Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Witam

Mam klienta, który ma kilka sklepów w realu i postanowił otworzyć sklep internetowy. Wiem co i jak uruchomić z "technicznego" punktu widzenia itp.

Ale zastanawiam się nad paroma szczegółami typowo marketingowymi, które być może wpłyną na sprzedaż sklepu internetowego. Sam klient też podpytuje. A jako, że nie mam wielkiej wiedzy pod tym względem, chciałbym się poradzić.

Stąd, czy warto się chwalić własnymi sklepami stacjonarnymi, które już funkcjonują w nowo otwartym sklepie internetowym?

Czyli np: w zakładce: "O nas" napisać o tym, wspomnieć, że firma ma też sklepy stacjonarne.?

Czy może cały czas na stronie sklepu np w jakimś module z boku napisać: "Zapraszamy także do naszych sklepów stacjonarnych w..."

Co jest korzystniejsze oddzielenie działalności internetowej od tej w realu czy połączenie na zasadzie "ręka rękę myję"?

konto usunięte

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

wiadomo że warto

klient wie że sklepy istnieją naprawdę i nie jest to bajeczka

ddoatkowo warto podać adresy,zdjęcia itd

napisać że towary można odbierać w tych stacjonarnych punktach

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Tak tylko, klient w sklepie internetowym chce mieć niższe ceny dostosowane do konkurencji internetowej. I trochę się boi, żeby klienci z danego miasta w którym jest sklep stacjonarny nie chodzili do niego oglądać i odbierać towar a... kupując go w jego sklepie internetowym.

Czynsz i pracownika w stacjonarnym trzeba opłacić.

konto usunięte

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

no to "albo rybka albo pipka"
Katarzyna K.

Katarzyna K. Prorok
niewrażliwości

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Zawsze warto pochwalić się sklepami stacjonarnymi, bo one są "namacalne". Nieufny Klient będzie miał pewność, ze jeśli pojdzie coś nie tak z jego transakcją, to roszczeń bedzie mógł sie domagać nie tylko "wirtualnie".
Polskie społeczeństwo dopiero się uczy zakupów w sieci, a poniewaz telewizja, prasa i radio ciągle informują o nieuczciwych sprzedawcach i sklepach, to ta nauka trwa i jeszcze długo trwać będzie.

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

No w sumie trudno się nie zgodzić.

A myślicie, że takie info na stronie sklepu internetowego może się także przysłużyć sklepom stacjonarnym, np: pod tym względem, że klient docelowo towar kupi i wybierze osobiście w sklepie stacjonarnym?
Katarzyna K.

Katarzyna K. Prorok
niewrażliwości

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Sebastian C.:
No w sumie trudno się nie zgodzić.

A myślicie, że takie info na stronie sklepu internetowego może się także przysłużyć sklepom stacjonarnym, np: pod tym względem, że klient docelowo towar kupi i wybierze osobiście w sklepie stacjonarnym?

Oczywiście. Patrz - Empik. Masę ludzi kupuje w sieci, a odbiera w sklepie. A Ci co wolą powąchać książki, dotknąć produktu, czy przymierzyć ciuchy/buty etc. i tak zawsze wybierze tradycyjny sklep. I nie ważne jak duża przecena będzie w sklepie internetowym.Katarzyna Kozłowska edytował(a) ten post dnia 12.12.09 o godzinie 01:17
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Bardzo często jest tak, że zani kupi się cos przez net warto zobaczyć na żywo (AGD, meble, oświetlenie etc).
Np. w stacjonarnym sklepie Emilia widziałam stół i krzesła, ktorych już w sklepie internetowym nie ma i mnie to wkurza. Więc kupiłam w innym miejscu. Jesli jest sklep stacjonarny - to dobrze, gdyby miął ofertę zgodną z netowym. I zapewne odwrotnie :):):)
Nie wiem o jaką branżę chodzi, ale są kategorie produktów, ktorych nie kupiłabym bez obejrzenia na żywo.

konto usunięte

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Katarzyna Kozłowska:
Oczywiście. Patrz - Empik. Masę ludzi kupuje w sieci, a odbiera w sklepie. A Ci co wolą powąchać książki, dotknąć produktu, czy przymierzyć ciuchy/buty etc. i tak zawsze wybierze tradycyjny sklep. I nie ważne jak duża przecena będzie w sklepie internetowym.Katarzyna Kozłowska edytował(a) ten post dnia 12.12.09 o godzinie 01:17


Ja niekiedy buty kupuje w sklepach internetowych, ale zawsze wcześniej idę do salonu w centrum handlowym przymieżyć jakikolwiek model, żeby wiedzieć jaki mam rozmiar wg ich numeracji.
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Biznes komputerowy

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Sebastian C.:
Tak tylko, klient w sklepie internetowym chce mieć niższe ceny dostosowane do konkurencji internetowej. I trochę się boi, żeby klienci z danego miasta w którym jest sklep stacjonarny nie chodzili do niego oglądać i odbierać towar a... kupując go w jego sklepie internetowym.

Czynsz i pracownika w stacjonarnym trzeba opłacić.
Trzeba wypromować dwie marki, jedną dla tańszych produktów i drugą, droższą dla „podrasowanych” z wyższą marżą.

Nic nie stoi na przeszkodzie aby potem w internecie reklamować sklepy, i sprzedawać obie marki. Oczywiście sprzedawca w realu powinien zachęcać do zakupu tych „podrasowanych”.

Nie napisałeś co Twój klient sprzedaje.

Ale np.: jest takie powiedzenie: „Design is everything”. Ludzie zapłacą więcej za ładniejszą rzecz...
Sławomir D.

Sławomir D. PM, KAM IT

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Sebastian C.:
Stąd, czy warto się chwalić własnymi sklepami stacjonarnymi, które już funkcjonują w nowo otwartym sklepie internetowym?
Czyli np: w zakładce: "O nas" napisać o tym, wspomnieć, że firma ma też sklepy stacjonarne.?

Warto! pochwalcie się, dodajcie tylko że ceny w sklepie stacjonarnycm są wyższe o 10% i dlatego warto dokonać zakupu on-line bo odpadają koszty lokalu. Potwierdzi to waszą wiarygodność, sklepy internetowe mają z tym problem, klienci boją się ich, zwłaszcza gdy w grę wchodzi wyższa kwota zakupu.
napisać: "Zapraszamy także do naszych sklepów stacjonarnych w..."

nie zapraszajcie, pokażcie tylko zdjęcie sklepu/ów bez adresu. A w sklepie stacjonarnym nie wspominajcie o handlu on-line, dodatkowo w żadnym wypadku nie oferujcie odbioru w sklepie stacjonarnym.

Od niedawna powstają smartshopy, małe stacjonarne formy sklepów internetowych, można tam przyjść, obejrzeć produkt a później zamówić on-line.
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

widać że nie sprzedajecie na allegro to raz > "Odbiór osobisty"

jeśli macie takie dylematy to nie wróże rewelacji

każdy kto po zakupie produktu zobaczy dane do wpłaty np. "Kraków" będzie chciał odebrać na miejscu - a jeśli odmówicie to popłyniecie

a co do cenny różnych w sklepach i w sieci jest to problem każdego sprzedającego - którego de facto nie da sie obejść - kilku moich znajomych robiło takie manewry że na allegro miało 80 % ceny tego co w sklepie - ludzie bo to Polska kupowali w sieci i odbierali w sklepie - sprzedaż w sklepie stanowiła może z 10 % obrotu - nie trwało to dłużej niż 2 tygodnie nie było sensu

Web Dumping bejbi :)Kamil Obrok edytował(a) ten post dnia 13.12.09 o godzinie 13:40
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Sebastian C.:
A myślicie, że takie info na stronie sklepu internetowego może się także przysłużyć sklepom stacjonarnym, np: pod tym względem, że klient docelowo towar kupi i wybierze osobiście w sklepie stacjonarnym?

nie no coś ty przecież internetu nie wykorzystuje się do reklamy jako np sklepy banery :)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Kamil Obrok:
widać że nie sprzedajecie na allegro to raz > "Odbiór osobisty"

Ło, jakby to handlowanie na allegro było wyznacznikiem... czegokolwiek.
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Dominik Szewior:
Kamil Obrok:
widać że nie sprzedajecie na allegro to raz > "Odbiór osobisty"

Ło, jakby to handlowanie na allegro było wyznacznikiem... czegokolwiek.

bez allegro nie ma sprzedaży internetowej - jeśli ktoś ma inne zdanie to znaczy że ma miliony na pozycjonowanie. Od branży komputerowej po ubrania każdy mały i średni sklep ma profil na allegro. Wymień mi branże która nie jest na allegro ?Kamil Obrok edytował(a) ten post dnia 13.12.09 o godzinie 15:51

konto usunięte

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...


Ło, jakby to handlowanie na allegro było wyznacznikiem... czegokolwiek.


akurat jest wyznacznikiem czegokolwiek
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Biznes komputerowy

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Kamil Obrok:
bez allegro nie ma sprzedaży internetowej - jeśli ktoś ma inne zdanie to znaczy że ma miliony na pozycjonowanie. Od branży komputerowej po ubrania każdy mały i średni sklep ma profil na allegro. Wymień mi branże która nie jest na allegro ?
Też tak uważam.
Strona www w prawdzie musi być, bo tak wypada. Ale sprzedaż internetowa w Polsce, to głównie allegro.pl

konto usunięte

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

wystarczy wejsc na allegro i zobaczyć tych z tysiącami sprzedanych produktów,głównie to sklepy,hurtownie które istnieją i się nie wstydzą pokazać że są profesjonalstami.

-dobrej jakości zdjęcia produktów
-opis produktu
-łatwy i szybki kotntakt od komunikatorów po telefony
-szybka reakcja na zapytanie klienta
-czytelny i jasny regulamin sprzedaży,zwrotów i wymiany,formularze do pobrania
-kilka kont bankowych,możliwosć wysyłki za pobraniem
-dobrze zapakowany towar
-szybka wysyłka w 12 h po wpłacie na konto
-jak najwięcej informacji o firmie (zdjęcia sklepów,może nawet personelu)

ale tutaj nie da się pracować od 8-15 ,allegro to odpowiadanie na pytania zainteroesowanych 18h/ na dobę, także radzę wyposażyć się w mobilny internet bo dość często ludzie robią zakupy o północy albo po szybkiej odpowiedzi ze strony sprzedawcy decydują się w 5 mimut na zakup.

jeśli nie będzie spełnionych takich warunków to g.....wno z tego będzie.

szykość reakcji jest najważniejsza jeśli komuś zależy na sprzedaży przez net
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Kamil Obrok:
Dominik Szewior:
Kamil Obrok:
widać że nie sprzedajecie na allegro to raz > "Odbiór osobisty"

Ło, jakby to handlowanie na allegro było wyznacznikiem... czegokolwiek.

bez allegro nie ma sprzedaży internetowej - jeśli ktoś ma inne zdanie to znaczy że ma miliony na pozycjonowanie.
Teoria czy praktyka ? czy jakaś bajka może ??
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Czy warto się chwalić sklepami stacjonarnymi w sklepie...

Krzysztof Z.:
Teoria czy praktyka ? czy jakaś bajka może ??

3 letnia praktyka :)

samo życie :)



Wyślij zaproszenie do