Karol P.

Karol P. Założyciel, Dyrektor
Strategiczny Max
Harter

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Co sądzicie o tym koncepcie? Przyjmie się?

Papierkiem lakmusowym jest profil marki na FB. Rośnie szybko dzięki adsom i szumowi, który wytworzył się w sieci.

Ciekawe jaki wpływ na decyzje biznesowe Agros-Nova będzie miał
bojkot wszystkich produktów firmy, który także rośnie w siłę.

Jestem ciekaw rozwoju sytuacji.

konto usunięte

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Ojojojoj. Kolejny bojkot fejsbukowy? Ile ich już było (włączając w to chyba najgłośniejszy bojkot produktów adidas)?
Ojaaaaa! Dobre!
"Bluźnierczy koncert Antymadonny dzisiaj o godzinie 17.30. Zmówmy choćby Koronkę do Miłosierdzia Bożego w intencji udających się na stadion, kalekich duchowo Polaków."

"Gdy nas ktoś obgada, oczerni, albo po prostu wkurzy to mówimy: Oj, poczekaj! Nasza zemsta będzie słodka. Wymodlimy ci niebo! – wybuchają śmiechem mniszki w czerwonych welonach."

Chyba nawet polubię. Zapowiada się wesoło.

A rozwój sytuacji? Zajmowałeś się sołszjal medjami. Powinieneś wiedzieć, że krzykacze pokrzyczą, pokrzyczą i pójdą do kościoła :)Krzysztof S. edytował(a) ten post dnia 04.08.12 o godzinie 15:53
Karol P.

Karol P. Założyciel, Dyrektor
Strategiczny Max
Harter

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Projekt z pewnością zakładał tego rodzaju reakcje. To działa jak instrument: naciskasz odpowiednie klawisze, uzyskujesz konkretne dźwięki. Bojkot nie jest więc niczym dziwnym i zapewne już w planach miał być pośrednim narzędziem promocji Demona (z pewnością nie jest akcją finansowaną przez Agros-Nova, jak niektórzy twierdzą).

Tu można zapytać, czy dyrygent dobrze wybrał solistę, jego instrument, melodię i czy w ogóle wie gdzie i po co gra. Agros-Nova to cała "orkiestra" marek, które grają dosyć klasycznie. A tu nagle pojawia się Demon z Darskim i zaczyna się growling :)Karol P. edytował(a) ten post dnia 04.08.12 o godzinie 20:51
Maciej Wolski

Maciej Wolski Brand Manager,
Inahon Sp. z o.o.

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Nieważne czy dobrze czy źle - ważne żeby o nas mówili.

A co do samego produktu .. jest już tyle energetyków na rynku, że wprowadzanie kolejnych to takie upychanie na siłę.
Z tym, że ja od zawsze byłem wielbicielem strategii błękitnego oceanu :)

konto usunięte

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova


Obrazek


Jak dla mnie to marna podróbka Monstera. Poza tym Nergal nie jest kimś, kto mógłby mnie przekonać do kupienia tego czy innego energetyka.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

a ja przez cały miesiąc doiłem litrami ED z Lidla... po 1,49zł :P Smak ten sam a nawet i lepszy, działanie to samo co redbulle i inne takie... tylko puszka w innych kolorach :)
Ogólnie sięgam po takie wynalazki w ostateczności (czyt. jak jestem po tygodniu tyrania po 20h na dobę a przed sobą mam kolejne trzy takie tygodnie), ale jak do tej pory nie zauważyłem żadnej różnicy w działaniu różnych ED, jedynie smak niektórych jest nie do przyswojenia.
Ps. nie tykam tych małych shotów bo to zabija :D

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Nie interesują mnie markowe energetyki. Badania wykazują, że różnice między składem poszczególnych napojów są minimalne, dlatego gdy mam do wyboru butelkę za niecałe 2 złote lub butelkę za 7, to wybieram to pierwsze.
Rafał Świerszcz

Rafał Świerszcz garden service

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

nie wazne jak smakuje a wazne jak wygląda ;) moim zdaniem koncept jest ok, ale powodzenie zależy tylko od przeznaczonych srodkow na promocje.
Karol P.

Karol P. Założyciel, Dyrektor
Strategiczny Max
Harter

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Maciej Wolski:
Nieważne czy dobrze czy źle - ważne żeby o nas mówili.
A co do samego produktu .. jest już tyle energetyków na rynku, że wprowadzanie kolejnych to takie upychanie na siłę.

"Differentiate or die" mawiał Jack Trout. Demon zdecydowanie wyróżnił się spośród dziesiątków energetyków. Ten produkt miałby szanse wejść do ścisłej czołówki.

- Nazwa i opakowanie budzą emocje, dobrze dobrane warianty smakowe;
- Pozycjonowanie - klasycznie jak na energetyk;
- Cena BARDZO konkurencyjna;
- Dystrybucja z potencjałem Agros-Nova pewnie idzie jak burza;
- Promocja jeszcze się nawet nie rozkręciła, a już o marce jest głośno;

Wszystko, co trzeba jest. I wszystko rozwija się po myśli producenta, który gra na stereotypach:
- wprowadzamy w "katolickim kraju" napój o nazwie Demon z diabłem i pentagramem na opakowaniu;
- promujemy go przy wsparciu "największego popkulturowego wroga Kościoła" - Darskiego;
- pojawiają się protesty "ciemnych katoli" przeciw promocji zła, satanizmu, symboli okultystycznych, nietolerancyjnych postaw itd. jest szum na całą Polskę;
- my im na to odpowiadamy, że to tylko zabawa konwencją i słowami, chcemy w ludziach obudzić demona dobroczynności, pentagram jest "biały", Darski nie jest żadnym satanistą tylko filantropem i artystą, a część sprzedaży Demona idzie na DKMS i walkę z białaczką;

I tu pojawia się niespodzianka. Niezadowoleni konsumenci szybko orientują się w strukturze marek Agros-Nova. Wysyłają sygnał, że albo koncern wycofa Demona/dokona rebrandingu albo bojkot obejmie wszystkie inne produkty z portfolio: soki, nektary, dżemy, przetwory owocowo-warzywne, ketchupy, dania gotowe - wszystko. Nawet marki własne.

Wygląda na to, że Zarząd Agros-Nova nie przewidział takiej reakcji. Nie idą za ciosem. Po kilku krokach naprzód dosyć szybko wykonali krok w tył. Już wycofali pentagram z opakowania, złagodniał też język postów na Facebooku. Czekają.

Pójdą dalej, czy odpuszczą stwierdzając, że ryzyko jest zbyt duże?Karol P. edytował(a) ten post dnia 05.08.12 o godzinie 12:57
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Jem rodzynki.
Po kilka, najwyżej z dziesięć sztuk na raz hop go gęby.
Raz mało nie pobiłem człowieka w drzwiach, bo raczył dotknąć mej piersi. Takiego kopa dają ;)
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Patryk R.:
Jem rodzynki.
Po kilka, najwyżej z dziesięć sztuk na raz hop go gęby.
Raz mało nie pobiłem człowieka w drzwiach, bo raczył dotknąć mej piersi. Takiego kopa dają ;)

zwizualizowałm sobie Twe piersi...

konto usunięte

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Karol P.:
Wygląda na to, że Zarząd Agros-Nova nie przewidział takiej reakcji. Nie idą za ciosem. Po kilku krokach naprzód dosyć szybko wykonali krok w tył. Już wycofali pentagram z opakowania, złagodniał też język postów na Facebooku. Czekają.

Pójdą dalej, czy odpuszczą stwierdzając, że ryzyko jest zbyt duże?

moze i zlagodnieli ale nadal kradna foty z sieci... bez komentarza ..

co do bojkotu za pentagram i nisczenie wartosci chrzescijanskich .... zieewwwww .. kiepska ta religia ktorej przeszkadza napoj energetyczny Piotr F. edytował(a) ten post dnia 06.08.12 o godzinie 17:16

konto usunięte

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

prawdziwy demon za nierealne pieniądze.

różnica 5,5 PLN wydana na reklamę i inne działania markeingowe
= budujemy moc i eksluzywność marki.

ale czy sprawdzamy tak samo prawdziwość skóry butów adidasa?;)
Karol P.

Karol P. Założyciel, Dyrektor
Strategiczny Max
Harter

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Piotr F.:
>
co do bojkotu za pentagram i nisczenie wartosci chrzescijanskich .... zieewwwww .. kiepska ta religia ktorej przeszkadza napoj energetyczny

Nie upraszczajmy. Przecież wiesz, że tło tego sporu jest znacznie szersze i głębsze. Dotyka ważnych wartości ludzi, którzy żywo na ten "dotyk" reagują.

Akcja się rozszerza. Powstał serwis, petycja, a fanpage na FB ma juz ponad 1500 lajków.

konto usunięte

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Karol P.:
Nie upraszczajmy. Przecież wiesz, że tło tego sporu jest znacznie szersze i głębsze.

a moglbys mi powiedzic jakie? bo ja chyba malo wrazliwy jestem.
mi puszka z napojem energrtycznym krzywdy nie robi. a naklejka moze mnie co najwyzej rozbawic..
tak jak dwie skrzyzowane deski nie sa dla mnie symbolem chrzescijanstwa tak samo narysowana gwiazdka nie jest dla mnie symbolem satanizmu. trzeba sie powaznie uderzyc w glowe zeby z tego robic problem

Dotyka ważnych wartości ludzi,
którzy żywo na ten "dotyk" reagują.

a w jakis sposob znaczek piecioramiennej gwiazdy dotyka wartosci ludzi i ich rani?
serio pytam.
Akcja się rozszerza. Powstał serwis, petycja, a fanpage na FB ma juz ponad 1500 lajków.

1500 lemingow z klapakmi na oczach robiacych darmowa reklame.
jakby nie powstaly powyzsze to agros musialby sie niezle nastarac zeby wypromowac swoj produkt. a tak to maja darmowa reklame.Piotr F. edytował(a) ten post dnia 06.08.12 o godzinie 18:59
Aleksander Chudy

Aleksander Chudy Activation Manager,
Żywiec Zdrój S.A.

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Dawid Kwiecień:
Badania wykazują, że różnice między składem poszczególnych napojów są minimalne, [...]

a mozna linka otrzymac do takich badan?
Karol P.

Karol P. Założyciel, Dyrektor
Strategiczny Max
Harter

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Piotr F.:
a w jakis sposob znaczek piecioramiennej gwiazdy dotyka wartosci ludzi i ich rani?
serio pytam.
Jest takie fajne ćwiczenie, które proponował ś.p. Stephen Covey: zmień paradygmat.
Spróbuj postawić się na miejscu tych ludzi, aby ich zrozumieć. Przyjmij na chwilę ich system wartości i przeprowadź logiczne rozumowanie. Nie będę Ci podawał gotowych odpowiedzi.
1500 lemingow z klapakmi na oczach robiacych darmowa reklame.
jakby nie powstaly powyzsze to agros musialby sie niezle nastarac zeby wypromowac swoj produkt. a tak to maja darmowa reklame.
Spróbuj nie obrażać ludzi inaczej myślących niż Ty.
Przeczytaj jeden z moich pierwszych postów w tym wątku. Gdyby Demona wypuściła firma Piekło Sp. z o.o. to rzeczywiście bojkot byłby dla niej darmową promocją i silnym czynnikiem "lojalizującym".

Jest jednak inaczej. Agros-Nova popełniła strategiczny błąd na podstawowym poziomie. Gdzie jest spójność misji i wartości firmy oraz wynikający z nich portfolio management? Dużo o tym pisali Kotler i Welch. Za tego rodzaju błędy płaci sie bardzo drogo.
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Aleksander Chudy:
Dawid Kwiecień:
Badania wykazują, że różnice między składem poszczególnych napojów są minimalne, [...]

a mozna linka otrzymac do takich badan?

Proszę bardzo :D

http://www.youtube.com/watch?v=9kdDiVbUdcM

konto usunięte

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Karol P.:.
Spróbuj postawić się na miejscu tych ludzi, aby ich zrozumieć. Przyjmij na chwilę ich system wartości i przeprowadź logiczne rozumowanie.

a czemu ci ludzie nie chca przeprowadzic logicznego rozumowania na moim systemie wartosci?
czyzby dlatego ze logika jest im obca?

najbardziej logiczny jest dla mnie bojkot marki Pysio .. ona szczegolnie zagraza spoleczenstwu :)

jest sobie firma ktora nazywa sobie napoj energetyczny demon. pewnie dlatego ze wiekszosc innych typu tiger bull czy power sa zajete.

grupa ludzi z uporem godnym lepszej sprawy odzegnuje ich od czci i wiary za niszczenie wartosci chrzescijanskich .. wybacz ale paranoja to za malo powiedziane.
rozumiem ze powinni nazwac energy drinka archaniol gabriel i wtedy bylo by dobrze.
domyslam sie ze wg nich (wnioskujac z towich wypowiedzi rowniez i wg ciebie) kazda nazwe przed wypuszczeniem na rynek powinnno sie akceptowac u proboszcza po uiszczeniu odpowiedniego "co laska". inaczej mozna sie narazic na gniew najwyzszego w wykonaniu wiernych.

pozwole sobie wkleic kilka wypowiedz z fanpejdza - polecam analizie szczegolnie ich merytoryke i wziecei pod uwage ze rozmawiamy o napoju energetycznym:

na poczatek zrownanie energydrinka z Auschwitz :
"Jeżeli sposobem na zwalczanie zła ma być jego przemilczenie, to najlepiej zaorać Auschwitz - zawsze jest niebezpieczeństwo, że to kryptoreklama nazizmu i wyrobów takich jak dywany z włosów czy mydło z ludzkiego tłuszczu..."[i]

nastepnie:
[i]Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce. Przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź nam obroną. Oby go Bóg pogromic raczył, pokornie prosimy. A Ty wodzu wojsk anielskich, wszystkie duchy źle, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strać do piekła.Amen. Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


i na koniec o wykorzystywaniu i naruszaniu "wartosci"
Przeciwnicy bojkotu doprowadzili do usunięcia ze strony "Satanizm nie przejdzie" wykpiwającego Agros-Novę obrazka "Adolf Energy Drink", dzięki czemu administrator strony dostał bana na 7 dni :) Z czego bardzo się cieszy, swoją drogą. Tymczasem nasza akcja przybiera na sile i popularności, przygotowywane jest także rozwinięcie jej poza facebooka. Nie mamy zamiaru się cofać. Zadowoli nas jedynie bezwarunkowa kapitulacja oponenta :)

wybacz szczerosc ale dla mnie to sie nadaje do leczenia w oddziale zamknietym.

konto usunięte

Temat: Demon - najmłodsze dziecko Agros-Nova

Mnie natomiast dziwi moda bycia anty. Chociaż sam nie jestem wzorem katolika, szanuje przekonania innych. Jeżeli pewna społeczność chce bojkotować produkt lub grupę produktów to dlaczego mają tego nie robić? Jeżeli nie utożsamiasz się z nimi, nie przyłączasz się do nich i koniec.

Nie mam do Ciebie nic personalnie, ale skoro piszesz, że to nadaje się do leczenia w oddziale zamkniętym - to zdziwisz się, ale Ty sam jesteś dokładnie takim samym przypadkiem. Stoisz po prostu w tym momencie po drugiej stronie, z tą różnicą że Ci ludzie robią to w imię swoich przekonań, Ty natomiast w imię czego? Nie jesteś chyba taki nowoczesny, modny i trendy, że czujesz potrzebę mówienia ludziom jak mają żyć, a wszyscy którzy myślą inaczej ode mnie to ciemnogród i co najmniej idioci.

Bojkot marki Pysio, czy innych jest jak najbardziej zrozumiały, skoro ma uderzyć w kieszeń producenta.

Odniosę się do samej kampanii. Abstrahując od jej strategii - na poziomie wizualnym widać mocne nawiązanie do Monstera, co obnaża po prostu brak pomysłu. Jak to zwykle bywa, kopia wygląda gorzej i tak też jest w tym przypadku.

Następna dyskusja:

Kazde dziecko do mistrz - N...




Wyślij zaproszenie do