Michał Szydłowski

Michał Szydłowski Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami

Temat: Czy PVR może wpłynąć na rynek reklamy telewizyjnej?

Rynek telewizji cyfrowej rośnie w Polsce bardzo dynamicznie, w tej chwili korzysta już z niej ponad 5 mln klientów - spora część z nich korzysta także z PVR. Czy sądzicie, że PVR w perspektywie 4-5 lat będzie miał jakiś wpływ na rynek reklamy telewizyjnej? Czy istnieje ryzyko, że klienci będą pomijać reklamy w nagranych programach?
Pytam ponieważ ostatnio tak się układa, że większość filmów czy też programów nagrywam i oglądam je później. Dzięki temu obejrzenie każdego filmu zajmuje mi od kilku do kilkunastu minut krócej ponieważ mogę ominąć reklamy - co się stanie kiedy "problem" stanie się bardziej masowy?

konto usunięte

Temat: Czy PVR może wpłynąć na rynek reklamy telewizyjnej?

Za 10 lat moze bedzie to juz taki procent ze ktos zacznie sie zastanawiac ;D na ta chwile n'ka ma sponsorowane wybrane filmy ktore mozna ogladac z dysku jak sie obejrzy reklame sponsora.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Czy PVR może wpłynąć na rynek reklamy telewizyjnej?

Ja myślę, że to nie jest kwestia tylko PVR-ów, ale przyzwyczajenia do konsumpcji mediów z przesunięciem czasowym w ogóle. Ja też nagrywam wszystko poza wiadomościami (które na TVN24 są zawsze, więc nie muszę), a do tego sporą część filmów oglądam w internecie czy via iTunes...
Reklamodawcy już zastanawiają się nad tym problemem... tylko nie u nas. Wg ostatnich badań (w USA) ludzie, którzy nagrywają programy też oglądają reklamy, ale tylko niektóre. Kiedy u nas to będzie problemem? Myślę, że już się warto zacząć przygotowywać.
Ostatnio pisałem o tym u siebie: http://paweltkaczyk.midea.pl/lang/pl/2009/05/15/dwie-h... – dla mnie tradycyjny blok reklamowy to już dziś jest przeżytek...



Wyślij zaproszenie do