Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Coś jak "Białe jaja? Z Biłgoraja!"?

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Z mojego punktu widzenia powinna być. Oczywiście rynek reklamowy rządzi się swoimi prawami, a reklamodawcy stosując szereg technik reklamowych. Co moim zdaniem nie zwalnia ich od odpowiedzialności za podawanie fałszywych danych itd. Kontrolą reklam zajmuje się Komisja Etyki Reklamy (bardziej z punktu łamania norm obyczajowych itd.) oraz UOKiK (w kwestii wprowadzania klienta w błąd).

Nie wiem Panie Andrzeju, czy o to Panu chodziło. Jakby Pan rozwinął swoją myśl, sądzę, że łatwiej byłoby dyskutować na ten temat :)

konto usunięte

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Lepszy od UOKiK jest ad-buster :-)

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Odpowiem tak: WARTO aby reklama była uczciwa.

Czasy "to co mówią w to wierzymy" dawno się już skończyły. Ludzie błyskawicznie mogą zweryfikować informacje podane w reklamie, i np. jeśli ktoś w spocie TV będzie twierdził, że jest najtańszy, a w sieci się okaże, że jest średniakiem, nie tylko straci odbiorców, którzy go zweryfikowali, ale też na długi czas zrazi do siebie potencjalnych klientów i narobi wokół marki niedobrego buzzu.

Generalnie - decyzja zakupowa jest troszkę bardziej skomplikowana niż "widzę reklamę = kupuję", więc ważniejsze na dłuższą metę jest budowanie marki i wiarygodności, niż jednorazowe podkręcanie słupków kosztem negatywnego marketingu szeptanego. Choć: są od tej zasady wyjątki (nieliczne, ale jednak - są).Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 14.01.13 o godzinie 14:22
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Andrzej Sawa:
Pani Kasiu,może dam radę.

Może przykładowo - formuła,która pierze i myje,zmniejszenie zmarszczek u 90%,efekt sprawdzony /i małymi literami - u 20-50 osób,a więc statystycznie nieistotna/,naukowo sprawdzone /a jakimi metodami?/,odczuwalny efekt,...Większość ludzi ulega niezrozumiałym dla nich terminom,trochę ze strachu,bo nie chcą,żeby ich uznać za głupców.Nawet chyba przed sobą boją się przyznać,że nie wiedzą o czym mowa.

Często reklama jest do jednej grupy,przeciw drugiej,albo pomimo drugiej /jak w wypadku bandyty leninka/.Czy to uczciwe?

Panie Andrzeju,
sądzę, że obecnie - wbrew pozorom - mamy do czynienia z coraz bardziej dojrzałymi konsumentami. Część z nich zdaje sobie doskonale sprawę z chwytów, jakie stosują reklamodawcy i się na nie nie łapię. Sądzę, że też spora część konsumentów podchodzi do zakupów na zasadzie: kupuję to, bo tego rzeczywiście potrzebuję, wybieram daną markę, bo jestem jej pewien. Jak dla mnie reklamy mogłyby nie istnieć albo mogłyby zostać zastąpione spotami społecznościowymi. Czasem mogłyby czymś zainteresować.

Czeslaw Kowalczyk

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Tomek Banasik:
Odpowiem tak: WARTO aby reklama była uczciwa.

Czasy "to co mówią w to wierzymy" dawno się już skończyły. Ludzie błyskawicznie mogą zweryfikować informacje podane w reklamie, i np. jeśli ktoś w spocie TV będzie twierdził, że jest najtańszy, a w sieci się okaże, że jest średniakiem, nie tylko straci odbiorców, którzy go zweryfikowali, ale też na długi czas zrazi do siebie potencjalnych klientów i narobi wokół marki niedobrego buzzu.

Generalnie - decyzja zakupowa jest troszkę bardziej skomplikowana niż "widzę reklamę = kupuję", więc ważniejsze na dłuższą metę jest budowanie marki i wiarygodności, niż jednorazowe podkręcanie słupków kosztem negatywnego marketingu szeptanego. Choć: są od tej zasady wyjątki (nieliczne, ale jednak - są).

Jakie to wyjątki ?Grzegorz Mandziuk edytował(a) ten post dnia 14.01.13 o godzinie 15:09
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Grzegorz Mandziuk:
Jakie to wyjątki ?

Dobra szybkozbywalne typu "no name", w których celem jest sprzedanie produktu bez zdobycia przywiązania klienta.

Na przykład: tanie zabawki dla dzieci, które zasadniczo są "do pobawienia się i wyrzucenia", albo ubrania niewiadomego pochodzenia i marki sprzedawane na straganach. Generalnie: produkty, które nie posiadają wizerunku, więc to i tak jest to bez znaczenia, czy kupujący je zapamięta, czy nie.

Inna sprawa, że takie produkty są reklamowane w bardzo ograniczonym zakresie, chyba, że są strzałami jednego sezonu - np. jakiś modny gadżet na lato, którego po sezonie już nie planuje się sprzedawać.Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 14.01.13 o godzinie 15:30
Magdalena D.

Magdalena D. Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Andrzej Sawa:
To raczej tylko trick językowy.Mnie chodzi o wpuszczanie w maliny - czy to za pomocą naciągania danych i faktów,czy za pomocą np.pseudonaukowego języka - np.formuła,badania naukowe....

Powinna: http://www.ekonomia24.pl/artykul/705501,968515-1-3-mln...

konto usunięte

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Taaa... Uczciwa reklama <lol> Kto wierzy, że reklamy kiedykolwiek będą uczciwie i rzetelnie przedstawiały rzeczywistość, niech da plusa ;)
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Pytanie z gatunku: "Czy politycy powinni być uczciwi?" :)
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Problem uczciwości reklam (albo jej braku) wynika wyłącznie z problemu jakości produktów/usług. Gdyby reklamowany produkt rzeczywiście był doskonały/wartościowy, to pewnie trudno byłoby w reklamie oszukiwać, mówiąc, że jest doskonały.

Takie mamy czasy, że jakość produktów raczej spada - wymieniamy je często, nie kupujemy niczego z założeniem, że będziemy korzystać z tego za 10-15 lat. Samochody mają wytrzymać teraz 3 lata a nie 13, telewizor maks. 5 (bo i tak wejdzie nowy model), a to, że żarcie jest podłe i tak jest oczywiste.

Obecny konsumpcjonizm właśnie to ma do siebie - słaba jakoś szybko wymienialnych produktów. Trudno w tych warunkach o reklamy "uczciwe" jeśli sam produkt jest "nieuczciwy". Bo przecież nie mieści się nam w głowie reklama Audi, w której usłyszymy, że nowe Audi wytrzyma bez awarii 50 000 km, a Audi sprzed 20 lat wytrzymywało 250 000. Prawda?

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Marcin Dyrda

Marcin Dyrda GastroWiedza.pl,
jedna z najlepszych
polskich firm z
dzie...

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Witam,
Co do reklamy zgadzam się z Tomkiem że "WARTO aby reklama była uczciwa"

Wprawdzie najważniejszym celem reklamy jest dotarcie z informacją do jak największej liczby potencjalnych klientów i zwiększenie sprzedaży, to jednak chodzi nie tylko o wzrost obrotów. Reklama ma bowiem do spełnienia także wiele innych zadań, a mianowicie:

• zwiększenie świadomości marki – celem jest tu nie tylko zachęcenie klienta do odwiedzenia lokalu, ale stworzenie w jego świadomości pewnego wizerunku marki, który będzie się wielokrotnie pojawiał w czasie podejmowania decyzji o korzystaniu z usług gastronomicznych;
• budowanie lojalności wobec marki – świadomość marki z czasem może przerodzić się w lojalność – a to jest marzeniem każdego usługodawcy; lojalny klient jest bowiem odporny na działania konkurencji i sam występuje w roli rzecznika oferty reklamowej, przekazując pozytywne opinie o niej;
• edukacja klienta – brak nawyku korzystania z określonych usług stanowi największą barierę popytu na nie, dlatego wiele firm za pośrednictwem reklamy prowadzi edukację rynkową, bez której potencjalni klienci nie dostrzegliby potrzeby ich nabycia; niestety zmiana potrzeb jest procesem długotrwałym i efekty działań reklamowych podejmowanych w tym celu są widoczne dopiero po kilku latach,
• walka z konkurencją – jednym ze sposobów eliminowania efektów reklamy konkurencji jest zwiększona efektywność własnych działań reklamowych;
• tworzenie image’u firmy – dzięki właściwie dobranym środkom i formie działań reklamowych budowany może być określony wizerunek firmy, co wspomaga i zwiększa skuteczność działań public relations.

Więcej na temat reklamy można znaleźć w serwisie http://gastrowiedza.pl
Igor Downar-Zapolski

Igor Downar-Zapolski
marketing/reklama/pr
/www

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Widziałem właśnie reklamę nowej Toyoty Auris:

"Nowa RODZINNA Toyota Auris. To zaskakujące, że rodzinne auto może wyglądać tak atrakcyjnie".

Zmieniła się definicja pojęcia "rodzinne auto" czy coś przeoczyłem? Rozumiem, że można na siłę robić rodzinne auto ze Skody Octavii, ale z Toyoty Auris!?

Uczciwość w reklamie... Pfff....

konto usunięte

Temat: Czy reklama powinna być uczciwa?

Igor Downar-Zapolski:
Zmieniła się definicja pojęcia "rodzinne auto" czy coś przeoczyłem?

single to rodzina.
mniej dzieci.

to nie zaskakujące;)

Następna dyskusja:

reklama czy spam




Wyślij zaproszenie do