Monika Hołdak

Monika Hołdak Marketing relacyjny
czyli pozostańmy w
kontakcie!

Temat: czy reklama kłamie?

Jarosław Koć:
Cieszę się, że trochę zmieniłaś zdanie i nie mówisz juz o "kłamstwie" tylko o proporcjach, procentach, małych i dużych literkach itp. A więc ze stanowisk fundamentalistycznych przeszłaś na "różnica stanowisk - do negocjacji".

Nie zmieniłam zdania.
Przedstawiłam dwa przykłady naginania rzeczywistości przez reklamę.
Pierwszy o wykorzystaniu marketingowym substancji które de facto nie wpływają na skuteczność produktu.

Drugi przykład z redukcją zmarszczek to tez przekonywanie konsumenta, że redukcja zmarszczek jest w ogóle możliwa.
A możliwa nie jest.
Zapytaj się przeciętnej Kowalskiej czy krem nawilża skórę, albo czy redukuje zmarszczki. Większość odpowie twierdząco.
A to nieprawda.

To co jest możliwe to maskowanie zmarszczek, zmienianie ich formy na mniej widoczne. Przestaniesz używać kremu, a zmarszczki powrócą jak bumerang rzucony w powietrze.

Co do jednego masz rację.
Kłamstwo brzmi jak oskarżenie. Budzi opór w słuchającym, dlatego domaga się dowodów. Lepiej schować się za szarościami i półcieniami.
Szczególnie ze mój głos może wydawać się z zewnątrz jako ten, co kala gniazdo, z którego wyrósł...
...
Jesteśmy na forum o reklamie i marketingu. Grupa odbiorców strategii marketingowych, promowanych/reklamowanych marek to przeciętny konsument. Do niego dopasowuje się formę komunikatu.
Gamę kolorystyczną prostackich przekazów mamy bez liku.
Rynek, w tym i kosmetyczny dopasowuje się do tej tendencji..

Pytanie można postawić inne:
Na ile uproszczenie przekazu powoduje zafałszowania rzeczywistości?
Na ile potrzeba(zarówno ta wygenerowana jak i ta rzeczywista) jest ważniejsza od faktów?

To pytanie powinni sobie zadawać nieustannie kreatorzy wszelkich mediów i apostołowie informacji....
Monika Hołdak

Monika Hołdak Marketing relacyjny
czyli pozostańmy w
kontakcie!

Temat: czy reklama kłamie?

Jarosław Koć:
Więc może fajniej zostać przy dotyku jedwabiu.

może fajniej..ale czy równie prawdziwiej?

edit:
Jest różnica pomiędzy nieujawnianiem nużących szczegółów branżowych i ukierunkowywaniem uwagi konsumenta na bardziej przyjemne aspekty produktu,
a mówieniem, "kup produkt ze względu na A", podczas gdy A nie ma prawa działać i tak naparwde działac będzie B, który nie jest podawany do wiadomości..
albo
"kup produkt a dostaniesz A" podczas gdy dostaniesz B, ale będzie ono dawać wrażenie/iluzję A.Monika Hołdak edytował(a) ten post dnia 07.12.08 o godzinie 00:37

konto usunięte

Temat: czy reklama kłamie?

Monika Hołdak:
Jarosław Koć:
Cieszę się, że trochę zmieniłaś zdanie i nie mówisz juz o "kłamstwie" tylko o proporcjach, procentach, małych i dużych literkach itp. A więc ze stanowisk fundamentalistycznych przeszłaś na "różnica stanowisk - do negocjacji".

Nie zmieniłam zdania.
Przedstawiłam dwa przykłady naginania rzeczywistości przez reklamę.
Pierwszy o wykorzystaniu marketingowym substancji które de facto nie wpływają na skuteczność produktu.

Drugi przykład z redukcją zmarszczek to tez przekonywanie konsumenta, że redukcja zmarszczek jest w ogóle możliwa.
A możliwa nie jest.
Zapytaj się przeciętnej Kowalskiej czy krem nawilża skórę, albo czy redukuje zmarszczki. Większość odpowie twierdząco.
A to nieprawda.

To co jest możliwe to maskowanie zmarszczek, zmienianie ich formy na mniej widoczne. Przestaniesz używać kremu, a zmarszczki powrócą jak bumerang rzucony w powietrze.

Co do jednego masz rację.
Kłamstwo brzmi jak oskarżenie. Budzi opór w słuchającym, dlatego domaga się dowodów. Lepiej schować się za szarościami i półcieniami.
Szczególnie ze mój głos może wydawać się z zewnątrz jako ten, co kala gniazdo, z którego wyrósł...
...
Jesteśmy na forum o reklamie i marketingu. Grupa odbiorców strategii marketingowych, promowanych/reklamowanych marek to przeciętny konsument. Do niego dopasowuje się formę komunikatu.
Gamę kolorystyczną prostackich przekazów mamy bez liku.
Rynek, w tym i kosmetyczny dopasowuje się do tej tendencji..

Pytanie można postawić inne:
Na ile uproszczenie przekazu powoduje zafałszowania rzeczywistości?
Na ile potrzeba(zarówno ta wygenerowana jak i ta rzeczywista) jest ważniejsza od faktów?

To pytanie powinni sobie zadawać nieustannie kreatorzy wszelkich mediów i apostołowie informacji....

Wszystkie chwyty opisane tutaj ja nazywam biegiem sprinterskim na 100m. W dłuższej perspektywie bowiem ludzie przekonują się o tym,iż zostali wpuszczeni w maliny i przestają reagować na reklamę widząc w tle logo oszusta.A kreatorzy "mediów i apostołowie informacji" widocznie tego nie widzą lub nie chcą widzieć wierząc w siłę swego przekazu i manipulacji.Ich wybór.
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: czy reklama kłamie?

Podbijam za sprawą reklamy prasowej mercedesa, jaką widziałam w najnowszej "Polityce". Autko spodobało mi się bardzo, szczególnie cena - kosztuje 13 600 PLN. Bez gwiazdek. Według mnie błąd w sztuce copy i zdaje się mocno nielegalne?
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: czy reklama kłamie?

może uda się wyegzekwować? w najnowszej??? ;)
Alina Patrycja K.:
Podbijam za sprawą reklamy prasowej mercedesa, jaką widziałam w najnowszej "Polityce". Autko spodobało mi się bardzo, szczególnie cena - kosztuje 13 600 PLN. Bez gwiazdek. Według mnie błąd w sztuce copy i zdaje się mocno nielegalne?
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: czy reklama kłamie?

Dariusz Dąbrowski:
może uda się wyegzekwować? w najnowszej??? ;)
Ano, z 14.02 Zabezpieczyli się, bo jest zapis o płatności w ratach 30/20/50, ale 13 600 też można płacić w ratach :)?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: czy reklama kłamie?

Hurra, jaka stara dyskusja się reaktywowała!

Swoją szosą - sens podawania takich liczb (typu mercedes za 15 tys.) leży chyba tylko i wyłącznie w przyciąganiu uwagi. Po prostu zastępują gołą panią bądź pana, jak ktoś woli...
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: czy reklama kłamie?

Jarosław Koć:
Hurra, jaka stara dyskusja się reaktywowała!
Wątek jest ciekawy a ta reklama wyjątkowo paskudna. To tę cenę najlepiej zapamiętałam z całego numeru :)...
Swoją szosą - sens podawania takich liczb (typu mercedes za 15 tys.) leży chyba tylko i wyłącznie w przyciąganiu uwagi. Po prostu zastępują gołą panią bądź pana, jak ktoś woli...
To działa. I jest dopuszczalne, jak najbardziej, ale już po reklamie merca sprawdziłam inną reklamę z ceną, gdzie było łopatologicznie wyjaśnione: 11 000 to kwota pierwszej raty, druga rata płatna po 12 miesiącach(...) To jest fair.

konto usunięte

Temat: czy reklama kłamie?

cholerka, trza Politykę zakupić i prawnika dobrego szukać:))
podzielim się merolem po połowie:)

Następna dyskusja:

reklama czy spam




Wyślij zaproszenie do