,
Diagnoza Talentów,
HR
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Karolina Kobiałka:przepraszam za błąd - P.Iwo:)
Paweł Tkaczyk:
Plusa robi PZL. Dyrektor kreatywny nazywa się Iwo Zaniewski. Próbuj :) Na GL są ludzie z PZL, może Ci się uda.
Zapomniałam podziękować za cynk o PZL, już mam maila do P.Iwa:)
Ul Piotrowski ctrl+c
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
A pani odpowiedz:"Dobra reklama - to genialna odpowiedź na zadany temat, nie inaczej." -To oczywista oczywistość:P ale oczywiście dziękuję za ta oczywistość
Ależ proszę Panią bardzo. Jednak nadal się nie rozumiemy. Trudno.
Proszę pozdrowić Pana Zaniewskiego.
PS. Słownik poprawnej polszczyzny Markowskiego podaje poprawną wersję dopełniacza od nazwy własnej Iwo. Mówi się nie ma kogo? czego? Iwona.Ul Piotrowski edytował(a) ten post dnia 08.05.08 o godzinie 00:19
Karolina
F.
Rozwój, Szkolenia,
Diagnoza Talentów,
HR
Temat: Do jakiej firmy lub osoby fizycznej zgłościc Ciekawy...
Ul Piotrowski:
A pani odpowiedz:"Dobra reklama - to genialna odpowiedź na zadany temat, nie inaczej." -To oczywista oczywistość:P ale oczywiście dziękuję za ta oczywistość
Ależ proszę Panią bardzo. Jednak nadal się nie rozumiemy. Trudno.
Proszę pozdrowić Pana Zaniewskiego.
PS. Słownik poprawnej polszczyzny Markowskiego podaje poprawną wersję dopełniacza od nazwy własnej Iwo. Mówi się nie ma kogo? czego? Iwona.Ul Piotrowski edytował(a) ten post dnia 08.05.08 o godzinie 00:19
ależ dziękuję za wskazówkę merytoryczno- lingwistyczną
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » Ile firmy wydają na reklamę ? -
-
Reklama, marketing, marka » Osoby do profesjonalnego PR z okolic Krakowa lub Katowic -
-
Reklama, marketing, marka » blog, czyli jak na luzie kreowac wizerunek swoj lub firmy -
-
Reklama, marketing, marka » pracownicy jakiej firmy jako pierwsi wyśpiewali życzenia? -
-
Reklama, marketing, marka » Ile firmy wydają na reklamę? -
-
Reklama, marketing, marka » jak nazywają się firmy, ktore robią reklamę? -
-
Reklama, marketing, marka » Firmy/osoby zajmujące się pozyskiwaniem klientów... -
-
Reklama, marketing, marka » Sposób na skuteczną reklamę firmy. -
-
Reklama, marketing, marka » Pomysł na reklamę - komu -
-
Reklama, marketing, marka » Ciekawy pomysł na wizytówkę-poszukuję producenta. -
Następna dyskusja: