Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Mnie stosunek Adama do alkoholu natomiast nie interesuje.
Chce nie pije - co komu do tego.

Natomiast interesuje mnie jego pytanie:

Adamie od paru lat naprawdę intensywnie zajmuję się
marketingiem, a w szczególności reklamą.

Nigdy natomiast nie spotkałem się z określeniem "reklama XXIw"
ani reklama XX czy XIX wieku też. Po przeszukaniu Google też
nic nie znalazłem...

A jak mówi stare(niekoniecznie) i mądre powiedzienie:
"In googli non est ergo non est."

W jakim kontekście usłyszałeś takie określenie?
Może ktoś użył go zwyczajnie, jako określenia jakichś
innowacyjnych form/kanałów przekazu i wtedy cała dyskusja,
która dodatkowo przybrała chamski ton nie ma sensu.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Na początku dziękuję Tobie za jedyny poważny i nieironizujący głos w tej dyskusji. Reklama XXIw. Czyli jakiś cechy nowoczesnej reklamy, czym powinna się cechować skuteczna reklama patrząc na obecne trendy. Czego nie powinno się reklamować, jakie techniki wręcz zniechęcają zakupu reklamowanego produktu...myślałem że sami się domyślićie o co mi chodzi :)

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Reklama XXI w. ...to reklama generowana przez klienta.

Komputer generuje reklamę zgodnie z zachowaniem usera, analizując jego potrzeby... a następnie poszukuje dostawcy, producenta...
Moze to za daleko idace, ale jeszcze niedawno rządził produkt, potem rządziły działy marketingu, potem informatycy z paroma prostymi pomysłami na handel elektroniczny, a teraz czas na klienta, jako decydenta, współuczestnika procesud decyzyjnego firmy.

Google jest o krok od tego. GoldenLine jest potencjalnie gotowe na to.

Najważniejsze, żeby był wartościowy, darmowy, user-generated content/treśc wygenerowana przez użytkownika.

Ad words i Ad sense jest o mały krok od tego.

Ponadto, user jest nagradzany (walutą wymienialną na usługi) za wartościowy content, który umożliwia wygenerowanie właściwej oferty dla usera i dla grupy, do której należy.

Co Wy na to?Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 11:07
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Dzięki za odpowiedź, jak tyko Tomek się wypowie wyśle podziękowania.
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Adam Maciejczyk:
Na początku dziękuję Tobie za jedyny poważny i nieironizujący głos w tej dyskusji.
O wypraszam sobie... a moja wypowiedź nie jest poważna? Sam stosujesz reklamę podprogową... świadomie czy nie...
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Przepraszam Edyto, przeoczyłem :( Moja wina i mój błąd
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Jacek Kotowski:
Reklama XXI w. ...to reklama generowana przez klienta.

Komputer generuje reklamę zgodnie z zachowaniem usera, analizując jego potrzeby... a następnie poszukuje dostawcy, producenta...
Moze to za daleko idace, ale jeszcze niedawno rządził produkt, potem rządziły działy marketingu, potem informatycy z paroma prostymi pomysłami na handel elektroniczny, a teraz czas na klienta, jako decydenta, współuczestnika procesud decyzyjnego firmy.

Google jest o krok od tego. GoldenLine jest potencjalnie gotowe na to.

Najważniejsze, żeby był wartościowy, darmowy, user-generated content/treśc wygenerowana przez użytkownika.

Ad words i Ad sense jest o mały krok od tego.

Ponadto, user jest nagradzany (walutą wymienialną na usługi) za wartościowy content, który umożliwia wygenerowanie właściwej oferty dla usera i dla grupy, do której należy.

Co Wy na to?
a ja na to, że reklama zawsze ma trafiać do odbiorcy i w jego zainteresowania - cała reszta to dorabianie ideologii do czegoś co się nazywa po prostu "trafiać w gusta"
Mnie cieszy, że internet i interaktywność można wykorzystać w prosty sposób do mierzenia efektywności reklamy.

Także powoli (mam nadzieję) kończą sie czasy wciskania kitu klientom o tym jak to wpłynie na sprzedaż czekolady ten cudownie rozwiany włos na wietrze w kolorze jaśminu .... ;P i jakże wielki wpływ wywrze na odbiorcach reklamy kolor trawy (tylko w RPA bo tylko tam są odpowiednie plenery) na której pasie się krowa (oczywiście sprowadzona z Holandii) .......

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Krzysztof Z.:
a ja na to, że reklama zawsze ma trafiać do odbiorcy i w jego zainteresowania - cała reszta to dorabianie ideologii do czegoś co się nazywa po prostu "trafiać w gusta"

Gdzie widzisz ideologie dorabianą do czegos... bardzo to nieprzyjemnie brzmi gdy tak wartościujesz moją wypowiedź i chcialbym, zebys przedstawil na to dowody z literatury i rzeczywistości, bym mogł się z Tobą zgodzić lub nie.
Namawiam i namawiać będę zawsze do pewnej dyscypliny wypowiedzi i szacunku do wypowiedzi innych.

Przykład najprostrzy i najpierwszy:
"Klienci, którzy kupili tę książkę, również kupili"...
Ilu klientów zarekomendowało sobie nawzajem w ten sposób produkty. Nie mówiąc już o dostarczaniu feedbacku do procesów dostaw, planowania produkcji czy też kształtowania, doskonalenia usług.

Uważam, że przyszłością reklamy jest stworzenie procesu, w którym nadrzędny mechanizm obejmuje takie kości jak
- profil klienta i profil grup klientów,
- system agentowy, udostępniający informację o istniejących produktach, zarządzanie istniejącymi produktami,
- system badania trendów, umożliwiający odpowiedź na przyszłe potrzeby klienta,

Do tego potrzebne jest umieszczenie klienta wewnątrz procesu, niejako zatrudnienie go w firmie: eg. GoldenLine, Profeo, etc.
płacenie mu (punkty za kontent, za podłączenie nowych)... w pewnej chwili wszyscy się zorientują, ze każdy wkłada pare zeta do wartości GoldenLine wkładając to swoją treść i tego zarząda, GoldenWave wtedy na to odpowiednio odpowie...

Użytkownicy/klienci pracownikami, beneficjentami a nawet zarządzajacymi firmy? To się juz dzieje.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 15:31

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Jacek Kotowski:
Przykład najprostrzy i najpierwszy:
"Klienci, którzy kupili tę książkę, również kupili"...
Ale to nie jest reklama tylko informacja.

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Krzysztof B.:
Jacek Kotowski:
Przykład najprostrzy i najpierwszy:
"Klienci, którzy kupili tę książkę, również kupili"...
Ale to nie jest reklama tylko informacja.
To jest reklama:
Reklama (z łac. reclamo, recla) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. (za wikipedia).

Wprowadzenie takich wydaje się prostych i niepozornych komunikatow informacyjnych pod produktem miało dramatycznie pozytywny wplyw na sprzedaz. Czyli wartosc perswazyjna takiej reklamy jest bardzo duza.

Ponadto, jest to reklama , ktorej tresc generowana jest przez samych klientow. Jest to przykład reklamy XXIw.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 15:54

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Jacek Kotowski:
Ale to nie jest reklama tylko informacja.
To jest reklama:
Reklama (z łac. reclamo, recla) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym.

Nie ma tutaj żadnego komunikatu perswazyjnego.
jest sucha informacja.

Komunikat perswazyjny musiałby zawierać informacje kluczowe z punktu widzenia nabywcy. A nie zawiera ich.

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Krzysztof B.:

Komunikat perswazyjny musiałby zawierać informacje kluczowe z punktu widzenia nabywcy. A nie zawiera ich.
Oczywiscie, ze zawiera, wyjaśniam.
Klient kupujacy ksiazke makra w excelu widzi, że dostępne są również inne książki o makrach warte sprawdzenia, ponieważ inni, którzy wybrali tą również kupili. Częstokroć więc decyduje się na zakup szeregu innych książek...

Element perswazyjny jest ewidentny. Kup, bo inni (do tego ci którzy potrzebowali właśnie tej książki, więc o podobnych gustach i potrzebach) kupili.

Ten typ reklamy dla amazon.com był (bo jest szereg naśladowców) złotą zyłą dla tak jak dzis adwords i adsense jest dla Google, następny przykład reklamy XXI wieku. Wymyślone w garażu, podbiło świat. Takie pomysły zarabiają fortuny.

Natomiast szykuje się nowa rewolucja, w postaci systemów agentowych, które podobno rozwijają się świetnie w informacji turystycznej. Niewiele jeszcze o nich wiem, może ktoś inny się wypowie na temat możliwości wykorzystania sys. agentowych w reklamie.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 16:24

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Jacek Kotowski:
Element persfazyjny jest ewidentny. Kup, bo inni (do tego ci którzy potrzebowali właśnie tej książki, więc o podobnych gustach i potrzebach) kupili.

Absolutnie nie.
Komunikat podany w omawianej formie nie zawiera informacji wskazującej KTO kupił i DLACZEGO kupił, zatem NIE TRAFIA do naszego nabywcy informacja kluczowa czyli informacja o korzyści wynikającej z zakupu.

I tyle.

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Krzysztof B.:

Absolutnie nie.
Komunikat podany w omawianej formie nie zawiera
informacji KTO kupił
Osoby, ktore kupile inne ksiazki, kupily ksiazke ktora chce kupic klient
i DLACZEGO kupił,
dlatego ze szukaly tej ksiazki, ktora wlasnie kupuje klient , chcialy zrealizowac potrzebe podobna do potrzeby klienta,
zatem NIE TRAFIA do naszego nabywcy informacja kluczowa czyli informacja o korzyści wynikającej z zakupu.
klient wlasnie natrafil na inne trzy ksiazki, ktore mu pomoga przygotowac sie do egzaminu z vba excela. kupił je.

Ta forma "informacji" czy jak jej tam, zarobiła miliardy dla amazon.com

Chciałbym zapytać jeszcze o słowo absolutnie. Co miałeś na myśli. Ze na pewno i w żadnym razie nie ma tam ani grama perswazji?

ok... popatrzmy w wikipedii na perswazja.
Apelowanie o zajęcie określonego stanowiska i podjęcie określonego działania.

Jeśli widzę w reklamie, że James Bond jezdzi Aston Martin to nie aby to samo, gdy klienci, ktorzy kupili ksiazke, ktora chcesz kupic kupili rowniez ksiazke x, y, z? Co z tego ze James Bond sobie jezdzi w telewizji, niech sobie jezdzi, jest to tylko, wg Ciebie informacja...

Po co wiec umieszczac te informacje? Po co zrobil to amazon.com, Jest to główne narzędzie perswazji kopiowane nagminnie przez inne sklepy. Kup, bo inni kupili. Przeczytaj, bo inni przeczytali. Korzyść: dostepnosc informacji o produktach podobnych, być może lepszych, być może tańszych, a na pewno uzupełniających. Korzyść dla serwisu internetowego: zwielokrotnienie sprzedaży.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 16:59

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

System agentowy tez moze byc pewnie użyty do reklamy XXI

http://en.wikipedia.org/wiki/Agent-based_model

Duzo ostatnio sie mowi i bardzo mnie dziekawi. Moze ktos w temacie cos powie jak planuje sie go wykorzystywac do reklamy. Slyszalem, ze rodza sie zastosowania głownie zwiazane z wszelkimi rezerwacjami i biurami podróży.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 17:03
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Jacek Kotowski:
Krzysztof Z.:
a ja na to, że reklama zawsze ma trafiać do odbiorcy i w jego zainteresowania - cała reszta to dorabianie ideologii do czegoś co się nazywa po prostu "trafiać w gusta"

Gdzie widzisz ideologie dorabianą do czegos...
wszędzie w większych agencjach reklamowych ;)
bardzo to nieprzyjemnie brzmi gdy tak wartościujesz moją wypowiedź
chyba jesteś nadwrażliwy
i chcialbym, zebys przedstawil na to dowody z literatury i rzeczywistości, bym mogł się z Tobą zgodzić lub nie.
przedstawiłem , może nie zauważyłeś
Namawiam i namawiać będę zawsze do pewnej dyscypliny wypowiedzi i szacunku do wypowiedzi innych.

Przykład najprostrzy i najpierwszy:
"Klienci, którzy kupili tę książkę, również kupili"...
Ilu klientów zarekomendowało sobie nawzajem w ten sposób produkty. Nie mówiąc już o dostarczaniu feedbacku do procesów dostaw, planowania produkcji czy też kształtowania, doskonalenia usług.
to IMO akurat nie jest reklamą stricte

Uważam, że przyszłością reklamy jest stworzenie procesu, w którym nadrzędny mechanizm obejmuje takie kości jak
- profil klienta i profil grup klientów,
- system agentowy, udostępniający informację o istniejących produktach, zarządzanie istniejącymi produktami,
- system badania trendów, umożliwiający odpowiedź na przyszłe potrzeby klienta,

Do tego potrzebne jest umieszczenie klienta wewnątrz procesu, niejako zatrudnienie go w firmie: eg. GoldenLine, Profeo, etc.
płacenie mu (punkty za kontent, za podłączenie nowych)... w pewnej chwili wszyscy się zorientują, ze każdy wkłada pare zeta do wartości GoldenLine wkładając to swoją treść i tego zarząda, GoldenWave wtedy na to odpowiednio odpowie...
IMO mieszasz reklame z marketingiem

Użytkownicy/klienci pracownikami, beneficjentami a nawet zarządzajacymi firmy? To się juz dzieje.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 15:31
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Krzysztof B.:
Jacek Kotowski:
Element persfazyjny jest ewidentny. Kup, bo inni (do tego ci którzy potrzebowali właśnie tej książki, więc o podobnych gustach i potrzebach) kupili.

Absolutnie nie.
Komunikat podany w omawianej formie nie zawiera informacji wskazującej KTO kupił i DLACZEGO kupił, zatem NIE TRAFIA do naszego nabywcy informacja kluczowa czyli informacja o korzyści wynikającej z zakupu.

I tyle.

Jesteś w błędzie.
Komunikat zawiera informacje kto kupił. Ludzie podobni do osoby, która to czyta. Potencjalni klienci, ludzie zainteresowani tym samym tematem co czytający itp. To bardzo istotny element.
Zatem jest coś wspólnego między tymi osobami. Ludzie lubią takich jak oni i chętniej się poddają ich sugestiom.
To jest w tym fragmencie informacja kluczowa.

Sens takiego komunikatu polega na tym, żeby wzmocnić ogólny przekaz "kupuj u nas".

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Dominik Szewior:
Komunikat zawiera informacje kto kupił. Ludzie podobni do osoby, która to czyta.
Nie. Nie ma tam ani słowa o podobieństwie ludzi.
To bardzo istotny element.
Zatem jest coś wspólnego między tymi osobami.
Nie ma wskazania podobieństwa ponieważ nie wiesz NIC o ludziach którzy to kupili a charakter produktu NIE WSKAZUJE jednoznacznie.

SKĄD więc wytrzasnąłeś podobieństwo? Z CHCENIA?
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Krzysztof B.:
Dominik Szewior:
Komunikat zawiera informacje kto kupił. Ludzie podobni do osoby, która to czyta.
Nie. Nie ma tam ani słowa o podobieństwie ludzi.

Jest. Ludzie zainteresowani tym, czym ja jestem teraz zainteresowany, ludzie mający podobny gust etc.

Nie musi to być podane wprost.
To bardzo istotny element.
Zatem jest coś wspólnego między tymi osobami.
Nie ma wskazania podobieństwa ponieważ nie wiesz NIC o ludziach którzy to kupili a charakter produktu NIE WSKAZUJE jednoznacznie.

Napisałem wyżej.
SKĄD więc wytrzasnąłeś podobieństwo? Z CHCENIA?

Z psychologii społecznej / psychologii wywierania wpływu i książki która obecnie zakuwam.

konto usunięte

Temat: Czy znany reklamę XXI w.?

Krzysztof B.:
Nie ma wskazania podobieństwa ponieważ nie wiesz NIC o ludziach którzy to kupili a charakter produktu NIE WSKAZUJE jednoznacznie.

Wiem, dlaczego szukam ksiazki do excela, przypuszczam, że inni mogli jej szukać z podobnych powodów, widzę, że znaleźli oni inne podobne produkty... kieruję się ich rekomendacjami i sprawdzam pozycje, o których wcześniej nie wiedziałem, że istniały, kupuję.

Nie wiem o nich nic? Oczywiście, że wiem ja i wie baza, ktora profiluje klientów i odpowiednio preparuje dla mnie przekaz.

Nikt o sys. agentowych w reklamie? en.wikipedia.org/wiki/Agent-based_model
Ja mysle ze tam jest najwiekszy potencjal na najblizsze dziesieciolecia. Tam bym wskazywal autorowi tematu dalsze poszukiwania reklamy niedalekiej przyszłości.


OK. dla mnie EOT
:-) Dobranoc kolegom.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 11.10.09 o godzinie 17:57



Wyślij zaproszenie do