konto usunięte

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

Witajcie :)

Z racji spędzania masy czasu nad systemowym rozwojem
sprzedaży Klientów, często mam luźne ciekawe pomysły mogące innym się przydać.

Co powiecie na coś takiego:
a) opis sytuacji:
- idą święta i średnia klasa zacznie jak zwykle wymieniać swój sprzęt RTV/AGD (wiem, że nie tylko średnia ale tutaj ta nas interesuje).
- jako, że jest to klasa średnia w większości jest to sprzęt dobrej klasy zmieniany na lepszy
- prawo zabrania wyrzucania na śmietnik i trzeba sprzęt oddawać do sprzedawcy
- konsumenci często mają w tym miejscu problem: skoro 4 lata temu dałem 10 000 zł na plazmę, to dlaczego mam ją za darmo oddawać by mieć full hd

b) co robimy:
- wprowadzamy akcję promocyjną typu: zmień dobre, na lepsze i pomóż światu
- kupując najnowszej generacji sprzęt RTV/AGD a oddając sprawny dobry sprzedający dokonuje selekcji i dostarcza ten sprzęt w prezencie gwiazdkowym dla terenów dotkniętym powodzią, gdzie dobra luksusowe są ostatnią rzeczą o której poszkodowani myślą z braku zasobów

c) korzyści:
- rozwój sprzedaży wśród grupy posiadającej zasoby, ale z oporami do wydania
- :) dla kupujących
- :) dla otrzymujących
- pozytywny PR organizatora.

Ja pomysłu wykorzystać nie mam zbytnio gdzie wśród Klientów (dlatego robie coś na święta innego), ale może ktoś to wykorzysta u siebie.

Pozdrawiam!
MarekMarek Mrowiec edytował(a) ten post dnia 19.09.10 o godzinie 17:10

konto usunięte

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

Marek Mrowiec:
szalenie ciekawy pomysł z perspektywy konsumentki ;) móc pomóc innym przy okazji. Ale oddawać starego sprzętu nie muszę - mam do tego prawo, bo wygodniej niż oddawać do utylizacji, a poza tym wiele osób przekazuje dalej TV rodzinie biedniejszej itd.

Ale sam pomysł uważam za ciekawy.
Pamela Wilczyńska

Pamela Wilczyńska VKF Spork Heinz
Renzel Sp. z o.o.

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

Swietny pomysl ... na zasadzie "pokorne ciele dwie krowy ssie" :)
Szkoda ze nie handluje ART / AGD bo od reki bym sie za to zabrala :) ...
Mam nadzieje, ze ktos bacyla polknie i zrobi z tego pomyslu uzytek ...
Agata Chmielewska

Agata Chmielewska
http://achmielewska.
com

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

mi pomysł się też bardzo podoba, choć wiadomo jak to Polak potrafi: ta na pewno nie oddadzą dla powodzian a sobie wezmą ;)
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

Pomysł b. dobry tylko musisz sobie zadać pytanie na ile dla Klientów będzie ważny taki czynnik, dla ilu będzie to miało marginalne znacznie jeśli cena nie będzie zgodna z oczekiwaniami :)

Ale że to pozytywny PR dla sprzedawcy - w 100% zgoda.
Musisz tylko zbadać co na to fiskus, abyś za to rozdawnictwo, jak to w tym kraju bywało, nie "beknął".

konto usunięte

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

wszystko da się zorganizować z fiskusem, ale trzeba wcześniej to zabezpieczyć. A takie kampanie są pozytywnie odbierane przez klientów. Nie pamiętam jak to się nazywało fachowo. Bodajże któryś producent kawy (Tchibo?) sprowadza kawę z biednych państw i płaci im więcej niż standardowo. Klienci oczywiście także więcej płacą - świadomie i świadomie wspierają tą akcję.
Kuba Nagórski

Kuba Nagórski business developer,
CEO agencji
kreatywnej,
specjalista ...

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

Świetny pomysł :) Tylko nie wiem czy ktoś w to wejdzie - ale gdybym był właścicielem sieci to już bym to robił :P

konto usunięte

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

Generalnie to o czym tu mówimy to bardzo prosty mechanizm ;) :

Dialog wewnętrzny Klienta ( D: Diabeł na lewym ramieniu, A: Aniołek na prawym :P )

D: Patrzzz... FullHD, LED, 3D, 50'' ale wszystkim sąsiadom pojedziesz po ambicji..
A: Jak tak możesz, masz przecież już HDReady, tyle za nią dałeś, a tu ludzie nie mają gdzie mieszkać, a co dopiero telewizje oglądać..
D: No to trzeba by tym ludziom kupić telewizor
A: Ale jak, przecież wybrać by trzeba, a potem dowieść, a czy znajdziemy kogoś, a co nam powiedzą :((
D: Eee.. Anioł patrz: jak kupimy sobie SuperEktraHiperUltra LED 4D TV to nasz trafi w dobre ręcę
A: Ty to diabeł umiesz czasem nawet dobrze wymyślić ;)

A rozdawnictwo... Mogą im sprzedawać za 1 zł na miejscu

Generalnie tu wszystko od lodówki po TV, a może też jakieś inne branże. Osobiście uważam i wdrażam w życie, że tego roku warto się skupić na łączeniu marketingu z dobroczynnością. Są naprawdę poszkodowane rodziny, idzie zima..

I pamiętajcie o bardzo ważnej w marketingu zasadzie, Klienci czekają żeby im pomóc rozwiązywać problemy. Jest duża grupa osób, które chciałyby coś zrobić dla świata (a raczej uśpić sumienie) i gdy dajecie im akcje gdzie mają dwie pieczenie na jednym ogniu (spełniają marzenia + usypiają sumienie) stajecie się ich BOHATERAMI, a oni waszymi wierniejszymi Klientami.

Życzę kreatywności ;) i zapraszam do dyskusji, jak każdy z Was mógłby coś zrobić w tym kierunku.Marek Mrowiec edytował(a) ten post dnia 19.09.10 o godzinie 23:52

konto usunięte

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

Angelika Kaczmarek:
któryś producent kawy (Tchibo?) sprowadza kawę z biednych państw i płaci im więcej niż standardowo. Klienci oczywiście także więcej płacą - świadomie i świadomie wspierają tą akcję.

Fair Trade? Paru dużych graczy z rynku kawowo/kakaowego najpierw
zubożyło wiele afrykańskich i płd amer. krajów do granic absurdu,
budując dodatkowo niezniszczalne mechanizmy korupcyjne a teraz udają
dobrych wujków... Na dodatek na koszt finalnego konsumenta...

Szczerze, te wszystkie pomysły na rozdawnictwo są nic nie warte.
Ludzie potrzebują uczciwych pracodawców i pracy. A kasę którą
zarobią niech wydają na swoje potrzeby. Inaczej będa mieli
Full HD na święta z łaski, podłączone do anteny ze starej miednicy,
i lodówkę z kostarką do lodu pustą w środku.

K.

konto usunięte

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

Konrad Ś.:
to chyba nie Fair Trade...

w tamtej zasadzie (na końcu języka mam tą nazwę) chodziło o nie jako o cel charytatywny, już nie pamiętam nawet założeń, bo dowiedziałam się o tym na kursie angielskiego kilka lat temu...

konto usunięte

Temat: Czy tego typu akcja by miała szansę na powodzenie?

Marek Mrowiec:
Witajcie :)

Z racji spędzania masy czasu nad systemowym rozwojem
sprzedaży Klientów, często mam luźne ciekawe pomysły mogące innym się przydać.

Co powiecie na coś takiego:
a) opis sytuacji:
- idą święta i średnia klasa zacznie jak zwykle wymieniać swój sprzęt RTV/AGD (wiem, że nie tylko średnia ale tutaj ta nas interesuje).
- jako, że jest to klasa średnia w większości jest to sprzęt dobrej klasy zmieniany na lepszy
- prawo zabrania wyrzucania na śmietnik i trzeba sprzęt oddawać do sprzedawcy
- konsumenci często mają w tym miejscu problem: skoro 4 lata temu dałem 10 000 zł na plazmę, to dlaczego mam ją za darmo oddawać by mieć full hd

b) co robimy:
- wprowadzamy akcję promocyjną typu: zmień dobre, na lepsze i pomóż światu
- kupując najnowszej generacji sprzęt RTV/AGD a oddając sprawny dobry sprzedający dokonuje selekcji i dostarcza ten sprzęt w prezencie gwiazdkowym dla terenów dotkniętym powodzią, gdzie dobra luksusowe są ostatnią rzeczą o której poszkodowani myślą z braku zasobów

c) korzyści:
- rozwój sprzedaży wśród grupy posiadającej zasoby, ale z oporami do wydania
- :) dla kupujących
- :) dla otrzymujących
- pozytywny PR organizatora.

Ja pomysłu wykorzystać nie mam zbytnio gdzie wśród Klientów (dlatego robie coś na święta innego), ale może ktoś to wykorzysta u siebie.

Pozdrawiam!
MarekMarek Mrowiec edytował(a) ten post dnia 19.09.10 o godzinie 17:10

pomysle b.dobry.
niestety nie nie jestes 1.

Następna dyskusja:

shockvertising na ryku farm...




Wyślij zaproszenie do